صدای معلم

درخواست و انتظارات از سرپرست وزارت آموزش و پرورش

ضمن آرزوی توفیق و معرفی و کسب رای اعتماد برای شما از جانب مجلس محترم ، توجه جنابعالی را به دو نکته اساسی و راهبردی جلب می نمایم :

1- دارا بودن روحیه ی تحدی طلبی، تهاجمی، شفافیت و جدیت در پرداختن به اصلاحات ، تغییرات و تحولات ساختاری در آموزش و پرورش کشور  و کاربست توام با عقلانیت ، تدبیر و حمیت لازم در کاستن از فربهی نظام اداری و مقابله با دیوانسالاری حاکم بر آموزش و پرورش .

لختی است بر اثر سیاست نابخردانه عده ای بر تجزیه و منفک نمودن مدارس از پیکره ی نظام تعلیم و تربیت کشور شاهد دست اندازی به آموزشگاه ها و مدارس کشورمان می باشیم که از آن جمله می توان به کنش و حرکت ضد انقلابی ، مغایر با مصالح و منافع کشور و مغایر با پیام شهیدان همیشه سرافراز میهن عزیز اسلامی اشاره نمود که از جانب بنیاد شهید روی داده است که درصدد مصادره و استیلا برپاره ای از مدارس بوده و بر این روش ناصواب ابرام می نماید ، با کمال تاسف شاهد سکوت وزارتخانه و عوامل ذی ربط بوده و کنش قابل قبولی را مشاهده نکرده ایم  ؛ انتظار می رفت با شفافیت و صراحت رخداد رسانه ای شده و با ارتباط شخص جنابعالی با رسانه ها و عوامل ذی نفع به شدت با این پدیده ی نامبارک برای همیشه برخورد گردد. چنانچه چنین روحیه چالشی و درگیرانه ای نداشته باشید قهرا در انجام وظایف انقلابی و تاریخی کارآمد و اثربخش نخواهید بود و روحیه و منش محافظه کارانه امور را سامان نخواهد بخشید.

در مبارزه و تحدی علیه نظام اداری و حذف صدها پست منفعل و ناکارآمد و گسیل کارشناسان آن به مدارس درنگ ننمایید ، ادارات کل را در کلان شهرها تعطیل و مناطق آموزشی را به حداقل برسانید.

با جدیت مدرسه محوری را محقق نمایید . بخشنامه های غیر ضرور را حذف و مدیران را مبسوط الید تا به معنی واقعی به رهبری و مدیریت آموزشی بپردازند. در این راستا به موارد عدیده ای می توان ورود نمود که به اردوی دانش آموزی اشاره می نمایم .

مدیر و عوامل اجرایی با توجه به دستورالعمل مربوط اقدام نموده و مسوول و پاسخگو می باشند ، چه ضرورتی دارد طیف وگستره ای از دست اندر کاران از صدر تا ذیل – وزارتخانه، اداره کل و منطقه آموزشی – در این امر دخالت وبه آن مبادرت ورزند که اگر چنین شد عوامل بسیاری صرفه جویی شده و از نیروی انسانی و هزینه های مربوطه ، بهینه در موقعیت ها و مواضع مناسب می توان بهره مند گردید.

باید با نگاه و انداختن طرحی جدید به صورتی سلبی به موارد و ماموریت های تامل آمیز پرداخت و تجدید نظر جدی در آنها به عمل درآورد که از جمله می توان به پروژه ی مهر ، شورای عالی ، سواد آموزی ،مدارس خاج از کشور ،سازمان نوسازس و توسعه و تحهیز مدارس ، معاونت ها و موارد عدیده ای اشاره نمود که ظرفیت و قابلیت خلع ید را داشته و می توان به گونه ای اساسی با آنان سیاست نمود که در صورت تمایل چگونگی و انجام آن قابل بیان و توضیح می باشد. 

درخواست و انتظارات از سرپرست وزارت آموزش و پرورش

2- دیپلماسی فعال و تبدیل موضوع پرورش و آموزش به مسئله ی اصلی کشور. امروز علی رغم گفته ها آموزش و پرورش مسئله و موضوع اصلی کشور برای تصمیم سازان و تصمیم گیران نیست .رابطه ی سایر نهادها ، وزارتخانه ها و سازمان ها با آموزش وپرورش مشخص نیست و وظیفه و سهم آنان در قبال آموزش و پرورش مشخص و تبیین نشده است . باید تصمیم سازان قبل از تنظیم بودجه ی دفاعی به تنظیم بودجه ی پروش و آموزش بپردازند .قوانین مربوط اصلاح و شرکت های خودرو ساز و شهرداری ها در این راستا به وظایف شهروندی و ملی خود عمل نمایند.

جنابعالی با به کارگیری نیروهای توانمند درون آموزش و پرورش کشور و بهره مندی از امکانات خارج و درون جامعه آموزش و پرورش را به عنوان رویکرد مقدمی و اصلی در کشور مطرح نموده و با عزمی راسخ آن را به گفتمان ملی تبدیل نمایید .

ارتباط با مردم و تعامل مناسب و اثربخش با آنان در اخذ راهکار و حل مشکلات آموزش و پرورش بسیار چاره ساز و راهبردی است. تامین منابع لازم برای رفع معضلات معیشتی معلمان معزز و اختصاص بودجه ی لازم امری بسیار سهل می باشد اگر اراده و برنامه ای در این زمینه وجود داشته باشد . در این راستا می توان به عواملی از جمله استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی جهت رفع کسری مزمن بودجه آموزش و پرورش و رتبه بندی همه ی کارکنان – اختصاص 15درصد از سهم درآمد ناخالص ملی – حذف بودجه پاره ای از سازمان ها و نهادهایی که به کنش فرهنگی می پردازند و واریز آن به آموزش و پرورش مثل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران – اخذ 5 درصد از مالیات گرفته شده از مودیان مالیاتی – تعدیل پرداخت ها در سایر سازمان ها و وزارتخانه ها و واریز آن به حساب آموزش و پرورش – تحقق جدی درآمدهای شهرداری ها و شرکت های خودرو سازی به آموزش و پرورش به میزان  7 درصد و سایر اقداماتی که در این مجمل نمی گنجد. 

البته مطالب و نکات متعددی قابل طرح و بحث می باشد که امیدوارم فرصتی فراهم گردد که جهت ایجاد اصلاح گری و تغییرات مطلوب حضورگرم وسبزتان مطرح گردد. 

موفق باشید .                         


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درخواست و انتظارات از سرپرست وزارت آموزش و پرورش

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

کاهش معنادار مشارکت شهروندان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها و نقش فرهنگیان و معلمان

در چهارمین دوره انتخابات برای تعیین شورایاران محلات بیش از 18000 نفر ثبت نام کردند .

سالاری رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران 20 بهمن 93  اعلام کرد : ( این جا )

5 هزار و 910 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، 10 هزار و 991 نفر مدرک کارشناسی ارشد و 304 نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند، ضمن اینکه 2 هزار و 156 نفر دارای مدرک فوق‌ دیپلم و 1565 نفر دارای مدرک دیپلم و در نهایت 792 نفر دارای مدرک زیر دیپلم هستند.

 رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: میانگین ثبت‌نام از سوی داوطلبان در هر محله 36 نفر است به‌طوری که بیشترین ثبت‌نام در یکی از محلات منطقه 4 با 110 نفر کاندیدا و کمترین ثبت‌نام در محله چیتگر و قصر فیروزه بوده است.

این در حالی است که در چهارمین دوره انتخابات هزار و 654 نفر رد صلاحیت شده بودند هر چند به گفته رئیس هیات نظارت صلاحیت همه آن ها  به جز 77 نفر مورد تایید قرار گرفت .

در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها به گفته آرش حسینی میلانی نایب رییس ستاد شورایاری ها فقط 12 هزار و 300 نفر ثبت نام کرده اند .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جوادی یگانه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه میزان ثبت نام در 33 درصد محلات پایین است، گفت: اگر در هر محله 18 نفر ثبت نام کنند، از هر دو نفر یک نفر رأی می آورد چرا که در نهایت 9 نفر انتخاب می شوند و اگر شرایط اینگونه پیش برود انتخابات شورایاری با حداقل رقابت برگزار می شود. همچنین در محلاتی که تعداد منتخبین به حد نصاب نرسد، تا دو ماه فرصت داریم که انتخابات را مجددا برگزار کنیم.

با این حال معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برآورد استقبال مردم برای ثبت نام در انتخابات شورایاری ها را نسبت به دوره های قبل بهتر عنوان می کند ! اکنون می توان این پرسش را مطرح کرد که دستاورد حضور فرهنگیان در انتخابات شورایاری ها در دوره قبل چه بوده است ؟

برخی رسانه های مرتبط با شهرداری و شورایاری ها با برخی تیترهای غیرواقعی سعی می کنند تا میزان مشارکت را در  این دوره " بالا " نشان دهند .

مرتضی طلایی؛ رئیس سابق شورایاری‌ها در ارتباط فرایند ثبت‌نام از کاندیداها در این دوره از شورایاری‌ها می گوید : در حال حاضر محلات مطلقاً درگیر انتخابات نیستند، سطح هیئت اجرایی و نظارت در سطح مناطق را گرفته‌اند و حتی ملاک حُسن و سوءشهرت برای کاندیداهای شورایاری‌ها را در مصوبه صد‌و‌چهلمین جلسه شورای شهر حذف کردند که این موضوع عواقب خوشایندی برای شهر و شهروندان ندارد؛ این در حالی است که افرادی که داوطلب می‌شوند باید شرایط آنها بررسی شود.

وی متذکر می شود: در دوره قبل فضاسازی‌های زیادی انجام دادند و حتی در نقاطی که با آیین‌نامه پیش می‌رفتیم هم مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند، حتی آدرس افرادی که تطبیق با محل شرکت در انتخابات نداشت را بررسی و حذف می کردیم و سوابق را هم تطبیق می‌دادیم و در صورت مشکل آن را برطرف می کردیم اما این بار به نظر می‌رسد که خیلی کار را راحت گرفته‌اند؛ شنیده‌ها نشان می‌دهد که ساماندهی‌هایی صورت گرفته و به یک نوعی از قبل چیدمان‌ها انجام شده است که چه افرادی باید انتخاب شوند و برای این امر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است؛ لازم است در موارد گفته شده ستاد شورایاری‌ها یا شورای شهر شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند حتی شنیده شده که صحبت‌هایی در بین خود این افراد ردوبدل شده که میزان مشارکت موضوعیت ندارد اما نکته قابل توجه این است که در دوره جدید مدیریت شهری فقط تلاش می‌کنند که این دوره از  انتخابات را برگزار کند و در کارنامه خود این کار را  ثبت کنند اما تأکید می‌کنم که شورایاری‌ها دو سال است که تعطیل شده‌اند.

طلایی متذکر می شود :

نکته اساسی این است که شورای پنجم خیلی به مشارکت مردم توجه ندارد، اعضای شورایاری‌ها در تهران بیش از 3500 نفر هستند؛ فقط بروید و به صورت رندوم تعدادی از آنها را انتخاب  با آنها صحبت کنید آنها می‌گویند که شورای پنجم به موضوع شورایاری‌ها بها نداده است و به مشارکت مردم اعتقادی ندارند و بر اساس آخرین اخبار به دست آمده استقبالی از ثبت‌نام نشده که منجر به تمدید مهلت ثبت‌نام شده است.

« صدای معلم » در چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها مشارکت فعالی داشت و حتی به صورت رایگان و با هدف ترغیب و مشارکت حداکثری فرهنگیان در انتخابات شورایاری ها به معرفی آن ها پرداخت .

در این زمینه حتی منشور اخلاقی – مدیریتی پیشنهاد شده توسط جمعی از فرهنگیان و معلمان کاندیدای شورایاری محلات را منتشر و از آن حمایت کرد . ( این جا )

بند 10 از این منشور تصریح کرده بود :

" تلاش در جهت استقرار نظام پاسخ گویی و شفافیت در تمام سطوح و کلیه اقدامات و فعالیت­ های شورایاری و مدیریت محله به شهروندان و ساکنان محله. "

« صدای معلم » در 17 اسفند 1393 لیست نهایی ائتلاف بزرگ فرهنگیان استان تهران را منتشر کرد . ( این جا )

در این گزارش آمده بود :

" لیست زیر  نام مجموعه فرهنگیان و معلمانی است که در استان تهران خود را کاندیدای ورود به عرصه مدنی - صنفی شورایاری ها نموده اند .

به نظر می رسد استقبال فرهنگیان در این دوره نسبت به سایر دوره ها " بی سابقه " بوده است .

باور ما بر این است که فرهنگیان و معلمان دارای پتانسیل فوق العاده و البته بالقوه ای هستند که در چنین عرصه هایی " بالفعل " خواهد شد .

حضور فراگیر همه فرهنگیان و معلمان برای رای اعتماد به همکاران خود موید خودآگاهی و پختگی فکری و اجتماعی آنان خواهد بود و البته معلمانی که با رای همکاران خویش به این  عرصه وارد می شوند، « نگهبان و وام دار » این رای ارزش مند خواهند بود ."

کاهش معنادار مشارکت شهروندان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها و نقش فرهنگیان و معلمان

اکنون می توان این پرسش را مطرح کرد که دستاورد حضور فرهنگیان در انتخابات شورایاری ها در دوره قبل چه بوده است ؟

آیا  معلمان مستقر در این شورایاری ها توانسته اند نظام پاسخ گویی و شفافیت در تمام سطوح و کلیه اقدامات و فعالیت­ های شورایاری و مدیریت محله به شهروندان و ساکنان محله را مستقر کرده و یا گامی حتی " کوچک " بردارند ؟

آیا فرهنگیان عضو در این شورایاری ها توانسته اند از ظرفیت ها و فرصت های قانونی برای ساختن شهری قانون مند و مسئولانی پاسخ گو بهره جسته و یا حداقل هویت صنفی خود را تعریف کنند ؟ و یا همچون دیگران با عباراتی مانند " نمی گذارند " و یا " نمی شود " کوتاهی ها و اشتباهات را با" روزمرگی " درآمیخته اند ؟

آیا حتی یک نفر معلم  در آن لیست بلند بالا  که به عضویت  شورای محله انتخاب شد ؛ عملکرد خود را به اطلاع دیگران رساند ؟

چند درصد از معلمان منتخب به موارد 13 گانه در آن منشور اخلاقی - مدیریتی عمل کردند ؟

آیا توانستند کارکرد شورایاری ها را از یک بنگاه کاریابی و اقتصادی توام با رانت ارتقا دهند ؟

پایان گزارش/

کاهش معنادار مشارکت شهروندان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها و نقش فرهنگیان و معلمان

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

گروه اخبار/

نقش معلمان در برنامه ریزی و مدیریت محتوایی تعلیم و تربیت

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در برنامه پرسشگر در پاسخ به این پرسش که آیا در عمل سازمان پژوهش، برنامه ریزی آموزشی را انجام می دهد یا سازمان سنجش؟ گفت: این سوال، سوال از میانه راه است و نه آغاز راه. چرا به جایی رسیدیم که کنکور مقبول ترین شیوه عمل برای گزینشگری ورود به سیستم آموزش عالی شده و هنوز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نتوانسته خود را بازیابی کند.

وی افزود: هنوز نهاد تعلیم و تربیت آن طور که باید جدی گرفته نشده و ریشه بحث همین جاست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تبعات کنکور گفت: شیوه هایی برای تغییر کنکور مطرح شده اما جدی گرفته نشده است. ۸۰ درصد جهت دهی به محتوای تعلیم و تربیت، بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است و باید پاسخگو باشیم و واقعا این گونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم افزود: در دوره ابتدایی ممکن است کنکور به برخی مدارس ابتدایی تسری پیدا کرده باشد، اما در اکثر دبستان های ما هنوز بحث کنکور مطرح نیست و اینکه در این دوره شش ساله چه مهارت هایی را می آموزد واقعا به عهده ماست و باید پاسخگو باشیم. گاهی حاضر نیستیم کاستی ها را بپذیریم. ممکن است در کل ۱۲ پایه و در سطح ۱۴ میلیون دانش آموز ۳۰ درصد شیوه ارزشیابی موجب انحراف در سیستم آموزشی شده باشد و عوامل مختلفی در ناکارآمدی نظام آموزشی موثر است که همه را باید توامان بررسی کنیم. مبادا مسؤولیت خود را فراموش کنیم و مشکلات را به گردن نظام ارزشیابی بیندازیم.

وی ادامه داد: کنکور هم حتما قابل حل است و می توان شیوه های جایگزینی را برای آن درنظر گرفت که تبعات کنکور را به حداقل برساند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به دو قانون حذف کنکور و تغییر شیوه ارزشیابی کنکور اظهار کرد: در این دو قانون بار کارشناسی مسئله به عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار گرفت ولی باز هم  یک نوع استقلال نظر و رای کارشناسی دیده نشد. روسای قوا کارگروهی مستقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و سازمان سنجش شکل دهند و کارشناسانی که راهکارهای نویی دارند حضور یابند و به دور از شتاب زدگی سناریوهای مختلف را بررسی و به راهکاری مشخص برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره انتقادات وارد بر رسانه ملی برای پخش تبلیغات موسسات کنکوری و آمادگی آزمون های مدارس سمپاد گفت: صداوسیما موظف است این آزمون های ورودی تیزهوشان را نقد کند و آموزش و پرورش را با تنویر افکار عمومی به این سمت ببرد که این آزمون ها متوقف شود. در آموزش و پرروش هم دچار تشتت آرا هستیم؛ گروهی آزمون پایه هفتم را خوب میدانند و برخی هم نقد جدی به آن دارند و به جمع بندی روشنی نرسیدیم و شاید مهمترین وظیفه وزیر اموزش و پرورش همین روشن کردن این موضوع باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه نگاه ما به معلمان باید شریک در برنامه ریزی و مدیریت محتوایی تعلیم و تربیت باشد گفت: آیا سازوکارها و زمینه هایی که باید در آموزش و پرورش باشد تا توانمندی معلمان را تقویت کند وجود دارد؟ در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کنیم. کلاس های حضوری به دلیل مشکلات مالی کم شده و آزمون های الکترونیک ضمن خدمت در حد شوخی است.

وی با بیان اینکه با سیاست چندتالیفی صد درصد موافقم اما بستر تشکیلاتی که آن را محقق کند نداشته ایم گفت: هنوز سند مصوبی که استانداردها را مشخص کرده باشد نداریم. با اصلاح ساختاری امیدواریم این هدف محقق شود و حتی هدف کمی هم داشته باشیم و مثلا بگوییم ۳۰ درصد کتب تا ۵ سال دیگر توسط بخش های بیرونی انجام شود که اعلام امادگی کرده اند. امروز مطالبه  دانش آموز و خانواده این است که در سه سال آخرمعلمان فقط نکات کنکوری بگویند در حالی که باید ارزشیابی پایانی هم بر اساس محتواهای تالیف شده برنامه درسی باشد.
ذوعلم درباره احیای معاونت تالیف محتوا نیز گفت: این پست سازمانی قبلا وجود داشت ولی معاون نداشت ما این پست سازمانی مهجور را احیا کردیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مافیای دفتر تالیف و اینکه ورود به آن غیر ممکن بوده است گفت: اگر بتوانیم  دو مقوله طراحی و برنامه ریزی درسی ۱۱ حوزه یادگیری و تعیین استانداردها  را از بخش تالیف کتب درسی جدا و تفکیک کنیم این اتهامات برطرف خواهد شد و به جایی برسیم که هر کارشناسی و مولفی بتواند کتب درسی تالیف کند. امیدواریم برای چندعنوان درسی تا دوسال آینده این کار را انجام دهیم. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به یک کار جهادی نیاز دارد. همکاران ما آماده اند و باید زمینه سازی کرده و راه را باز کنیم. آماده سازی برای استاندارد سازی و نظارت و سنجش برای تایید محتوای تولید شده باید صورت بگیرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره حجم کتب درسی گفت: در این باره بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد. پیشنهادات ما به شورای عالی می رفته و ما مصوبات شورای عالی  را اجرا می کردیم. نه اینکه مثلا کتاب تفکر و سوادرسانه ای را مستقل تدوین و ارائه کنیم. نقدهایی وجود دارد و این طور هم نیست هرکاری انجام شود همه ۱۰۰ درصد موافق آن باشند.
ذوعلم افزود: یکی از مضایق ما سختی در اجراست. آیا برای کتبی چون تفکر و پژوهش که وارد برنامه درسی شده  معلم توانمند و متخصص تربیت کرده ایم؟ ما در مجموع روند کلی کار ما بر کاهش تنوع و سبک کردن کوله پشتی و کاهش استرس های ناشی از آزمونهاست. اما یک مشکل کلی ما در صحنه اجراست و شکافی در اینجا داریم.
وی ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی فقط به رشته برنامه ریزی درسی نیاز نداریم، به متخصص رشته های دیگری هم نیاز داریم و هرکدام از گروههای درسی شورای برنامه ریزی دارند. با انجمن برنامه ریزی درسی و متخصصان مربوطه در تماس هستیم و بازخوردها را معاونت ابتدایی و متوسطه باید به ما بدهند. اتفاقا برخی مفاهیم را معلمان میگویند کم توضیح داده شده است. زمان آموزش هم در طول سال بعضا دچار کاهش هایی می شود که ما را دچار مشکل می کند.

فارس


نقش معلمان در برنامه ریزی و مدیریت محتوایی تعلیم و تربیت

حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
تصمیمات و مصوبات عجله‌ای و خلق‌الساعه و تغییرات کارشناسی‌نشده قوانین و مصوبات بعد از شش ماه توسط مسئولان شورای سنجش و پذیرش دانشجو (وزارت علوم، آموزش پرورش و بهداشت) در رابطه با کنکور سراسری 99 و همچنین عدم پاسخگویی پنج ماهه این مسئولان برای دانش‌آموزان و داوطلبان آزمون سراسری سال 99 به یک بحران و معضل جدی تبدیل شده است
 
بر اساس مصوبات سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مورخ 26 شهریور 97 بود که سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای رسماً به دانش آموزان و داوطلبان متقاضی آزمون سراسری 99 اعلام نمود که این آزمون فقط شامل یک نوع دفترچه سوال و صرفا بر اساس کتب دروس نظام جدید آموزشی خواهد بود. از این رو داوطلبان نظام قدیم بسیاری با استناد به این مصوبه قانونی از همان زمان کتب نظام قدیم خود را کنار گذاشته و با صرف هزینه‌های سنگین مالی در این شرایط سخت اقتصادی اقدام به تهیه کتب نظام جدید آموزشی و برنامه‌ریزی تحصیلی کردند تا خود را به خوبی برای آزمون سراسری 99 آماده کننداما متأسفانه بعد از شش ماه، بر اساس مصوبات هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مورخ 26 اسفند 97 شورای مذکور با بی‌توجهی تمام و نادیده گرفتن حق و حقوق داوطلبان پایبند به مصوبه شهریور ماه نظر خود را تغییر دادند و اعلام کردند که بر اساس مصوبه جدید آزمون سراسری 99 با دو نوع دفترچه سوال برگزار خواهد شد و دانش آموزان و داوطلبان اجباراً و الزاماً فقط باید بر اساس نظام تحصیلی (نظام فارغ‌التحصیلی) خود در آزمون سراسری شرکت کنند و همین اجبار و الزام دانش آموزان و داوطلبان باعث شد تا داوطلبان نظام قدیمی که منابع آزمون خود را طبق مصوبه شهریور ماه شورا تغییر داده بودند و منابع نظام جدید را تهیه کرده بودند تا خود را آماده و مهیای آزمون سراسری 99  کنند، دچار بحران شوند.
اکنون پنج ماه است که داوطلبان پای بند به مصوبه شهریور ماه با ایجاد پویش و کمپین‌های اعتراضی مختلفی در فضای مجازی از مسئولان محترم وزارت علوم، وزارت آموزش پرورش، سازمان سنجش آموزش کشور، اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، دیده بان شفافیت و عدالت، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و حتی با شکایت و درخواست صدور دستور موقت در دیوان محترم عدالت اداری کشور خواستار رسیدگی فوری به این تبعیض ناروا، بی‌عدالتی آموزشی و بحران به وجود آمده هستند که آشکارا ناقض بند 9 اصل 3 قانون اساسی و ماده 7 و 8 منشور حقوق شهروندی است که متأسفانه تا کنون شاهد بی‌توجهی، بی‌مهری و روزه سکوت مسئولان تصمیم‌گیر بوده‌ایماکنون با توجه به شروع رقابت آزمون سراسری 99 و اهمیت بی‌بدیل زمان برای دانش آموزان و داوطلبان، از وزارت علوم، وزارت آموزش پرورش و شورای محترم سنجش و پذیرش دانشجو درخواست می‌شود سریعاً و با قید فوریت این بحران به وجود آمده را حل کنند و به داوطلبان نظام قدیم آزمون سراسری 99 که پای بند مصوبه شهریور ماه بودند حق انتخاب نوع دفترچه سوالات (نظام جدید یا نظام قدیم) را بدهند تا با آرامش و بدور از استرس، اضطراب و دل‌نگرانی بتوانند درس بخوانند و به صورت عادلانه خود را آماده و محیای آزمون سرنوشت‌ساز کنکور سراسری 99 کنند .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ لینک های مهم ــــــ
 
 
 
 
 
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
حذف دانش‌آموزان پای بند به مصوبه جنجالی از گردونه رقابت عادلانه کنکور سراسری 99
 
منتشرشده در دانش آموز

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 5 تیر ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی میزبان نشست تخصصی دکتر « جمیله علم الهدی » عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان " نقش آموزه های فلسفه صدرایی در فرآیند تربیت و یادگیری " بود .

در این بخش پرسش و پاسخ صدای معلم و جمیله علم الهدی را می خوانید .

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

گروه اخبار/

آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در سال 98

میر‌حمایت میرزاده در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح می‌تواند حتی از امروز نیز اجرایی شود و تنها نیاز به دستورالعمل اجرایی و ابلاغ سریع آن دارد.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان شامل همه فرهنگیان نخواهد شد و تنها در مورد معلمانی است که شرایط تحصیلی آنها تغییر کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نباید تعویق اجرای این طرح بزرگ را بر گردن مشکلات مالی انداخت زیرا بودجه‌ای که برای این موضوع تعیین شده، مشخص است و بر اساس گفته دولت، دستورالعمل آن نیز نوشته شده است.

میرزاده تصریح کرد: همه دستگاه‌ها مشکل مالی دارند اما بحث حقوق کارمندان آن به واسطه این مشکلات به تعویق نمی‌افتد. در خصوص آموزش و پرورش نیز نباید موضوع مالی مدام مطرح شود و عدم اجرای این قانون را به نبود بودجه مربوط کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند از همین امروز هم اجرایی شود، تنها کافی است دولت بخواهد آن را اجرا کند.

خبرگزاری آنا

پایان پیام/

آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در سال 98

گروه استان ها و شهرستان ها/

پس گرفتن شکایت علیه معلمان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

پس از شکایت مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی علیه حسین علی پور ( این جا ) ؛ صدای معلم در گزارشی با عنوان :

"  مدیران آموزش و پرورش " سواد رسانه ای " خود را " لطفا " افزایش دهند !

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی علیه معلم منتقد و اهل رسانه شکایت کرد ! " نوشت :

" به نظر می رسد مدیران آموزش و پرورش درکی نسبت به رسانه و کارکردهای آن ندارند .

صدور بخشنامه وزارتی  در راستای حمایت و تقویت فضای نقد آزاد در سطح کشور و کمک به ارتقای فرهنگ پرسشگری در حوزه رسانه صادر گردیده است .

مبنای آن هم احقاق حقوق شهروندی و  قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است .

پرسش صدای معلم از مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آن است که آیا نامه رسمی یک رسانه ملاک و معیار برای عمل نمی تواند باشد ؟

« صدای معلم » برای نخستین بار این پیشنهاد را به سرپرست وزارت آموز ش و پرورش ارائه کرد و مهم ترین هدف ما از این پیشنهاد ؛ اشاعه و تقویت فرهنگ گفت و گو و تفکر انتقادی و تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی بوده است .

احقاق این اهداف به تفسیرهای خشک بخشنامه ای و بوروکراتیک انجام پذیر نیست .

هر چند بارها گفته ایم که سطح  سواد رسانه ای در این وزارتخانه به ویژه مدیران آن در سطح قابل قبولی نمی باشد .

« صدای معلم » همچنان در پیشنهاد خود مصر و جدی است و از سرپرست وزارت آموزش و پرورش می خواهد در مورد ادامه کار مدیرانی که در زمان تصدی مدیریت خویش علیه رسانه ها و معلمان منتقد شکایت کرده اند بازنگری جدی داشته باشد .

مدیری که توان و شهامت پاسخ گویی و گفت و گو را ندارد حق اشغال صندلی و پست را ندارد . "

متعاقب انتشار این گزارش ، اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرد . ( این جا )

حسین علی پور به صدای معلم می گوید :

" با دستور سرپرست وزارت آموزش و پرورش موضوع شکایت مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی علیه معلم بیرجندی (حسین علی پور) پرونده بسته شد .

پس از رسانه ای شدن موضوع شکایت مدیر کل محترم آموزش و پرورش خراسان جنوبی علیه اینجانب ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با ارسال نامه ای به مدیر کل خراسان جنوبی دستور بسته شدن پرونده قضایی را داد که مدیر کل آموزش و پرورش نیز درخواست ترک تعقیب را ارسال و پرونده  مختومه شد.

وظیفه می دانم مراتب تشکر وامتنان جامعه فرهنگیان واهالی رسانه را از این اقدام ارزشمند و خداپسندانه اعلام نمایم . "

پیش از این نیز صدای معلم با انتشار گزارشی از منصور سامپور مدیر آموزش و پرورش هریس ( آذربایجان شرقی ) درخواست کرد تا شکایت خویش را علیه " مریم احمدیان " پس بگیرد . ( این جا )

این واقعه در زمان وزارت بطحایی رخ داد .

« صدای معلم » ضمن استقبال از این اقدام انتظار دارد تا باب گفت و گو و مفاهمه میان منتقدان و مدیران باز شده و مدیران این دستگاه فرهنگ ساز ، پاسخ گویی و مسئولیت پذیری در برابر رسانه ها و افکار عمومی را سرلوحه کار خویش قرار دهند .

مدیری موفق تر است که پاسخ گوتر باشد .

پایان گزارش/

پس گرفتن شکایت علیه معلمان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

نظرسنجی

سند تحول بنیادین در نسخه فعلی تا چه میزان در حل چالش های آموزش و پرورش ایران موثر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور