صدای معلم

پژوهش

  • حمیدرضا کفاش

آشنایی با مقاتل و مقتل نگاری ( 3) مطلب ویژه

دوره سوم، کتب مقاتل و تاریخی مربوط به قرن دهم به بعد (بخش ششم) معرفی کتاب شریف الخصائص الحسینیه، مرحوم آیت الله حاج شیخ جعفر شوشتری ، مرحوم شیخ جعفر، فرزند مولی حسین، سال1230 هجری قمری،در شوشتر متولد و پس از خواندن مقدمات و ادبیات در دوران کودکی، به نجف اشرف مهاجرت کرد.مراتب علمی خود را درحضور اساتیدی همچون فرزند مرحوم کاشف الغطا،حاج شیخ مرتضی انصاری و صاحب جواهر طی کرد.آیات عظام شیخ…
در کنار مشکلات مختلف تحول در ساختار و محتوای کتب درسی یکی از علل مهم مشکلات آموزشی کشور است. بی ثباتی در نظام آموزشی را می توان و باید متوقف نمود/ کیفیت نامطلوب نظام آموزش رسمی ‌کشور نکته ای است که بسیاری بر آن اتفاق نظر دارند/ دو عامل همزمان موجب کمبود معلمان پیش دانشگاهی شد. از یک طرف در کلانشهرها تنها معلمانی  می‌تواسنتند در مدارس پیش دانشگاهی تدریس کنند که یا…
  • محمودرضا بهشتي/ مدرس کالج جورج براون کانادا و پژوهشگر تفکر سيستمي

«تفکر سيستمي» حلقه مفقوده نظام آموزشي ما

فاجعه بارتر عاقبت کساني است که تازه از پس اين غول برآمده، به روياي خود رسيده، وارد دانشگاه شده و چند سال بعد، به پايان دوره تحصيل خود مي‌رسند و چه بسا بي‌علاقگي و بي‌انگيزگي به رشته انتخابي، احساس بيگانگي ميان استعداد و توانمندي‌ها با انبوه دروس رشته تحصيلي، احساس سرخوردگي و انتظار به پايان رسيدن روياي دانشگاه و نهايتاً عمري تلف شده براي حفظ و يادگيري سطحي انبوه مطالبي که معمولا…
در این کشورها هوش و استعداد موروثی کنار گذاشته شده و آموزش برای همه به صورت یکسان و با هدف گذاری و خروجی مشخص ، در نظر گرفته شده و در فرهنگ آموزشی این کشورها مسئولیت پذیری ملاک اصلی به شمار می‌آید/ برخلاف تصور عامه ، برترین سطح آموزش به کشورهای اروپایی و آمریکایی تعلق نداشته بلکه به شرق آسیا مربوط می شود/ در همه این کشورها ، کلاس دانش آموز محور…
نتایج این پژوهش نشان می دهد نیازهای «پیروی » و اطاعت در ایران، «پیشرفت » در آلمان و «مهرورزی » در چین، سه نیاز اول و اصلی در سه کشور هستند/ نیاز به «پیروی » و اطاعت  به دو نوع «تسلیم » و «احترام » تقسیم شده است.  پرتکرارترین نیاز در ایران، «پیروی » از هر دو نوع و البته در بیشتر موارد از نوع «تسلیم » و در چین و آلمان…
برنامه هایی که در این چند سال به ویژه سه برنامه اخیر ارائه شده اند در بسیاری از موارد " همسانی " داشته اند اما مشکل خاصی از چالش های آموزش و پرورش حل نکرده اند/ این برنامه ها در بسیاری از موارد مانند پایان نامه ها و رساله های دانشجویی و با رویکرد " کلی گویی " با اندکی تغییرات کپی برداری می شوند/ تاکنون هیچ وزیر آموزش و پرورشی نه…
چه اتفاقاتی  رخ داد که علی رغم حمایت افرادی چون محمد علی نجفی ، برخی وزرای اسبق آموزش و پرورش ، تشکل های فرهنگیان اصلاح طلب و تعدادی از نمایندگان مجلس مورد غضب روحانی واقع شد و قرار است فرد دیگری به مجلس معرفی شود/ چه شد که تقریبا به جز معدودی از وی رو برگرداندند و ایشان هم به یکی از وزرای نامحبوب در لیست بلند بالای وزرای آموزش و  پرورش…
توجه بيش از حد به محوريت آموزش كتاب هاي درسي، دانش آموزان را از نيل به ساير اهداف اصلي مانند تربيت اخلاقي و كسب مهارت هاي زندگي دور مي كند/ تا زماني كه چنين جرأتي نداشته باشيم، هرگز «‌ لذت تحول » را نخواهيم چشيد/ ، با كمال تأسف بايد گفت ما دچار توجيه گري افكار عمومي و « پروپاگانداي آموزشي » شده ايم. در سايه چنين ارائه جانبدارانه اي نمي توان انتظار « تحول » داشت/ آيا…
  • رئیس کمیته آموزش و پرورش : " « صدای معلم » برای ما یک گروه مرجع است "

نظر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مورد صدای معلم

گروه رسانه/ رئیس کمیته آموزش و پرورش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نظر خود را در مورد رسانه " صدای معلم " در نشست اخیر این گروه بیان کرده است
گروه اخبار/ بنا بر تازه‌ترین پژوهش مرکز ملی کتاب فرانسه که در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب پاریس منتشر شده، میزان کتابخوانی فرانسوی‌ها افزایش یافته است.هر فرانسوی به طور متوسط در سال ۲۰ کتاب می‌خواند. ۸۶ درصد فرانسوی‌هایی که از آنان سوال شده، بدون مکث گفته‌اند که کتابخوان هستند.  از هر ده فرانسوی نه نفر (۹۱ درصد) در سال گذشته دست‌کم یک کتاب خوانده‌اند.  پاسخ به این که چرا باید کتاب خواند، چنین است:۲۷…

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور