صدای معلم

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست

امروز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۹ است و شهیدستان کرج میزبان کنکور سراسری کارشناسی ارشد بخش بانوان در شرایط شیوع کرونا ویروس می‌باشد.

خانم رازجو از مدیران پیشکسوت البرز، رییس حوزه اجراست و من برای کمک به ایشان در آزمون حضور دارم. گروه‌های سنی متفاوت و ناهمگون با چهره‌های پر استرس و ناامید وارد سالن امتحانات می‌شوند. مسئولین بهداشتی استفاده از کولر را قدغن می‌کنند و حضور بیش از دویست نفر در سالن، نفس‌ها را به شماره می‌اندازد.... 

«در این نوبت از کنکور، ۳۲۱هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ رشته امتحانی در حال رقابت هستند. کل آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد با احتساب داوطلبان متقاضی در رشته‌های امتحانی دوم یا شناور ۶۹۴هزار و ۴۱۷ نفر و آمار داوطلبان بدون احتساب رشته‌های شناور، ۶۴۷هزار و ۵۵۴ نفر است.
از تعداد ۶۴۷هزار و ۵۵۴ نفر (بدون احتساب رشته‌های شناور) ۳۲۴هزار و ۱۲۶ نفر زن و ۳۲۳هزار و ۴۲۸ نفر مرد هستند؛ در واقع ترکیب جنسیتی کنکور کارشناسی ارشد حدود ۵۰-۵۰ است.
ترکیب جنسیتی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با احتساب متقاضیان رشته‌های شناور، شامل ۳۴۴هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹هزار و ۸۵۹ نفر مرد است.
به گزارش ایرنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از صبح امروز در ۸۰ شهرستان کشور و ۲۳۶ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.


آمار سایر داوطلبان حوزه‌های امتحانی
در نوبت صبح روز جمعه ۱۷ مردادماه ۲۸۳هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ حوزه امتحانی و در روز شنبه ۱۸ مردادماه ۸۹هزار و ۴۹۹ نفر در ۶۴ حوزه امتحانی به رقابت می‌پردازند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ تعداد ۱۵۷هزار نفر اعلام شده است که این آمار در مقایسه با ظرفیت ۱۷۰ هزار نفری سال گذشته، ۱۳هزار نفر و معادل هشت درصد کاهش یافته است.»/ایرنا

حوالی ساعت ده شرکت‌کنندگان سلانه سلانه از سالن خرماپزان خارج می‌شوند. چهره‌ها عمدتاً افسرده و خسته هستند. خداقوت گفته با چند نفرشان هم‌کلام می‌شوم. از سن و سال شرکت کنندگان، رشته‌های مورد آزمون، انگیزه شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، دفعات شرکت در آزمون، دورنمای شغلی و... سؤالاتی است که بعضی از شرکت‌کنندگانی که هنوز رمقی برایشان مانده جواب می‌دهند...

خانمی حدود پنجاه ساله که ماما بوده و دارای مطب شخصی است می‌گوید: «در رشته مشاوره برای سومین بار آزمون می‌دهم». او بسیار مصمم ادامه می‌دهد: «می‌خواهم در کنار مامایی به مخاطبانم مشاوره بدهم. آن قدر درس می‌خوانم تا دکتر شوم». گویا انگیزه این بانو از خیلی از جوانان ما بالاتر به نظر می‌رسد.

خانمی با اصالت میانه‌ای می‌گوید: «پدرم زنبوردار است، در رشته کشاورزی شرکت کرده‌ام، می‌خواهم زنبوردار حرفه‌ای باشم».

دختر خانمی از فردیس کرج که گویا چندان از نتیجه آزمون روانشناسی راضی نیست می‌گوید: «کاش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شوم، خوش به حال شما که معلم هستید».

دختر جوان دیگری هدفش از شرکت در آزمون را درس خواندن و مشغولیت عنوان کرده می‌افزاید: «می‌دانم که شغلی در انتظارم نیست و نهایتا کدبانو خواهم شد، ولی باز هم درس خواندن را دوست دارم»

دختر خانمی با اصالت شمالی می‌گوید: «در آزمون صنایع چوب شرکت کرده‌ام». می‌پرسم: «آیا به نظرت این رشته زیادی پسرانه نیست؟». تبسمی کرده می‌گوید: «من تک فرزند و دختر و پسر خانواده هستم، می‌روم به کمک پدرم»

خانمی که برای خروج از مدرسه عجله دارد می‌گوید: «شغل کجا بود آقا؟! دلت خوشه انگاری... من فقط به اصرار خانواده و چشم و هم‌چشمی در آزمون شرکت کرده‌ام !»

 اکثر مخاطبان تحصیلات تکمیلی جوانانی هستند که امیدی به یافتن شغل مناسب با مدرک کارشناسی نداشته و با ادامه تحصیل دنبال ایجاد شرایط بهتری هستند و با ترفند ادامه تحصیل و مشغولیت آموزشی، انتظارات خانواده و جامعه از خود را چند سالی به تعویق می‌اندازند.

بر اساس تجربه کسانی که با مدرک کارشناسی وارد بازار کار می‌شوند، زودتر جا افتاده و به دلیل داشتن مدرک مناسب اشتغال (مدرک کارشناسی) از کسانی که دنبال فوق لیسانس و دکترا هستند موفق‌ترند. چرا که جذب افراد با مدارک بالا برای بخش خصوصی و دولتی همراه با مقاومت‌هایی است؛ مدیران عملا از جذب جوانانی که مدارج علمی بالاتری دارند واهمه داشته و آنها را برای خود تهدید به شمار می‌آورند، و از طرف دیگر جویندگان کار با مدارک بالای لیسانس معمولا توقعات بالاتری دارند. منتها مهم‌ترین آسیب ادامه تحصیل بی‌هدف شاید کشتن زمان و از دست دادن فرصت‌های شغلی متوسط می‌باشد.
متأسفانه در آتیه نه چندان دور شاهد اشباع بازار از جویندگان کار دکترا و لشکر بیکاران با مدرک کارشناسی ارشد خواهیم بود.

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آیا تحصیلات تکمیلی خوب است و هدف چیست

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

گروه گزارش/

دوشنبه 13 مرداد 1399 خبرگزاری ایسنا خبری را با عنوان " برنامه امتحانی شهریورماه دانش آموزان اعلام شد " منتشر کرد . ( این جا )

خبر به گونه ای تنظیم شده بود که به نظر می رسید در موضوع " امتحانات داخلی " مدارس شیوه ارزشیابی دروس در امتحانات شهریور ماه به صورت حضوری باشد .

 بر اساس اخبار رسیده  به صدای معلم  برخی مدارس متوسطه به معلمان و دانش آموزان اعلام کردند که امتحانات شهریور ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد .

بر این اساس ؛ « صدای معلم » در گزارشی به آن پرداخت . ( این جا )

اما بعدا مشخص شد که وضعیت تغییر چندانی نکرده و روال همه شیوه سابق است .

جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی در مورد عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش ، تصمیم گرفتیم تا گفت و گویی را با " خسروساکی " رئیس مرکز سنجش و پایش این وزارتخانه انجام دهیم .

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

گروه رسانه/

خبرگزاری تسنیم گفت و گوی  قابل تاملی را با " عباس عبدی " پژوهشگر اجتماعی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و فعال سیاسی-اجتماعی در حوزه مسائل آموزش و پرورش انجام داده است .

آن چه قابل توجه است آن است که این گفت و گو توسط " بخش سیاسی " این خبرگزاری صورت گرفته اما در بخش معرفی ایشان به پایگاه سیاسی ایشان اشاره ای نشده است .

« صدای معلم » ضمن دعوت از شما برای مطالعه ی این گفت و گو امیدوار است هم نخبگان و کنش گران خارج از حوزه آموزش به مسائل این حوزه بپردازند و هم خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش نقش اصلی و راهبردی خود را در این مهم ایفا کنند .

گروه رسانه/

پس از انتشار گزارش این رسانه " با عنوان « صدای معلم : دلایل و مستندات مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای هم پوشانی اهداف این نشست با مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش فاقد " موضوعیت " بوده و در تضاد با بخشنامه ها و دستور العمل های پیشین این وزارتخانه است !
استمرار نشست و همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با " ناشران آموزشی " در تضاد با اساسنامه این سازمان است ( این جا ) » ؛ این سازمان پاسخی برای صدای معلم ارسال کرده است .

ضمن سپاس از پاسخ گویی ، عین جوابیه به شرح زیر است.

گروه اخبار/

تجمع معلمان بازنشسته در مقابل وزارت آموزش و پرورش

امروز چهارشنبه صبح جمعی از فرهنگیان بازنشسته با تجمع در برابر وزارت آموزش و پرورش نسبت به عدم اجرای رتبه بندی و بی تفاوتی مسئولان این وزارتخانه اعتراض کردند .

یکی از معلمان بازنشسته به " صدای معلم " گفت :

« بیش از یک ساعت است که این جا جمع شده و شعار می دهیم اما هیچ مسئولی حتی حال ما را نمی پرسد .

من اول مهر سال 98 بازنشسته شدم . وزارت آموزش و پرورش مبنای اجرای رتبه بندی را دوم مهر گذاشت که شامل حال من نشود .

می خواهم بدانم دلیل آن چیست ؟ مثل من کم نیستند . آیا این تبعیض نیست ؟ »

معلم دیگری گفت : « مهر ماه بازنشسته شده ایم . مرداد دارد تمام می شود . هنوز پاداش بازنشستگی ما را نداده اند .

آن موقع که تورم مثل الان نبود و می شد با آن پول کاری کرد .

این پولی که هنوز در مورد آن وعده می دهند چه مشکلی قرار است از ما حل کند ؟

تجمع معلمان بازنشسته در مقابل وزارت آموزش و پرورش

آیا این عدالت و انصاف است ؟

آیا در همین ستاد و وزارتخانه کسی بازنشسته شود چگونه پاداشش را پرداخت می کنند ؟

آیا در ادارات و دستگاه های دیگر هم وضعیت چنین است ؟

آیا معلم باید برای گرفتن مطالبات قانونی اش هم تحقیر شود ؟ »

حوالی ظهر جمعیت معترض پراکنده شدند اما مسئولی در میان آنان حضور نیافت .

پایان پیام /


تجمع معلمان بازنشسته در مقابل وزارت آموزش و پرورش

منتشرشده در بازنشستگان

گروه رسانه/

روز خبرنگار

 پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت :

وزیر آموزش‌ و پرورش در آستانه 17 مرداد ماه و روز خبرنگار با صدور پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، این روز را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت.

 محسن حاجی میرزایی در آستانه فرارسیدن 17 مرداد ماه سالروز خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با صدور پیامی این روز را به‌ تمامی فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران تبریک گفت.

متن پیام وزیر آموزش‌ و پرورش به این شرح است:

 در جهان پیوسته و پیچیده امروز که از آن به‌عنوان دهکده جهانی یاد می‌شود سرعت تحولات و تغییرات چنان بر عرصه‌های زیستی انسان تاثیر گذاشته است که نقش مهم رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و شفافیت دو چندان شده است و برای آنکه رسانه‌ها به ‌درستی این نقش را ایفا کنند، نیازمند حضور شایسته و بایسته خبرنگاران به‌عنوان نبض بیدار و دیده بانان جامعه هستیم.

خداوند بزرگ را شاکرم که جامعه آموزش‌ و پرورش کشور افتخار دارد از همراهی و تعامل سازنده خبرنگارانی فهیم، مسئولیت‌پذیر، ارزش‌گرا و حقیقت‌جو برخوردار باشد. اهالی رسانه در آموزش‌ و پرورش عضو مهمی از خانواده تعلیم و تربیت هستند و امروز نسبت به توسعه ارتباطات دو سویه با رسانه‌ها و این عزیزان، مصمم‌تر هستیم.

هفدهم مرداد ماه و فرارسیدن روز خبرنگار، فرصتی گران‌ مایه برای قدردانی و تجلیل از تلاش‌های صادقانه، منتقدانه و حقیقت طلبانه خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسیر روشنگری، شفافیت و رهیافت دسترسی آزاد به اطلاعات است.

همچنین فرصت مغتنمی است تا یاد و خاطره پیشکسوتان فرهیخته و شهیدان عرصه خبر و رسانه به‌ویژه شهید محمود صارمی که در راه تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های کشور و ارائه تصویر صحیح و اطلاع‌رسانی آگاهانه به جامعه، فردا کاری کرد، تبیین شود.

حکمرانی خوب در دنیای امروز بدون حضور و بروز رسانه‌ها و کنشگران ارتباطات دست‌ یافتنی نیست و بر همین اساس نقش رسانه و فعالان آن بیش‌ازپیش در هدف‌گذاری عرصه اطلاع‌رسانی صادق و نافذ، احساس می‌شود.

وزارت آموزش‌ و پرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی و آموزشی کشور و یکی از مؤثرترین نهادهای فرهنگی، در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و مدیریت تعارض منافع برای پیشبرد عدالت آموزشی و احقاق حقوق مخاطبان و ذی‌نفعان، مشتاقانه خواستار استمرار حضور مؤثر و اهتمام مجدانه خبرنگاران عزیز است و با مشارکت ایشان، تحقق اهداف کلان آموزش‌ و پرورش و اجرای کامل و موفق سند تحول بنیادین را شاهد خواهیم بود.

یادآوری می‌کنم آموزش‌ و پرورش در دولت تدبیر و امید با داشتن عرصه‌هایی رسانه‌ای چون شبکه آموزشی شاد و میلیون‌ها کاربر آن، خبرگزاری پانا، نشریات معتبر و متنوع مجلات پر شمارگان و جشنواره‌های مختلف فیلم و مانند آن رویکردی کاملاً تعاملی و ارتباطی دارد. از فرصت استفاده می‌کنم و بر مطالبه جدی خود از خبرنگاران بر 3 محور شفاف‌سازی، آگاه‌سازی و اقناع‌سازی و حضور به‌عنوان حلقه اتصال و ارتباط سازمانی با مخاطبان تأکید و یادآوری می‌نمایم.

با تبریک مجدد روز خبرنگار و نکوداشت قلم و کرامت رسانه، این روز را به فعالان و منادیان روشنایی و حقیقت در عرصه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی تبریک می‌گویم و سلامت قلم، آگاهی قدم و تلاشی پرقدم را آرزومندم.

پایان پیام/


پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرروش به مناسبت روز خبرنگار

گروه گزارش/

انتقاد صدای معلم از عملکرد دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

هنوز شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر کل تازه منصوب شده ی آن به گزارش صدای معلم پاسخی ارائه نکرده است .

در گزارش این رسانه آمده بود : ( این جا )

« رخوت ، بی عملی و مهم تر از آن از دست دادن " مرجعیت کارشناسی " برای شورای عالی آموزش و پرورش که کارشناسان و صاحب نظران بر آن اجماع دارند ؛ قرار است تحت کدامین رویکرد مدیریتی و مانیفست سازمانی تعدیل و درمان شود ؟

آیا دبیر کل جدید شورای عالی آموزش و پرورش طرح و برنامه ی مشخصی برای احیای شورای عالی آموزش و پرورش دارد و یا آن که همچنان " روزمرگی " و " بی عملی " بر آن حکمفرما خواهد بود ؟

یا آقای امانی طهرانی موضع مشخص و صریحی در این مدت داشته است ؟

این رسانه تاکنون در گزارش های قابل توجهی ضمن انتقاد از جایگاه قانونی و عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهان پاسخ گویی این نهاد در مورد عملکرد خود شده است .

نظر صریح و شفاف دبیر کل جدید شورای عالی آموزش و پرورش در مورد این گونه " نهادهای موازی " و تداخل در وظایف و امور سازمانی چیست ؟ ضمن آن که سیاست گذاری و برنامه ریزی اصلی در جای دیگری رخ می دهد و افراد و دوایر دیگری باید پاسخ گوی نتایج این خط مشی ها باشند . واکنش این شورا در مورد شیوه نامه هایی که معاونت های این وزارتخانه به عنوان " قانون " تدوین " و با نادیده گرفتن هویت حرفه ای مدرسه و حتی آیین نامه اجرایی مدارس و اختیارات ارکان آن مانند شورای مدرسه ، شورای معلمان و... به آن دیکته و تحمیل می کنند چیست ؟

آیا آقای امانی طهرانی برنامه ای برای اجرای قانون شورای عالی آموزش و پرورش و فعال کردن کمیسیون های آن دارد ؟

تعامل با رسانه ها و داشتن یک روابط عمومی پویا و تحلیل گر شرط مهم و لازم برای موفقیت یک مدیر و برنامه های اوست .

« صدای معلم » از دبیر کل جدید شورای عالی آموزش و پرورش بار دیگر دعوت می کند ضمن برگزاری نشست رسانه ای که البته موضوعی مهجور در این نهاد است پاسخ گوی پرسش های رسانه ها و افکار عمومی در این زمینه باشد . »

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از زمان انتصاب تاکنون بیشتر سخنان و مواضعش به مدرسه ، معلمان و مدیران اختصاص داشته و کم تر در مورد جایگاه و وظایق قانونی خویش حرفی زده است .

امانی طهرانی در یادداشتی می نویسد : ( این جا )

« جایگاه مدیر مدرسه نه در قاعده‌ هرم و در کنار دیگر اعضاء‌،  بلکه کمی بالاتر‌ یعنی در مرکز ثقل هرم قرار دارد. کار مدیر مدرسه به تحرک واداشتن اجزای سیستم مدرسه و حرکت دادن آن‌ها به سمت قله‌ هرم است. مدیر در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند از بالا به اجزای سیستم نگاه کند، روابط بین اعضا را بررسی نماید و اطمینان حاصل کند که رابطه‌ بین اعضای سیستم قطع نیست یا از حالت تعادل خارج نشده است.

انتقاد صدای معلم از عملکرد دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

مهم‌ترین سؤال: با توجه به آنچه درباره ‌نقش و جایگاه مدیر مدرسه از زبان اسناد تحولی بیان شد، مهم‌ترین سؤالی که هر مدیر باید از خود بپرسد این است که آیا مدرسه‌ تحت مدیریت من، به واسطه‌ آن که من مدیر آن هستم، مدرسه‌ بهتری است؟‌ به عبارت دیگر، آیا من واقعاً در مدرسه ‌تحت مدیریت خود، فرد مهم و تأثیرگذاری به شمار می‌آیم؟‌ آیا کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدرسه به خاطر وجود من ‌ افزایش یافته است؟ آیا مدرسه تحت مدیریت من در تراز سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش قرار دارد؟ نظر این شورا  به عنوان مرجع تخصصی و سیاست گذار و برنامه ریز در مورد پیشنهاد یونسکو برای بازگشایی مدارس چیست ؟

ارتقای کلاس درس: مهم‌ترین نقطه‌ای که مدیر مدرسه باید روی آن متمرکز شود، ارتقای عملکرد کلاس درس است. زیرا بیشترین وقت بچه‌ها در کلاس درس می‌گذرد و در مقام عمل، بسیاری از مدارس ما از مدرسه به معنای حقیقی به آموزشگاه و کلاس درس تقلیل یافته‌اند. پذیرش این واقعیت (نه حقیقت)‌ باعث می‌شود مسئولیتی بزرگ در راستای احیای عملکرد کلاس درس را بر عهده بگیریم.... »

پرسش صریح و شفاف « صدای معلم » از دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش آن است که آیا شورای عالی آموزش و پرورش که قاعدتا باید بالاترین مرجع سیاست گذاری باشد و آقای امانی در حال حاضر مدیر آن است می تواند مرجعیت خود را مطابق قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش برگرداند ؟

آیا ایشان واقعا برنامه ای برای ارتقای این نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز دارد و یا آن که عادت دارد مانند بسیاری از مدیران و مقامات دیگران را نصیحت و پند و اندرز دهد ؟!

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان می نویسد : آیا مدیران ما در معنای واقعی و علمی و جهانی آن از نگرش و بینش درست و حرفه ای برخوردارند که بخواهند در این سیستم ، " معلم حرفه ای " را تعریف و پایه گذاری کنند ؟

«  یقین دارم چند ماه دیگر پیشرفت بیشتری کرده ایم. اکنون تازه کار آغاز شده است و در ابتدای راه کسانی که کف مدرسه کار می کنند باید پیشروی آگاه شدن و کسب توانایی ها، بروز خلاقیت ها و به اشتراک گذاشتن تجربه های خویش باشند. »

پرسش آن است که آیا واقعا تفکر و نگرش مدیران و مقامات در ستاد با واقعیت های کف مدرسه پیوند دارد ؟

آیا اسناد بالادستی مانند " سند تحول بنیادین " با مشارکت واقعی و مستقیم معلمان و ارکان مدرسه نوشته و نهایی شده است ؟

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در در " وبینار آموزشی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در پسا کرونا " می گوید : ( این جا )

« دوره کرونا به ما شوک وارد کرد و افراد از طریق فضاهای مختلف برای دسترسی به آموزش تلاش کردند، آموزش و پرورش نیز تعامل را برقرار کرد، در این زمینه معلمان بسیار تلاش کردند و جامعه فرهنگی کشور را روسفید شد. این موضوع آغاز کار بود انتظار می‌رود فعالیت‌های حرفه‌ای ادامه دار باشد این فعالیت‌ها نیاز به یک تبحر خاص دارد.

انتقاد صدای معلم از عملکرد دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

یک معلم باید از مقوله دانش و نگرش برخوردار باشد.

فرایند یاددهی یادگیری فرایندی است که برای طراحی آموزشی نیاز است و معلم فردی است که طراحی آموزشی بلد است لذا فعالیت‌ها باید از استاندارد لازم برخوردار باشد معلم نیز باید این استانداردها را بلد باشد. از دید من بخشی از صلاحیت‌های معلمان مربوط به یاددهی یادگیری است و بخش دیگر اینکه باید در شرایط خاص به سمت فعالیتی برود که در فضای مجازی و غیرحضوری دیده می‌‌شود.

معلمان باید تکنولوژی را در خود تقویت کنند تا به معلم حرفه‌ای تبدیل شوند. بعد از دوره کرونا ما به عقب برنمی‌گردیم که بخواهیم کلاس‌های سنتی را برگزار کنیم که از یافته‌های امروزه استفاده نشود.»

پرسش این رسانه آن است که اگر معلمان جامعه فرهنگی کشور را روسفید کردند ، نقش ایشان و سایر مقامات و مدیران در این مدت چه بوده است ؟

آیا بود و نبود آن ها تاثیری در بهبود اوضاع داشته و یا وضعیت در سایه مدیریت ناکارآمد و غیرعلمی آن ها حتی " روند معکوس " هم پیدا کرده است ؟

آیا مدیران ما در معنای واقعی و علمی و جهانی آن از نگرش و بینش درست و حرفه ای برخوردارند که بخواهند در این سیستم ، " معلم حرفه ای " را تعریف و پایه گذاری کنند ؟

آیا این مدیران واقعا بر اساس شایستگی ها ، توان مندی های حرفه ای و مدیریتی در جایگاه خود قرار گرفته اند که این توصیه ها را به معلمان می کنند ؟

انتقاد صدای معلم از عملکرد دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

آیا نگرش مدیران واقعا به روز و کارآمد و مدرن است ؟

نظر این شورا  به عنوان مرجع تخصصی و سیاست گذار و برنامه ریز در مورد پیشنهاد یونسکو برای بازگشایی مدارس چیست ؟ ( این جا )

واکنش این شورا در مورد شیوه نامه هایی که معاونت های این وزارتخانه به عنوان " قانون " تدوین " و با نادیده گرفتن هویت حرفه ای مدرسه و حتی آیین نامه اجرایی مدارس و اختیارات ارکان آن مانند شورای مدرسه ، شورای معلمان و... به آن دیکته و تحمیل می کنند چیست ؟

آن مدرسه محوری که آقای امانی طهرانی به عنوان دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش دائما به آن استناد می کند قرار است کجا ، چگونه و کی عینیت پیدا کند ؟

پیشنهاد این رسانه به آقای امانی طهرانی آن است که شورای عالی آموزش و پرورش را یک " مدرسه " فرض کرده و تئوری ها و توصیه های خود را در آن به منصه اجرا بگذارد .

این منطقی ترین و صادقانه ترین کنشی است که برای " اعتمادسازی " می توان انجام داد .

پایان گزارش/


انتقاد صدای معلم از عملکرد دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور