صدای معلم

آموزش نوین

  • رجبعلی باقری - مدرس دوره ی ارزشیابی کیفی-توصیفی شهرستان گرمه خراسان شمالی

تاملی بر " ارزشیابی کیفی - توصیفی " به عنوان رویکردی تحصیلی-تربتیی مطلب ویژه

 این ایام ، کلاس های بازنگری ارزشیابی کیفی- توصیفی درتمام شهرستان های کشور در حال اجراست و در شهرستان ما نیز این دوره ی 24ساعته برگزار گردید اما این آغاز راه است.   این رویکرد تحصیلی-تربیتی دارای پیش نیازهایی که اگر به آنها توجه نشود درعمل ناکام است. صرف نظر از نگرش معلمان که هنوز برای این تغییر بعضا مقاومت و مخالفت می کنند این تغییرنگرش می بایست در تمام آحاد جامعه صورت…
  • شهيندخت ميان‌دشتي

آموزش و پرورش مشاركت محور مطلب ویژه

 رويكرد سنتي بر محوريت «معلم» و با تمركز بر «محتوا» براي معلم كاركردي انتقالي قايل بوده، به اين معنا كه معلم وظيفه دارد محتواي آموزشي را به دانش‌آموز منتقل كند در اين رويكرد ذهن دانش‌آموز ظرفي تصور مي‌شود كه معلم بايد آن را از محتواي مورد نظر پر كند. در اين رويكرد والدين بايد به فرزندان تاكيد كنند كه تسليم محض معلم شوند و به هر قيمتي شده تكاليف مورد نظر وي…
 مقدمه: دو رشته آموزش و فلسفه، ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ با یکدیگر دارند و در برخی مسائل به هم‌پوشانی می‌رسند. معمولا گفته می‌شود: «فلسفه و آموزش و پرورش دو روی یک سکه‌اند.» «آموزش سمت پویای فلسفه است.»به عبارت دیگر «فلسفه و آموزش دو گل از یک شاخه‌اند و هیچ یک بدون دیگری قابل تصور نیست و یکی بدون دیگری ناقص است. هنر آموزش بدون فلسفه کامل نمی‌شود و فلسفه بدون آموزش نمی‌تواند…
  • دکتر محمد روزبهانی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

ونداليسم در مدرسه مطلب ویژه

 قبل از اينكه وارد كلاس شوم، به در نگاه كردم ،سوراخي به قطر ده سانتيمتر وسط در چوبي كلاس ايجاد شده بود. از راهرو مي شد  داخل كلاس را ديد! خيلي تعجب نكردم چرا كه با اين گونه موارد در دوران معلمي ام در مدارس بسيار  روبه رو شده بودم . به عنوان دبير علوم اجتماعي  آن روز بيشتر وقت  كلاس را به ونداليسم  (تخريب گري اموال عمومي ) كه يكي از…
از عکس العمل بینندگان به مستند تأثیرگذار "مدرسه در دست بچه ها"، که در چهل و ششمین نشست یکشنبه های انسان شناسی و فرهنگ پخش شد، می توان فهمید که این فیلم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. اگرچه تاریخ  ساخت فیلم مربوط به سال 1380 شمسی است، به نظر می رسد گذشته از روایت و موضوع  فیلم، وقوع در مدرسه و محوریت آن باعث جذابیت هرچه بیشتر آن می شود زیرا…
  • گفت و گو با دکتر اسدالله مرادی - عوارض نگاه ایدئولوژیک نسبت به آموزش و پرورش

آسیب‌شناسی مسائل آموزش و پرورش و نگاهی به سند تحول بنیادین مطلب ویژه

 اين بار براي آسيب‌شناسي مسائل آموزش و پرورش ايران به سراغ استاد دلسوز و جانباز بالاي 70 درصد رفتيم. ايشان از يك خانواده كشاورز برخاسته و در سن 15 سالگي وظيفه ملي خود مي‌داند كه در جبهه‌هاي دفاع در جنگ تحميلي حضور پيدا كند. با وجود قطع نخاع در عمليات والفجر چهار، با همت و پشتكاري شايسته در روحيه‌اي جست‌وجوگر و پويا به تلاش ادامه مي‌دهد و به درجات علمي بالا مي‌رسد.…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران

بررسی پدیده خشونت ؛ علل و راه کارها ( بخش دوم ) مطلب ویژه

 3 - دنيا براي کنترل و مهار خشونت چه برنامه هايي دارد ؟ براي کسب اطلاعات بيشتر به  روزنامه شرق  دو شنبه هشت مرداد 86 مراجعه فرماييد  .. رسالت ... مربیان کودکان بسیار مهم و اساسی است، چرا که آموزش نسل ، کاربر و زمان بر است و حوصله بسیار می طلبد. اما با این همه سختی و دشواری، غیرممکن نیست. یکی از دلایل پیشرفت کشور ژاپن در اوایل قرن بیستم میلادی…
  • دکتر عباس حاتمی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

اعتیاد به اینترنت یا شبکه های مجازی مطلب ویژه

 اينترنت به عنوان مهم‌ترين و تأثيرگذارترين ابزار و رسانه به‌خصوص در نسل جوان امروز جهان است.از زماني که اين تکنولوژي وارد فضاي زندگي انسان شده تا به امروز که به يک تکنولوژي بين المللي تبديل شده است علي رغم تمام محاسن و مزاياي آن، يک سري آسیب ها و نگراني‌هايي را نيز بر خانواده‌ها و جامعه تحميل نموده است. انسان‌ها و به‌ طور خاص نوجوانان و جوانان مي‌توانند ساعت‌ها در مقابل رايانه…
  • دکتر هوان پارک در گفت و گوی اختصاصی با سایت روش تدریس گفت: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ی جنوبی در جهان دوم است

دکتر هوان پارک: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ای

 متن مصاحبه حافظی نژاد: سلام پروفسور پارک . لطفاً خودتان را برای مخاطبین سایت روش تدریس معرفی کنید: من جین هوان پارک هستم از کشور کرهٔ جنوبی من استاد دانشگاه سانگ کیون کوآن Sung Kyun Kwan  کرهٔ جنوبی هستم و تخصص من فلسفهٔ آموزش‌ و پرورش و آموزش کودکان است. من از سال ۱۹۷۱ در رشتهٔ فلسفه آموزش‌ و پرورش شروع به تحصیل کردم. من یک نوع معلم بودم که مهارت‌های تدریس و مهارت‌های تفکر سایر…
  • جواد بروجری - دبیر آموزش و پرورش

اندر تفاوت میان " مدرس " و " معلم " ! مطلب ویژه

در نظر و زبانم، میان "درس" و "علم" یا دقیق تر اگر بگویم؛ میانِ "مدرّس" و "معلّم"، تمایزی عزیز هست.به زبان منطقی (بین این دو مفهوم، نوعی نسبتِ عموم و خصوص مطلق، برقرار است.یعنی هر معلمی ، عموما مدرس، هم هست اما بخشی از مدرس ها، معلمند و بخشی دیگر[که ازقضا، کم نیستند]، نه!) معلمانِ خوب، کارشان همان زندگی شان است اما مدرسانِ خوب، زندگی شان هم جزوِ کارشان است. هدفِ درس…

نظرسنجی

آیا از عملکرد ادارات ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش رضایت دارید ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور