صدای معلم

انتقاد از بیمه معلم

آموزش و پرورش با 15 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون نیروی انسانی خدوم و وارسته در قالب عوامل آموزشی و اداری ظرفیت عظیمی را فراهم ساخته است تا صیادان فرصت طلب ، یکی پس از دیگری مترصد صیدخویش از این خوان گسترده باشند.

از سیاست پیشگان لاف زن گرفته تا مافیای بازار کنکور ،حراج کنندگان کتابهای کمک درسی، فروشندگان نوشت افزار ، چرتکه سازان بازار خلاقیت،صاحبان مدارس غیر دولتی ، آموزشگاه داران ، شرکت ها و موسسات بیمه گر و قس علیهذا.  اما در این میان ،معلم ،تنها عنصر فراموش شده ای است که از کانون توجهات به حاشیه رانده شده است.
حتی بیمه گری  با عنوان " بیمه معلم " که نام معلم را  با خود به یدک می کشد حاضر نیست در بیمه درمان تکمیلی او، خطر کند. شرکتی که صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان یکی از سهامداران اصلی آن به شمار می آید شش سال متوالی است که در ارائه دیگر خدمات بیمه ای مثل بیمه دانش آموزی، مسوولیت  و...با وزارت آموزش و پرورش کنار آمده اما بیمه درمان تکمیلی معلمان شاغل و بازنشسته به بیمه گری سپرده شده است که تنها مشتری ثابت آن آموزش و پرورش است.
 آتیه سازان حافظ، تنها شرکت بیمه ای بی خاصیتی است که مانند بیمه پایه اش یعنی "خدمات درمانی" بود و نبودش توفیری در حال و روز معلم نمی کند!

 بیمه گر بد حق و حسابی که پزشکان ، مراکز درمانی ، بیمه گذار یا مشتری نیز به اتفاق از شنیدن نامش ابا دارند اما از آنجا که کسی هزینه برای سلامت معلم را سرمایه گذاری تلقی نمی کند باید همچنان با آن بسوزد و بسازد!

 در ابتدای راه اندازی و تاسیس صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان ، چنین عنوان می شد که قرار است این صندوق ،عصای ایام پیری و ذخیره روز مبادا باشد یا مدام در گوش معلمان می خواندند با گردش این اندوخته ها، چه گره ها که از کار معلمان گشوده نخواهد شد.

انتقاد از بیمه معلم

 امروز از آن وعده ، وعیدها خبری نیست! اندوخته کلانی  که یقه سفید های بانک سرمایه، یک شبه بر بادش دادند، تا ،تلی از  خاکستر حسرت و ندامت ،از آن برجای مانده باشد. دیاری که دختر وزیرش از فرط بیکاری به سفارش پدر ، با ورود به مافیای قاچاق دارو،به بیماران مستاصلش رحم نکند بر صدر نشاندن معلم در آن، انتظاری بیهوده و بی حاصل است.

 در برابر کسی که در آغاز سالت حصیلی جدید اطلاع درست و درمانی از شاخص معیشت معلم در اختیار نداشته و در یک مغالطه آشکار آماری ، سعی می کند میانگین دریافتی معلمان را چنان" چاق و چله" جلوه  دهد تا با نادیده گرفتن طوفان تورمی، بدون توجه به رشد حداقل 5  برابری نرخ کالا و ارز در یک سال گذشته ،پرداختی به معلم را چهار  برابر سال 91 نشان دهد تنها کاری که از دست معلم ساخته است به خدا پناه بردن است و بس!
 
 صندوقی که در حمایت از سلامت امروز و فردای معلم عاجز باشد سرمایه اش نصیب رهزنانی خواهد شد که با توصیه و سفارش این و آن ، میلیاردها تومان را خرج اتینای خویش کرده و به صاحبان اصلی آن، نم پس نمی دهند.

اما در پایان توصیه ای نیز به وزیر محترم دارم شاید شنیدنی و قابل تامل باشد.
جناب فانی هم با آمدنش وعده داد در اولین فرصت ممکن که هرگز میسر نشد با راه اندازی معاونت اقتصادی در ساختار و تشکیلات فراخ آموزش و پرورش ،گشایشی در حال و روز آن ایجاد کند.
شنیده ام که اکنون شما نیز چنین سودایی را بر سر می پرورانید.

 با تمام احترامی که برای جنابعالی و دکتر طیب نیا قائلم ،مایلم باستحضار برسانم اگر دکتر طیب نیا ،طبیب حاذقی در حوزه اقتصاد خرد و کلان بودند نباید اکنون تن رنجور اقتصاد ما آماج این همه عارضه های مهلک و متعدد  باشد.
اما اگر ایشان بنا دارند راه و چاه خصوصی سازی در آموزش و پرورش را به جناب وزیر دیکته کنند تا از بار سنگین و کمر شکن هزینه ها بکاهند باید عرض کنم که با "چلانیدن " دوباره هزینه ها، دیگر چیزی از آموزش و پرورش دولتی برجای نخواهد ماند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از بیمه معلم

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط ولی یک دانش آموز برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

واگذاری املاک آموزش و پرورش و گزارش صدای معلم

به تازگی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش مطالبی را در مورد " املاک متعلق به آموزش‌ و پرورش " بیان کرده است . ( 1 )

ایشان گفته است :

" نیمی از املاک متعلق به آموزش‌ و پرورش به نام آموزش‌ و پرورش سند نخورده است و باعث افزایش دعاوی در محاکم و تصرف عدوانی املاک شده است."

وی همچنین از  مصوبه ای توسط مجلس گفته است که بر اساس آن باید دستگاه‌های اجرایی که ملکی از  آموزش‌ و پرورش در اختیار دارند آن‌ها را ظرف شش ماه واگذار کنند .

پرسش « صدای معلم » از وزرای پیشین وزارت آموزش و پرورش آن است که آن ها در این مدت چه می کرده اند و چرا اقدامات قانونی برای حفظ و نگهداری این املاک را به عمل نیاورده اند ؟

واگذاری املاک آموزش و پرورش و گزارش صدای معلم

از سوی دیگر نقش نهادهای تقنینی - نظارتی مانند مجلس که حتی بر  اجرای مصوبات قانونی خود نظارت نکرده است چیست ؟

پرسش ما این است ؛ فردی مانند « محمد مهدی زاهدی » رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که آن گونه در مورد یک مطلب " شخصی " توسط یک " مدیر زن " برآشفته می شود و برای دیگران خط و نشان می کشد ؛ چرا در این موارد سکوت کرده و اقدامی انجام نمی دهد ؟ ( این جا )

پرسش صدای معلم از رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس که نقش خود را فراتر از کمیسیون آموزش می پندارد این است که این " نقش " کجا باید معنا پیدا کند ؟

هنوز « حمیدرضا حاجی بابایی » به گزارش صدای معلم در مورد واگذاری املاک آموزش و پرورش در زمان وزارتش پاسخی نداده است . ( این جا )

چه کسی باید حافظ « قانون " و اجرای بی کم و کاست آن در جامعه توسعه نایافته ما باشد ؟

 

( 1 )

معاون حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: نیمی از املاک متعلق به آموزش‌ و پرورش به نام آموزش‌ و پرورش سند نخورده است و باعث افزایش دعاوی در محاکم و تصرف عدوانی املاک شده است.

حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری درباره ساماندهی املاک آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: در کمیسیون لوایح دولت تصویب شده است که بیش از ۲۰۰۰ ملک و ساختمان باید به آموزش‌ و پرورش واگذار شود و پیگیر هستیم تا دولت موافقت نهایی خود را اعلام و سند املاک را به نام آموزش‌ و پرورش کند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه‌ای با امضای معاون اول رئیس‌جمهور پیرامون ساماندهی املاک اظهار کرد: پیش‌ از این هم مصوبه‌ای از مجلس داشتیم که بر اساس آن باید دستگاه‌های اجرایی که ملکی از آموزش‌ و پرورش در اختیاردارند آن‌ها را ظرف شش ماه واگذار شود. برای برخی موارد اقدامات قانونی صورت گرفته است و برای برخی دیگر نیز مجدانه پیگیر هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش همچنین از معافیت هزینه‌های ثبتی خبر داد و گفت: از نظر پرداخت وجه و هزینه کرد مالی برای ساماندهی و به نام زدن اسناد متعلق به آموزش‌ و پرورش در تنگنا بودیم که خوشبختانه لایحه‌ای در مجلس بعد از تعطیلات عید نوروز امسال مصوب شد و مشمول معافیت از هزینه‌های ثبتی شدیم که آموزش‌ و پرورش را بسیار کمک می‌کند.

علی عسگری ادامه داد: این مصوبه بیش از ۴۰۰میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی به همراه داردکه بستر آماده‌ای برای مستندسازی و گرفتن سند از سازمان ثبت املاک است لذا این قانون اکنون اجرایی شده و دیگر هزینه ثبتی پرداخت نمی‌کنیم.

وی بابیان اینکه  در این کار درمجموع یک عقب‌ماندگی جدی دارد که به دوره‌های گذشته مربوط می‌شود و هنوز نیمی از املاک متعلق به آموزش‌ و پرورش به نام آموزش‌ و پرورش سند نخورده و باعث افزایش دعاوی در محاکم و تصرف عدوانی شده است، گفت: پیشنهاد شکل‌گیری کمیته‌ای اقتصادی را در زمان آقای بطحایی مطرح کرده بودیم که به هر دلیلی محقق نشد و اکنون وزیر جدید کمیته اقتصادی با حضور دکتر طیب نیا را تشکیل داده که از آن استقبال می‌کنیم و تلاشمان را مضاعف می‌کنیم تا سنددار شدن املاک هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش در پاسخ به اینکه آیا اگر املاک سنددار شوند به فروش می‌رسند؟ افزود: خیر، هیچ فروشی در کار نیست و این بحث منتفی است. املاک مرغوب زیادی داریم که در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارند، به‌عنوان‌مثال بر خیابان هستند یا در محدوده حرم امام رضا مدارسی داریم که امکان ادامه فعالیتشان وجود ندارد و جزو حریم حرم شده‌اند که باید تبدیل به احسن شوند.

علی عسگری افزود: مجلس مجوز تبدیل به احسن املاک را به ما داده است. این دور از مجلس مصوبات خوبی برای آموزش‌ و پرورش در سال ۹۸داشت، ازجمله اینکه بودجه عمرانی سه برابر شد. ما می‌توانیم به طرق مختلفی ازجمله مشارکت با شهرداری‌ها به درآمد پایدار برسیم.

ایسنا


واگذاری املاک آموزش و پرورش و گزارش صدای معلم

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو
دوشنبه, 08 مهر 1398 13:34

حقوق معلمان !

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان یزدی برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

پاسخ یک معلم به پرسش مهر رئیس جمهور

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید (99-98) رئیس جمهور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان ،فرهنگیان و اولیا در پرسشی از دانش آموزان خواست تا نظر خود را در باره نحوه ی شاداب سازی محیط مدرسه بیان کنند .

به نظر می رسد مهر که می آید انگار بی مهری ها نسبت به آموزش و پرورش با این دست سوالات بیشتر خود نمایی می کند !

سوال مهر ماه رئیس جمهوری برای دانش آموزان یادآور پرسش شکست خورده ای است که امروز در بین جامعه فرهنگی جایگاهی ندارد چرا که تبعیض ها ،محرومیت ها ، بی تدبیری ها و... تبدیل به پاسخ های نمادین چنین پرسش هایی شده اند .

اینکه ریاست جمهوری علارغم وجود مشکلات اقتصادی ، تورم بالا، بیکاری ،فقر ،گرانی و...در کشور با لبانی خندان و روی گشاده در بین دانش آموزان پایتخت نشین حاضر می شود و می خواهد به هر طریق ممکن از دانش آموزان بخواهد صحبتهایش را تایید کنند! اقدامی مناسب است اما طرح چنین پرسشی دربین جامعه فرهنگیان مبهم و متقابلا سوالات متعدد دیگری را در اذهان متبادر می سازد 

ریاست محترم جمهوری؛ 

جامعه فرهنگیان تبریک آغاز سال تحصیلی جدید را از طرف شما صمیمانه می پذیرد ولی فراموش نکنید که تبریک واقعی را باید به موسسات کنکور و غیر انتفاعی می گفتید که از صدقه سر 14 میلیون دانش آموز و 2 میلیون فرهنگی درآمدهای میلیاردی به جیب می زنند! تبریک واقعی را باید به سیاست گذاران " ژن خوب" در دولت تدبیر و امید می گفتید ؛ همان سیاستی که قایل به رتبه بندی انسانهاست ؛ همان سیاستی که جدا سازی آموزش استعدادهای درخشان از سایر دانش آموزان را ترویج می کند .

شما خبره دنیای سیاست هستید! قطعا بی خبر از سیاست های نظام آموزشی هم نیستید به دلیل سیاست گذاری های نادرست مدیران ارشد ،امروز آموزش و پرورش تبدیل به بنگاه ورشکسته ای شده که نه تنها از انجام وظایف روزمره خود عاجز مانده ، بلکه به عامل اصلی احساس بیگانگی و ناراضی تراشی در بین پرسنل خود تبدیل شده است .

پاسخ یک معلم به پرسش مهر رئیس جمهور

مرگ مدرسه و تقویت احساس بیزاری از کلاس ،تبدیل مدارس به کانون باز تولید خشونت ،افزایش بی مهار آسیب های اجتماعی و فرسایش روحی و جسمی دانش آموزان و معلمان تنها ثمرات اندکی از این دستگاه معیوب است و بر همین اساس فرزندان این مرز و بوم با هزاران امید و آرزو وارد نظام تعلیم و تربیت می شوند اما پس از طی کردن سالهای تحصیل آن کودکان سرزنده ،فعال ،کنجکاو ،پرنشاط ،پرسشگر تبدیل به جوانانی بی تفاوت ،کم رمق و نامیدمی شوند ؛ شما چه فکر می کنید ؟

به نظر شما این همه تفاوت بین ورودی های دبستان و خروجی های دبیرستان ارمغان نظام بیمار آموزشی نیست ؟ 

پاسخ یک معلم به پرسش مهر رئیس جمهور

جناب دکتر روحانی ؛

صدا و سیمای ملی سخنان و پرسش شما را در تمام نقاط ایران به خوبی انعکاس داد . فکر می کنید دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیا در مناطق محروم و دارای مدارس کپری و فرسوده با نیمکت های شکسته ، فضاهای نامناسب  و.. چه پاسخی به پرسش شما خواهند داد ؟

جدا  از اینکه نظام آموزشی ما سالهاست کارکردهای تربیتی خود را از دست داده و دیگر انتقال ارزش ها و میراث های فرهنگی به فراموشی سپرده شده است ، نظام بودجه ریزی نیز مسیر انحرافی را به خوبی طی می کند . خروجی آموزش و پرورشی که سرانه دانش آموزی تنها 07 / 0 درصد میانگین جهانی است و بر اساس آمار رسمی سهمش از تولید ناخالص ملی در سال گذشته کمتر از نیم درصد بوده است مدرسه شاداب و دلپذیر خواهد بود ؟

پاسخ یک معلم به پرسش مهر رئیس جمهور

رئیس جمهور عزیز:

 شاید روی گشاده و لب خندان شما دنیای دانش آموزان را برای چند ساعتی شاد کند اما امروز دانش آموزان از بی توجهی شما به مدارس دولتی و توسعه مدارس غیر دولتی ، از تراکم زیاد دانش آموز در کلاس درس ،از وضعیت نابه سامان معیشت معلمانشان ،از به کارگیری معلمان خرید خدمت و بی انگیزه ،ازفضای بی روح و نامناسب مدارس ،از سوختن همکلاس هایشان در آتش بخاری های نفتی ،از ریزش دیوار و زیر آوار ماندن هم کلاس ها و معلمانشان و...به این مهم رسیده اند که آموزش و پرورش جز اولویت های دولت شما نیست و به تبع آن پرسش مهر شما هم تنها تکه ای از پازل ناتمام برنامه های نمادین است که هر ساله تکرار می شود.  


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پاسخ یک معلم به پرسش مهر رئیس جمهور

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

نظر شما درباره حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس و تفویض آن به موسسات خصوصی با مسئولیت خود والدین چیست ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور