صدای معلم

ویژگی های مدیران و هنر مدیریت و خودشناسی

خودشناسی زیباترین سمفونی زندگی است . شاید دسترسی به هیچ چیز دیگر به حد توانایی خودشناسی ، انسان را در جایگاه واقعی خود قرار نمی دهد. اثری جاودانه که قدرت آن تمامی جوانب زندگی یک فرد را پوششی مطمئن و پایدار می دهد. یک شخصیتی قوی با اراده ای مصمم در رعایت حقوق خود و دیگران . کسی که قادر باشد رهبری این سمفونی را به اختیار و ارادۀ خویش تسخیر نماید ، یقین نه خود را مورد مضحکۀ دیگران قرار خواهد داد و نه حقوق همنوعان را پایمال خواهد ساخت. او با خودشناسی و معرفت نسبت به توانایی ها و ضعف هایش ، ایستادن و قرار گرفتن در جای درست را قلبا می خواهد و می ستاید. لذا نتیجۀ چنین جریانی ، حاکمیت شایسته سالاری در مَسندهای مهم و حسّاس خواهد بود. عین عدالت اجتماعی یعنی ، هر کس در جایی قرار می گیرد که استحقاق آن را دارد. وقتی به او پیشنهاد موقعیتی ممتاز و برجسته می شود ، اول می اندیشد که سزاوار پذیرش هست و یا خیر؟! اما آنانی که به چنین مهارتی در زندگی دست نیازیده اند ، همیشه همه چیز را برای خود مباح و حق مسلم می دانند و برای شان چنین مشتبه می شود که فلان سازمان ، لنگ مدیریت و مسئولیت اوست. قدری غیرت و تعصب داشتن نسبت به منابع و سرمایه های ملی ، ما را در موقعیت هدردهی و یا اتلاف آن قرار نخواهد داد.

اجرا ، بزرگ ‌ترین مسالۀ مطرح نشده در مدیریت ما است و نبود آن بزرگ‌ ترین مانع موفقیت و بیشتر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به
گردن علل دیگر گذاشته می‌شود. توانمندی در اجرای دستورالعمل های ریز و درشتی که ما را به سوی موفقیت و شادکامی هدایت می کند.
یک مدیر علاوه بر توانایی های برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، هدایت ، نظارت و مشارکت در امور سازمانی ، می بایست قدرت و شهامت اجرا ، نیز داشته باشد. او باید قابلیت به فعلیت درآوردن تصویر نوشتار و صورت جلسات را داشته باشد تا توان حرکت رو به جلو را داشته باشد.
با صِرف بیان نظریه ها و تئوری ها و حاصل تجارب دیگران ، نمی توان سازمانی را مدیریت نمود و یا آن را به اهداف گوناگون و مورد نظر هدایت کرد.
مدیر فردی است که با قدرت اجرایی خود در بین نقش های گوناگون سازمان ، چنان تقسیم کار می کند که هر نقش برای رسیدن به اهداف
مورد نظر ، تمامی قابلیت های ذاتی و اکتسابی خود را به کار می گیرد. مدیری شایسته است که برای اجرا ، اولویت اول قائل باشد و با تلفیق تمامی پتانسیل های نیروی انسانی و ساختار و واحدهای اداری ، رسیدن به اهداف مورد نظر را ترجیح دهد. او برای این کار لزومی ندارد تا
همه چیز را به نام خود تمام کند ، مدیری موفق است که کار تمام شده را با نام تمامی افراد سازمان ، به پایان برساند. یعنی همه در انجام آن نسبت به تخصص و موقعیت خود ، سهم داشته باشند.

یک مدیر شایسته به جای ایجاد فضای خوف و وحشت ، جهت تبعیت کورکورانه و مطیع و مُنقاد کردن افراد در سازمان ، باید هنر جلب پیروی داوطلبانه آنان را داشته باشد. مدیران ، اصولا اگر پشت درهای بسته و بدون هر نوع ارتباط انسانی با دیگران ، رفتار نمایند ، تنها می مانند و در آن سازمان غیبت و سخن چینی و حتی تهمت و افترا زنی ، اوج می گیرد. اما برعکس مدیری که خود عامل به برخی سیاست های سازمانی است و ارتباط مستقیمی با زیرمجموعه خود دارد ، آنان را به سوی خود جلب می نماید و روح صمیمیت و احترام ، حاکم می گردد. رفتار مدیر ، می تواند افراد را در سازمان به اوج نفرت و بی انگیزگی بکشاند و یا در فضای آن ، روح نشاط و همبستگی و گذشت ، مستولی گرداند.

یک مدیر برجسته ، هرگز به مقایسۀ نابخردانه مابین کارکنان خود دست نمی زند و اصولا تفاوت کارکنان را می پذیرد. او انتظارات و توقعات خود را نه بر اساس یک سری اصول خشک و انعطاف ناپذیر ، بلکه بر اساس تفاوت های فردی و میزان توانایی افراد ، تنظیم می نماید. انتظارات او از کارکنان خود بر اساس پست سازمانی و میزان تحصیلات و تخصص و تجربۀ آنهاست ، نه بر اساس زور و منطق کور قدرت مدیریت خود .

ویژگی های مدیران و هنر مدیریت و خودشناسی

مدیر کاردان هرگز کسی را سرزنش نمی کند و به جای بحث دربارۀ این‌ که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت گردیده است ، در مورد این ‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث می کند. ما این مشکل را از لحاظ فرهنگی ، در روابط فردی و اجتماعی خود بسیار داریم . همه منتظرند تا به هنگام پیشامد و حادثه ای ، دیگری را سرزنش کنند و یا مؤاخذه نمایند. نوعی برون افکنی رضایت بخش که سهم خود را نسبت به نتایج حادثه و رخداد ، انکار می نمایند. در چنین شرایطی به جای محکوم کردن ، بهتر است روش و یا شیوه های حل مسأله را بیابند.

برخی مدیران در شرایط بحرانی ، برای رهایی خود ، تمام و یا بخشی از تقصیرات حادثه و رخداد را به گردن فرد و یا گروهی می اندازند. در این صورت از ادامۀ مسیر فعالیت باز می ماند. او باید قدرت تشخیص و ذکاوت یافتن موانع حرکت و فاکتورهای پیشرفت را با تجربۀ مدیریتی خویش بیابد تا هر چه سریع تر مسیر حرکت باز شود.

1) سایت خبری تحلیلی عصر ایران - کد خبر ۹۱۳۸۰ - 45 جمله مدیریتی از 45 کتاب مدیریت.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

پس از اقدام غیرکارشناسی و بدون مطالعه ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دفتر وزارتی که منجر به شکل گیری " مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش " گردید و انتقاد صریح رئیس انجمن‌ روابط‌ عمومی کشور از وزیر آموزش و پرورش ( این جا ) و سکوت این وزارتخانه را در پی داشت گزارش ها حاکی از اقدام حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در مورد ادغام پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه ریزی و ادامه سیاست های حاجی بابایی است.

« صدای معلم » بارها  مسئولان وزارت آموزش و پرورش را به مطالعه کارشناسی امور و فرآیندها و پرهیز از هر گونه شتاب زدگی دعوت کرده است .

اگر بخشی احتمالا دچار بحران کارایی و یا ناکارآمدی است راه حلش در حذف نیست .

پیش تر « صدای معلم » نامه ای را در انتقاد از اقدام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را منتشر کرد . ( این جا )

فهمیه طباطبائی خبرنگار روزنامه همشهری در این مورد گزارشی را تهیه کرده است .

منتشرشده در پژوهش

گروه اخبار/

بخشنامه ی معلم تمام وقت و یا فرم تقاضای 6 ساعت تدریس مازاد بر ساعت تدریس هفتگی

بخشنامه " معلم تمام وقت " که با عنوان " فرم تقاضای 6 ساعت تدریس مازاد بر ساعت تدریس هفتگی " به مدارس ارسال شده است .

بخشنامه ی معلم تمام وقت و یا فرم تقاضای 6 ساعت تدریس مازاد بر ساعت تدریس هفتگی

پایان پیام/

سه شنبه, 14 اسفند 1397 16:18

سرود ویژه دختران طراحی شد

گروه رسانه/

سرود ویژه دختران و دفتر امور زنان

رونمایی از سرود ویژه دختران که به همت دفتر زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است، انجام شد.

هدف از تهیه این سرود تقویت هویت ملی ، هویت دخترانه و افزایش شادی و نشاط در مدارس دخترانه و ارتقا سلامت روحی و جسمی دختران دانش آموزان می باشد.

« فرحناز مینایی پور » مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در این رابطه به صدای معلم گفت :

برای طراحی این سرود 6 ماه کار کردیم . یکی از اهداف ما آوردن نشاط به مدارس دخترانه بوده است .

مینایی پور هدف اصلی از طراحی این سرود را تقویت هویت دخترانه بیان کرده و تصریح کرد : باید دختران ما به این برسند که آن ها مهم هستند و در نظام آموزشی دیده می شوند .

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود متاسفانه حس تعلق به ایران روز به روز در جامعه کم رنگ می شود و هدف ما در واقع تقویت این حس تعلق و میهن دوستی بوده است .

پایان پیام/

( کلیپ را ببینید )

گروه اخبار/

پس از اقدام غیرکارشناسی و بدون مطالعه ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دفتر وزارتی که منجر به شکل گیری " مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش " گردید و انتقاد صریح رئیس انجمن‌ روابط‌ عمومی کشور از وزیر آموزش و پرورش ( این جا ) و سکوت این وزارتخانه را در پی داشت اکنون گزارش ها حاکی از اقدام حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در مورد ادغام پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه ریزی است.

« صدای معلم » ضمن دعوت مسئولان وزارت آموزش و پرورش به مطالعه کارشناسی امور و فرآیندها و پرهیز از هر گونه شتاب زدگی آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

انتقاد از برگزاری امتحانات نهایی و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش


در سالهای اخیر، لو رفتن سوالات امتحانات نهایی ، عدم رعایت شرایط  یکنواخت حوزه های اجرایی ، بی تفاوتی مراقبین حوزه ها ، جدی نگرفتن تصحیح اوراق در حوزه های تصحیح و.... آبرو و حیثیتی برای امتحانات نهایی و سنجش  و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان باقی نگذاشته است .
انگار عده ای با سهل انگاری در ستاد نشسته و با تصمیمات خلق الساعه و عجیب و غریب اندک آبروی نظام آموزشی را به باد می دهند .
اصول اولیه طراحی سوال و اجرای آزمون های سرنوشت ساز ملی از نظر اداره کل سنجش اهمیت چندانی ندارد . موج اعتراضات نهادهای دولتی دانش آموزان و اولیای آنها ، موید وجود نقایص بیشمار در این مقوله می باشد . عواملی که  روایی و اعتبار درونی و بیرونی آزمون های نهایی  را به خطر می اندازد جدی گرفته نمی شود .

انتقاد از برگزاری امتحانات نهایی و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش

لطفا مراقب اندک حیثیت و آبروی نظام آموزشی باشید . از همین الان به جنس و کیفیت یکنواخت  ورقه های امتحانی ، چاپگرهای استاندارد و یکنواخت ، اسکنرهای  باکیفیت ، موتور های برق ، کاغذ ، دستگاههای دوخت ،  دستگاههای تکثیر مجهز ، فنآوری ارتباطات  قابل اتکا ، مراقبین با انگیزه ، حوزه های امتحانانی استاندارد و مجهز ، شرایط فیزیکی بکسان ، دستورالعمل اجرایی هماهنگ  ، آموزش  به موقع تصحیح کنندگان و......
انتقاد از برگزاری امتحانات نهایی و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش  در جایی از کاغذ کاهی و در جای دیگر از کاغذ مرغوب استفاده نشود . دستگاههای معیوب و دستگاههای مدرن موجب تکثیر ورقه های ناخوانا و یا تمیز شده و این چندگانگی روایی صوری امتحانات را از بین می برند .
تغییر زمانی اجرای امتحانات نیز نقیصه عمده دیگریست ، مراقبینی که به علت نپرداختن حق الزحمه ها بی انگیزه شده و به علت عدم نظارت دقیق اجرای صحیح امتحانات را به چالش می کشند . تهیه پودر و جوهر و.. خود حکایت دیگریست .


برای اجرای امتحانات کشور لطفا جیب مدارس دولتی را خالی نکنید !

از همین حالا به فکر  تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب و مدرن باشید . به امید مدارس دولتی که به علت عدم سرمایه گذاری دولت  در وضعیت رقت انگیزی به سر می برند ، نباشید .
لطفا به برگزاری امتحانات بی اعتبار ، رسوا و بی کیفیت خاتمه دهید !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

حذف روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و انتقاد رئیس انجمن‌ روابط‌ عمومی کشور از وزیر آموزش و پرورش

انجمن روابط عمومی ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین سازمان مردم‌نهاد کشور، در حوزه ارتباطات و روابط عمومی فعال است. این انجمن حدود ۲۷ سال پیش به‌عنوان اولین انجمن صنفی در حوزه ارتباطات بنیان‌گذاری شد و در حال حاضر هیئت‌مدیره نهمین دوره آن نیز مشخص‌شده است.

شیوه نـوین روابط عمومی در ایـران با ملی شدن صنعت نفت هـمزمان است؛ سپـس وزارتخانه‌ها و سازمانـ‌های زیادی به منظور نشر اخـبار و ارائه عملـکرد انجـام شده و ارتباط مردمـی و تسلط بر افکار عمومی و ایجاد ارتباط با رسانه‌های همگانی، نیاز خود را در این زمینه احساس کرده و روابط عمومی را به شکل نخستین آن آغاز کردند.

نخستین روابط عمومی در ایران به طور رسـمی در مرداد ماه سال ۱۳۳۲ شمسی در شرکت سابق نفت ایران آغاز به کار کرد و اولین گردانندگان آن دکتر نطقی، استاد علوم ارتباطات و  مرحوم ابوالقاسم حالت، شاعر و نویسنده معاصر بودند که بعداً استاد ابوالفضل مرعشی نیز به این جمع پیوست.

تا سال ۱۳۴۵  در بسیاری از سازمانها و ارگانها، اداراتی به نام «تبلیغات و انتشارات» و یا «انتشارات و اطلاعات» فعالیت می‌کردند که از این تاریخ به بعد نام این ادارات به «روابط عمومی» تغییر کرد. در سـال ۱۳۴۵ مسئولان شرکت ملی نفـت ایران، مؤسسه مطبـوعاتی کیـهان، دانشگاه تهران و وزارت اطلاعات و جهانگردی وقت به فکر تأسیس یک مرکز آموزش عالی برای رشته روابط عمومی افتادند.

این مرکز یک سال بعد افتتاح شد و بیش از صد نفر دانشجو از میان فارغ‌التحصیلان دوره دبیـرستان را جهت تحصیل در دوره لیسانس روابط عمومی پذیرفت. این مرکز درآغاز نام «مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی» را برای خود برگزید.

این مؤسسه پس از چندی نام «مؤسسه علوم ارتباطات اجتماعی» را به خود گرفت و بعدها به «دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی» تغییر نام داد و تا سال ۱۳۵۸ به فعالیت مشغول بود. در طول ۱۳ سال فعالیت این دانشکده، نزدیک به هزار نفر موفق به اخذ مدرک لیسانس روابط عمومی از آن شدند.

حذف روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و انتقاد رئیس انجمن‌ روابط‌ عمومی کشور از وزیر آموزش و پرورش

یکپارچه کردن روابط عمومی هدف ما در دوره نهم است

محمدرضا حقیقی، رئیس جدید انجمن روابط عمومی ایران که در نهمین دوره انتخابات این انجمن از سوی سایر اعضا به ریاست انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شد، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه خبرگزاری آنا گفت: نگاه ما در دوره جدید این است که بتوانیم کل جامعه ارتباطی کشور را متحد کنیم. در حقیقت موانعی را که باعث عدم اتحاد بوده، برطرف کرده و آن‌ها را یکپارچه کنیم و نگاهمان این است که بتوانیم از کل ظرفیت ارتباطی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های مختلف در این حوزه فعال هستند، ادامه داد: پیش‌ازاین محدودیت‌هایی برای عضویت اعضا وجود داشت که تلاش داریم در مجمع سالیانه هیئت‌مدیره، برنامه‌های مدونی را به تصویب برسانیم و تمام کسانی که در حوزه روابط عمومی، تبلیغات، ارتباطات، شبکه‌های مجازی و رسانه فعال هستند، در هر مقطعی، چه برحسب تحصیلات و چه برحسب سابقه کاری، به فعالیت در انجمن ترغیب و آن‌ها را در انجمن به‌کارگیریم.

حقیقی خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین سدهایی برای عضویت در انجمن گذاشته بودند که حتماً باید فرد مدرک لیسانس داشته باشد و مثلاً دانشجوی فوق‌لیسانس باشید یا حتماً متقاضی باید سه سال سابقه مدیریت روابط عمومی را در یک سازمان یا ارگان داشته باشد که بتواند به عضویت انجمن درآید. با صحبت‌هایی که با سایر دوستان در هیئت‌مدیره خواهیم داشت، بنا داریم  این موانع را برطرف کنیم.

 

بیش از ۲۰۰ هزار نفر در حوزه روابط عمومی فعالند 

رئیس انجمن روابط عمومی کشور افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر از فعالان عرصه روابط عمومی شناسایی‌ شده‌اند که در حوزه‌های مختلف تبلیغات، روابط عمومی و کارهایی مثل مدیریت رسانه باید بتوانند عضو انجمن شوند. از لحاظ گستردگی، تلاش می‌کنیم این انجمن را با تعداد اعضای بسیار زیاد، راهبری و جذب کنیم و تمام تلاش هیئت‌مدیره در این دوره این است که بتوانیم رویکردهای نوین روابط عمومی را اشاعه و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد موازی  با انجمن‌های تخصصی و با مراکز دانشگاهی را بیشتر کنیم، تا بتوانیم اهداف این سازمان را محقق کنیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی به‌خصوص دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی هستند، هدفمان این است که حق عضویت دانشجویان را به‌هیچ‌عنوان تغییر ندهیم و اگر هم قرار باشد که نرخ عضویت برای تمام اعضا افزایش پیدا کند، تلاش می‌کنیم که نرخ عضویت برای  دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی،  به‌صورت نیم‌بها در نظر گرفته شود.

 

کار تحقیقاتی کاملی در عرصه روابط عمومی انجام نشده است 

رئیس انجمن روابط عمومی کشور در خصوص چالش‌ها و مشکلات حوزه روابط عمومی گفت: قطعاً مشکلات و چالش‌هایی زیادی در این حوزه وجود دارد که مهم‌ترین آن به ساختار سازمانی برمی‌گردد. چون روابط عمومی در کشور ما بومی‌ شده و پایه‌های علمی‌اش تقریباً ضعیف است، هنوز نتوانسته‌ایم که کار تحقیقاتی کاملی در عرصه روابط عمومی انجام دهیم. نگاه جدید روابط عمومی این است که روابط عمومی ساختار مدیریتی است به این معنا که یک بخش از بازو و بدنه مدیریت محسوب می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: نگاه ما در ایران و در بیشتر سازمان‌ها و نهادها این است که روابط عمومی‌مان خدمت محور باشد، یعنی باید کارهای تشریفاتی و تبلیغاتی انجام داده و بیشتر بر روی خدمات متمرکز شود. در حال حاضر در حوزه روابط عمومی هنوز نتوانسته‌ایم کارهای علمی را در ایران جا بیندازیم و مدیران و کارشناسان روابط عمومی در همه سازمان‌ها و نهادها همین روند اشتباه را طی می‌کنند؛ یعنی ساختار دچار مشکل است.

وی تصریح کرد:‌ در این دوره، بیشتر تمرکز ما بر ساختارهای آموزشی  و آموزش‌های مدیریت روابط عمومی و ارتباطات و به‌خصوص در حوزه مدیریت رسانه و تبلیغات است. در طی ۲۷ سال گذشته، هیئت‌مدیره دوره نهم، قوی‌ترین دوره آموزشی را برگزار کرده و بنا داریم همین روند را ادامه دهیم. بیشتر تمرکزمان بر این است تا باکسانی که نشست‌ها و جلسات علمی در مقاطع مختلف برگزار می‌کنند، بتوانیم ان‌شاءالله ازنظر معنوی و حمایت علمی، همراه باشیم.

 

حذف روابط عمومی اشتباه ساختاری آموزش و پرورش بود

رئیس انجمن روابط عمومی کشور در خصوص حذف مرکز روابط عمومی از بدنه وزارت آموزش‌ و پرورش و تغییر نام آن به «مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش» گفت: تغییر نام روابط عمومی یک اشتباه از سوی حوزه آموزش‌ و پرورش است. یعنی عملاً انگار یک بدعت ایجادشده است.

حقیقی اضافه کرد:‌ نام این مرکز هم غیراستاندارد است؛ باید این را بگوییم که هجمه اعتراض از طرف انجمن به سمت یک مجموعه خاص، مثل مجموعه وزارتخانه نیست؛ درعین‌حال که این کار را هیچ‌وقت انجمن روابط عمومی ایران تأیید نکرد، ولی باید به این نکته توجه کنیم که نقش روابط عمومی‌ها را از نظر ساختاری، در سازمان‌ها کمرنگ کرده‌اند. در واقع در حال حاضر ما در آموزش‌ و پرورش، مدیر روابط عمومی نداریم و هیچ اتفاقی هم برای آن مجموعه نیفتاده است. زیرا راهکار فرار از این ماجرا وجود دارد. وی تصریح کرد: مطمئناً مسئولان متولی برای انجام چنین تغییراتی یک‌باره تصمیم‌گیری نمی‌کنند. آن‌ها ابتدا ساختارها را بررسی می‌کنند و خلأ را شناسایی می‌کنند. از همان خلأها حسن استفاده برای خودشان و سوءاستفاده برای مجموعه‌ها رقم می‌خورد و چنین تصمیم‌هایی، نتایجی این‌چنینی را رقم می‌زند. همه اتفاقات به نداشتن ساختار منسجم شفاف برمی‌گردد که راهکارها را باز می‌گذارد که یک مجموعه می‌تواند مدیر روابط عمومی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انجمن روابط عمومی، این تغییر ساختاری را تأیید نکرده است، ادامه داد: درهرحال این تغییر ساختاری نمی‌تواند کار درستی در حوزه وزارت آموزش‌وپرورش تلقی شود.

رئیس انجمن روابط عمومی کشور در خصوص ورود انجمن روابط عمومی به مسائل این‌چنینی گفت: به‌عنوان مرجع، این کار از کسی جز انجمن روابط عمومی ایران و مجموعه‌هایی که این بضاعت را به جهت علمی و محتوایی داشته باشند، برنمی‌آید و از مجموعه دیگری نمی‌شود توقع داشت به آن ورود پیدا کنند و ان‌شاءالله که بتوانیم منضبط‌تر و منسجم‌تر، مطالب لازم را ارائه کنیم.

 

انجمن در خصوص حذف روابط عمومی آموزش و پرورش موضع‌‌گیری مستقیم می‌کند

حقیقی عنوان کرد: من به نمایندگی از انجمن روابط عمومی ایران، موضع‌ مستقیم انجمن روابط عمومی را مطرح می‌کنم. ما معتقدیم آموزش‌ و پرورش در این خصوص اشتباه کرده است زیرا معتقدیم روابط عمومی به‌عنوان بازوی توانمند مدیران است و ازنظر ساختاری باید زیرمجموعه مدیرعامل باشد. این اشتباه استراتژیکی که آقای وزیر در حذف روابط عمومی کردند، نتایج مثبتی به دنبال نخواهد داشت زیرا آموزش‌ و پرورش به‌عنوان جامعه هدفی که تمام دانش‌آموزان را در برمی‌گیرد، بزرگ‌ترین جامعه هدف به‌حساب می‌آید و درواقع آموزش‌ و پرورش با این کار ارتباط جامعه هدف را با بدنه مدیریت قطع‌کرد. در واقع آموزش‌وپرورش با چالش روبه رو خواهد شد؛ زیرا مشخص نیست که نحوه انتقال پیام در آموزش‌ و پرورش از چه طریقی به‌غیر از روابط عمومی انجام خواهد شد.

رئیس انجمن روابط عمومی کشور اظهار کرد: در واقع با حذف روابط عمومی در آموزش‌ و پرورش، ارتباط این سازمان با بزرگ‌ترین جامعه هدف کشور قطع می‌شود و جامعه هدف فقط شامل دانش‌آموز نیست و کل مردم ایران را در برمی‌گیرد. یعنی ارتباط وزارت آموزش‌ و پرورش با کل جامعه هدف و مخاطب و ذی‌نفع قطع می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: ما در انجمن روابط عمومی این کار را به‌هیچ‌عنوان تأیید نمی‌کنیم و در مورد آن موضع‌گیری مستقیم می‌کنیم. کار مقام عالی وزارت آقای بطحایی اشتباه محض بوده و حتماً باید در این خصوص تجدیدنظر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این ماجرا می‌تواند بدنه روابط عمومی را در سایر سازمان‌ها تحت شعاع خود قرار دهد، افزود: ما به‌عنوان نخستین انجمن و سازمان مردم‌نهاد کشور، کار وزارت آموزش‌ و پرورش را در حذف روابط عمومی نفی می‌کنیم و از همه جامعه روابط عمومی کشور هم می‌خواهیم که ما را در این زمینه حمایت کنند. از خود آقای رئیس‌جمهور هم درخواست داریم که این اتفاق در آموزش‌ و پرورش به‌عنوان یک بدعت در سایر وزارتخانه‌ها نباشد و در سایر سازمان‌ها و نهادهایی که جامعه هدفشان مردم هستند، این ماجرا تکرار نشود. کاری که آقای بطحایی کردند، یعنی ارتباط  بین سازمان و وزارتخانه با مردم و جامعه ذی‌نفع  را قطع‌ کردند.

 

چابک سازی در سازمان به معنای حذف بدنه مدیریت نیست

رئیس انجمن روابط عمومی کشور در پاسخ به این سؤال که آموزش‌ و پرورش با عنوان چابک‌سازی وزارت آموزش‌ و پرورش این تغییرات را انجام داد، اضافه کرد: اگر سازمانی قصد چابک‌سازی دارد، باید در نظر بگیرد که چابک‌سازی، تعریف دیگری دارد. چابک‌سازی به بهره‌وری و کارآیی برمی‌گردد. آقای وزیر آن‌قدر مشاور دارند که اگر تصمیم به چابک‌سازی داشتند، می‌توانستند از میزان آن‌ها بکاهند در واقع نباید بدنه مدیریتی‌شان را قطع می‌کردند. می‌توانستند یکی از مشاورانشان را حذف کنند نه اینکه منبع کل اطلاع‌رسانی و سازمان مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش حذف می‌شد.

وی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش ارتباطش را با ۸۰ میلیون نفر قطع کرده است و ما از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنیم که حتماً تغییر نگرش داده و مجدداً این پست را به وزارتخانه برگردانند.

 

افزایش ارتباطات مزیت عضویت در انجمن روابط عمومی است

حقیقی در خصوص فواید عضویت در انجمن روابط عمومی گفت: انجمن روابط عمومی از طریق کانال‌ها و شبکه‌های ارتباطی که دارد، مهم‌ترین مزیتش این است که روابط زیادی در سطح کشور دارد. یعنی هرکسی که عضو انجمن می‌شود، شبکه ارتباطی‌اش بسیار قوی می‌شود.

وی افزود: دومین مزیت عضویت در این انجمن این است که اعضا می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی انجمن روابط عمومی با ۵۰ درصد تخفیف حضور پیدا کنند و سوم اینکه در نشست‌های ماهانه انجمن که هرماهه با حضور یک استاد دانشگاه متخصص در این حوزه برگزار می‌شود، به‌صورت رایگان حضور پیدا کنند.

رئیس انجمن روابط عمومی کشور در مورد مزیت چهارم عضویت در این انجمن گفت: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که به‌عنوان معرف و نماینده می‌توانیم افرادی که عضو انجمن هستند را به تمام شرکت‌ها و وزارت‌‌خانه‌ها معرفی کنیم و توصیه‌نامه بدهیم و خبرگی این افراد را تأیید کنیم.

انتهای پیام

گروه دانش آموزی/

نامه ی زیر توسط یکی از فارغ التحصیلان نظام قدیم متوسطه برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای  انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

نظر شما در مورد تقسیم بندی دانش آموزان به مدارس عادی و تیزهوشان چیست؟

موافقم ؛ این امر عادلانه بوده و برای رشد نخبگان در جامعه ضروری است - 23.5%
مخالفم ؛ این تقسیم بندی نادرست بوده و موجب قشربندی ناعادلانه اجتماعی می شود - 76.3%

مجموع آرا: 637

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور