صدای معلم

آموزش نوین

  • گفت و گو با دکتر اسدالله مرادی - عوارض نگاه ایدئولوژیک نسبت به آموزش و پرورش

آسیب‌شناسی مسائل آموزش و پرورش و نگاهی به سند تحول بنیادین مطلب ویژه

 اين بار براي آسيب‌شناسي مسائل آموزش و پرورش ايران به سراغ استاد دلسوز و جانباز بالاي 70 درصد رفتيم. ايشان از يك خانواده كشاورز برخاسته و در سن 15 سالگي وظيفه ملي خود مي‌داند كه در جبهه‌هاي دفاع در جنگ تحميلي حضور پيدا كند. با وجود قطع نخاع در عمليات والفجر چهار، با همت و پشتكاري شايسته در روحيه‌اي جست‌وجوگر و پويا به تلاش ادامه مي‌دهد و به درجات علمي بالا مي‌رسد.…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران

بررسی پدیده خشونت ؛ علل و راه کارها ( بخش دوم ) مطلب ویژه

 3 - دنيا براي کنترل و مهار خشونت چه برنامه هايي دارد ؟ براي کسب اطلاعات بيشتر به  روزنامه شرق  دو شنبه هشت مرداد 86 مراجعه فرماييد  .. رسالت ... مربیان کودکان بسیار مهم و اساسی است، چرا که آموزش نسل ، کاربر و زمان بر است و حوصله بسیار می طلبد. اما با این همه سختی و دشواری، غیرممکن نیست. یکی از دلایل پیشرفت کشور ژاپن در اوایل قرن بیستم میلادی…
  • دکتر عباس حاتمی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

اعتیاد به اینترنت یا شبکه های مجازی مطلب ویژه

 اينترنت به عنوان مهم‌ترين و تأثيرگذارترين ابزار و رسانه به‌خصوص در نسل جوان امروز جهان است.از زماني که اين تکنولوژي وارد فضاي زندگي انسان شده تا به امروز که به يک تکنولوژي بين المللي تبديل شده است علي رغم تمام محاسن و مزاياي آن، يک سري آسیب ها و نگراني‌هايي را نيز بر خانواده‌ها و جامعه تحميل نموده است. انسان‌ها و به‌ طور خاص نوجوانان و جوانان مي‌توانند ساعت‌ها در مقابل رايانه…
  • دکتر هوان پارک در گفت و گوی اختصاصی با سایت روش تدریس گفت: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ی جنوبی در جهان دوم است

دکتر هوان پارک: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ای

 متن مصاحبه حافظی نژاد: سلام پروفسور پارک . لطفاً خودتان را برای مخاطبین سایت روش تدریس معرفی کنید: من جین هوان پارک هستم از کشور کرهٔ جنوبی من استاد دانشگاه سانگ کیون کوآن Sung Kyun Kwan  کرهٔ جنوبی هستم و تخصص من فلسفهٔ آموزش‌ و پرورش و آموزش کودکان است. من از سال ۱۹۷۱ در رشتهٔ فلسفه آموزش‌ و پرورش شروع به تحصیل کردم. من یک نوع معلم بودم که مهارت‌های تدریس و مهارت‌های تفکر سایر…
  • جواد بروجری - دبیر آموزش و پرورش

اندر تفاوت میان " مدرس " و " معلم " ! مطلب ویژه

در نظر و زبانم، میان "درس" و "علم" یا دقیق تر اگر بگویم؛ میانِ "مدرّس" و "معلّم"، تمایزی عزیز هست.به زبان منطقی (بین این دو مفهوم، نوعی نسبتِ عموم و خصوص مطلق، برقرار است.یعنی هر معلمی ، عموما مدرس، هم هست اما بخشی از مدرس ها، معلمند و بخشی دیگر[که ازقضا، کم نیستند]، نه!) معلمانِ خوب، کارشان همان زندگی شان است اما مدرسانِ خوب، زندگی شان هم جزوِ کارشان است. هدفِ درس…
 میلیون ها کودک در سراسر جهان هستند که وقتی زنگ پایان مدرسه به صدا درمی آید، آموزش روزانه آن ها تمام نمی شود و این زنگ نشانه پایان درس نیست. بسیاری از کودکان بدون در نظر گرفتن زنگ تفریح به صورت خصوصی به تحصیل خود ادامه می دهند. برخی حتی از حیاط مدرسه شان بیرون نمی آیند و کلاس خصوصی را در همان مدرسه و شاید در همان کلاس توسط معلم خودشان…
  • محمد رستمی - دبیر آموزش و پرورش بروجرد

مروري بر مهم ترين روش هاي آموزش زبان خارجي ( قسمت سوم ) مطلب ویژه

 اصول اساسي روش شنيداري _ ‍زباني Audio _ Lingual Method 1. هدف از يادگيري زبان خارجي ؛ توانايي ارتباط برقرار كردن به آن زبان مي باشد و دانش آموز بايد بتواند از زبان مقصد بدون مكث و توقف و بدون فكر كردن براي ايجاد اين ارتباط استفاده كند. دانش آموز بايد الگوهاي ساختاري ( structural patterns ) آن زبان را كسب ( acquire ) كند چون هر زبان سيستم خاص خود را…
  • علي افشارسمیرمي - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

والدین و تربیت دینی فرزندان مطلب ویژه

ما روی زمینی و در سایه ساری آئینی جان پناه زیست می کنیم. زمینی که سه اصل گفتار و کردار و پندار نیک ،هویت وجودی آن است و آئینی که معجزه پیام آور بزرگش کتاب و اولین حرف او درباره خواندن است.اینها، سرمایه های ناب و بی نظیری است برای جاری و ساری شدن روح دین و معنویت در جامعه. برای همین، خانواده اولين مركزي است كه وظيفه تربيت ديني فرزندان را…
  • سعید شهسوار زاده - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

پیرامون " سازمان نظام معلمی " مطلب ویژه

به نام دوست " سازمان نظام معلمي " نقطه اتصال همه تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش است .پيش به سوي تشکيل اتحاديه سراسري معلمان ايران از تمامي نهاد هاي مدني ، به خصوص نهاد هاي مدني فعال در آموزش و پرورش ، انتظار مي رود ، به دور از اختلاف نظر هاي تشکيلاتي ، دست در دست يکديگر جهت تشکيل " سازمان نظام معلمي " با يکديگر هم فکري…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران

بررسی پدیده خشونت ؛ علل و راه کارها مطلب ویژه

مقدمه تعاريف خشونت از دانشنامه ويکي پديا:• خشونت حالتی از رفتار است که با استفاده از زور فیزیکی و یا غیر فیزیکی فرد خشن خواسته خود را به دیگران تحمیل می‌کند. خشونت ممکن است در اثر خشم اتفاق افتد. خشونت از نظر لغوی به معنای خشکی، تندی و سختی است. • هرگونه رفتاری که با هدف وارد نمودن آسیب به یک یا بیش از یک پدیده صورت گیرد رفتار خشونت‌آمیز نام می‌گیرد.…

نظرسنجی

سند تحول بنیادین در نسخه فعلی تا چه میزان در حل چالش های آموزش و پرورش ایران موثر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور