صدای معلم

این تحلیل ها  بیشتر بر مبنای حدس و گمان بوده و مبتنی بر دلایل متقن نیست همچنین  از یک  متدلوژی علمی و یا پژوهشی پیروی نمی کند ضمن آن که بن مایه ای از آموزه های پوپولیستی را درون خود جای داده است/ از مجموع 1068 رای ، 9 / 91 مخاطبان عملکرد این مرکز را ضعیف ارزیابی کرده بودند/ دکتر محمد علی نجفی خش مهمی از این وضعیت تاسف آور را متوجه بخش رسانه ای وزارت آموزش و پرورش نمود / چرا مدیریت محترم روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که سابقه  و تجربه یک دوره مدیر کلی در زمان وزارت آقای مرتضی حاجی را نیز در کارنامه خود دارد اکنون به چنین استنتاج عملیاتی رسیده اند

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه /

موفقیت مهدی خلیلی عضو شورای نویسندگان صدای معلم در دومین جشنواره رسانه های شهری

« مهدی خلیلی » توانست در جشنواره رسانه های شهری و در بخش سرمقاله و یادداشت و مقاله رتبه برتر را از آن خود نماید .

این « عضو شورای نویسندگان صدای معلم » همچنین در سال 94 در جشنواره مطبوعات البرز توانست  از مجموع یک هزار و   55 اثر 39 اثر رتبه سوم را کسب نماید .

« گروه صدای معلم » این موفقیت بزرگ را به ایشان و جامعه فرهنگی کشور تبریک می گوید .

موفقیت مهدی خلیلی عضو شورای نویسندگان صدای معلم در دومین جشنواره رسانه های شهری

موفقیت مهدی خلیلی عضو شورای نویسندگان صدای معلم در دومین جشنواره رسانه های شهری

پایان پیام /

روح حاكم بر نظام آموزشي همان رويه هاي سنتي است روحیه محافظه کاری این نظام راه را بر ایجاد چرخش های مناسب برای هماهنگ شدن با شرایط و مقتضیات بسته است/ چرا موتور انگیزشی یادگیری دانش آموزان در مدرسه خاموش می شود/ چرا افت تحصیلی در دوره متوسطه دوم شدید است/ امروزه تحصيلات رسمي و مدرك تحصيلي جذابيت ندارد/ نظام آموزش رسمی با رقبای جدی مواجه است/ نظام آموزشی شيوه كتاب محوري- حافظه محوري را دنبال مي كند/ عنصر رقابت براساس آموزه هاي اسپنسر (نظریه  تكامل اجتماعي) وارد نظام آموزشي شده است/ عنصر پاداش و تنبیه تحت تأثير آموزه­ هاي نظريه رفتار­گرايي كلاسيك است/ کودکان قبل از مدرسه بر اساس نظام انگیزشی طبیعی یاد می گیرند/مبناي  نظری مدعاي « افت تحصيلي به سبب ارزشيابي توصيفي»، مبناي مستحكمي نیست و آشكارا در مجامع علمي مورد نقد واقع شده است

منتشرشده در پژوهش

گروه اخبار/آموزش زبان های خارجی و نظر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دهه های۶۰ و ۷۰ آموزش زبان های فرانسه و ایتالیا در مدارس داده می شد اما مورد استقبال قرار نگرفت، گفت: باید رغبت یادگیری در دانش آموزان ایجاد کنیم.

سید محمد بطحایی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره آموزش زبان های خارجی در مدارس گفت: مهمترین مشکل ما در آموزش های زبان خارجی غیر از زبان انگلیسی  عدم استقبال دانش آموزان است.

وی افزود: متاسفانه گرایش از سوی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی خیلی بیشتر از سایر زبان ها است، در حقیقت ما برای آنچه که مقام معظم رهبری برای اشاعه سایر زبان های خارجی فرموده اند باید تلاشی در ایجاد ذوق و رغبت دانش آموزان برای گرایش به زبان های خارجی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش زبان های خارجی کار دشواری است و البته باید این سیاست انجام شود در دوره های گذشته آموزش وپرورش تلاش هایی در این زمینه داشته است اما متاسفانه  این تلاش ها به دلیل عدم استقبال دانش آموزان مثمر ثمر واقع نشد.

بطحایی درباره تربیت نیروی انسانی مسلط به زبان های خارجی  بیان کرد: مهمتر از تربیت نیروی انسانی در زبان های خارجی، رغبت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تابع سیاست های ما نیستند، تصریح کرد: در دهه های ۶۰ و ۷۰ آموزش زبان های غیر انگلیسی را داشتیم، یعنی زبان فرانسه و ایتالیایی در مدارس آموزش داده می شد اما استقبالی صورت نگرفت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  بیان کرد: ما هر تعداد معلم هم داشته باشیم، وقتی دانش آموز تمایل نشستن در کلاس غیر از زبان انگلیسی را نداشته باشد معلم ما بیکار می شود.

گروه اخبار/

انتقاد محمود فرشچیان از مسئولان در مورد جایگاه هنر و درس نقاشی در آموزش و پرورش

محمود فرشچیان با انتقاد از برخی مسؤولان کشور گفت: متأسفانه برخی مسؤولان به فکر چاره برای از بین رفتن هنرها نیستند. بارها اعلام کردم و فریاد زدم که دانشگاهی برای هنرهای ملی این دیار تأسیس کنید، حتی از مسؤولان خواهش کردم، ولی تا کنون کسی گوش نکرده است.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، محمود فرشچیان در هنرستان هنرهای زیبا، با انتقاد از آموزش و پرورش اظهار کرد: این‌که امروز دانش‌آموزان این هنرستان اعلام کردند یا دانش آموزان مدارس دیگر می گویند فقط دو روز در هفته درس «نقاشی» را دارند باعث تأسف است، چرا وزارت آموزش و پرورش هنر را رو به ضعف برده است؟

وی ادامه داد: چطور می‌شود یک دانش‌آموز در هنرستانی که قرار است هنرمند تحویل این جامعه دهد، فقط دو روز آموزش نقاشی می‌بیند؟ با این هفته‌ای دو بار تصور می‌کنید دیگر، هنرمند نقاشی پیدا خواهیم کرد؟

این هنرمند تأکید کرد: صنایع دستی ایران نیز روبه افول است، حتی فرش ایران در جهان اوضاع خوبی ندارد، صنایع دستی در حال از بین رفتن است و اوضاع هنر در کشور، خوب نیست.

وی افزود: هنر باید درست درس داده شود، باز هم خواهش دارم که دانشگاهی برای هنر تأسیس شود، هنر این کشور روبه افول است. در حالی که ما در کشور هنرمند و هنرجو کم نداریم.

این مینیاتوریست گفت: هنوز امید دارم که توجه شود، همه دنیا و مسؤولان کشور بدانند که تداوم در هنر موضوع مهمی است، کاری کنید که زحمت‌ های شما برای این کشور مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

سواد رسانه ای بینندگانی را پرورش می دهد که توانایی گزینش دارند و شکل و محتوای رسانه های جمعی را بانگاهی انتقادی می نگرند/ افراد نیاز دارند در دنیای امروز متفکرانی منتقد، ارتباط گرانی موثر و شهروندانی فعال باشند/ پوپولیسم نظام فکری ای است  که بر فضیلت بی سوادی پای می فشارد /سواد رسانه ای پوپولیسم را نفی می کند/هنوز دوره های آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش به معنای درست حرفه ای نشده اند و محتوای دوره ها اکثرا بر اساس « نیازسنجی » صورت نمی گیرد/ برای طرح موضوع آموزش در افکار عمومی چاره ای نیست جز آن که معلمان با سواد رسانه ای آشنا شده و اهمیت آن را درک کنند/ الزام منطقی این گزاره فاصله گرفتن از « فرهنگ شفاهی » ، « فرهنگ نالیدن و نق زدن » و استفاده هوشمندانه ، مستمر و فراگیر برای طرح منطقی مطالبات از طریق کارکرد رسانه است

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 24 ارديبهشت 1395 11:18

نگاه مدیران و روابط عمومی

بسیاری از مشکلات ، از سوی مدیرانی است که فاقد مهارت ارتباط مناسب و روابط عمومی هستند/ ضعیف ترین و بدترین مدیران آموزش و پرورش کسانی هستند که به ارتباطات مردمی و داشتن یک روابط عمومی پاسخگو، اعتقادی ندارند و بهتر است جای خود را به کسانی بدهند که دارای مهارت ارتباطات با مردم باشد/مدیران ناتوان احساس می کنند روابط عمومی ، در سازمان ها به جای صیانت از اهداف و جایگاه سازمان ها ، باید مراقب میز و جایگاه آنها باشد

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ محمود فرشیدی ، وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری به مطالبی در مورد آموزش زبان خارجی اشاره کرده است .

ایشان بهترین زمان برای آموزش زبان دوم را پس از دوره دبستان ذکر کرده است . این در حالی است که  کارشناسان و متخصصان در این زمینه می گویند : " اگر كودك در سن زبان‌آموزي يعني قبل از 7 تا 8 سالگي زبان دوم را بياموزد، مهارت بهتري در تكلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت. هرچه سن بالاتر رود، يعني از حدود 10 سالگي به بعد توان مندي فرد در صحبت كردن به زبان دوم مانند اهالي آن زبان كاهش مي‌يابد. "

به توصیه متخصصان ، سودمندترین زمان برای یادگیری زبان دوم بین 4 تا 13 سالگی است .

طرح ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در مجلس دهم بایگانی می شود/ اصولگرایان در کمیسیون آموزش مجلس طرح ادغام را آماده و امضا کرده اند/ آیا با ادغام دو وزارتخانه حقوق معلمان و اساتید همتراز می شود/ عزل و نصب مدیران و تغییرات ساختار اداری باعث اصلاح و کارآمدی دستگاه ها نمی شود/ بعد از هر انتخاباتی نگاه ها به سمت تعییر وزیر و معاونین و مدیرکل ها معطوف می شود/ در بحث آموزش نباید "دونگاه ، دو برنامه و دوسیستم" وجود داشته باشد/ مصوبات روزهای آخر مجلس نهم برای دولت تعهد سنگین ایجاد می کند/ تنها 25 درصد نمایندگان مجلس نهم در مجلس دهم حضور دارند/ نام  اَبَروزارتخانه پیشنهادی، وزارت آموزش، تربیت و تحقیقات است

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور