صدای معلم

تا اصلاح ساختار صورت نگيرد ، اگر تمام بودجه دولت و حتي چند برابر کل بودجه دولـت ، به سوي آموزش و پرورش سرازير شود باز هم چالش هاي آن باقي مي ماند/ سازمان مديريت و برنامه ريزي را تعطيل کردند و بزرگترين ضربه را به اقتصاد ، آموزش و پرورش و ...کشور وارد نمودند / هر تحول نیازمند تغییر نگرش است که این نگرش باید در آموزش و پرورش نیز اتفاق بیفاتد و باید نگاه به معلم و آموزش و پرورش متحول شود/ ابتدا بايد يک کميته فوق تخصصي با حضور دکتر نوبخت و جهانگيري و نخبگاني که ديدگاه استرتژيک دارند تشکليل شود که نمايندگان تشکل هاي مدني معلمان و يا نمايندگان شوراهاي معلمان يا پارلمان معلمي به عنوان بازخورد دهنده اطلاعات در اين کميسيون فوق تخصصي عضويت داشته باشند/ تشکل هاي مدني به خصوص تشکل هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش و رسانه ها فرصت سوزي نکنيد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

تاخیر در پرداخت حقوق

همدان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

زمان و ضوابط اجرای مرحله یا فاز دوم رتبه بندی معلمان

مرحله اول رتبه بندی معلمان سال قبل اجرا شد .

اعتبار این مرحله 1350 میلیارد تومان بود .

مسئولان وزارت آموزش و پرورش همان موقع اعلام کردند که اعتباری به مبلغ 3500 میلیارد تومان برای سال 95 پیش بینی شده است و به تصویب مجلس نهم نیز رسیده است .

این در حالی است که  فانی در مهر ماه سال 1394 اعلام کرد مرحله دوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ آغاز می‌شود .

پس از گذشت 5 ماه از سال 95 هنوز اخبار مشخص و قابل اتکایی در این زمینه از مسئولان شنیده نمی شود و حتی این اخبار به نظر می رسد ضد و نقیض هم باشد .

فرهنگیان و معلمان پرسش های بسیاری در مورد چگونگی و کم و کیف اجرای مرحله دوم رتبه بندی دارند .

آنان در پیام های متعدد از صدای معلم می خواهند تا از کم و کیف این مساله سوال کند .

بدین منظور تصمیم گرفتیم تا با مسئولان مختلف گفت و گویی در این مورد داشته باشیم .

ابتدا موضوع را با دکتر الهیار ترکمن رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در میان گذاشتیم .

او به صدای معلم گفت :

بخش امور اداری وزارت آموزش و پرورش روی این مساله دارند کار می کنند .

طرح هایی پیشنهاد می کنند و من در جریان جزییات نیستم اما آقای مسعودی ( مشاور آقای بطحایی ) در جریان است .

هنوز چیزی از آن ها برای ما ارائه نشده است .

پس از ایشان به سراغ محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می رویم .

تلفن سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مطابق معمول دایورت بوده و غالبا مسئول دفتر ایشان پاسخ می دهد .

پرسش را مطرح می کنیم و او از این مساله اظهار بی اطلاعی می کند و چند شماره تلفن می دهد .

سرانجام به قسمت " حقوق و مزایای وزارت آموزش و پرورش " می رسیم .

فردی از پشت تلفن می گوید من در این مورد اجازه ندارم که صحبت کنم و شما می توانید با بخش روابط عمومی هماهنگ کنید .

اما در  ادامه می گوید که مرحله دوم رتبه بندی از 1 / 1 / 95 اجرا می شود .احتمالا تا 7 یا 8 روز دیگر ضوابط آن اعلام می شود .

قانون می گفت تا 6 ماه دیگر می توانید ضوابط تعیین کنید و این ضوابط از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ می شود .

این مقام آگاه در برابر این پرسش صدای معلم که از سازمان مدیریت هم سوال شده است اما آن ها نیز به وزارت آموزش و پرورش ارجاع داده اند گفت :

من پی گیری کرده ام .

گفتند که بخشنامه آن در دفتر آقای بطحایی است و احتمالا تا 20 روز دیگر ابلاغ می شود .

ما منتظر ابلاغ این ضوابط هستیم که بتوانیم مبالغ اجرای مرحله دوم را پرداخت کنیم .

این مقام آگاه در برابر این پرسش که آیا ضوابط امسال با سال قبل تفاوتی دارد یا خیر پاسخ داد :

سعی کردیم خیلی پیچیده نباشد .ضوابط امسال تفاوت چندانی با سال قبل ندارد .گروه های آموزشی ( وابسته به  معاونت آموزشی ) دارند مساله را پی گیری می کنند .

ایشان در پایان خواست که برای اطلاع از جزییات بیشتر با آقای حسینی ، مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تماس گرفته شود .

با آقای حسینی تماس گرفته شد .

ایشان هم مطابق معمول در جلسه بودند .

پایان گزارش /

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

از من نپرسید که آیا می‌توانم و می‌خواهم که این وام سنگین را ضمانت کنم یا خیر، بلکه از من خواست که ضمانتش کنم/ خالص دریافتی‌ام یک میلیون تومان است و به این دلیل بانک ضمانتم را نخواهد پذیرفت/ من فیش حقوقی ام رو به بابام هم نشون نمی‌دم/ حرفش حق بود/ می‌دانم که همکارانم شاکی خواهند شد و وزارتخانه نوشته‌هایم را تکذیب خواهد کرد امّا می‌خواهم حقیقتی را بگویم/ شما اگر نمی‌خواهید وامی با اقساط ماهانه مثلاً یک میلیون و پانصد هزار تومان را ضمانت کنید، فقط کافی است به سامانه‌ی مجازی دریافت فیش حقوقی فرهنگیان دستور بدهید فیشی با خالص دریافتی کمتر از یک و پانصد برای‌تان صادر کند/ فیش نوع دوم محرمانه است و در گاو‌صندوق بانک مرکزی نگه‌داری می‌شود. هیچ معلّمی تا به‌حال آن‌ را ندیده‌ است فقط مبالغش را از غریبه و آشنا شنیده‌ایم/ حقوق معلّمان بر اساس فیش نوع دوم، که محرمانه است، پرداخت می‌شود و نه فیش به‌دردنخور نوع اوّل

منتشرشده در یادداشت

گروهي از نمايندگان مجلس در تلاشند با کشيدن فاني به مجلس، خود را پشت ناديده گرفته شدن حقوق حقه فرهنگيان و اجحاف هايي که در اين سال ها بر آنها رفته است مخفي کنند/ عبور از اين دوره حساس نيازمند تدبير و آگاهي است. فاني و تيم مديرانش نقطه ضعف هاي فراواني دارند و قاطبه فرهنگيان از وزير و تيم همراهش ناراضي هستند/ سوال اساسي اين است اگر مسئول مشکلات عديده آموزش‌وپرورش « شخص وزير » نيست، پس چه کسي بايد پاسخ گوي وزارتخانه تحت امر او باشد/ مسلماً ضعف مديريت و عدم درايت وزير در ايجاد بخش اعظمي از مشکلات فرهنگيان موثر بوده است. آموزش‌وپرورش وزيري مي‌خواهد که در حد مشکلات، نيازها و جايگاه اين وزارتخانه باشد/ آيا عدم ورود جدي فراکسيون اميد به موضوع استيضاح فاني شائبه بي رغبتي و بي اعتنايي آنان به مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش و خصوصاً فرهنگيان نيست/ وقتي فراکسيون اميد که انتخاب اکثريت اعضايش را مديون حمايت همه جانبه فرهنگيان است کمترين علاقه اي براي پيگيري مشکلات آموزش‌وپرورش نشان نمي دهداين سوال به ذهن خطور مي کند که اين سياست بازان از راي معلمان استفاده ابزاري نکرده اند/ اگر قرار باشد پاشنه آشيل آموزش‌وپرورش بر روال قبل بچرخد پس ديگر چه فرقي هست ميان اين مجلس و مجلس قبل/ استيضاح فاني در راستاي تقابل با دولت نيست بلکه در راستاي جلب رضايت فرهنگيان و حمايت از دولت است. فاني و تيم مديرانش به نفع روحاني کار نکردند

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

حاجی بابایی و آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «دلتان برای آموزش و پرورش تنگ شده است؟»، اظهار داشت: همیشه دلم برای آموزش و پرورش تنگ است.

وی افزود: آموزش و پرورش یک جایگاه دوست داشتنی دارد و جایی است که پاک‌ترین و معصوم‌ترین بچه‌ها در آنجا درس می‌خوانند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دورانی که در آموزش و پرورش بودم خیلی خیلی خوب بود، خاطرنشان کرد: تمام دوران‌های آموزش و پرورش زیباست؛ وزارتش چون کار سنگینی داشت کار سختی بود.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدت زمان چهار سالی که در آموزش و پرورش بودم به اندازه بیست سال فعالیت داشتم.

وی در خصوص نگاه مجلس کنونی به آموزش و پرورش گفت: هنوز در مجلس کار آن چنان که باید شکل نگرفته است، اما بر اساس مراجعاتی که به من وجود دارد نگاه به آموزش و پرورش مثبت است؛ باید ببینیم این موضوع در عمل چگونه است.

انتهای پیام/

جمعه, 29 مرداد 1395 10:00

اخلاق معلمی

« سید رازی طبیب » فرهنگی بازنشسته و عضو شورای نویسندگان صدای معلم با بیش از 60 سال سابقه تدریس و معلمی و قریب 80 سال سن هنوز به حرفه معلمی عشق می ورزد و " نوشتن " را مهم ترین ابزار معلمان می داند .

در این گفتار ، او برخی از ویژگی ها و اخلاق معلمی را برمی شمارد .

منتشرشده در آموزش نوین

آموزش و پرورش ، آیینه ی تمام نمای واقعیت اجتماعی یک جامعه است/ بسیاری از جامعه شناسان برای بررسی یک جامعه به ماهیت آموزش و پرورش آن جامعه نگاه و توجه می نمایند/ عدم دسترسی به بسیاری شاخص های رشد و توسعه در ۳۰ سال اخیر به خاطر کم توجهی و نادیده گرفتن شاخص های توسعه ی آموزش و پرورش بوده است/ طبق تحقیقات سازمان یونسکو  در ۲۰ سال اخیر هزینه های آموزش و پرورش در اکثر کشورهای جهان به شدت افزایش یافته است/ این بی توجهی متاسفانه از دولت های گذشته یعنی از سال ۱۳۷۰تا به امروز با شدت و ضعف ادامه یافته است/ بی توجهی به آموزش و پرورش صرفأ بی توجهی به معیشت معلمان محترم و زحمتکش نیست بلکه به معنای کم توجهی به جامعه ی دانش آموزی و خانواده ی دانش آموزان نیز هست زیرا این مجموعه با هم و به عنوان یک نظام پیوسته تعریف می شوند/ این همه سازمان اقماری و موسسات قارچی و بی خاصیت کمک آموزشی با این همه تبلیغات گوناگون که انجام می دهند و میلیاردها تومان به جیب می زنند ،در واقع  زحمات چندین ماهه ی معلمان دلسوز و بی ادعا و بی توقع را به نام خود مصادره کرده و زحمات یک ساله ی سازمان عریض و طویل  آموزش و پرورش را به نام خود ثبت می کنند و صدای کسی در دفاع از زحمات مجدانه ی معلمان بلند نمی شود

منتشرشده در یادداشت

آخرین وضعیت معوقات فرهنگیان و مطالبات معلمان   گروه اخبار/

سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت معوقات فرهنگیان چطور است و آیا اعتباری برای پرداخت آنها وجود دارد؟»، اظهار داشت: مطالباتی از گذشته داریم و خصوصاً آنهایی که مربوط به پرسنل و بخشی غیر پرسنلی است به شدت آموزش و پرورش را آزار می‌دهد.

وی افزود: به عنوان نمونه یک مالک ساختمان طلبی از آموزش و پرورش دارد و پول آن پرداخت نشده و حکم دادگاه را دریافت کرده و اکنون می‌خواهد دانش‌آموزان را از مدرسه خارج کند، که این موارد مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ در برخی مواقع حتی رأی مرجع قضایی را گرفته‌اند و حساب‌های آموزش و پرورش را مسدود کرده‌اند که این موضوع مشکل خیلی جدی ایجاد می‌کند.

بطحایی با بیان اینکه در آخرین مرحله از پیگیری‌ها برای برنامه ششم توسعه یک پیشنهادی دادیم و متأسفانه آن هم فعلاً در لایحه وجود ندارد، بنابراین این مطالبات هر سال اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: همه ساله مطالبات تأیید شده‌ای که توسط ذی‌ حساب و وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت وجود دارد را گزارش می‌دهیم تا در بودجه سال آینده آموزش و پرورش وارد شود، اما متأسفانه به دلیل تنگناهای مالی مرتب این موارد از بودجه خط می‌خورد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص رقم دقیق مطالبات فرهنگیان به فارس، گفت: اگر بخواهیم تمام مطالبات فرهنگیان اعم از پرسنلی و غیر پرسنلی و از سال ۱۳۸۲ تاکنون را پرداخت کنیم حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است ولی مطالبات پرسنلی فقط ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان است.

فارس

پنج شنبه, 28 مرداد 1395 18:29

از قیل و قال مدرسه حالی دلم گرفت

با شروع فصل نام نویسی مدارس ، بحث بر سر نوع مدرسه و شرایط ثبت نام ، در جامعه اوج می گیردهرچند که این قانون هنگام ثبت نام در مدارس اجرا می شود امّا در طول سال تحصیلی به تدریج شرایط تغییر می کند / کمبود سرانه مدارس که ناشی از کمبود بودجه آموزش و پرورش می باشد ، شرایط جدیدی را پیش پای مدیران مدارس می گذارد . اغلب مدیران برای تامین هزینه های مدارس ناگزیرند دست نیاز به سوی والدین دانش آموزان دراز کنند/ اغلب خانواده ها انتظار دارند که در مدارس دولتی شرایط تحصیل کاملا رایگان باشد/ یکی از راهکارهایی که در جهت کاهش هزینه ها صورت می گیرد ، افزایش تراکم دانش آموزان در کلاس هاست/ واقعیت این است که این کمک ها خیلی هم داوطلبانه نیستند و کم و بیش حالت اجباری به خود گرفته اند/ ذهنیّت جامعه هنوز پذیرش این نوع همیاری را ندارد/ از خانواده هایی که در تامین معیشت خود درمانده اند ، نمی توان تقاضای کمک به مدرسه را داشت/ برای رسیدن به این هدف ، زبان هنر تاثیر گذار خواهد بود . بسیاری از پیام های تربیتی و اجتماعی را می توان در قالب یک اثر هنری ارائه کرد/ در جامعه ای که مدیر مدرسه و همکارانش ناگزیرند برای اداره مدرسه ، دست نیاز به سوی خانواده ها دراز کنند ، منزلت معلّم حفظ نمی شود/ سال هاست در بین دانش آموزان رغبتی به شغل معلّمی دیده نمی شود . نوجوانان تمایل ندارند شغلی را انتخاب کنند که برای رفع کمبودها ، مُدام درگیر متقاعد کردن ارباب رجوع باشند

منتشرشده در دیدگاه

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور