صدای معلم

درآمد سالانه معلمان در کشورهای مختلف و مقایسه حقوق  وقتی به امر حقوق معلمین در کشورهای مختلف ، نگریسته می شود شاهد این واقعیت می شویم که حقوق معلمین در کشور ایران از ساختار استاندارهای جهانی تبعیت نمی یابد. یعنی نه مدرک تحصیلی و نه سابقه خدمت در میزان حقوق دریافتی معلمان تأثیری ندارد. در آیات قرآنی داریم که آیا آنانی که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابرند؟ یعنی معلم با تجربه با سابقه ، با معلم صفر کیلومتر تفاوتی ندارد؟ یا معلم با مدرک لیسانس و بالاتر با معلم دیپلم ، تفاوتی ندارد؟
یعنی در تمامی کشورها چه با رتبه آموزش و پرورش برتر و چه با قرار گرفتن در سطح پایین وضعیت آموزشی، حقوق معلمین یک پایه آغاز فعالیت و یک پایه بعد 15 سال فعالیت را دارد .

"وزیر اسبق آموزش و پرورش (آقای فانی) گفتند: حداقل حقوق معلمان حدود یک میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر آن حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان است. متوسط حقوق فرهنگیان، 1.5 میلیون تومان است".
یعنی معلمی که اولین روز تدریس خود را آغاز می کند با معلمی که با 25 سال بازنشسته شده است با مدرک لیسانس یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می کند ، تفاوتی با یکدیگر ندارند.
"امروز، بیش از هر زمانی ما نیاز به معلم داریم ، باید همیشه به یاد داشته باشیم که معلم ها مهم هستند."  در کشور ما چون به عدالت و برابری خیلی اهمیت می دهند لذا نه مدرک تحصیلی و نه سابقه خدمت معلم تأثیری در حقوق دریافتی معلم ندارد! پس معلمان با کدام انگیزه و امید در وزارت آموزش و پرورش بمانند.؟

در علم روانشناسی هم اصل پاداش نسبت به عمل برای ادامه ی فعالیت وجود دارد. وقتی حقوق امروز بنده همان حقوق آغاز خدمتم است چگونه از فعالیتم راضی باشم؟ چگونه دیگران و دانش آموزان به بنده احترام بگذارند؟ چگونه تفاوت کسب تجربه 15 تا 30 سال خدمتم را با اول خدمتم حس کنم ؟

هر چند فعالیت معلمان از سایر کارمندان کمتر است و تعطیلات بیشتری نسبت به آنها دارند اما در عوض ما هم مرخصی استحقاقی سالیانه سایر کارمندان را نداریم. (کشور بریتانیا همانند ایران ، بیشترین تعطیلات را برای معلمین دارد.)

مقایسه سالانه در آمد معلمین در کشورهای مختلف :
( نام کشور -  معلم تازه کار - معلم با سابقه 15 سال و بیشتر )


( لوکزامبورگ 80 هزار دلار و 110 تا 150 هزار دلار)
(فنلاند 29 هزار دلار و 45 هزار دلار)
(کره جنوبی 26 هزار دلار و 74 هزار دلار)
( بریتانیا 21 هزار دلار و 56 هزار دلار)
( امریکا 36 هزار دلار و 50 هزار دلار)
( ترکیه 23 هزار دلار و 27 هزار دلار)
(قطر 28 هزار دلار و 44 هزار دلار )
(فرانسه 38 هزار دلار و 40 هزار دلار)

و در ایران حقوق معلم ها سالانه کمتر از 10 هزار دلار است !

آری!

درونمان خودمان را سوزانید و بیرونمان دیگران را.
اگر تعطیلات تابستانی یا عید را در نظر می گیرید بدانید که نبود این تعطیلات به ضعف اعصاب و خستگی بی امان ما معلمان ودانش آموزان منجر خواهد شد، آن هم در جامعه ای که نمود عینی و تعریفی برای نشاط و شادمانی در آن وجود ندارد.
کری کوپر (استاد روانشناسی سازمان و سلامت دانشگاه منچستر) ؛  در بررسی های خود نشان داد که تدریس یکی از سه شغل پُر استرس جهان است و یا استفان هاوکینگ از بزرگترین دانشمندان جهان گفته است :
"امروز، بیش از هر زمانی ما نیاز به معلم داریم ، باید همیشه به یاد داشته باشیم که معلم ها مهم هستند."

امید که زمان عمل رسیده باشد و وزیر محترم آموزش و پرورش ،معلمین را از چاله های آتشفشانی قرنی نجات دهند.

(منبع استفاده شده برای آمار: در گوگل قید فرمایید :درآمد سالانه معلمان در کشورهای مختلف)


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

تربیت بدنی یکی از مظلوم ترین واحد های درسی است که هرچه از کلان شهر ها فاصله بگیریم این مظلومیت بیشتر نمایان می شود/ با تمام کم مهری هایی که نسبت به تربیت بدنی مدارس و  تیم های ورزشی دانش آموزی می شود ؛ بی تردید کسب این پیروزی که موجب شادی و افتخار دانش آموزان سراسر کشور شد/ از کلیه مسئولین و دست اندرکاران ورزش دانش آموزی خصوصا از وزیر و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پروش می خواهیم که نگاهی به وسعت اهمیت ورزش به تربیت بدنی مدارس داشته باشند

منتشرشده در دانش آموز

آنچه امروز به‌ عنوان خروجي در آموزش‌ و‌ پرورش ديده مي‌شود، دانش‌آموزان ديپلمه سرگرداني است که به ريسمان کنکور چنگ مي‌زنند تا شايد از اين طريق بتوانند مهارت عملي کسب کنند/ فراد جامعه در شرايطي به سن قانوني کار مي‌رسند که هنوز در سيستم آموزش‌ و پرورش در حال تحصيل هستند/ آموزش‌ و پرورش اين روزها نقش پنهان و البته تأثيرگذاري در افزايش آمار بي‌کاري جوانان دارد/ جمع کثيري به اميد آموزش مهارت‌هاي تخصصي، راهي آموزش عالي مي‌شوند/ مهم‌ترين سال‌هاي شکل‌گيري مهارت‌ها، دقيقا زماني است که فرد در مدرسه به تحصيل مي‌پردازد/ بيش از ٥٧ درصد دانش‌آموزان در دوره نظري هستند و البته مهارت‌هاي آموزشي ارائه‌شده از سوی مراکز فني‌ و‌ حرفه‌اي هم چندان متناسب با نيازهاي روز بازار نيست/ تقاضاي اجتماعي براي دانش‌آموز کلاس اول اين است که چه مدرسه‌اي برود که دانشگاه يا رشته بهتري قبول شود/ يکي از شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي کشورها مقدار هزينه‌هايي است که صرف آموزش‌ و پرورش مي‌کنند/ كشورهايي كه اهميت زيادي به آموزش‌ و پرورش مي‌دهند، رقمي بالاتر از پنج درصد از توليد ناخالص داخلي‌شان را به آموزش‌ و پرورش اختصاص مي‌دهند/ گزارش‌هاي بانک جهاني نشان مي‌دهد در سال ٢٠١١ اين سهم در ايران، معادل ٤,١ درصد، در سال‌هاي ٢٠١٢ و ٢٠١٣ اين سهم رقمي برابر با ٣.٣‌ درصد و در سال ٢٠١٤ اين رقم معادل ٣.١‌ درصد بوده است/ برخي از اقتصاددانان بزرگ دنيا معتقدند از منظر اقتصادي، به‌ازاي هر يک واحد سرمايه‌گذاري در آموزش، چهاربرابر ارزش افزوده توليد مي‌شود که اين رقم در دوره آموزش ابتدايي گاهي تا هشت‌برابر نيز قابل افزايش است

منتشرشده در اقتصاد

" حقيقت اين است که بي سوادي از بين نرفته است ، فقط اين روز ها بي سوادها خواندن و نوشتن را فرا گرفته اند "/ توليد انبوه " باسواد نا آگاه " تقصير يک نهاد يا شخص نيست/ چرا نظام سنتي آموزش در کشور ما به نظام کميت گرا و مدرک محور تبديل شده است/ آيا همه گير شدن تحصيل ( افزايش کميت )  به معني ( افزايش کيفيت )   گسترش آگاهي و آموزش است/ براي حل اين بحران بايد " دانش آموز ان " ، "مدرسه " ، " معلمان "،" نهاد هاي مدني " ، "رسانه ها " ، " آحاد ملت به عنوان اولياي دانش آموز " و سياستگذاران " هماهنگ عمل کنند/ چرا طبق پژوهش ها يکي از عوامل مهم بيکاري در کشور نبود نيروي متخصص است/ متأسفانه به رغم تلاش هاي بسيار ، تحصيل در بسياري از کشورها (از جمله ايران ) منجر  به  آموزش نشده و نتيجه آن ، ايجاد بحران آموزشي است/ آموزش نه‌تنها یک ‌بار مالی نیست بلکه بزرگ‌ترین فرصت بازسازی نیروی انسانی کشور، ارتقای کیفیت زندگی و از همه مهم‌تر تنها دریچه کشف ارزشمندترین ذخیره و گنجینه استعدادهای نهفته در نسل جوان است/ پیام این نوشته به سیاستمدار آن است که ما تافته جدا بافته‌ای نیستیم/ حکم عقل آن است که در حوزه مسائل مشترک، با چشم و گوش باز و هاضمه بالا، یادگیرنده باشیم تا عبرت دیگران نشویم/ راه‌حل‌های جهانی نه برای ما و نه هیچ کشوری نهایی نیستند

منتشرشده در اقتصاد

وقایع میانمار و جایزه صلح نوبل  کاش جایزه صلح نوبل پس گرفتنی بود تا اگر مثلا نلسون ماندلا پس از تثبیت قدرت سیاسی و اجرایی در آفریقای جنوبی دست به کشتار سفیدپوستان می زد و این اقلیت را به انتقام و کینه شخصی ناشی از سه دهه حبس و شکنجه جسمی و روحی،از روندهای سیاسی و اجتماعی کشور کنار می گذاشت؛ کمیته نوبل،طی بیانیه ای ایشان را ناقض معیارهای مصرح در اساسنامه بنیاد نوبل و فاقد صلاحیت عنوان پیشگامی در توسعه صلح و ثبات جهانی معرفی و رای به عودت جایزه می داد.

کاش اگر دزموند توتو،اسقف سیاهپوست و پیشرو فعالیت های ضد آپارتاید در پی حاکمیت سیاهان بر آفریقای جنوبی،شعارها و ایده های خود را دگرگون و رای به برتری نژادی سیاهان بر اقلیت سفیدپوست می داد؛ وی را از این عنوان پرافتخار محروم می کرد.

کاش اگر خانم ملاله یوسف زی،فعال اجتماعی و پیشگام طرح آموزش دختران و مدافع تضمین و تمهید شرایط حضور آنان در فضای مدرسه از سوی دولت ها،روزی حکم به بازگشت دختران به پستوی خانه ها دهد و ضرورت تحصیل دختران را به چالش بکشد،کمیته نوبل وی را هم کیش افراط گرایان طالبان معرفی و خواستار عودت جایزه صلح نوبل شود.

آن چه این روزها در میانمار می گذرد روایت دورویی و فریبکاری شخصیت هایی است که ذات و ماهیت واقعی خود را در دوره پیشاقدرتی از افکار عمومی پنهان و اما پس از قبضه حکومت،فصلی از خشونت و خون رقم زده و به قول شاعر"آن کار دیگر می کنند"  البته نلسون ماندلا در زمان حیات،بر میثاق ها و منشورهای بین المللی و معیارهایی که او را شایسته دریافت جایزه نوبل کرد پایبند ماند.

اسقف توتو و خانم یوسف زی نیز رویه صلح جویانه و مترقی خود را تا حال حفظ کرده اند.اما در گوشه ای از این کره پهناور،یکی از برندگان جایزه صلح نوبل که هنور رنج حبس و حصری پانزده ساله را بر روح و روان دارد؛ خود مروج، آمر و توجیه گر یکی از جنایات و نسل کشی های تکان دهنده بشر امروزی در میانمار شده است.

خانم آنگ سان سوچی،پیش از آزادی و دستیابی به قدرت، نماد دموکراسی،آزادی خواهی،صلح طلبی و احترام به حقوق اقلیت ها بود اما چون به قدرت رسید همه شعارها و ایده های انسانی خود را فراموش کرد.

پیرو فلسفه ضد خشونت گاندی و رواداری بودایی،بر کشتار برنامه ریزی شده اقلیت مسلمان روهینگیا، صحه گذاشت و با این حال کمیته جایزه صلح نوبل اعلام کرده است که جایزه وی پس گرفتنی نیست!
آن چه این روزها در میانمار می گذرد روایت دورویی و فریبکاری شخصیت هایی است که ذات و ماهیت واقعی خود را در دوره پیشاقدرتی از افکار عمومی پنهان و اما پس از قبضه حکومت،فصلی از خشونت و خون رقم زده و به قول شاعر"آن کار دیگر می کنند"
من اعتقادی به مرزبندی ها،قطب ها و تفکیک هایی چون "جهان اسلام"،"جهان مسحیت یا یهودیت"در عرصه مناسبات بین المللی و برخوردهای متعصبانه ندارم بلکه ملاک و معیار در مواجهه با چنین پدیده هایی را منشور حقوق بشر و منشور سازمان ملل متحد که نقض حقوق اقلیت های نژادی،دینی،قومی،زبانی و...را جرم تلقی و برای آن مجازات تعیین کرده است می دانم.

وقایع میانمار و جایزه صلح نوبل

در این شرایط پیچیده و در حالی که روسیه و چین در کنار حاکمیت جنایتکار میانمار قرار گرفته اند جامعه جهانی باید بر اساس میثاق های بین المللی تمام ظرفیت های سیاسی،اقتصادی و نظامی خود را برای پایان نسل کشی در میانمار به کار گیرد.

از سویی امیدوارم کمیته جایزه صلح نوبل با بازنگری در اساسنامه بنیاد نوبل،امکان پس گرفتن جایزه صلح و سلب عنوان از برندگان ناقض حقوق بشر و مرتکبین جنایت در حق بشریت را فراهم سازد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

یک عکس و فرار شهروندان ایالت فلوریدا  رسانه ها نوشته اند که طوفان در امریکا باعث شده است که مردم در ایالت فلوریدا از شهرها فرار کنند. چند بار به این عکس خیره شدم.

برای من فرار مردم از شهر نشانه هایی دارد. آیا شما در این عکس نشانه ای از فرار و اضطرابِ رفتن می بینید؟ 

سراسیمگی، بی نظمی، تجاوز ماشین ها به همه راههای فرعی و مسیرهای امدادی، پیاده شدن راننده ها از ماشین و نزاع با همدیگر، فحش های رکیک، تجاوز به مسیر برگشت از جمله نشانه هایی است که در کشور ما مردم به هنگام « فرار به شمال و کنار دریا با هدف تفریح ، سرگرمی و خوشگذرانی » و در واقع به هنگام سرخوشی از خود نشان می دهند و اگر قضیه فرار از شهر به خاطر ترس از طوفان باشد واقعا بعید می دانم که کسی بتواند زنده از شهر خارج شود چون مردم قبل از طوفان، خودشان همدیگر را نابود خواهند کرد.

 باز هم به این عکس نگاه کنید.

شهروندان ایالت فلوریدا در حال فرار از شهر هستند.  

این عکس خیلی حرفها دارد. ای کاش به معنای واقعی غربزده بودیم !

یک عکس و فرار شهروندان ایالت فلوریدا

کانال دکتر فردین علیخواه

منتشرشده در یادداشت

فاجعه بارتر عاقبت کساني است که تازه از پس اين غول برآمده، به روياي خود رسيده، وارد دانشگاه شده و چند سال بعد، به پايان دوره تحصيل خود مي‌رسند و چه بسا بي‌علاقگي و بي‌انگيزگي به رشته انتخابي، احساس بيگانگي ميان استعداد و توانمندي‌ها با انبوه دروس رشته تحصيلي، احساس سرخوردگي و انتظار به پايان رسيدن روياي دانشگاه و نهايتاً عمري تلف شده براي حفظ و يادگيري سطحي انبوه مطالبي که معمولا بهره‌اي براي آينده کاري و حرفه‌اي دانشجو ندارند را در آن دوران تجربه کرده‌اند/ اين داستان زندگي بسياري از ما و فرزندان ماست و عجب آنکه همچنان بدون توجه به دلايل و عواقب آن به همين راه ناکجا آباد چندساله ادامه مي‌دهيم و فرزندانمان به همين سرنوشت دچار مي‌شوند/ هر شکست و ناکامي، حاصل يک عملکرد اشتباه و هر عملکرد اشتباه، ناشي از يک تصميم‌گيري غلط و هر تصميم‌گيري غلط به دليل يک درک نادرست و نهايتا هر درک نادرست، نتيجه يک طرز فکر اشتباه بوده است/ يکي از بزرگ‌ترين خلاءهاي موجود، فقدان آموزش «تفکر صحيح» به عنوان اصل و بنياد هر آموزشي است/ اين آموزش‌ها که شامل مباحثي چون استراتژي و تفکر استراتژيک، خلاقيت، شناخت و رفع گره‌هاي ذهني و در مجموع بازسازي و معماري ذهن در قالب «اصول تفکر سيستمي» مي‌شوند، کليد حل بسياري از مشکلات ذکر شده است که حلقه مفقوده ماست و من آن را در يک کلام «تحول فکر» مي‌نامم

منتشرشده در پژوهش

گروه گزارش- مرادی :

گزارش صدای معلم از پلمپ مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات

مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات که ۱۵۰۰ دانش آموز دارد چندی پیش به علت تخلفات گسترده مدیریت این مجتمع پلمپ شد.
به گزارش صدای معلم ؛ این مجتمع در یک ساختمان استیجاری بود اما از چند سال پیش ساختمانی جدید برای این دانش آموزان در حال ساخت بود که به علت تخلفات گسترده به طور کلی مجوز این مدرسه توسط دولت امارات ابطال گردید و دانش آموزان این مجتمع درحالی که امروز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ باید در کلاس های درس آغاز سال تحصیلی را جشن می گرفتند اکثرا خانه نشین هستند و تعدادی هم با هزینه های بسیار سنگین و چند برابری در مدارس شهر دوبی ثبت نام کرده اند که البته ظرفیت آن مدارس هم تکمیل شده است.

مدت هاست مسئولین وعده می دهند که این مشکل پیگیری و حل خواهد شد اما به آغاز سال تحصیلی رسیدیم و اقدامی صورت نگرفت .
گفته می شود تخلفاتی در حال حاضر در حال رخ دادن است از جمله :


* ثبت نام دانش آموزانی که ویزای اقامت آنها به اتمام رسیده است .
* ساخت و ساز غیر قانونی
 گویا در طول این چند سال مدرسه بدون همکاری دولت امارات فعالیت کرده و در واقع می توان گفت که بدون رخصه بوده است و تنها یک یا دوسال رخصه ( 1 ) داشته است و تمام این تخلفات جرایم سنگینی داشته که پرداخت نشده است .

سرنوشت صدها دانش آموز ایرانی چه خواهد شد؟

گزارش صدای معلم از پلمپ مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات

گزارش صدای معلم از پلمپ مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات

گزارش صدای معلم از پلمپ مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات

( 1 ) رخصه : مجوز فعالیت

پایان گزارش/

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

بالاترین رکورد مطالعه نوشته ها در صدای معلم ، از آغاز تاکنون چند نفر است/ از جمعه 3 مهر سال 94 ساعت 15/23 تاجمعه 13 شهریور سال 96 ساعت 15 / 11 ، جمعا 161917 نفر از آن بازدید کرده اند/ همه در مدرسه مثل اعضای یک خانواده هستند و پُزهای مرسوم مدارس ما را ندارند/ استخدام معلم در کشور فنلاند بسیار دشوار است و تمامی معلمان دوره ابتدایی کارشناس ارشد هستند/ ما پرورش را از آموزش جدا کرده ایم . آموزش وظیفه معلم و پرورش وظیفه ی دبیران پرورشی/ در یک اداره ی آموزش و پرورش اگر دقت فرمایید چند سرپرست یا معاون داریم/ مشکلات بنیادی ، تحولات بنیادی می طلبد و گرنه مشکل آموزش و پرورش ما تا زمانی که ثبات مدیریتی و ثبات حقوقی نداریم ، حل و فصل نخواهد شد ....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور