صدای معلم

" انسان‌ها متفاوت‌اند و دانش‌آموزان نیز مستثنا نیستند و صدالبته پذیرش انسان با تفاوت‌هایش پیش‌ شرط اصلی مداراست، مدارایی که امروزه متأسفانه در جامعه خیلی کمرنگ است، تک‌صدایی و "من" "من" غوغا می‌کند، من خودم را حق مطلق و آن‌هایی که شبیه من نیستند و مانند من فکر نمی‌کنند، مانند من حرف نمی‌زنند و مانند من نمی‌پوشند و ... را بر راه راست نمی‌بینم "

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان از نگاهی دیگر !

کمال مصطفی پور

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان و احترام به تفاوت های فردی

حدود 8 سالی است که در مدارس مختلف تدریس می‌کنم . یکی از مواردی که بارها شاهد آن بوده‌ام، بحث بر سر طریقه‌ی اصلاح موی سر دانش‌آموزان و اخیراً لباس فرم دانش‌آموزان بوده است .

بارها دیده‌ام که به دلیل اینکه دانش‌آموزی باب طبع مدیر مدرسه موهای سر خود را اصلاح نکرده و یا لباس فرم و یا لباسی که در شان مدرسه و دانش‌آموز نیست! را نپوشیده است، جلوی ورودش را به کلاس درس گرفته‌اند و حتی گاها دیده‌ام که موی سر دانش‌آموز را در مدرسه ناقص کرده‌اند تا دانش‌آموز را مجبور به اصلاح مجدد سر خود نمایند. این موارد بهانه‌ای برای تقریر این نوشته شد.
بدون شک عده‌ای از همکاران استدلال می‌کنند که همه‌جا باید نظم وجود داشته باشد که البته بنده با آن صد درصد موافقم اما اصلاً با این موافق نیستم که الزام دانش‌آموزان به یکرنگ پوشیدن و یکرنگ شدن از مصادیق نظم باشد که این الزام و اجبار به یکرنگی، بدآموزی نیز دارد و برخلاف هدف آموزش‌ و پرورش نیز هست.
اگرچه از نظر برخی از افراد عادی جامعه نیز، لباس فرم و شبیه کردن دانش‌آموزان به یکدیگر در مدارس نظم تلقی می‌شود، اما از نظر نگارنده، روی دیگر این شباهت‌ها، این آموزش را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند که :

"مهم نیست که به چه علاقه‌مندی و از چه رنگی خوشت می‌آید یا چگونه فکر می‌کنی، مهم این است که شبیه بقیه باشی البته اگر می‌خواهی در مدرسه هر روز به تو بی‌احترامی نشود و از بقیه همکلاسی‌هایت جدا و تنبیه نشوی! " در واقع این الزام به یکرنگی و به رسمیت نشناختن حق متفاوت بودن؛ عزت‌نفس و روحیه‌ی خلاقیت را نیز در دانش‌آموزان می‌کشد و چه‌بسا یکی از دلایل کاهش علاقه‌ی دانش‌آموزان به مدرسه نیز همین موارد به‌ظاهر جزئی و ساده باشند.
از نظر نگارنده شکی نیست که انسان‌ها متفاوت‌اند و دانش‌آموزان نیز مستثنا نیستند و صدالبته پذیرش انسان با تفاوت‌هایش پیش‌ شرط اصلی مداراست، مدارایی که امروزه متأسفانه در جامعه خیلی کمرنگ است، تک‌صدایی و "من" "من" غوغا می‌کند، من خودم را حق مطلق و آن‌هایی که شبیه من نیستند و مانند من فکر نمی‌کنند، مانند من حرف نمی‌زنند و مانند من نمی‌پوشند و ...  را بر راه راست نمی‌بینم، می‌پندارم که همه باید مثل من باشند و ملاک حق خودم هستم و این رویه در سطوح مختلف در جامعه وجود دارد و قابل انکار هم نیست. لذا به نظر نگارنده الزام به یکرنگی دانش‌آموزان نه‌تنها مصداق نظم و مطلوب نیست بلکه مضر بوده و بدآموزی دارد.

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان و احترام به تفاوت های فردی

به نظر می‌رسد ظاهر دانش‌آموزان اگر هم مثل هم نباشد نه‌تنها مشکلی برای نظم و آموزش و تربیت دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند بلکه زمینه‌ساز دگرپذیری و مدارا برای دانش‌آموزان و در نهایت در جامعه خواهد بود.
به نظر می‌رسد مسئولان دلسوز آموزش‌ و پرورش به‌جای اینکه انرژی خود را جهت پرداختن به ظواهر امور تلف کنند بهتر است به فکر معضلات واقعی آموزش‌ و پرورش باشند که از آن جمله می‌توان به تراکم بالای 35  نفر حتی تا 40 نفر در یک کلاس درس حتی در مقطع ابتدایی، راه‌های بهتر پرورش دادن کودکان، غنی‌تر کردن منابع درسی و در یک کلام آماده‌کردن دانش‌آموزان برای زندگی، اشاره کرد.
لازم به ذکر است پاسخگو و پذیرای انتقادات خوانندگان مطلب در همین صفحه خواهم بود، امید است خوانندگان هر آنچه به نظرشان می‌رسد را بیان فرمایند تا اشکالات بنده برطرف شده و چیزهای جدیدی از بزرگواران یاد بگیرم.
با تشکر فراوان از همه‌ی اساتیدی که وقت گذاشته و مطلب بنده را مطالعه نمودند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان و احترام به تفاوت های فردی

شنبه, 11 خرداد 1398 15:40 خوانده شده: 360 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ
امامی 1398/03/11 - 16:33
سلام همکار محترم ،
اصلاح مو که از قدیم الایام مرسوم است ابتدا برای
پیشگیری از ایجاد و شیوع شپش بوده است. هر چند این امر مشکل امروز نیز هست و حتی شپش سلفی نیز شکل جدید آن است ، اما به دلیل عوض
شدن انگیزه ی جوانان در پرداختن به ظاهر خود
و ترویج مدگرایی با تیپ های گوناگون که با تعقیب
همین هدف پی گرفته می شود ، هوش و حواس دانش آموزان به تبعیت از همدیگر مصروف
می شود، لذا ظاهر ساده مو در مدرسه بهتر است.
در مورد یونیفورم نیز باید در نظر داشت این امر در
جامعه ما که دارای تضاد طبقاتی شدید است ، بهترین فاکتور برای همسان سازی ، حداقل در ظاهر است. تمام کشورهای برتر آموزشی نیز برای برقراری نظم واز بین بردن فاصله های اجتماعی و اقتصادی، از الگوی لباس واحد برای دختران و پسران تبعیت می کنند.این متحدالشکلی هیچ محدودیتی برای خلاقیت آنان محسوب نمی شود چون ربط منطقی
مابین این دو مقوله نیست. تشکر
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1398/03/11 - 23:19
بنظر من دبیر با24سال سابقه خدمت اصلاح موی سر یا لباس فرم اولین شروط ورود به دانش اموزی است و شایسته نیست در محیط اسلامی ازادی مدل مو اونم با مدلهای غید مانوس غربی که با فرهنگ و هنجارهای ایران تشابهی ندارد
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 01:30
سلام و عرض ادب
بنده در این چند سال در خدمت دانش آموزان مقطع متوسطه اول بودم که دانش آموزان در این سن از نظر بهداتی کمتر مشکل دارند، ضمن اینکه شخصی که به نظافت خد می رسد، هر مدل مویی داشته باشد، ترتمییز خواهد بود، لزوما موی سر ساده و کوتاه برابر تمییز بودن و شپش نیست.
البته از نظر بنده اگر قرار است توجه نکردن به ظاهر و مد را به دانش آموزان آموزش دهیم، باید در رفتار ما معلمان، صداوسیما و ..... ببینند نه اینکه مثل الان در رفتار و عمل همین توجه زیاد به ظواهر بیش از باطن اهمیت اهمیت دارد و ما این را فقط از دانش آموزان که در سن خاصی نیز هستند، بخواهیم آن هم به زور!!!
و در آخر کاش میشد شکاف عمیق طبقاتی را با لباس درمان کرد، کاش
و یک سوال، آیا نظر خود دانش آموزان در رابطه با شکل موی سرشان و رنگ پوشش شان اهمیتی دارد یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 01:47
سلام و عرض ادب
در رابطه با نظر همکار عزیز دبیر م
در اسلام مدل مو هم تجویز شده واقعا؟ میشه مقداری توضیح بفرمایید.
و به نظر شما آیا مدارا خوب هست اصلا؟
و اینکه کشور ما فقط برای مسلمانان است، سایر ایرانیان حقی دارند از نظر شما اصلا؟
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 09:44
سلام
لطفا دو یادداشت زیر را در صورت تمایل ، مطالعه نمایید:

پدیده "شپش رسانه اجتماعی" : گزارش شیوع شپش در مدارس شمال پایتخت نه به دلیل مسایل بهداشتی که به لحاظ گرفتن عکس های سلفی با موبایل است!

ای سلمانی سر من سَر سَری متراش ! آری .... مدیر باش و سر متراش !

البته یادداشت دوم در خصوص تراشیدن اجباری مو در مدارس است که عامل تحقیر شخصیت دانش آموز معرفی شده است، ولی مخالف نظم و انضباط نیستم.

موفق باشید و تشکر
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 09:50
جناب آقای کمال پور ،

اول آن که مدت خدمت حضرتعالی هنوز به ده سال نرسیده است و انشاا.... تجارب زیادی کسب خواهید نمود.

دوم اگر پدیده شپش دیروز برای مناطق فقیرنشین معنا می یافت ، طبق یادداشتی که معرفی کرده ام امروز در شمال تهران هم دست یافتنی است.

سوم هرگز ندیدن یک پدیده توسط من ، به معنای واقعی نبودن آن پدیده نیست.

چهارم کسی منکر اهمیت دادن به اصل و باطن مسایل نظام آموزشی نیست ، اما ظاهری که در مدرسه بدان اشاره می نمایید با سایر مکان ها متفاوت است. ظاهر دانش آموز در مدرسه یعنی جامعه پذیری او و درونی شدن ارزش هایی چون احترام به شرایط محیط اجتماعی و تبعیت از اصول و قوانین آن.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 10:05
پنجم بلی با ظاهر یکسان ، هرگز شکاف طبقاتی بین مردم تعدیل نمی گردد،اما با پوشیدن لباس متحدالشکل، تلاش می کنیم حسرتها و حواس پرتی های او را در کلاس درس و فضای مدرسه ، تخفیف دهیم. همیشه یک وضعیت بد هست و یک وضعیت بدتر.

ششم پرسیدن از خود دانش آموز هر چند تمرین دموکراسی است ، اما آیا به نظر شما خود ما چقدر از دموکراسی برخورداریم ؟! بلی باید از جایی آغاز نمود و مدرسه بهترین مرکز است اما وقتی همان دانش آموز
وارد اجتماعی می شود که از آن خبری نیست دچار آسیب دوگانگی ارزشی می شود و سردرگمی او این بار بیشتر می گردد.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 10:06
هفتم واژه سیستم و سیستماتیک یعنی چه ؟! یعنی همه اجزای یک نظام اجتماعی با هم تعادل و هماهنگی داشته باشند و گر نه دچار عدم تعادل و تعارض خواهد شد. ما امروز در همان عدم تعادل ، بزرگ و کوچک ، خاص و عام و... سردرگمیم . راه را از بیراهه و سره را از ناسره تشخیص نمی دهیم. پس به عقاید شخصی و ابراز آن اهتمام می ورزیم. معتبر و محترم هستند اما ره بجایی نمی سپارند، چون همه گیر و عمومی و بنیادی نیستند.

هشتم همانند مقاومت در برابر سربازی برخی از خانواده ها و خود پسران ، بهتر آن است که بجای مقاومت در برابر آرایش مو و لباس مدرسه ،اهمیت دادن به نظم و بهداشت فردی و پوشش ظاهری از تربیت نخستین نهاد اجتماعی یعنی خانواده ها آغاز شود.

نهم هرگز رسانه های اجتماعی خصوصا همه گیرترین آن یعنی تلویزیون ، علیرغم نامی که یدک می کشد ملی نبوده و سلیقه ای و با معناستیزی عمل می نماید لذا انتظاری از آن نیست.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 10:07
دهم ما پدیدۀ معروف مافیای تهیه کنندگان روپوش و لباس مدارس را هم داریم که با کیفیت پایین پارچه و دوخت اما با قیمتی بالاتر از حد و توان خانواده ها ، عمل می نمایند و آموزش و پرورش قادر به کنترل آن نیست.

اگر دقت نمایید موضوعی که طرح نموده اید دامنۀ بحث مفصلی دارد و باید با آن کارشناسانه تر برخورد نمود.
موفق و سربلند باشید.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 10:25
همکار محترم ،
قطع یقین هیچ معلمی حداقل خواهان زده شدن موی دانش آموزان آن هم در وضعیت شکل یادداشت حضرتعالی ، در مدرسه نیست. مدیران و معاونان خود سخن بگویندکه تصور می کنم نسبت به وظایف شان ، موافق باشند.
البته موی دانش آموزان دختر نیز قبل و بعد انقلاب در مدارس زده شده است و اگر از خط مرزی مقنعه بیرون آید ، گاه باز زده می شود.
ما حق نداریم با غرور و شخصیت دانش آموزان بازی کنیم و خاطرۀ تلخ مادام العمری بر ذهن او بگذاریم اما
باید در ترویج درستی ها و تزریق اصول ، دست در دست هم و با ایجاد شیدایی در عملِ اختیاری آنان ، رفتار نماییم. ما نسل سرکشی نمی خواهیم ، حداقل
آنان باید توانایی فهم و هضم ضرورت ها را داشته باشند.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 12:11
با پوزش
جناب آقای مصطفی پور ،
صحیح است. خیلی عذر می خواهم.
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1398/03/11 - 18:07
1- هیچ ارتباط منطقی بین لباس فرم و کوتاه کردن مو با خلاقیت وجود ندارد.
2- در اینجا متولی آموزش و پرورش قصد ندارد دانش آموز را شبیهخودش کند که شما می گویید هرکسمثل من نیست باطل است
3- در همه دنیا برای دانش اموز ضوابط و قوانین خاصی وجود دارد که نحوه پوشش هم جزئی از انست.
4- با کوتاه کردن مو و لباس یک رنگ پوشیدن دانش آموزان مثل هم نمی شوند چون قد و هیکل و صورت و رفتار و کردار و گفتار وصدها مورد متفاوت دیگر در انها وجود دارد و اتفاقا همه این تفاوت ها میتواند زمینه تحمل دیگران را فراهم کند
5 و صدها مورد دیگر
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 01:43
سلام و عرض ادب
همکار عزیز، متولی آموزش و پرورش قصد دارد، دانش آموزان را شبیه آن چیزی کند که در نظرش دانش آموز باید اینگونه باشد، البته فقط در ظاهر
واقعا در همه دنیا طرز اصلاح مو و رنگ لباس را به دانش آموز دیکته می کنند؟ و اینکه مدارس ما همه چیز شبیه همه دنیاست الا این لباس فرم ؟ یا اینکه چون از همه امور آموزش و پررش مهمتر است، در اولویت قرار گرفته؟
و در پایان اینکه منظور بنده از تقریر این مطلب تنها این بود که اندکی به نظرات خود دانش آموزان اهمیت داده شود و تفاوت های فردی آنان به رسمیت شناخته شود، چیزی که از نظر بنده متاسفانه اینطور نیست.
و البته خروجی نظام آموزشی و وضعیت جامعه نشان دهنده همین طرز فکر است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 23:39
به هر حال مدرسه باید مقرراتی داشته باشد و با هر نوع مدل مو و رنگ لباس و تیپ و قیافه که نمی توان وارد محیط آموزشی شد. مدرسه یک مکان رسمی است که محصل باید آنجا نظم و اجتماعی شدن را بیاموزد. با نشاط کردن فضای مدرسه ربطی به مدل مو و لباس ندارد. برنامه های آموزشی اصولی و امکانات کافی و معلمان باانگیزه می خواهد.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 10:19
نکته بنده هم دقیقا این مطلب است که در اجتماع انسانهای متفاوت وجود دارند و باید متفاوت ها را بپذیریم؛ نظم به معنای یکسان کردن نیست بلکه نظم یعنی مدارا و پذیرش متفاوت
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 02:00
در رابطه با نظام های برتر آموزشی(هر چند به تنهایی اصلا ملاک نیست ) ، فنلاند در لینک زیر، کافیه تصاویر رو ببینید، و اینکه صراحتا نوشته که در فنلاند مدارس لباس فرم در دبستان ندارند

http://www.movingtofinland.fi/sections/education/fa

به نظر میرسه که قبلا لباس فرم در مدارس کشورهای پیشرو اجباری بوده اما امروزه فکر نمی کنم اینطور باشه و به مراسم فارغ التحصیلی محدود شده
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 10:16
پس لطفا به کشورهای ژاپن ،بریتانیا ، استرالیا ، کوبا ،
اندونزی ، کره جنوبی ، کره شمای ، هندوستان ، چین ، بوتان ، سوریه ، غنا ، ویتنام ، غنا ، سوریه ، و آمریکا و..........نیز در منبع زیر سری بزنید :

یونیفرم دانش آموزان مدارس کشورها چه شکلی است؟

آنان یونیفرم مدرسه را سبب تقویت حس وحدت دانش آموزان می دانند. اگر دقت کنید کشورهای برتر آموزشی جهان ، برای تقویت امر وحدت و انضباط و کشورهای عقب مانده و یا عقب نگه داشته شده برای همین مهم و تخفیف تضاد طبقاتی و فقر موجود در جامعه از این مهم تبعیت می نمایند.




نیز مراجعه کنید و یا :
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/16 - 19:23
خانم یا اقای امانی بزرگوار مشکلی که بنده می بینم همین طرز تفکرها که یکرنگی مایه وحدته؛ از نظر من وحدتی که با یکرنگی بوجود میاد شکننده و البته بی ارزش هست.
کره شمالی خیلی خوبه!!
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/17 - 09:57
سلام
همکار محترم ،
انگیزش های جوانی با تجارب یک فرد بازنشسته اصولا ناهمخوان است.غالبا ما عادت داریم واقعیت ها را با قیاس به نفس تعبیر کنیم نه بر اساس ذات حقیقی آنها. وحدتی که بدان اشاره شده بر اساس همان شعار وحده وحده اسلام ، نیست و شما تفسیر درستی از آن ننموده اید.
وحدت یعنی یکرنگی و هم شکلی برای به حداقل رساندن فاصله ها. آیا شما تضاد طبقاتی جامعه خود را به عنوان یک واقعیت قبول دارید یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/17 - 10:04
به کره شمالی چرا اشاره نمودید؟ لطف کنید به منابعی که در دیگر نظراتم قید نموده ام ، مراجعه نمایید. آقای مصطفی پور باور کنید بجز سفید و سیاه ، رنگ های دیگری هم وجود دارد اگر قدری انعطاف داشته باشید متوجه می شوید. در مدارس اصولا موی پسران را اصلاح نمی کنند بلکه ناقص می کنند تا مجبور به اصلاح شود. بلی من هم این تحقیر شخصیت را قبول ندارم باید با نرمش و تفهیم به هدف رسید.

کنجکاو شدم دو سئوال را مطرح کنم :

1 - خود شما چنین اتفاقی در دوران تحصیل برایتان اتفاق افتاده و تجربه عملی دارید ؟
2 - رشته تحصیلی و مدرک حضرتعالی چیست؟

مایل بودید لطفا پاسخ دهید. همکارتان : مینو امامی
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/19 - 11:58
سلام خانم امامی
در رابطه با سوال شما؛ خیر تجربه نداشته ام و البته یادم هم نمی آید به ظاهر خودم زیاد اهمیت داده باشم یعنی اصلا دغدغه ی ظاهرم را نداشته ام.
مدرک هم کارشناسی ارشد حقوق بشر
پاسخ + +1 0 --
حقی 1398/03/12 - 02:46
پوشیدن لباس یک شکل ویکسان وحتی کفش، دارای مزیتهای بیشماری است ودانش آموزان متمول را از برتری جویی وتکاثر به خاط لباس وظاهر دور نگه می دارد واز طرف دیگر جلوی احساس حقارت دانش آموزان فقیر را می گیرد.
آیات بسیاری از کتاب خدا شاهد براین مطلب است.
تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ
(آری،) این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرارمی‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است!
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 10:17
کاش میشد شکاف عمیق میان ثروتمندان و فقرا را لااقل در مدرسه با تحمیل لباس یکرنگ پوشاند؛ اما سایر تفاوتها به عنوان نمونه پول تو جیبی چه؟
و اینکه دانش اموز متوسطه اول؛ دیگر بچه نیست و با پوست و خون خود در خانه در خیابان حتی در فیلم ها و ..... شدت فقر و نابرابری را احساس می کند و نمی شود با لباس فرم به او قبولاند که یک با یک برابر است!!!!
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1398/03/13 - 15:21
شیوع شپش به دلیل موهای بلند بسیار زیاد شده است
درمدارس دخترانه شیوع بیشتری دارد
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/16 - 19:20
راهکار شپش آموزش واقعی و کاربردی بهداشت در مدارس هست نه تحمیل های سلیقه ای؛ گیر دادن ها بیشتر به شکل اصلاح هست تا کوتاه و بلند بودن. دیدم موهای خیلی کوتاه رو به این دلیل که موهای بغل سر چون یه مقدار کوتاهتر بوده از موهای سر؛ ملزم کردن یکنواخت کنه! !!!!
متاسفانه اغلب آموزش ها در مدارس غیرواقعی و نمادین هستن فقط.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/17 - 10:07
در شمال تهران شپش مشاهده شده است ؟ در این خصوص دو موضوع پیشنهاد داده بودم مطالعه نمایید .
قبل از مدرسه ، خانواده آموزش لازم برای رعایت
بهداشت فردی و جمعی را باید داده باشد.
مدرسه مکان سلیقه های فردی نیست. مدرسه
کانون آموزش های اجتماعی و عبور از منیّت است .
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/19 - 22:46
دقیقا حق با شماست فعلا مدرسه مکان تحمیل عقاید و نظرات هست؛ مکانی که بویی از آموزش مفید نبرده؛ تفاوت های فردی دانش آموزان هم و سلیقه اونها اصلا مهم نیست؛ البته اینها سلسله مراتبه بعدش نوبت معلم و مدیره؛ بعدش ......
البته از نظر من "عبور از منیت" فقط شعاره؛ البته از اون شعارهایی که هر کس برا بقیه میخوادش اما برا خودش نه
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/19 - 22:51
البته متاسفانه تا حدود زیادی اینطوریه؛ بیشتر شعار هست تا آموزش؛ از هر چیزی در اموزش؛ عکس گرفتن مهمتره؛ خروجی هم اصلا مهم نیست!!!!
البته بی انصافی است اگر عرض کنم همه اینطور هستن؛ واقعا معلمان دلسوزی هم هستن که دغدغه اصلیشون آموزش واقعی دانش آموزان هست اما حیف که ....
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/20 - 15:54
سلام همکار محترم ،
رشته ارزشمندی تحصیل نموده اید، کنجکاوی ام در
دو فرضیه داده شده ، مورد تأیید است. دو سئوال
پرسیدم تا تناسب باور و حساسیت شما را در جایی جستجو کرده باشم. اگر مایل بودید در بخش
دانش آموز همین سایت ، یادداشت های گوناگونی
از وجود ساختار پادگانی مدارس و برچسب های
دانش آموزان و..... دارم. فعلا چون با موبایل
می نویسم قادر به دادن آدرس ، نیستم.
نگران نباشید من هم در مدرسه الویت را به
دانش آموز می دهم و معتقدم دانش آموز بد
و یا ضعیف وجود ندارد. اما به نظم و انضباط
هم برای تمام عوامل موجود در مدرسه ایمان
دارم. تشکر و موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/20 - 19:03
خیلی ممنونم خانم امامی بزرگوار
یکی از اساسی ترین مشکلات در نظام آموزش عدم مطالعه در میان تصمیم گیران هست که متاسفانه تصمیماتی که میگیرن بر کل حال و اینده کشور تاثیر خواهد گذاشت؛ کاش تصمیم گیران از میان اهل کتاب و مطالعه انتخاب میشدن.
مثل حضرتعالی که می نویسین و می خونین؛ هر چند باب طبعتون هم شاید نباشه.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ + +2 0 --
امامی 1398/03/20 - 21:16
سلام
همکار محترم ، قرار نیست شما یا من هر چیزی را
که می خوانیم قبول و یا باور کنیم. دانش بشر بدین طریق تکمیل می شود و سواد فرد ، محک
می خورد. من ترجیح می دهم در برابر نوشته هایم
با افکار دیگر و جدید و حتی مخالف و یا تکمیلی
آشنا شوم. انسانها هم خود به کمال می رسند و به
دیگران امکان رشد و کمال می دهند. بک تعامل اجتماعی سالم یعنی تحمل آرای مختلف. در یادگیری تنوع و تعدد برداشت هست اما لجاجت
هرگز. خوشحال شدم که توفیق تبادل نظر با استاد
بزرگواری چون شما را یافتم. آرزوی سلامتی و توفیق خدمت سرافراز برایتان دارم. در پناه حق.
پاسخ
ناشناس 1398/04/08 - 09:48
رک وپوست کنده درباره نویسنده مطلب فوق نظر خودم رابیان میکنم،این آقاهمانطورکه عقده از نوع نگاهش میباره معلم نیست!یه ..... کت شلواری ودر عین حال باتمایلات هنجارشکن وولنگاری درمدارس ومهره نفوذی اجرای سند۲۰۳۰در مدارس هست که بابدآموزی بچه های مردم رابه سمت دره نیستی وبی اخلاقی داره هدایت میکنه وهرچه زودتربایدازمحیط تعلیم وتربیت اخراج وبیرونش کنندتاقبل ازاینکه بیشتربه مدارس گندبزنه!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/04/09 - 08:30
سلام
شما هم نظر افراطی داده اید. من و شما در جایگاه
توبیخ و اخراج همکار نیستیم و از دوران قرون
وسطی ، قرنهاست که عبور کرده ایم. شرط اول
بقا تحمل نظر فرد مقابل است. شما حق دارید
با برداشت فردی مخالف باشید اما حق اهانت به
ظاهر و باطن ندیده ی کسی را ندارید.
مُسبب مثال هایی هم ذکر کردید نه من و نه شما
و نه نویسنده محترم متن هستند.
آرای متفاوت باعث ایجاد تفکر و میل به انتخاب
می شود. بهتر نیست بجای کوبیدن یک همکار جوان، نظر منطقی و درست خود را با ادله ی
لازم مطرح سازیم و اجازه ی برداشت و
نتیجه گیری را به طرف مقابل واگذاریم؟!!
تحمیل نظر به هر طریق دور از عقل و آیین
دموکراسی است.
متون با پا گذاشتن بر روی بی تفاوتی ، نگاشته
می شود و انتظار و حق نقد آنها ، برعهده ی من
و شماست. پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 11:00
از نظر پر از مهر و محبت شما ممنونم
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 17:03
در مورد نظرات ناشناس اول:
عجب استادی هستید در رمزگشایی از تصاویر
۲۰۳۰ رو نخوندم و شما که خوندی لطفا اشکالاتش رو بفرما
ضمن اینکه با خوندن "مهره نفوذی" کلی خندیدم؛ دمت گرم. ممنون که اسباب تفریح ینده رو فراهم نمودی
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/20 - 07:39
راستش رو بخواید مگه مجبور باشم و الا اصلا کت شلوار هم نمی پوشم؛ برای ناشناس !!!!
پاسخ
ناشناس 1398/04/08 - 10:31
همون که گفتیدکارشناس ارشدحقوق بشر،تاآخررا فهمیدیم!(اجرای بی سروصدای سند۲۰۳۰)اما چیزی که شماآنراتفاوت رفتاری میگوییددرکلاس مدارس مثل کره جنوبی بی انظباتی،هنجارشکنی وقانون شکنی تعریف شده وشامل تنبیه!حتی فیلمش درسایت تصویرو فیلم "آپارات هست که دراین ویدئوکلیپ مدرسه مختلط باپرچم کره جنوبی بالای تخته سیاه خاطیان به نوبت بعدازدر آوردن کفش وجوراب به نوبت روی نیمکت قرارمی گیرندومعلم بازدن چوب به کف پای دانش آموزان درحال فلک کردن آنهاست امابدون کوچکترین تحقیر وتوهین کلامی!
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 16:59
سلام و عرض ادب
در مورد سند۲۰۳۰ که مدتیه می خوام یه دور بخونمش اما وقت نشده و چون نخوندمش نظر نمی تونم بدم.
و در رابطه با فیلمی که فرمودین احتمالا کره شمالی بوده و ضمن اینکه حتی اگه تو ژاپن یا کره جنوبی هم باشه این رفتارها درست نیستن. البته این نظر منه.
پاسخ
ناشناس 1398/04/08 - 12:45
یک سؤال ازکارشناس ارشدحقوق بشر!چرا کشوردوست آمریکاو تروریست صادرکننده داعش (عربستان صعودی)بایدبعنوان یک کشور برگزیده وممتازدر زمینه حقوق بشری بارأی چند کشورغربی برگزیده ومعرفی بشه اماکشتار مردم یمن بخاطرنفع مافیای فروش سلاح کمپانیهای غربی باید مسکوت بمونه؟ودریغ ازیک خبر دررسانه ها؟ معذرت میخوام صحبتم مستقیم به مطلب فوق ربط نداشت امابطورغیر مستقیم به موضوع بالاو کارشناس ارشدحقوق بشرمربوطه که البته نوع حقوق بشرغربی وفکرو دیدگاه محقق آنها مثل آقای دیوید راکفلر هست که مالک پشه زیکابرای عقیم کردن زنان برای کاهش نسبت جمعیتی درکشورهای مسلمان و خاورمیانه وتغییرباورهاو ارزشهاوبینظمی وتزریق رخوت،هرج ومرج وجنگ ودرگیری درکشورهاست که اولین هدف ازلحاظ آنهادارای اهمیته آموزش وپروش یک کشورهست
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 11:10
سلام و عرض ادب
والا نظر شما رو ۳ بار خوندم اما دقیق متوجه سوالتون نشدم.
اگر منظورتون اینه که چون حقوق بشر خوندم باید پاسخگوی رای کشورهای مختلف در عرصه های مختلف بشم؛ خوب این از بنده بر نمیاد.!
ضمن اینکه من در مورد این مسائل به صورت بسته ای(پکیج) فکر نمی کنم ممکنه یه کشور یا یه نفر یه کار خیلی ناجور و نادرست انجام بده و یه مدت بعد یه کار خیلی خوب هم انجام بده که هر دو باید جداگانه بررسی بشن ولی کار درست درسته و نادرست هم نادرست.
ارادت

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.




نظرسنجی

سند تحول بنیادین در نسخه فعلی تا چه میزان در حل چالش های آموزش و پرورش ایران موثر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور