صدای معلم

گروه اخبار / پرداخت صد در صد هزینه بیمه جانبازان شاغل در آموزش و پرورش بر عهده این دستگاه است و جانبازان از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

بیمه طلایی فرهنگیان  گروه اخبار /

منصور مجاوری مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: بر اساس سیاست و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جلسات متعددی که با شرکت‌های بیمه‌ای مختلف و بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده است، به این نتیجه رسیدیم که برخی از بیماری‌ها، جراحی‌ها و داروها در بیمه‌ها مد نظر قرار نگرفته است.

وی افزود: امسال تمامی خدمات بیمه فرهنگیان بدون سقف بوده و هزینه جراحی‌ها و بیماری‌ها بر اساس جدولی که اعلام شده است بدون سقف پرداخت خواهد شد.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای خدمات دندان پزشکی فرهنگیان تسهیلاتی در بیمه در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: دلیل آن نیز هزینه بالای خدمات دندان پزشکی است. البته به جز این امر تمامی داروهای خارجی و تمامی امراض را به صورت ویژه در این بیمه لحاظ کرده‌ایم.

مجاوری با بیان این مطلب که ما موظف هستیم داروهایی که پزشک برای بیماران خاص تجویز کند را از محل بیمه در نظر گرفته شده، پرداخت کنیم، خاطرنشان کرد: شرکت بیمه آتیه سازان حافظ حدود ۹هزار مرکز درمانی و بیمارستانی را تحت پوشش دارد تا فرهنگیان در مناطق مختلف کشور بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات درخصوص عدم پرداخت حق بیمه فرهنگیان خاطرنشان کرد: علت اصلی این مشکلات در سال گذشته این بود که تمامی هزینه های باقی مانده با توجه به اتمام بیمه تا پایان سال ۹۲ پرداخت نشده بود و هنوز برخی از فرهنگیان که در گذشته به بیمارستان مراجعه کرده بودند یا با توجه به بیماری هایی که داشتند، هزینه درمان خود را دریافت نکرده بودند.

مجاوری ادامه داد: مطالبات بیمه ای در سال ۹۳ به طور کامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

ممانعت از ورود نماینده گروه سخن معلم به نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش  گروه اخبار /

بر اساس دعوت قبلی که  توسط مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از سایت سخن معلم به عمل آمده بود ، نماینده این رسانه روز شنبه ساعت 8 صبح در دفتر وزیر حضور یافت .

این نشست  قرار بود با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و با موضوع تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برگزار گردد .

زمانی که خبرنگار سخن معلم قصد ورود به سالن اجتماعات دفتر وزیر آموزش و پرورش را داشت با ممانعت مسئولان حاضر در دفتر روبه رو گردید .

نماینده سخن معلم برگه دعوت نامه را  ارائه نمود.

سپس ، مسئول مربوطه دعوت نامه مزبور را به « رسول پاپایی ، معاون رسانه ای وزارت آموزش و پرورش » ارجاع نمود .

زمانی که انتظار برای پاسخگویی طولانی شد ، نماینده سخن معلم ضمن اعتراض به این مساله خواهان عودت دعوت نامه گردید .

رسول پاپایی در پاسخ به این اعتراض گفت که دعوت نامه جهت کنترل و بازبینی مجدد به دبیرخانه بازگشت داده شده است !

زمانی که خبرنگار سخن معلم دلیل این وضعیت را جویا شد ایشان در پاسخ گفت که شما از پشت به ما خنجر می زنید !

خبرنگار سخن معلم دفتر وزیر را بدون هیچ گونه پاسخ و یا عودت دعوت نامه ترک نمود .

این وقایع زمانی اتفاق افتاد که سایر خبرنگاران بدون ارائه هر گونه کارت شناسایی و یا دعوت نامه وارد سالن اجتماعات می گردیدند .

اخیرا « گروه سخن معلم » انتقاداتی را متوجه عملکرد وزیر و حلقه اطرافیان وی نموده است .

لازم به ذکر است سخن معلم قبلا نشست ها و جلسات مختلفی را با وزیر ، معاونین وزیر ، مدیران کل ، ادارات و... برگزار نموده است و این گونه محدودیت ها و کارشکنی ها برای نخستین بار اتفاق می افتند .

پس از این وقایع ، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش طی تماس تلفنی با مدیر گروه سخن معلم از مسائل پیش آمده عذرخواهی نمود .

پایان پیام /

( توضیح : تصویر اسلایدر مربوط به زمان سرپرستی آقای دکتر فانی است که مدیر گروه سخن معلم نشست تشکل ها را با فانی پوشش داد و انعکاس گسترده ای در رسانه ها و  جامعه فرهنگیان داشت . )

قتل پزشک اردبیلی و رسالت مفقوده آموزش و پرورش بعد از ظهر روز پنجشنبه یکم مرداد برای یکی از پزشکان فوق تخصص اردبیل اتفاق ناگواری افتاد و ایشان توسط همراه بیمار 15 ساله با اصابت چاقو به قلبش کشته شد.
قبلا هم موارد مشابه ای مانند قتل روح الله داداشی قوی ترین مرد ایران در سال نود و یک یا قتل مرحوم خشخاشی دبیر فیزیک شهرستان بروجرد اتفاق افتاد که باعث تاسف فراوان برای جامعه ما می باشد.
در این یادداشت می خواهم موضوع را در دو مبحث حمل سلاح سرد و ریشه یابی علت این ماجراها بررسی کنم:


1- حمل سلاح سرد یا گرم
در جامعه ما همانند آمریکا و کشورهای دیگر افراد جامعه برای تامین امنیت خود یا فرهنگ غالب آن کشورها سلاح حمل می کنند و آمار کشته شدن با اسلحه در آن کشورها به نسبت ایران بالاست . در ایران سالیانه صدها نفر از مردم به دلایل خانوادگی یا درگیری های خیابانی کشته می شوند.

به نظر می رسد در قوانین حمل سلاح چه گرم و چه سرد جرم می باشد و هیچ یک از افراد جامعه به جز ماموران انتظامی و امنیتی نباید سلاح حمل کنند ، اما متاسفانه شاهدیم دستفروشان و برخی مغازه ها به راحتی انواع چاقو ها را به همه سنین می فروشند و کسی با آنان مقابله نمی کند !

در جامعه ای که متاسفانه آستانه تحمل مردم پایین آمده و به راحتی به یکدیگر توهین و یا تعرض می کنند، لزوم تصویب قوانین برای پیشگیری از اتفاقات آتی ضروری است و لزوم توجه و برخورد با این پدیده شوم بسیار مهم و ضروری است.


2- ریشه یابی علت چاقو کشی
خیلی جای تاسف است که خصوصیت مشترک همه افراد قاتل در نمونه های ذکر شده، داشتن سن بین 15 تا 18 سال است و این مورد این قضیه را ثابت می کند که همه این اتفاقات تصادفی نیستند و ریشه این فجایع به تربیت غلط و ناهنجاری در خانواده ها و همچنین بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش به مقوله تربیت صحیح در مدارس بر می گردد.

شیوه فعلی مدارس به دلیل آموزش ندادن مسائل کاربردی زندگی مانند کنترل خشم،احترام به بزرگ تر، اخلاقیات انسانی و آموزش دروس غیر کاربردی و توجه به محفوظات و درصد قبولی و بی مهری به معلمان،باعث شده که دانش آموزان به دنبال الگوی جدیدی به جای پدر و مادر و معلم و بزرگان اقوام بروند و عصر اطلاعات و در دسترس بودن ایتنرنت،تلفن همراه و ماهواره به خوبی دانش آموزان را با نمایش فیلم های غیر اخلاقی و مستهجن و خشن در گرداب بی اخلاقی فرو می برند و تاثیر آن بر فرد و در آینده برای اجتماع باقی خواهد بود.

افزایش آمار طلاق، اعتیاد و خشونت و ناهنجاری های دیگر نتیجه ی توجه نکردن به مدرسه و معلم و درس است و باید دانش آموزان دختر و پسر از نظر اخلاقی درست تربیت شوند.
لازم به ذکر است که در وزارت آموزش و پرورش فقط به آموزش توجه می شود و با دانش آموزان خاطی و اخلالگر در مدارس برخورد جدی نمی شود و همان دانش آموزی که در مدارس به مدیر و معلم خود توهین می کند،به خود اجازه می دهد که پزشک فوق تخصص بیمار خود را به قتل برساند .
در پایان نتیجه می گیرم اخلاق و ادب بر علم و سواد اولویت دارد و بی توجهی به تربیت در مدارس کشور خسارات جبران ناپذیری بر جامعه در همه ابعاد آن خواهد گذاشت.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار /

36 روابط عمومی سرآمد سازمان ها ، وزارتخانه ها ، ادارات و... در حالی معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند که نامی از وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش در این فهرست نیست .

با توجه به جایگاه خطیر و راهبردی این بخش لازم است که چرایی این موضوع مورد توجه و تحلیل کارشناسان و مسئولان قرار گیرد .

شنبه, 03 مرداد 1394 07:47

نامه ی یک معلم به رئیس جمهور

دکتر علی اکبر رضادوست  محضر ریاست محترم جمهور دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی (دامه توفیقاته)

با درود و ادب و تبریک پیروزی تان در خوان سترگ آشتی هسته­ ای

« به تدبیرت امید ساحلی هست...»

ریاست محترم جمهور

امروز شما و تیم تان بیش از پیش محبوبید و بنده فرصت را مغتنم می­ شمارم تا به بهانۀ این شادمانی دغدغه­ های ملّی و صنفی را به عنوان عضو کوچکی از معلمان این سرزمین خدمت تان عرض کنم و همچنین یادآور شوم همان گونه که مطالبه فرمودید ما پس از رأی به شما رهایتان نکرده ­ایم و ریز اعمال دولت تان را می­ پاییم و پاسخ نقدها و حتی اغراض رقیب را هم می ­نویسیم.

جناب دکتر

مستحضرید که از همین اول خُم نباید به دُردی رسید و بهتر از من می ­دانید که هر دُردی و دَردی که داریم حاصل ناروشنی­ ها و در نتیجه تخلیط­ هاست و تخلیط 100 میلیارد کجا رفت،از این جمله و از نخستین خاک­ های تخلیط در قدح عیش ماست. مستحضرید در حالی که پول­ های بلوکه شده چیزی حدود 120 میلیارد دلار اعلام می ­شد بانک مرکزی آن را اغراق خوانده و رقم را  29یا به روایتی 23 میلیارد اعلام کرده است و این همه معلول ناروشنی ­ها و عدم گردش شفاف یا حداقل، ناکافی اطلاعات است.

نکتۀ بعد لزوم هنرمندی دوبارۀ شما در این مقطع است. ما می ­دانیم عزیزان تیم اقتصادی و ریاست محترم جمهور خود اهل تدبیرند و می ­دانند علم گاه نیازمند رنگ هنر است. اگر قرار باشد مسیر علم، ریاضی­ وار طی شود یک ربات هم قادر است خیلی دقیق ­تر و بی ­خطاتر عمل کند، تبعاً گذاشتن یک انسان بر مصدر امور برای اجرای هنرمندانۀ رهنمودهای دانش و علم است.

مستحضرید اقتصاد اقشار زیادی از مردم ایران و من جمله معلمان خیلی وقت است به زیر خط فقر خزیده و از مرحلۀ هشدار هم گذر کرده است.

حال سؤال این است که با دلارهای آزاد شده و فروش نفت آتی چه باید کرد؟

آیا واجب نیست نخست، قطره­ای از این نوشدارو را برای بلند کردن پیکر بی­جان و محتضر اقشاری از مردم صرف کنیم تا بعد از بلند شدن بتوانند ما را در اهداف مان همراهی کنند؟ معمولا اهالی اقتصاد در این مواقع تزریق پول را تورم ­زا می ­دانند اما راهکارهایی چون دادن اقلام کالایی و... را توصیه می ­کنند.

درست است که دولت باید درصدی از درآمدهایش را به صندوق توسعه بدهد و درست است که ظاهرا بدهی­ هایی به بانک­ ها و غول­ های اقتصادی پیدا و پنهان دارد اما همین جاست که آن هنرمندی در جامۀ اهمّ و مهم و استمهال باید به یاری علم و مقررات جاری بیاید. دولت در پایان این سال دو انتخابات سرنوشت ­ساز در پیش رو دارد و تا چشم بر هم زنیم انتخابات ریاست جمهوری؛ پس هر کار می­ کند باید علاوه بر سرمایه­ گذاری­ های بنیادین و لاجرم دیربازده، در کوتاه­ مدت نیز اگر چه با تزریق مسکن­ هایی مردم را راضی سازد، مردمی که اگر نیک بنگریم برخی نه اهمیت این توافق را در حد حتی یک پیروزی فوتبال درک کردند و نه لاجرم در داو ما پای کوبیدند؛ بنده نمی­ گویم  حال که پول داریم زین اسب و چوب بستنی و دسته ­بیل وارد کنیم اما خود بهتر می­ دانید که چه کنید. جمع کردن اقتصاددانان از داخل و خارج کشور و نظرخواهی از ایشان (و یک مشت بی­سواد نخواندن آنان، چنانکه گذشتگان قدرناشناس مان خواندند) یکی از این بایدهاست.

در سایر امور نیز دوگانۀ: تشکل­ های صنفی و مدنی و در یک کلام سپردن امور به مردم و تشکیل تیم­ های متنوع پژوهشی (و نه پژوهش ­بازی و پژوهش ­سازی) برای هر تصمیمی نوشداروی امروز کشور ماست، کشوری که فقط من باب نمونه وضع معلمانش را گفتم و از بسیاری دیگر چون دانشجویان تحصیلات تکمیلی بی­کار و بی­ همسر، شرکت­ های ورشکسته و نیمه­ تعطیل، اعتیاد و فحشا و بسیاری دیگر دم نزدم که اکنون زمان امید است.

جناب دکتر

موازنۀ اقتصاد ما چنان که می­ گویند 30 به 70 است. یعنی 30 درصد آن زیرمجموعۀ دولت است و مالیات می ­پردازد و نظارت می ­پذیرد و 70 درصد باقی ­مانده همان به ظاهر خصوصی یا نیمه ­خصوصی ­ها( آنچه در طعنۀ خصوصی­ سازی بارها شنیده ­ایم ) هستند که از قبل هم بودند و اجرای وارونه و غلط اصل 44 هم بدان دامن زد. تا زمانی که مالیات یک کارمند را قبل از رسیدن حقوق به حسابش تمام و کمال استیفا کنید و آن گاه از ظرفیت 70 درصدی اقتصاد غافل شوید، نفت­ فروشی و برداشتن تحریم­ ها هم درد زیادی را دوا نمی­ کند و اقتصاد مقاومتی هم در حد یک شعار زیبا درمی ­ماند. رها کردن ظرفیت 70 درصدی و چسبیدن به مقاومتی­ سازی 30 درصد چه معنایی جز مزاح مطلق دارد؟

آقای رییس جمهور

معتقدم خوان پیش ­رو بسی دشوارتر و پیچیده ­تر از خوان توافق هسته­ ای است و شما بدون دو عنصر شفاف­ سازی و یاری مردم از آن عبور نخواهید کرد. پس بیایید و در اولین گام جانی به معلمان بدمید تا همان گونه که در برآمدن تدبیر نشان دادند، پشتوانه ­ای محکم برای شفاف­ سازی اقتصادی باشند. یک میلیون قلم و قدم اگر به راه بیفتد و میلیون­ ها دانش ­آموز و خانواده ­هایشان را از اوضاع اقتصاد ایران و باید و نباید آن، آگاه سازد، از سویی سرمشق تدبیر شما را خانه به خانه و سنگر به سنگر به بدنۀ جامعه می ­رساند و از طرفی تمام گرد و غبارها را فرو می­ نشاند و طومار خاصه­ خواران را در مسیر خروشانش در هم می­ پیچد. به راه افتادن این رود خروشان مرهون همت شماست.

شما بهتر از من می ­دانید که توسعه بدون رکن آموزش و پرورش شیر بی سریست که یارای غرّش نخواهد یافت، پس هر چه زودتر و پس از رکن بهداشت که بدان پرداخته شد، به سامان این وزارت همت گمارید که رنج­ ها می­ برد و جفاها می­ کشد. این خسارت بزرگ و معناداری است که همالان من هنوز امضای مدرک دکتری شان خشک نشده، در پی خروج از این وزارت برآیند و آن هم فقط به دلیل نبودن عدالت در پرداخت­ ها و بهره­ نبردن از تخصص ایشان.  آقای دکتر می ­گویند شما یک بار یکی از متخصصین را از کُنج دفتری نا­دَر­­خور به رأس برکشاندید و حاصل ظرافتش را همه دیدیم، باور کنید این مُلک، ظریفان زیادی دارد که هنوز در کنج ­های بلااستفادگی خاک می­ خورند.

آقای رییس جمهور

این یک فرصت تاریخی است که نصیب این ملت شده است، نکند چون گذشته به فرصت­ سوزی دچار شویم که « من جرّب المجرب حلت به الندامه ».

در پایان تلخکامم که بگویم چندی از فعالان صنف ما در جشن توافق در کنار ما نبودند و این شب ­های خوش در کنار عزیزان شان هم نیستند. یقین دارم این امر شما را هم تلخکام خواهد ساخت. پس مهرتان را خورشیدوار بر همگان بتابید و قفل­ های حبس و تنگنا را یکایک بگشایید که این راه حقیقی رسیدن به هم­دلی و هم­زبانی است که خود لازمۀ تعالی و توسعۀ ایران است و مطمئن باشید اگر جهان عرب صدای پای ایرانیان را در اقصی نقاط جهان شنیده ما گوش تیزتری داریم و صداهای مهربانانه­ تری از گام ایرانیان مهربان و علم­ دوست می­ شنویم.

اگر نیاکان ما بدون صدور نفت توانستند در آب­ های اقطار ربع مسکون کشتی بر آب افکنند ما هم خواهیم توانست اگر باور کنیم: « توانا بود هر که دانا بود ».

ساقیا لطف نمودی قدحت پر می باد/که به تدبیر تو تشویش خمار آخِر شد

 


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

« گروه سخن معلم » این ضایعه را به عموم پزشکان کشور تسلیت گفته و امیدوار است که حل ریشه های خشونت مورد توجه دقیق و جدی مسئولان قرار گیرد .

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

مجازات توهین به کارمندان دولت  گروه اخبار /

در زندگی روزمره شرایطی بر آدم ها حاکم می گردد که گاهی اوقات ممکن است باعث عصبانیت و از کوره در رفتن آنها شود. در این بین هم ممکن است الفاظ و کلماتی رد و بدل شود که بعدا گریبان آنها را بگیرد.

توهین یکی از جرایمی است که دارای حوزه صلاحیت بسیار گسترده‌ای است و اصولا محاکم مختلف به تناسب نوع رفتار مجرمانه، جایگاه فرد هتک حرمت شده و کیفیت توهین انجام شده صلاحیت رسیدگی به این نوع از جرم را دارند.

قانون چه می گوید

یکی از مواردی که در قوانین هر کشوری به لحاظ جرم‌انگاری مورد توجه قرار گرفته است « توهین » است. توهین به کارکنان دولت نیز از جمله‌ی این موارد است که قانونگذار همواره برای حفظ حریم کارکنان دولت و عدم تعدی به آنها در این زمینه قانونگذاری کرده است. این حمایت‌ها در نگارش قوانین کیفری نیز نمود پیدا کرده، به طور مثال در قانون مجازات اسلامی در مادتین ۶۰۸ و ۶۰۹ به مجازات جرم توهین و توهین به کارکنان دولت اشاره شده است.

ماده ۶۰۸ در خصوص توهین عادی است که مجازات آن جزای نقدی یا شلاق است ولی ماده ۶۰۹، ماده حمایتی از کارمندان دولت است، به طوری که هر کس به کارمندان دولتی توهین کند علاوه بر جزای نقدی و شلاق به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

در این ماده به خوبی پیداست که قانون گذار برای افرادی که به کارمندان دولتی توهین می‌کنند، مجازات بیشتری درنظر گرفته است.

کارشناسان چه می گویند

اباذری که یک حقوقدان است  در این باره اظهار می کند: زمان توهین به کارمند دولت تعیین کننده است. کارمند باید محل کارش حضور داشته باشد یا اگر محل کارش نیست و توهین در خارج از محل کار به او شده، موضوع توهین، به کار کارمند برگردد. یا اینکه او در ماموریتی باشد که به نحوی در ارتباط با شغلش باشد و به او توهین شود، در این موارد توهین صورت گرفته مشمول ماده ۶۰۹ قانون مجازات خواهد بود.نفس توهین حتما نباید به صورت لفظ باشد بلکه مواردی نظیر حرکات دست و حتی هل دادن کارمند دولت یا توجه نکردن به دستورات و عدم رعایت یک‌سری مقررات که بیشتر در بیمارستان ها به چشم می خورد، از مصادیق توهین است.
وی ادامه داد : اگر به طور مثال شخصی به یک پرستار در بیمارستانی توهین کرد، اگر بیمارستان دولتی یا وابسته به دولت باشد مشمول ماده ۶۰۹ است ولی اگر بیمارستان، خصوصی باشد، توهین ساده محسوب می شود و مشمول ماده ۶۰۸ است.

پاراف

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور