صدای معلم

آموزش نوین

  • مهدی حجازی / فوق لیسانس آموزش و پرورش تطبیقی - آموزگار

آموزش و پرورش و تجارب جهانی مطلب ویژه

موسسه « ارتباطات علمی – فرهنگی ایران و فرانسه » در نظر دارد با همکاری « موسسه نگارستان اندیشه » و چند نهاد فرهنگی در ایران ، یک سفر فرهنگی با هدف آشنایی مدیران و دبیران آموزش و پرورش با نظام و فضای آموزشی فرانسه برگزار کند که فارغ از کم و کیف این تور آموزشی  باید برگزاری آن را به فال نیک گرفت. ( این جا ) چندی پیش نیز قائم…
  • مروری بر آموزه ها و سخنان رئیس جمهور در آموزش و پرورش

مشکلات آموزش و پرورش به اقتصاد ما گره خورده است مطلب ویژه

گروه گزارش / به سال تحصیلی جدید نزدیک می شویم . پیش از انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئبس جمهور ، ایشان در گفت و گویی با سایت آفتاب چالش ها و آموزه هایی را در مورد نظام آموزشی مطرح نمود . شاید بهتر باشد مسئولان وزارت آموزش و پرورش در آستانه سه سالگی دولت تدبیر و امید نگاه و مروری بر میزان اجرای این منویات در وزارت تحت امرشان داشته…
  مدارس را دريابيم. چيزي به شروع سال تحصيلي نمانده است. بسياري از مدارس بيش از سه ماه را در تعطيلي به سر برده‌اند و معدودي نيز جز در ماه رمضان به گونه‌هاي مختلف به كار بوده‌اند. هم بچه‌هايي كه در استراحت مطلق سر كردند و هم دانش‌آموزاني كه در كلاس‌هاي مختلف اجباري و يا شبه اجباري مدارس شركت كردند، اگر مورد اين سؤال واقع شوند كه در آستانه‌ي بازگشايي مدارس چه…
  • شهين‌دخت مياندشتي / مسوول گروه صفحه مدرسه روزنامه اعتماد

آموزش زندگي محور

  در دنياي سنتي كه نه از كتاب خبري بود و نه از كلاس و مدرسه و در دنياي امروز كه مدرسه به عنوان يك نهاد، مسووليت آموزش را بر عهده دارد در يك وجه اين دو دنياي متفاوت با هم اشتراك دارند و آن آموزش بر محور زندگي است. آن زمان كه در نظام قبيله‌اي سلسله مراتب قبيله حاكم بود و رييس قبيله به كمك بزرگان سمت و سوي آموزش و…
  كلاس اول دبستان، یزد بودمسال ١٣٤٠، وسطای سال اومدیم تهران یه مدرسه اسمم را نوشتند،شهرستانی بودم، لهجه غلیظ یزدی و گیج از شهری غریب ما کتابمان دارا آذر بود ولی تهران آب بابا معضلی بود برای من، هیچی نمی فهمیدم البته تو شهر خودمان هم همچین خبری از شاگرد اول بودنم نبود ولی با سختی و بدبختی درسکی می خواندم.تو تهران شدم شاگرد تنبل کلاس معلم پیر و بی حوصله ای داشتیم که شد دشمن قسم…
  • جواد بابازاده (رها) / آذربايجان شرقي

رنج سيستم آموزشي ما از فقدان شاخص‌هاي كيفي مطلب ویژه

  در ماه مه ‌۲۰۱۵ ميلادي سومين گردهمايي آموزش جهاني بعد از اجلاس ۱۹۹۶ تايلند و ۲۰۰۰ سنگال با عنوان « آموزش براي همه » برگزار شد. برگزاركنندگان اجلاس معتقدند كه آموزش مي‌تواند عامل صلح و رشد و توسعه كشورها باشد و گسترش و بهبود آموزش يك حق اوليه انساني است. طبق گزارش‌هاي رسمي يونسكو اكنون ۵۸ ميليون كودك محروم از مدرسه وجود دارند كه بيشترين شمار آنان دختران هستند. در منطقه…
  • مترجم: دكتر سيد حجت الحق حسيني، استاد دانشگاه تهران

آموزش و پرورش ما و مفاهيم جهاني آموزش

  جهان امن و آرام و توسعه‌يافته آرزوي مشترك انسان‌هاست، آرزويي كه از زير خروارها گلوله و بمب سر برآورده و جنگ‌هاي جهاني و كشته‌هاي ميليوني و خسارت‌هاي هزاران ميلياردي ضرورت آن را بيشتر نمايان ساخت. اين آرزوي ديرينه كه در آغاز هزاره سوم با خشونت‌هاي قومي و مذهبي بلندتر فرياد مي‌شود و امروز در خاورميانه از هر جاي ديگري ملموس و محسوس‌تر است، جز از راه آموزش و پرورش و تعليم…
  • عليرضا رئيس زاده / مدرس زبان انگليسي

چرا زبان انگليسي را ياد نمي‌گيريم ؟ مشکل کجاست ؟

چرا در طي سال هاي متمادي يادگيري زبان انگليسي در مدارس و دانشگاه هاي ما با شكست مواجه شده است؟ چه عاملي باعث شكست برنامه هاي آموزشي زبان دوم در مدارس و دانشگاه هاي ما شده است؟ چرا همان برنامه هاي آموزشي شكست خورده همچنان در حال اجراست ؟ راهكار چيست؟ آيا تا كنون با خود انديشيده ايد چرا يك سيستم آموزشي- با تمام كاستي هايش- مي تواند بهترين مهندسان، پزشكان و…
  • سعید شهسوارزاده / عضو سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران )

انتخاب مدير يا آموزش مدير ؛ کدام ارجح است ؟ مطلب ویژه

  مقدمه : در زمان وزارت آقاي دکتر مرتضي حاجي با مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش تصميم بر آن داشتند که مديران مدارس از بين سه نفر منتخب معلمان مدرسه انتصاب شود . حتي اين رويه رو به گسترش در سطح مديريت منطقه و مديريت سازمان در استان به صورت آزمايشي در استان مازندران اجراء شد .این مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد به…
  • عبدالله افراسیابی

نقبی در هزار توی اندیشه فریدریش نیچه مطلب ویژه

  نیچه از جمله فیلسوفان و اندیشمندانی است که بازاندیشی و بازآفرینی و کندوکاو و در آثار و نظراتش، امری است ضروری و مفید، به ویژه از آن روی که چنین فرآیندی مسدود کننده ی برخی استنتاجات و واگویه ها و کج اندیشی و مالا مصادره به مطلوب های خلاف ایده و آرمان ذاتی و نهایی این متفکر و از سوی دیگر نجات خیل عظیمی از رهروان، مریدان و حتی فیلسوفان فعل…

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور