صدای معلم

پژوهش

  • " باید به گفتمانی که از موفقیت دفاع می‌کند [و ذیل آن کلاس‌های خصوصی را ترویج می‌کند] بدبین بود چراکه این گفتمان اغلب پروژۀ بازتولید نابرابری اجتماعی را در دل خود پنهان کرده است "
  • رضا امیدی

آموزش کالا نیست، مدرسه تجارتخانه نیست

 اخیراً یورونیوز گزارشی از وضعیت نظام آموزشی فرانسه به قلم سعید شفیعی منتشر کرده است با عنوان «آموزش کالا نیست، مدرسه تجارتخانه نیست». بخش‌هایی از این گزارش در ادامه ارائه می‌شود. توضیح اینکه، مواردی که در [ ] آمده، جزو گزارش نیست و به متن اضافه شده است.  در فرانسه بسیاری از پژوهشگران حوزۀ آموزش نگران گسترش بازار کلاس‌های خصوصی و کتاب‌های کمک آموزشی هستند. روند کالایی‌شدن آموزش در فرانسه چند پله…
  • " در مدارس ژاپن اخلاقیات موج می زند و در مدارس ما علیرغم حاکمیت مذهب دریغ از اخلاق مداری ! ذهن کودکان ما از تربیت مذهبی خسته است "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

مقایسه سیستم آموزشی ژاپن با آموزش و پرورش ایران (بخش اول) مطلب ویژه

مقدمه من نیز چون هر انسانی وطنم را دوست دارم و شاید برای همین دلیل سعی در پیدا کردن روزنه ای برای رهایی از تمامی شداید روزگار که از سوی خودمان زخم هایی مزمن بر پیکر نظام آموزشی وارد شده است ، هستم. از حقارت ایران و ایرانی کدام عقل سلیم لذت می برد؟! برتری درهر حیطه ای و توفق هر فرد و جمعی در یک جامعه ، از ایده آل های…
  • " در دنیای کنونی ارتباطات گفت و گو محور بوده به طوری که با انتشار پیام باید با مخاطبان متعدد و متکثر تعامل مناسبی برقرار کرد تا خواسته ها و توقعات آنها از رسانه مورد نظر برآورده شود "
  • باقر امیری/ دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی ( بخش آخر ) مطلب ویژه

بودجه صدا و سیما در سال ٩٧ حالا بودجه صداوسیما در لایحه تقدیمی از سوی دولت برای سال ٩٧، نسبت به سال ٩٦ حدود ٣٠٠‌ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده؛ یعنی طبق آنچه در جدول شماره ٧ لایحه بودجه آمده، در لايحه بودجه سال 97، بودجه صداوسيما بیش از 1300 ميليارد تومان پیش‌بینی شده بود(روزنامه جام جم تاریخ 22 / 9 / 97 ). اساسنامه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران…
  • اساسنامه این سازمان، مدیران رسانه ملی را توصیه به بحث و گفت وگوی آزاد، داشتن نگاه جامع، دلسوزانه و سازنده امر نموده است. اما آنچه از اهمیت مضاعف برخوردار است این است که این نگاه تا چه اندازه بر رسانه ملی حاکم است؟
  • باقر امیری/ دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی مطلب ویژه

مقدمه در عصر حاضر بهره‌گیری از رادیو و تلویزیون به عنوان دو رسانه ارتباطی سریع و در دسترس، یک ضرورت اجتماعی و بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی نوین محسوب می‌شود و خارج ماندن افراد از گردونه رسانه‌های ارتباط جمعی، به معنای حذف شدن آنان از حیات اجتماعی است. تحولات سیاسی و اجتماعی سال‌های اخیر در نقاط مختلف جهان، حاکی از ظهور و تشدید جنگ رسانه‌ای بر سر تسخیر افکار عمومی و ایجاد تغییرهای دلخواه در فرهنگ و…
  • " مجموعه افراد در سطح استان، مناطق و مدارس به علت نداشتن مشارکت در تصمیمات برنامه های درسی تعلق خاطر کمی نسبت به این برنامه های تولید شده توسط ستاد دارند "
  • نبی اله صادقیان/کارشناس در حوزه مطالعات برنامه درسی و مولف کتابهای آموزشی پیش دبستانی

چگونگی اجرای برنامه درسی در آموزش و پرورش : مولفه ضعیف مدیریت برنامه ریزی درسی مطلب ویژه

  اگر چرخه مدیریت برنامه ریزی درسی را شامل : بررسی نیازها، طراحی، تدوین، اجرا و ارزشیابی  بدانیم، به نظر می رسد مديريت اجراي برنامه هاي درسي به عنوان چهارمین مرحله در تمامي نظام هاي آموزشي  در قياس با امر توليد برنامه هاي درسي به جهت وسعت کار اجرا، پيچيدگي هاي ابعاد اجرايي برنامه ها، متناسب سازي برنامه ها با نيازها و...سخت تر بوده و توان و انرژي به مراتب بيشتري را…
  • " برای ایجاد تغییرات مطلوب و اساسی در یک جامعه مدل های ذهنی افراد یک جامعه باید تغییر کند "
  • علیرضا طالب‌زاده

زمانی برای اندیشیدن مطلب ویژه

چکیده در روایات، ادعیه، احادیث و آیات قرانی از تفکر و تعقل بسیار بحث شده است به طوری که قرآن مدام انسان را به تفکر در وجود خود، مخلوقات و دنیای خارج و سیر آفاق و انفس فرا می خواند. در جای جای توحید مفضّل امام صادق عبارات تأمل کن، تدبر کن و تعقل کن بارها به کار رفته است. علیرغم این و با وجود ریشه های عمیق مذهبی و فرهنگی آن،…
  • مقصود فراستخواه در در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی :

78 درصد مردم ایران تقدیرگرا هستند ؛ علم در زندگی فردی و جمعی ما حضور ندارد

 روز چهارشنبه کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو با مشارکت انجمن ترویج علم در ایران به موضوع «علم و فرهنگ عمومی در ایران» پرداخت . این نشست در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. مقصود فراستخواه، رضا صمیم و هادی خانیکی نیز به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. فراستخواه ابتدا با گرامی داشت یاد مرحوم قانعی‌راد، به مقاله پژوهشی این استاد جامعه‌شناسی در خصوص آموزش عالی در ایران پرداخت و گفت: قانعی‌راد…
  • " اعتراض آنان بر این اساس است که کاهش بودجه نباید شامل آموزش و پرورش باشد. اتحادیه های کارگری معلمان اسپانیا اعلام کردند افزایش ساعات تدریس برای معلمان به پایین آمدن کیفیت آموزشی منجر خواهد شد "
  • پارسا از سمنان

نگاهی به دلایل تجمع و اعتصاب معلمان و جنس مطالبات در سایر کشورها مطلب ویژه

یکی از خوبی های جمع شدن معلمان در یک مکان مشخص مثل سایت صدای معلم ، این است که معلم متوجه می شود بعضی از مشکلات و کم و کاستی هایی که قبلا فکر می کرده است فقط در مدرسه او یا در اداره محل خدمت او وجود داشته و دارد ، مشکل مدارس دیگر و ادارات دیگر آموزش و پرورش هم هست و لذا راحت تر می تواند مشکلات خود را…
  • جامعه بی مطالعه، جامعه خطرناکی است!
  • حسن بهنام/ معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز *

کتاب؛ نماد آگاهی و رشد فکری و فرهنگی جامعه ( به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی ) مطلب ویژه

پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بحث آموزش و پرورش به مفهوم عام کلمه دارد (نه لزوما وزارت آموزش و پرورش). بنیان و اساس توسعه هر جامعه و کشوری، داشتن انسان های دانا و سالم است. دانایی محوری، مفهوم انسانی توسعه است. بدون وجود انسان‌های دانا و سالم، توسعه در حد یک بحث و یک آرزو خواهد ماند. با رصد اوضاع امروز جامعه، شاخص‌های این دو مؤلفه مهم توسعه، یعنی«­دانایی…
  • " ما نظاره‌گر کاهش هزینه‌کرد دولت به ازای هر دانش‌آموز (بر حسب درصد از سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی) هستیم "

افزایش ۱۰۰ برابری تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی طی ۲۵ سال!

وضعیت کلی آموزش و پرورش از نظر تعداد دانش‌آموز، سرانه‌ی فضای آموزشی، نسبت دانش‌آموزان غیردولتی و دولتی چگونه است؟ آیا آموزش پایه‌ی کشور دارد به سمت خصوصی شدن پیش می‌رود؟ دولت نسبت به گذشته برای آموزش هر دانش‌آموز چه قدر هزینه می‌کند؟ برای پاسخ به این سوالات، نکات زیر را دنبال کنید: 1-  آن‌طور که وزیر آموزش و پرورش می‌گوید امسال با افزایشی نزدیک به ۸۰۰ هزار نفری، ۱۴ میلیون دانش‌آموز به…

نظرسنجی

نظر شما در مورد تقسیم بندی دانش آموزان به مدارس عادی و تیزهوشان چیست؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور