صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

دانش آموز

  • " جدال معلم منتقد ، ناظم محبوب و مدیر فصل الخطاب ! "
  • محمدرضا خورشیدی پاجی/ معلم و فرهنگی فعال

بی توجهی به توسعه انسانی ، تعرض به منشورهای چند وجهی تربیت نسل آینده سازکشور مطلب ویژه

  اول نتیجه خروجی دستگاه تعلیم و تربیت همانی است که آقای جنتی رئیس خبرگان می گوید از آن رضایت ندارد ، اگر این عدم رضایت را شخصی تعبیر نکرده و نصاب اطلاعات و آماری بدانیم که آقای جنتی از آن مطلع و بهره می برد ، می توان به شکست سند تحول یقین داشت. حدود ده سال و بیشتر از رونمایی سند می گذرد و اوضاع دستگاه تعلیم و تربیت از…
  • پس حقوق شهروندی و رعایت کرامات انسانی چگونه باید دیده شود ؟
  • صالحی/ تهران

انتقاد مادر یک دانش آموز از مدرسه فاطمیه منطقه ۱۳ تهران و اداره آموزش و پرورش منطقه مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه زیر توسط ولی یک دانش آموز برای صدای معلم ارسال گردیده است . در این نامه از رفتارهای مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه 13 تهران انتقاد شده است . تلفن این فرد در دفتر صدای معلم موجود است . « صدای معلم » آمادگی خود را برای پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " احساس امنیت و آرامش و ابراز دوستی و احترام حقّ مسلّم همه‌ی بچّه‌هاست. با انکار و اغراق این حق را از بچه‌های‌مان دریغ نکنیم "
  • محمدرضا حیدری/ آموزگار- قم

تجاوز به حریم دانش‌آموزان در مدرسه؛ انکار، اغراق یا اصلاح؟ مطلب ویژه

   هر وقت روز که از خواب بیدار می‌شدم، تا سر خیابان چهارمردان می‌رفتم که از خبرهای داغ آن روز دنیای فوتبال بی‌خبر نمانم. هر از گاهی چند لحظه‌ای هم مقابل ردیف روزنامه‌های غیرورزشی مکث می‌کردم و عناوین آن‌ها را می‌خواندم. گاهی می‌شد ردّ موضوعات جذابی را روی آن روزنامه‌های دیگر دید. از یک جایی به بعد، دنیای ما اتمی شد و دور افتاد دست خبرهای هسته‌ای. من هم نوجوانی بودم که…
  • " سکوت امروز مسئولان همان مُهر خاموشی ماست که بر دهان و زبان ایام دانش آموزی آنان زده ایم "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

هنر معلمی : " بحث آزاد " و "خودنشانی " دانش آموزان

   معلم سرچشمه آگاهی است. معلم نماد دانایی و توانایی است. باور حاکم در هر جامعۀ سالم و توسعه یافته بر قداست فعالیت معلم بنا شده است. اگر معلم را به شمع و دانش آموز را به پروانه تشبیه می سازند ، بدان دلیل است که معلم منبع نور و روشنایی است. آنچه ذکر شد نه انشای ادبی بود و نه تعارف اجتماعی و نه به عنوان یک معلم خودستایی . وقوف…
  • اگر سر منزل مقصود نظام آموزش ما به جای "دکتر شدن" ،"انسان شدن " می بود و" مهارت های زندگی" را به بچه ها می آموخت ...
  • شیرین یوسفی/ معلم

آزار جنسی گروهی دانش آموزان ؛ نظام آموزش و پرورش و گسست عاطفی در خانواده ایرانی مطلب ویژه

   خبر آزار گروهی دانش آموزان پسر دبیرستانی غیر انتفاعی در تهران، چون آواری سنگین بر سر نظام آموزش و پرورش رسمی ما است.این اواخر گوش مان عادت کرده بود به پر پر شدن بچه های ایران در لابه لای آهن پاره هایی که اتوبوس می نامندش آن هم به بهانه هایی همچون اردوهای سیاحتی، راهیان نور...ولی از خدا پنهان نیست از شما هم پنهان نباشد که ترجیح می دادم مصیبت دیروز…
  • " در سیستم آموزش‌ و پرورش نیز طرح آموزش‌های خود مراقبتی پیرامون این مسائل با خط قرمز روبه رو می‌شود و در حال حاضر هیچ‌گونه اقدامی حول راهکار و چگونگی آموزش‌ها در سیستم آموزشی انجام‌ نشده است "
  • کرامت رنجبر دستنایی/ دبیر و دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران

تعرض به دانش‌آموزان و چند کلمه حرف حساب مطلب ویژه

آمار دقیقی از تعرض به نوجوانان در کشور وجود ندارد اما خبرهای جسته‌ و گریخته‌ای از تعرض در فضای مجازی دیده می‌شود که اکثر مواقع مسکوت یا انکار می‌شود و حادثه اخیر از تعرض یک نیروی آزاد (غیردولتی) به دانش‌آموزان یک مدرسه غیردولتی در غرب تهران افکار عمومی را جریحه‌دار کرد و موجب تأسف همکاران خدوم و معلمان دلسوز شد ؛ معلمانی که دانش‌آموزان را فرزندان خود می‌دانند و در صورت کوچک‌ترین…
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار جمعی از دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود و وزارت آموزش و پرورش استان تهران هم در کنار خانواده ها از معاون متخلف مدرسه شکایت کرده است.  برخی از اولیای دانش آموزان اظهار داشتند: پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به…
گروه اخبار/ شاید پرونده ای با این ابعاد سابقه نداشته است، پرونده ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزار گروهی دانش آموزان پسر یک دبیرستان در غرب تهران است.
  • " آموزش و پرورش به دلیل ویژگی ایدیولوژیک و به شدت محافظه کارانه اش در ایران نتوانسته به یک نهاد پیشرو در مقایسه با تحولات پرشتاب اجتماعی تبدیل شود. این عقب ماندگی به حدی است که دانش آموزان را به نوعی اسکیزوفرنی شخصیتی در گذار میان جامعه و مدرسه دچار ساخته است! "
  • مهران صولتی/ جامعه شناس

نگاهی بر پژوهش " تحلیل محتوای داستان های کتاب اول دبستان در سه کشور ایران، چین و آلمان "

  مطابق پژوهشی که حدود پنج سال پیش با تحلیل محتوای داستان های کتاب اول دبستان در سه کشور ایران، چین و آلمان صورت گرفته است؛ دانش آموزان ایران اطاعت پذیری، چین مهرورزی و آلمان پیشرفت را می آموزند! ایراد اصلی چنین پژوهش هایی این است که بدون فهم کلی از وضعیت آموزش و پرورش یک کشور و صرفا بر اساس سنجش یک متغیر مانند؛" محتوای کتاب های درسی" می کوشد تا…
  • علیرغم تمام اشکالاتی که به نحوه جذب از طریق آزمون وارد است ، به نظر می رسد روش جایگزین متقن و مطمئنی برای آن پیش بینی نشده است
  • محمد صیدلو / رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرستانهای استان تهران

جذب دانش آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد همان روش سنتی باشد ! مطلب ویژه

جذب دانش آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد ، موضوع مهم هفته های گذشته آموزش و پرورش بوده است . علیرغم تمام اشکالاتی که به نحوه جذب از طریق آزمون وارد است ، به نظر می رسد روش جایگزین متقن و مطمئنی برای آن پیش بینی نشده است . هر گونه اقدام جدید ، بدون پیش بینی تبعات احتمالی آن می تواند وزارت آموزش و پرورش را دچار زحمات فراوان نموده و صدمات…

نظرسنجی

به نظر شما بزرگترین مانع برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟

پربازدیدترین

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور