صدای معلم

آموزش نوین

  • " هیچ ضرورتی برای تحمل افرادی با شخصیت سمّی در محیط کار وجود ندارد پس با آنها باشیم چون ما همکارانمان را انتخاب نمی کنیم اما بی آنها باشیم چون ما دوستانمان را خود انتخاب می کنیم "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

8 شخصیت سمّی که باید از زندگی خود در محیط اجتماعی و شغلی حذف کنیم !

تو اول بگو با کیان زیستی پس آن‌ گه بگویم که تو کیستی این شعر از ضرب المثل معروف : بگو رفیقت کیست، تا بگویم چگونه آدمی هستی ، برگرفته شده است و ضمن این که مفهوم آن عین واقعیت است ، به ما یادآور می شود که حواس مان به انتخاب دوست باشد .چون ما با انتخاب دوست ، در واقع خودمان را به دیگران معرّفی می کنیم. انتخاب همکار به…
  • " باید تا جای ممکن، در انتخاب افرادی که با فرزندان مان در ارتباط هستند دقت کنیم "

سرویس مدرسه و لحنی طلبکارانه !

امروز ساعت هفت صبح وقتی داشتم سرکار می‌رفتم، یکی از بچه‌ها دیر کرده بود و راننده‌ی سرویس دستش را گذاشته بود روی بوق و ول نمی‌کرد! در حالی که می‌توانست زنگ درب را بزند و یا حداقل تلفن بکند . از قضا ساختمان روبه رویی ما زن و شوهر سالخورده‌ای هستند که به دلیل کهولت سن و بیماری، هر از گاهی با آمبولانس اورژانس به بیمارستان فرستاده می شوند .می‌توانستم آن لحظه…
  • " در حال آموزش به بچه هایمان هستیم که در زندگی اصلا" ریسک نکنند و همیشه در عافیت زندگی کنند "
  • دکتر عباس حاتمی/ استاد دانشگاه

فرزندانمان را کارآفرین بار بیاوریم نه کارمند و مواجب بگیر!

  سیستم آموزشی ما به بچه ها می گوید وکیل، مهندس و دکتر شوید . درخانه همه دنبال هستیم که بچه هایمان درس بخوانند و تحصیل کرده شوند و... کجای این آموزش و تربیت به بچه ها یاد می دهد کارآفرین باشند؟ برای خودشان کسب و کار داشته باشند؟ شرکت تاسیس کنند و صاحب کار باشند؟ تجارت کنند و تاجر باشند؟ تقریبا"هیچ جا...  کلا" در حال آموزش به بچه هایمان هستیم که در زندگی…
  • " برخورد معلمان و مراقبان با دانش آموزان در كلاس درس و جلسه ي امتحان بايد درست، اطمينان بخش و اميدوار كننده باشد "
  • دکتر عزیزالله بابلی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

نکات کاربردی برای امتحانات

فيض كاشاني: هر رفتاري بيشتر تكرار شود رسوخ و تثبيت آن بيشتر است و هر مقدار عمر طولاني تر باشد و صاحب فضيلت هرچه بيشتر  به تمرين و تكرار بپردازد آن فضيلت راسخ تر و كامل تر خواهد بود. امتحانات بخشي از زندگيست، پس در آن زمان هم خوب زندگي كنيم...  حضرت علي (ع): اي مؤمن! راستي اين علم و ادب،  بها و قيمت تو است. پس در فراگيري آن بكوش و…
  • توسط جمعی از فعالان و اعضای کانون صنفی معلمان برگزار گردید ؛

بزرگداشت زادروز " میرزاحسن رشدیه " پایه گذار مدارس نوین ایران

گروه رسانه/  جمعی از فعالان و اعضای کانون صنفی معلمان به مناسبت ۲۱ آذر، سالگرد زادروز میرزاحسن رشدیه معلم و پایه گذار مدارس نوین در ایران بر مزار وی گرد آمدند . به نقل از کانال صنفی معلمان ؛ در این برنامه، با پخش یادداشت مختصری از زندگی و مبارزات رشدیه و گفت و گو پیرامون شخصیت، کارها و تاثیرات این معلم مبارز، بر لزوم شناخت هر چه بیشتر اندیشمندان و پیشروان…
  • " برای بهبود مدرسه ها ، ما یک گزینه داریم ؛ به صدای معلمان گوش فرا دهیم "
  • تدوین : طاهره مهدوی - ترجمه : مرضیه شمایلی

KEEPERS OF THE FLAME مطلب ویژه

گروه رسانه/ کلیپ ویدئویی زیر توسط « مرضیه شمایلی » برای صدای معلم ارسال گردیده است . ضمن تشکر از ایشان و « طاهره مهدوی » شما را به دیدن این کلیپ دعوت می کنیم .
  • قاصدک ۲۴؛ آسانترین راه برای اطلاع از قیمت و موجودی بلیط قطار

پیشگیری بهتر از درمان؛ چگونه پس از پرواز بیمار نشویم؟

گروه اخبار/ سفرهای هوایی امروز دیگر به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما بدل شده اند. وقتی برای یک سفر تفریحی یا حتی کاری بلیط هواپیما تهیه می کنیم و سختی ایستادن در صف پاسپورت را به جان می خریم، یعنی دیگر به حاشیه های یک سفر هوایی عادت کرده ایم. البته هنوز شکایت بسیاری از مسافران این است که به محض اینکه پای خود را از هواپیما بیرون می گذارند، بیمار…
  • خواب ديدم قيامت شده است !
  • کلیپ را ببینید؛

حکایتی از عبید زاکانی در مورد رفتار شناسی ایرانیان مطلب ویژه

گروه رسانه/ خواب ديدم قيامت شده است ... هرقومي را داخل چاله ‏اي عظيم انداخته و بر سرهر چاله نگهباناني گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ ي ايرانيان.خود را به عبيد زاكاني رساندم و پرسيدم: «عبيد اين چه حكايت است كه بر ما اعتماد كرده نگهبان نگمارده ‏اند؟» گفت: «مي‌دانند كه به خود چنان مشغول شويم كه ندانيم در چاهيم يا چاله.»خواستم بپرسم: «اگر باشد در ميان ما كسي كه بداند…
  • ممنوعیت قانونی نظام آموزشی بر عدم ترک کلاس درس برای تدریس و ماجرای توبیخ معلمی که در محیط خارج از کلاس به تدریس جغرافیا مشغول بوده است !
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

بررسی برخی از عوامل مؤثر در کُشتن خلاقیت کودکان ( خانه و مدرسه ) - 3

در دو بخش قبلی به یاد آوردیم که خلاقیت پدیده ای ساده ، مفید و تأثیر گذار در فرآیند زندگی ماست. خلاقیت مراحل انجام کارها را به حداقل مصرف زمان و انرژی می رساند و لذت یافتن و پیدا کردن بهترین روش برای انجام هر نوع فعالیتی را ممکن می سازد. حال به بررسی چند عامل دیگر کُشندۀ دنیای خلاقیت در بخش پایانی می پردازم. علاقه مندان می تواند با مراجعه به…
  • " تعیین جهت یا مبنای عمل برای کودک یعنی از بین رفتن خلاقیت او. یعنی مسدود ساختن قدرت تفکر "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

بررسی برخی از عوامل مؤثر در کُشتن خلاقیت کودکان ( خانه و مدرسه ) - 2

در این بحث و در ادامۀ بخش اول که در آن با تعریف کودک و خلاقیت به نظر واحد نزدیک شدیم و از سادگی تحقق خلاقیت لذت بردیم به بررسی تعدادی از عوامل مؤثر از بین برندۀ قدرت خلاقیت کودکان می پردازم : ا ) امر و نهی کردن : تعیین تکلیف برای انجام کاری یا مذمت و منع از انجام کاری ، باعث از بین رفتن اعتماد به نفس کودکان می…

نظرسنجی

نظر شما در مورد تقسیم بندی دانش آموزان به مدارس عادی و تیزهوشان چیست؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور