صدای معلم

دانش آموز

  • لیلا بابازاده ملکی : ما به خاطر حقوقی که از من ضایع شد به سازمان سنجش حضورا و کتبا اعتراض کردیم و این سازمان نه تنها رسیدگی نکرد بلکه طی نامه ای اعلام کرد که هیچ حقی از من ضایع نشده و این برای من به منزله اتهام دروغ بود. کاش مسئولین ذیربط هیچ امتیازی برای من قائل نمی شدند ولی اجازه می دادند تا من بار علمی خود را اثبات کنم . این اولین باری نبود که حق من پایمال شد ؛ من در سال یازدهم در مرحله اول المپیاد شیمی قبول شدم اما در مرحله دوم با وجود اعلام من به مدرسه که نیاز به منشی دارم نه تنها منشی به من تعلق نگرفت بلکه استان کم کاری را از طرف مدرسه دانست و مدرسه هم استان را مقصر دانست

انتقاد دانش آموز تلفیقی با آسیب بینایی شهرستان بناب رتبه 393 رشته تجربی از عملکرد مدرسه ، اداره کل آموزش و پرورش آذربایحان شرقی و سازمان سنجش آموزش کشور

گروه اخبار/ پرتال اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می نویسد : لیلا بابازاده ملکی دانش آموز تلفیقی با آسیب بینایی از مدرسه استعدادهای درخشان بناب (فرزانگان) در رشته تجربی کنکور امسال رتبه 393 کشور را کسب کرده و طبق برنامه ریزی درسی که داشته درس همان سال را به طور کامل در همان سال تحصیلی آموخته و به همین بابت برای مطالعه کنکور مشکلی…
  • " با خودم می گویم آقای حاجی میرزایی، بین تقدیر الهی و وزیر شدن رابطه ای برقرار نیست. اما بین وجدان و چشیدن و فهمیدن دَردهای دانش آموزان و دَردهای معلمان این سرزمین چرا. برای همین ما را به ما واگذار و خودت را به دبیری هیئت دولت "
  • حسین قربانی/ دکتری برنامه ریزی درسی - معلم ابتدایی

نامۀ یک دانش آموز به وزیر منتخب آموزش و پرورش

در هفت سالگی، هنگامی که نخستین بار به مدرسه رفتم، با روحی سراسر از شادی، قلبی آکنده از بودن و چشمانی پر از معصومیت به هر چیز که در برابرم قرار می گرفت خیره می شدم. با خود می اندیشیدم: مدرسه امتداد صبح است، تازگی در آن جریان دارد، آفتاب بر نیمکت های کلاس می تابد و باد در هر صفحه ای از کتاب می وزد، و آزادی بِه سان اکسیژن در…
  • درددل و شکوائیه یک هنرجوی برون‌سپاری:
  • رضا قاسم پور

در طول سه سال حتی با کپسول آتش‌نشانی هم کار نکرده‌ایم!

صدای معلم : لازم به توضیح است علی رغم اننشار نامه ها و مطالب انتقادی در مورد وضعیت هنرستان های فنی و کار و دانش در این رسانه تاکنون اداره کل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان نسبت به مسائل مطروحه پاسخ گو نبوده اند . « صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " از مدیر بپرسید آیا مدرسه شعار و خط مشی خاصی دارد یا خیر؟ اگر جواب بله بود، بخواهید تا مسیرها، روش ها و راهبردهای دست یابی به آن شعار را برایتان تشریح کند. اما در صورتی که مدرسه خط مشی خاصی نداشت از او بخواهید تا وجوه تمایز این مدرسه را با مدارس دیگر برایتان تشریح کند"
  • حسین قربانی/ دکتری برنامه ریزی درسی - معلم ابتدایی

فرزندمان را در کدام مدرسه ثبت نام کنیم؟ مطلب ویژه

با پایان فصل امتحانات، یکی از مهمترین ترین دغدغه های والدین، ثبت نام دانش آموزان در مدارس جدید یا پایه های بالاتر است. برای همین اغلب والدین این سوال را از اطرافیان، معلمان و مسئولین مدرسه می پرسند که الان فرزندمان را در کدام مدرسه ثبت نام کنیم یا شما کدام مدرسه را برای درس خواندن پیشنهاد می دهید؟ به طور متعارف در فرایند این گفت و گو اغلب والدین فقط به…
  • آیا توانایی برقراری ارتباط موثر فرزندتان به اندازه رتبه کنکور او برای شما مهم است؟ آیا میزان مهارت فرزندتان در تفکر انتقادی، قدرت تصمیم گیری، همدلی کردن، کنترل خشم و استرس به اندازه درصد شبمی، فیزیک، جبر و زبست شناسی که در کنکور زده است برای شما مهم است؟ آیا به اندازه رتبه سه رقمی فرزندتان از مهارت او در گفت و گو کردن احساس غرور می کنید؟
  • شیرین یوسفی/ معلم

سخنی با والدین در خصوص اعلام نتایج ابتدایی کنکور

 در هفته جاری قطار کنکور ۹۸ در ایستگاه ماقبل آخر توقف کرد. ره آورد این قطار برای دانش آموزان و والدین شان علاوه بر عددهایی که رتبه می نامندشان، یا کوهی از اندوه، سرخوردگی، حسرت است و یا دریایی از شادی، غرور و احساس پیروزی.به مدت دو دهه در نقش یک معلم و از پنجره تست و درصد و تراز به کنکور نگاه کرده ام. در این دوره تمام سعی ام بر…
  • " هدف در اوقات فراغت ، نباید فهماندن باشد بلکه فراهم ساختن شرایطی باید باشد که مخاطب ما خود بفهمد و انتخاب کند "
  • علی افشار سمیرمی/ همکار صدای معلم

اوقات فراغتشان را پر نکنیم! این فرصتی برای یک دوره تحصیلی جدید نامرئی است ! مطلب ویژه

  تاریخ ادبیات ما پراز شعر و شعار پیرامون استفاده مناسب از عمر، وقت و فرصت است.با این همه ما عجیب فرصت سوزیم و به همان اندازه که زبانهامان به گفتن پرحرارتند، دستهامان برای فعّالیت کردن، تعطیلند. ما بسیار وقت می کشیم و تصور نمی کنیم که روزی فراخواهد رسید که وقت ما را بکشد.فراغت از کار روزانه و موظف، همیشه در زندگی آدمی وجود داشته و دارد؛ اما اعتنای ویژه به…
  • مسئولین هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز پاسخ دهند!
  • رضا قاسم پور

هدایت تحصیلی و یا هدایت تحمیلی ؟!

از قدیم گفته‌اند در محافل و مراسمات بلندگوهای ما تنظیم شدنی نیستند و البته در آموزش و پرورش نیز فرم‌های هدایت تحصیلی (بخوانید هدایت تحمیلی و یا تکوینی)! از هر ده نفری که در یک ماه پیش برای ثبت‌نام به هنرستان ما مراجعه کرده‌اند، حداقل ۸ نفر اولویت اول و دومشان رشته کشاورزی می‌باشد. جالب‌تر این که هر چه از همکاران پیشکسوت و اینترنت در خصوص چرایی و کجایی هنرستان کشاورزی پرس…
  • " والدین باید توجه داشته باشند که اوقات فراغت بچه ها را به محلی برای برآوردن آرزوهای خویش تبدیل نکنند، چراکه بسیاری از والدین زندگی های نزیسته و آرزوهای فروخورده و برآوردۀ نشدۀ خویش را به شکل آشکار و پنهان از فرزندانشان طلب می ­کنند "
  • حسین قربانی/ دکتری برنامه ریزی درسی معلم ابتدایی

گذران هدفمند اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان مطلب ویژه

  با فرا رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، یکی از دغدغه های اصلی والدین، چگونگی گذراندن اوقات فراغت فرزندان است. بعد از هفته ها و ماه ها، سر کلاس درس و مدرسه رفتن، درس خواندن و امتحان دادن، اکنون روزهایی بدون درس و معلم انتظار دانش آموزان را می­ کِشد. انتظاری که والدین نیز یک طرف آن محسوب می­شوند. چراکه پیش از شروع تابستان، دانش آموزان به دلیل حضور در مدرسه حداقل…
  • سِرکِن رابینسون در گفت و گو با تایم : یک مدرسه خوب، فارغ از اینکه دولتی، خصوصی، یا پیمانی باشد، باید برنامه آموزشی گسترده‌ای را ارائه دهد که زبان و ادبیات، ریاضیات، علوم، هنر، علوم انسانی، پرورش جسمانی و مهارت‌های زندگی از جمله بینش مالی و علوم تغذیه را دربر بگیرد. او والدین را تشویق می‌کند که در صورت فقدان چنین گستره‌ای، به جای تحمیل یک نظامِ آموزشی ناکارآمد به بچه‌ها، با همکاری معلمان و مدیران موسسه آموزشی فرزندشان به رفع این نواقص در خارج از محیط مدرسه اهتمام ورزند، یا به کلی روش آموزشی نوینی را در پیش بگیرند

«آموزشِ بدون مدرسه» شاید بهترین راه آموزش باشد !

طبق آمار وزارت آموزش آمریکا، در سال ۲۰۱۲، حدود ۱.۸ میلیون کودک آمریکایی در خانه آموزش می‌دیدند، این تعداد در مقایسه با سال ۱۹۹۹، که اولین‌بار چنین گزارشی تهیه شد، بیش از دوبرابر شده است. رابینسون پیش‌بینی می‌کند که محبوبیت این روش در کنار روش‌هایی مانند «آموزشِ بدون مدرسه»، همچنان افزایش خواهد یافت. روش بدون مدرسه نوعی روش آموزش بی‌ساختار است که علایق کودک را مبنا قرار می‌دهد. به اعتقاد رابینسون، اگر…
  • " اگر تمام معلمان با مسایل آموزش و پرورش توأمان درگیر نشده و احساس وظیفه نکنند، بحث تربیتی به مثابه یک درس تلقی شده و چهار چرخ معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی همچنان پنچر خواهد ماند "
  • رضا قاسم پور

سازمان دانش آموزی از واقعیت تا خیال !

گروه دانش آموزی/ علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از برگزاری همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌ها ویژه پسران از روز سه شنبه اول مرداد در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان به مدت دو روز خبر داد. رمضانی گفت :کارگاه‌های مهارت‌آموزی ویژه‌ای در این همایش 2 روزه با عنوان آشنایی با فضای مجازی، حقوق شهروندی، امداد و نجات و گفتمان‌های دانش‌آموزی (کرسی‌های آزاداندیشی) در نظر گرفته‌ایم و همچنین برنامه‌های فرهنگی،…
صفحه1 از54

نظرسنجی

نظر شما در مورد تقسیم بندی دانش آموزان به مدارس عادی و تیزهوشان چیست؟

موافقم ؛ این امر عادلانه بوده و برای رشد نخبگان در جامعه ضروری است - 23.5%
مخالفم ؛ این تقسیم بندی نادرست بوده و موجب قشربندی ناعادلانه اجتماعی می شود - 76.3%

مجموع آرا: 637

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور