صدای معلم

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

«آيا نوبت اولويت، به آموزش‌ و‌ پرورش رسيده است؟»/ «آيا روحاني به قول خود پاي‌بند خواهد بود يا منافع اکثريت فرهنگيان را فداي منافع حزبي‌ و‌ جناحي خواهد کرد؟»/ ديگر ارتقاء کيفيت آموزش مهم‌ترين د‌غد‌غه دولت‌ها نيست. کسري بودجه مزمن آموزش‌ و‌ پرورش براي دولت‌هاي مختلف امري عادي تلقي مي‌شود/ دولت يازدهم در عرصه آموزشي کشور از پويايي لازم برخوردار نبود/ دولت دوازدهم براي خروج از اين انفعال نيازمند بازنگري در برنامه‌هاي استراتژيک خود و اتخاذ سياست‌هاي هوشمندانه‌اي در اين حوزه دارد/ براي برون‌رفت از مشکلات کنوني آموزش‌ و‌ پرورش بايد نگاه هزينه‌اي سياست‌گذاران کلان و خصوصاً دولت‌مردان به مقوله آموزش‌ و‌ پرورش تغيير کند. بي‌شک بدون تغيير نگرش به سيستم آموزش‌ و‌ پرورش نمي‌توان انتظار تغييرات بنيادي و ساختاري در اين حوزه داشت/ تغيير وزير واقعيتي است که بايد پذيرفت، چراکه پذيرفتن ادامه وضعيت نامطلوب موجود نه به نفع دولت است و نه به صلاح آموزش‌ و پرورش/ روحاني بايد پيام راي فرهنگيان را ببيند و معني اين ديدن بايد در کابينه جديد دولت دوازدهم نمود پيدا کند/ تغييرات آينده نشان خواهد داد که دولت دوازدهم واقعاً به دنبال تغيير نگرش و اصلاح مشکلات اساسي فرهنگيان است يا دغدغه‌ها و مطالبات آنان را دستمايه وعده‌هاي انتخاباتي قرار داده است

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

کسر مقرری ماه اول از 88 تا 92

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

این مشکلات گوناگون، با سوق یافتن به چرخۀ "همجوشی، همپوشی و هم افزایی"، بهمن وار در حال حجیم تر و وخیم تر شدن هستند/ کرسی صدارتِ  وزارت آموزش و پرورش را می توان به گاو مکانیکی مستقر در شهربازی پارک ارم و امثالهم ... تشبیه کرد که هیچ سواری قادر به دوام طولانی بر پشت آن نیست و دیر یا زود سرنگون می شود/ حل و فصلِ معضلات آن، در گرو تجدید نظر در نگرش و سیاست های کلان نظام و مستلزم همکاری و همراهی و مشارکت و معاضدت کلیه نهادها و دستگاه های سهیم و دخیل در این حوزه ( از جمله خانواده ها به مثابه صاحبان و سهام داران اصلی این عرصه) و به کارگیری سیاست ها و اقدامات فرا بخشی و فراسازمانی سنجیده و هماهنگ است/ سهل ترین و سطحی ترین نگاه، متهم ساختن بخشِ نیروی انسانی و در رأس آن وزیر و مدیران یک مجموعه (عناصر مرئی) و غفلت از تنگناها و چالش های ساختاری (عناصر نامرئی)، و دشنام دادن به آن هاست/ در کنار نقد افراد و مدیران ناکارآمد و فرصت طلب، نباید به هیچ روی از ساختارِ منسوخ، متمرکز و متصلبِ اداری و سازوکار بوروکراتیک و بدنۀ حجیم و سنگین و ناکارآمد این وزارتخانه ها و خوی محافظه کاری  و  بیگانه با تحرک و چالاکی که به مرورِ  دهور در آن نهادینه گشته و رسوب کرده و در تار و پود مناسبات حاکم بر آن تنیده شده و نیز هراس و انزجار ناخواسته از هرگونه ابداع و دگرگونی در روند حاکم بر آن ها و ... غفلت ورزید/ داستانِ  حزن آورِ نخبه کشی در ایران تنها محصور و محدود به استفاده از تیر و شمشیر و کمان  نمی شود، بلکه بسیاری از ایشان قربانی همین هیولاها و دیوهای سیستماتیک و هنجارهای بیمار و بی رحم اداری - سیاسی و اجتماعی شده اند/ غلبه بر این دیوان سالاری مزمن و خشن و بی روح  چندان سهل و آسان نیست و مستلزمِ تجهیز به نگرشی فرابخشی و امکانات فراسازمانی و جد و جهد و عزم و ارادۀ ملی، تحتِ زعامت و رهبریِ  وزیران و مدیرانِ بصیر، مقتدر و موجه و برخوردار از توان و کاریزمای فردی- تشکیلاتی و متکی  بر  یک تیم قویِ کارشناسی-  اجرایی  و مستظهر به حضور و حمایتِ  مستمر و آگاهانه بدنه اجتماعی و نهادهای مدنی-  صنفی برآمده از آن  است

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

نظر شما درباره حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس و تفویض آن به موسسات خصوصی با مسئولیت خود والدین چیست ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور