صدای معلم

اقتصاد

واقعيت اين است که آموزش‌ و‌ پرورش از کسري بودجه مزمن رنج مي‌برد و بخشي از اين کسري به عدم تخصيص بودجه و اعتبارات کافي بر مي‌گردد و بخش مهم‌تر به ضعف مديريت در استفاده درست و بهينه از منابع و افزايش بهره‌وري بر مي‌گردد/ اصلاح شکل بودجه‌ريزي و استاني شدن بودجه آموزش‌ و‌ پرورش را مي‌توان مهم‌ترين راه‌کار « کاهش منطقي کسري بودجه » اين نهاد در نظر گرفت چراکه مي‌توان…
نهادهایی موازی آموزش و پرورش  هستند که در کار " فرهنگ " آموزش دخالت دارند . بودجه های قابل توجهی می گیرند و در برابر عملکرد  و برون داد خود به مردم و جامعه " پاسخ گو " نیستند/ برای " یکپارچه سازی " ( integrating  ) موضوع فرهنگ و آموزش در جامعه ایران از چه راهبردهایی باید استفاده کنیم/ ترکمن : شما دارید  " صنفی " برخورد می کنید . یک…
 اعتبار طرح رتبه بندی در بودجه 97 پیش بینی نشده است/بخشنامه جهانگیری معاون اول رییس جمهور راه را بر عوام فریبی مدیران دولتی در موضوع بودجه بست/ نمایندگان دستگاه های اجرایی مجاز به طرح پیشنهادِ تغییر در تبصره ها ، بندها و جداول و یا موافقت با پیشنهادهای مغایر با مفاد لایحه بودجه نیستند/ الهیار ترکمن در روز تقدیم لایحه بودجه به مجلس، از شروع "راند دوم" کار خود برای "استفاده از…
در کشورهای بزرگ ِ دنیا اقتصاد حاکم بر سیاست است و این کارگزاران اقتصادی هستند که تصمیم‌گیرنده اصلی به شمار می‌روند و سیاستمداران در ‌زیر‌چتر ‌اقتصاد می‌توانند اهداف‌ خود را به پیش برانند/ اگر قصد داریم روابط خود را با بانک‌های خارجی بهبود بخشیم در ابتدا باید وضعیت داخلی کشور،  از جمله وضعیت بانک مرکزی و شبکه بانکی خود را مورد اصلاح و بازنگری قرار دهیم.یکی از پیش‌شرط‌های اصلی توسعه و رشد…
" چرا این قدر باید در پرداخت حقوق تبعیض وجود داشته باشه؟ چه تفاوتی داره دکتری که در نظام آموزش و پرورش داره خدمت میکنه با دکترایی که در وزارت علوم ؟" / قانون مدیریت خدمات کشوری که اینک مبنای نظام پرداخت ها در کشور است و معیشت و اقتصاد حدود ۵/۰۰۰/۰۰۰ خانواده به آن گره خورده ، در مهر سال ۸۶ برای مدت ۵ سال بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی…
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

از بودجه 96 تا ابرچالش بودجه 97 : حل ابرچالش نیازمند تفکر کارشناسی و عزم ملی است مطلب ویژه

در " صداي معلم " به درخواست حذف جدول شماره 17 از بودجه اشاره شده بود / بي برنامه بودن ِ معجزه هزاره سوم ، به موازات کم توجهي مجلسيان هم فکر ِ ايشان ،  در امتداد بي تدبيري گذشتگان و ...  ابر چالش هايي را به کشور تحميل نموده است که شايد چند نسل با آن درگير شوند/ بحران منابع آب، مسائل زیست‌محیطی، صندوق بازنشستگی، بودجه دولت، نظام بانکی و بیکاری…
  • حسين طاهري‌فرد/ فعال فرهنگی و رسانه‌ای

آيا بودجه 97 آموزش‌‌ و‌ پرورش، بودجه‌اي متفاوت است؟ مطلب ویژه

براي اولين بار در لايحه بودجه سال 1397 کل کشور، پرداخت اعتبار به دستگاه‌ها بر مبناي عملکرد سه ماهه آنها خواهد بود و در لايحه بودجه بودجه سال آينده کل کشور برون‌سپاري‌ها و کاهش بودجه جاري کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است/ دولت سياست‌هاي انقباضي به کار بسته است و در شرايط فعلي وضع بودجه کشور خوب نيست. براساس مستندات لايحه بودجه 97 کل کشور، بودجه پيشنهادي سال آينده نسبت…
اگرچه بحث اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان بحث تازه‌اي نيست و به سال‌هاي گذشته (۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲) بر مي‌گردد اما آنچه که به تازگي رخ داده، اين شائبه را بوجود آورده است که گويا عزمي جدي براي برخورد با متخلفان صندوق ذخيره فرهنگيان وجود ندارد/ تقريبا دو دهه از تشکيل صندوق ذخيره فرهنگيان مي‌گذرد و شوربختانه به خاطر عدم شفافيت مالي و نبود نظارت کافي، صندوقي که مي‌بايست در دوران بازنشتگي به…
در یونان باستان قانون را ناموس تعبیر می کردند/ متاسفانه نگاه ما به فرآیند قانونگذاری بیشتر ناظر به شرط اول یعنی رضایت آنی و شیوه های اصطلاحا پوپولیستی است؛ در این روش مصالح کلی جامعه در میان مدت و درازمدت نادیده گرفته می شود/ غرض از این مقدمه کوتاه تبیین رابطه ناسالم و معیوب بین بازنشستگی پیش از موعدبا سنوات ارفاقی،بدون سنوات ارفاقی با سنوات ارفاقی با استخدام بیش از یکصد هزار…
  • دكتر محمدحسن حسني شلماني/ پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

كاربرد نظريه تلنگر در اقتصاد آموزش و پرورش مطلب ویژه

ويژگي‌هاي منحصر به فرد اقتصاد در آموزش و پرورش و پيچيدگي‌هاي نظام آموزشي كشور موجب مي‌گردد كه نتوان از سبك اقتصاد سنتي مبتني بر بازار و سيستم عرضه و تقاضاي آن در مدارس به عنوان پديده‌اي پويا و زنده استفاده نمود/ پارادايم جديد فكري كه بر اقتصاد سايه افكنده حاصل جدايي رويكردهاي فكري از تفكر عقلايي نيوتني و حركت به نگاه كوانتومي به جهان هستي مي‌باشد/ در نگاه نيوتني (مديريت سنتي) مدير…

نظرسنجی

نظر شما در مورد تقسیم بندی دانش آموزان به مدارس عادی و تیزهوشان چیست؟

موافقم ؛ این امر عادلانه بوده و برای رشد نخبگان در جامعه ضروری است - 23.5%
مخالفم ؛ این تقسیم بندی نادرست بوده و موجب قشربندی ناعادلانه اجتماعی می شود - 76.3%

مجموع آرا: 637

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور