صدای معلم

گروه اخبار/

لیست پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم و گزینه وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسینعلی امیری با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ، لیست وزیران پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز سه شنبه مجلس را برعهده داشت، گفت: رییس جمهوری در نامه ای وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس معرفی کرد.
اسامی وزیران پیشنهادی به شرح زیر است:
سید محمود علوی - وزارت اطلاعات
محمد جواد آذری جهرمی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مسعود کرباسیان - وزارت امور اقتصادی و دارایی
محمد جواد ظریف - وزارت امور خارجه
محمد بطحایی - وزارت آموزش و پرورش
دکتر حسن هاشمی - بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
علی ربیعی - وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی
محمود حجتی - وزارت جهاد کشاورزی
سید علی رضا آوایی - وزارت دادگستری
امیرحاتمی - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
عباس آخوندی - راه و شهرسازی
محمد شریعتمداری - وزارت صنعت، معدن و تجارت
سید عباس صالحی - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
عبدالرضا رحمانی فضلی - وزارت کشور
بیژن نامدار زنگنه - وزارت نفت
حبیب الله بیطرف - وزارت نیرو
مسعود سلطانی فر - وزارت ورزش و جوانان
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس با قرائت نامه معرفی وزیران پیشنهادی افزود: دکتر روحانی اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کرده است که نامه خطاب به دکتر لاریجانی بوده است و سپس این نامه خطاب به اینجانب نوشته شده است.
وی ادامه داد: در این نامه آمده است احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی و همچنین ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست اسامی وزرای پیشنهادی را به همراه شرح حال و برنامه آنان و همچنین خط مشی و اصول کلی و برنامه دولت برای اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بقیه اعضای وزیران پیشنهادی بعدا اعلام خواهد شد. این اقدام مبارک است که نمایندگان مجلس بعد از یک هفته وارد تصمیم گیری خواهند شد.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر 18 وزارتخانه در کشور وجود دارد که رییس جمهوری وزیران پیشنهادی برای 17 وزارتخانه را به مجلس معرفی کرده است.
بر اساس ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رییس جمهوری ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف کتبا اسامی هیأت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تسلیم مجلس می‏‌کند و رییس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول نامه معرفی‏ وزیران پیشنهادی را اعلام و پس از قرائت دستور تکثیر آن را صادر کند.
همچنین طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیأت وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رییس جمهوری - شنبه - با حضور 94 هیات خارجی و جمعی از مقامات عالیرتبه و مسوولان داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
همچنین مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی پنج شنبه هفته گذشته در حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 از مجموع 41 میلیون و 220 هزار و 131 رای موفق به کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای (57 درصد) آرا شد و برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

پایان پیام/

مشخصات وزیر آموزش و پرورش

به نظر من وزیر آموزش و پرورش قبل از اینکه بخواهد به مسایل مالی معلمان و بیمه معلمان و مدارس کپری و وضعیت مدیریت مدارس و سرانه مدارس و مدارس فرسوده و کیفیت آموزشی و .....بپردازد ، باید بتواند وزارتخانه ای همسو داشته باشد!

برای اینکار باید بتواند تمام کارمندان وزارتخانه را از بالا تا پایین تغییر دهد! مگر ما که تدریس می کنیم شاخ داریم؟ آنها نیز بیایند یک چندی تدریس کنند!تا ما یاد بگیریم! یا در صورت امکان بازنشسته شوند!

مگر این چرخه بسته و تنگ مدیران وزارتی چه گلی به سر آموزش و پرورش ما زده اند؟ بگویید ما نیز بدانیم! هر روز بدتر از دیروز!!

در غیر این صورت ما ( مردم ایران) بازنده ایم!

مدیران فسیل شده درون آموزش و پرورش طرفدار وضع موجودند و هرگز اجازه تغییرات مثبت را نمی دهند! چون موقعیت خودشان به خطر می افتد! مثل سایر مدیران دولتی که از خصوصی شدن صنایع و شرکت های دولتی جلوگیری می کنند و وزرای اقتصادی و شخص رئیس جمهور بارها به آن اذعان داشته اند!

پس اگر دیدید وزیری آمد و همه را از دم تیغ گذراند بدانی وزیرمان پیدا شده! وگرنه در بر همان پاشنه می چرخد!

و این تغییر کلی کارکنان وزارتخانه، مبنا و شروع هر تغییر مثبت دیگری است و بدون آن هیچ اتفاق خوبی نمی افتد! حتا اگر کل دوره چهارساله یک وزیر را بگیرد!

ای کاش تا دیر نشده این نظر بنده را به رئیس جمهور می رساندید!


ارسال مطلب برای  صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

اگر من وزیر می شدم ؟

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

« صدای معلم »  با انعکاس نظرات همکاران به نقد عملکرد  آقای زرافشان پرداخت و  ایشان را دعوت به پاسخ گویی در برابر افکار عمومی نمود/ « صدای معلم » زرافشان را گزینه مناسبی برای ایجاد تغییر و تحول در آموزش و پرورش تشخیص نداد/ اصولا  انتخاب وزیر از میان دایره بسته مدیران این وزارتخانه  که امتحان خود را پس داده اند و خود عامل ناکارآمدی و مشکلات موجود هستند باعث تدام وضع موجود می شود/ آقای علی زرافشان با توجه به سوابق و عملکرد خود نمی توانست پاسخگوی نیازهای امروز آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان و معلمانی باشد که  چشم به راه " تغییر " دوخته اند/ «صدای معلم » از آقای علی زرافشان که شجاعانه و با تشخیص درست موقعیت و شنیدن صدای معلمان،  انصراف خویش را از قبول نامزدی وزارت آموزش و پرورش  اعلام کرد ، تشکر و قدردانی می کند/ «صدای معلم » از همه همکارانی  که  در این موقعیت حساس به جای انفعال و سکوت و یا توجیه،  با نگارش نظرات انتقادی خود ، مطالبه گری و کنشگری را به تمام معنا به معرض نمایش گذاشتند، تشکر و قدردانی می کند

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

گروه اخبار/

انصراف علی زرافشان و گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبر فوری، علی زرافشان گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای حضور در وزات آموزش و پرورش از حضور در این وزارتخانه انصراف داد.

احسان بداغی، خبرنگار روزنامه اعتماد در توئیتر خود نوشت: علی زرافشان، جدی ترین گزینه وزارت آموزش وپرورش دولت دوازدهم، از پذیرش وزارت انصراف داد.

شهیندخت مولاوردی از گزینه‎های دیگری بود که از وی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش نام برده می‏‌شود از این رو با انصراف زرافشان شانس وی برای حضور در این وزارتخانه افزایش پیدا کرد.

پیش از این 157 نماینده در نامه‎‏ای به رییس‌جمهور درباره لزوم معرفی وزیر زن تذکر داده بودند و خواستار توجه به این مطالبات شده بودند.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران نیز قبلا در توئیتر خود درباره عدم رای اعتماد برخی از نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت از جمله علی زرافشان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داده بود.

پایان پیام/

با نگاه  آموزشی و پرورشی انتخاب زرافشان یک انتخاب بَد است/ زرافشان در 38 سال خدمت، حرف تازه و طرح تازه و اقدام ابتکاری و خلاقانه ای از خود بروز نداده است/ زرافشان جزئی از همین سیستم مدیریتی محافظه کار ، متظاهر و فاقد اصولیت آموزش و پرورش است/ تبلیغ اینکه زرافشان نماد تغییر و تحول در آموزش و پرورش است شبیه شوخی است/ طرفداران زرافشان می گویند که او  درجایگاه معاونت وزیر  اختیار و  آزادی عمل نداشته اما در جایگاه وزیر خلاقیتش شکوفا می شود/ در پُست وزارت هم آقای زرافشان با تکرار این ادعا می تواند بگوید که  اختیار کافی برای کار خارج از نظر رییس جمهور ندارد / زرافشان به دلیل فقر سابقه مثبت ، عضویت در هیات مذاکره با ترکمنستان را هم وارد رزومه خود کرده  است / گذشته چراغ راه آینده است/  در دوره مدیر کلی ایشان چه تغییراتی در کتابهای درسی ایجاد شد/ آیا وضع تربیت و آموزش در  4 سال معاونت متوسطه زرافشان  در دبیرستانها و هنرستانها بهتر از قبل شده است/ چه کسی مسئول فاسد شدن برخی مدیران دبیرستانها و پیش دانشگاهی های دولتی است/ مسئولیت نمره فروشی در دبیرستانها و پیش دانشگاهی ها با کیست/ حسین صادقی در کمپین تلگرامی زرافشان می نویسد : "آینده درخشان در آموزش و پرورش با زرافشان" . آیا این حرف یک کارشناس یا یک تبلیغاتچی است/ زرافشان یکی از حلقه های زنجیره مدیران ناکارآمدی است که 30 تا 40 سال سابقه کار دارند و اگر در مدرسه بودند سر 30 سال  به زور بازنشسته می شدند/ شرایط فعلی آموزش و پرورش دست پخت همین مدیرانی است که با چسب ناکارآمدی به هم چسبیده اند/ آموزش و پرورش رسمی دوره متوسطه دوم زیر سایه فعالیت موسسات آموزشی خصوصی (کنکور ) قرار  گرفته است/کلاس درس دبیرستان تبدیل به کلاس کنکور شده است و بساط نمره فروشی دایر است/ هرج و مرج مالی و بلبشوی آموزشی در دبیرستان ها بی سابقه است و همه فشارها هم روی دوش خانواده ها است/ زرافشان در چهار سال گذشته برای مقابله با رشد و نفوذ سرطانی موسسات کنکور در مدارس دولتی چه کرده است/  در حوزه متوسطه بحث های بسیار جدی در باره رابطه ی مدیران این بخش و موسسات آموزشی کنکور وجود دارد/ آیا مدیران معاونت متوسطه سهامدار موسسات کمک آموزشی هستند

منتشرشده در یادداشت

سه حوزه سیاست داخلی ٬اقتصاد و‌ فرهنگ و آموزش بیش از سایر حوزه ها مورد توجه منتقدان حامی روحانی بوده است و نسبت به گزینه های مطرح برای وزارتخانه های مربوطه نقدها و اعتراضاتی صورت گرفت/ حال که روحانی به خود و مشاورانش فرصت تامل بیشتر داده است وظیفه فعالان سیاسی و صنفی و مدنی و رسانه ای است تا با ارایه تحلیل های کارشناسانه آنها را در این راستا یاری رسانند/ ما فعالان صنفی و مدنی حوزه آموزش و پرورش باید در این آزمون با کنشگری معطوف به کارآمدی نظام آموزشی کارنامه قابل قبولی را ارایه دهیم/ از زمان مطرح شدن نام ایشان بیشتر حلقه مدیران و کارشناسان ستادی از او حمایت می کنند و نیروهای صف واکنش مثبتی نسبت به او نشان نداده اند/ تجربه مدیریتی زرافشان نشان می دهد بیشتر یک مدیر سنتی و محافظه کار است/ نمره آقای زرافشان در همراهی با دولت بی تردید بسیار پایین تر از چندین گزینه مطرح شده است و برای اثبات این همراهی نمی دانم مدافعان ایشان چه دلایل و مستنداتی دارند/ حال که آقای روحانی به خود و مشاورانش فرصت تامل و تجدید نظر داده است بر روی گزینه های ممکن از جمله گزینه زن برای وزارت آموزش و پرورش تاملی بیشتر داشته باشند

منتشرشده در یادداشت

علي زرافشان 62 ساله، محافظه‌کار و معاون فعلي آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و‌ پرورش است/ ماراتن نفس‌گير انتخابات رياست‌جمهوري با راي قاطع اکثريت مردم به تداوم مسير عقلانيت و تدبير به پايان رسيد و روحاني کليدار پاستور باقي ماند/ اولين گام براي تحقق شعارهاي انتخاباتي روحاني مي‌تواند انتخاب وزيري مقتدر، توانمند، تأثيرگذار و آشنا با مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش باشد/ بي‌گمان معرفي علي زرافشان که جزء حلقه بسته‌ي مديران آموزش‌ و‌ پرورش تلقي مي‌شود به عنوان وزير آموزش‌ و‌ پرورش در شرايطي که در دوران فعاليت 4 ساله دولت يازدهم، فرهنگيان گلايه‌هاي زيادي از نحوه مديريت وزير معزول آموزش‌ و‌ پرورش و شوراي معاونان‌اش داشتند و سيل انتقادات فرهنگيان و بازتاب آن هر روز از طريق رسانه‌هاي مختلف در افکار عمومي به گوش رسيده و به چشم ديده مي‌شود باعث فرصت‌سوزي و تکرار اشتباهات قبلي خواهد شد/ قرار نيست اتفاق خاصي در اين وزارتخانه بيفتد و فرهنگيان نبايد انتظار تغيير‌ و تحولي چشمگير در آموزش‌ و‌ پرورش داشته باشند/ در رزومه کاري ايشان نکته درخشان و برجسته‌اي ديده نمي‌شود/ معرفي زرافشان با انتظارات، توقعات و اميدهاي فرهنگيان فاصله بسيار دارد و مي‌توان گفت با معرفي زرافشان به عنوان وزير آموزش و پرورش حداقل انتظارات و مطالبات معلمان نيز در نظر گرفته نشده است/ بدون‌ ترديد فرهنگيان به‌عنوان يکي از مهم‌ترين سازندگان حماسه 29 ارديبهشت، با دقت عملکرد و انتخاب‌ روحاني را رصد مي‌کنند و انتظار دارند که وزير آموزش‌ و‌ پرورش کابينه دوم بر اساس خواست و نظر اکثريت فرهنگيان و در راستاي حرکت روبه جلو، رفع نواقص پيشين و تقويت نقاط مثبت باشد/ از رئيس‌جمهور و مشاورانش انتظار مي‌رود فرصت «انتخاب‌ معقول و کارآمد» را از دست ندهند....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

به نظر شما مهمترین علت ناکارآمدی آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش و پرورش ایران چیست؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور