صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • درخواست صدای معلم از سرپرست وزارت آموزش و پرورش :

بخشنامه معلم تمام وقت را لغو کنید !

گروه گزارش/ طرح " معلم تمام وقت " برای نخستین بار توسط علی الهیار ترکمن مطرح شد . ( این جا ) " معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بابیان اینکه باید امکانات و ظرفیت‌های موجود یک‌بار دیگر مرور شود، گفت: باید امکانات در قالبی برده شود که بیشتر از گذشته صلاح فرهنگیان را رعایت و در سبد معیشتی فرهنگیان جای خود را پیدا کند و کمک به ارتقای وضعیت موجود بکند…
  • پرسش صدای معلم این است که این نمایندگان مجلس در وقایع و مشکلات اخیر دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان و در موضوعاتی مانند : " افزایش حقوق دانشجو معلمان ، روند هیات علمی شدن افراد در دانشگاه فرهنگیان بر اساس ضوابط و مقررات ، پیمانی کردن استخدام دانشجو معلمان ، روند آزمون اصلح ، وضعیت ادامه تحصیل معلمان و دانشجو معلمان ، وضعیت آزادی بیان در دانشگاه فرهنگیان ، دخالت غیرقانونی و سلیقه ای برخی نهادها و افراد در عزل و نصب های این دانشگاه و... چه کرده اند ؟ آیا وظایف نظارتی این نمایندگان همیشه باید بر عهده رسانه ها و خبرنگاران مستقل باشد ؟

جلسه مدیران دانشگاه فرهنگیان یا میتینگ انتخاباتی نمایندگان مجلس ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان، اجلاس سراسری مدیران این دانشگاه در روزهای 18 و 19 تیر برگزار شده است. این نشست بیست و یکمین اجلاس مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان بوده است . دانشگاه فرهنگیان دارای حدود 100 واحد در سراسر کشور بوده و به روال معمول هرساله مدیران این واحدها در اجلاسیه سالانه به بررسی وضعیت یکساله دانشگاه و چشم‌انداز سال پیش رو می‌پردازند. در این‌گونه جلسات معمولا…
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 3 تیرماه نشست نشست « مدرسه؛ آنچه هست، آنچه نیست» در " موسسه رحمان " با سخنرانی " دکتر مصطفی قادری " و " دکتر شهین ایروانی " و حضور علاقه مندان و برخی رسانه ها برگزار گردید . در این نشست که بیش از 3 ساعت به طول انجامید این دو استاد دانشگاه به ارائه دیدگاه…
  • صدای معلم گزارش می دهد : " آیا حتی یک نفر معلم در آن لیست بلند بالا که به عضویت شورای محله انتخاب شد ؛ عملکرد خود را به اطلاع دیگران رساند ؟ چند درصد از معلمان منتخب به موارد 13 گانه در آن منشور اخلاقی - مدیریتی عمل کردند ؟ آیا توانستند کارکرد شورایاری ها را از یک بنگاه کاریابی و اقتصادی توام با رانت ارتقا دهند ؟ "

کاهش معنادار مشارکت شهروندان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در چهارمین دوره انتخابات برای تعیین شورایاران محلات بیش از 18000 نفر ثبت نام کردند . سالاری رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران 20 بهمن 93  اعلام کرد : ( این جا ) 5 هزار و 910 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، 10 هزار و 991 نفر مدرک کارشناسی ارشد و 304 نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند، ضمن اینکه 2 هزار و 156 نفر دارای…
  • پرسش های مدیر صدای معلم از پزوهشگر اسلامی در تعلیم و تربیت: تربیت دینی و یا تربیت بر اساس آموزه های فلسفه صدرایی با فلسفه دیوئی چه نسبتی دارد ؟ آیا فکر نمی کنید یکی از دلایل ناکامی تربیت دینی در نظام آموزشی ایران همین ایرادی است که شما به جهان بینی علمی وارد کرده اید و آن نگرش سیستمی است ...

علم الهدی : فلسفه تعلیم و تربیت ما هنوز دینی نشده است ، موزائیکی است از فلسفه سکولار با رفتارهای دینی ؛ دنیا تشنه است که تجربه های موفق در ایران را بشنود مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 5 تیر ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی میزبان نشست تخصصی دکتر « جمیله علم الهدی » عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان " نقش آموزه های فلسفه صدرایی در فرآیند تربیت و یادگیری " بود . در این بخش پرسش و پاسخ صدای معلم و جمیله علم الهدی را می خوانید .
گروه تشکل ها/ امروز پنج شنبه 20 تیر کنگره کشوری سازمان معلمان ایران در تالار اندیشه معلم ( تهران ) برگزار گردید . در این نشست سراسری طاهره نقی ئی دبیر کل سازمان معلمان ایران گفت : ( 1 ) احزاب و گروه های صنفی باید با آگاهی بخشی به جامعه، نقش سازمانی خود را به خوبی ایفا کنند. البته در این مسیر درایت و همراهی مدیران و حاکمان جامعه مهم است.…
  • « صدای معلم » ضمن استقبال از این اقدام انتظار دارد تا باب گفت و گو و مفاهمه میان منتقدان و مدیران باز شده و مدیران این دستگاه فرهنگ ساز ، پاسخ گویی و مسئولیت پذیری در برابر رسانه ها و افکار عمومی را سرلوحه کار خویش قرار دهند

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی شکایت خود علیه معلم بیرجندی را پس گرفت مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ پس از شکایت مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی علیه حسین علی پور ( این جا ) ؛ صدای معلم در گزارشی با عنوان : "  مدیران آموزش و پرورش " سواد رسانه ای " خود را " لطفا " افزایش دهند ! مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی علیه معلم منتقد و اهل رسانه شکایت کرد ! " نوشت : "…
  • صدای معلم : آقای ذوعلم ! همکاری برخی از مولفان کتاب های درسی شما با برخی موسسات آموزشی - تجاری خلاف بخشنامه وزارتی است ! چرا برخورد نمی کنید ؟

رئیس سازمان پژهش و برنامه ریزی آموزشی : در حال تدوین " آیین نامه تعارض منافع " هستیم ؛ معرفی کنید برخورد می کنیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ سه شنبه 11 تیر نشست رسانه ای رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با خبرنگاران برگزار گردید . این بار حجت الاسلام علی ذوعلم سروقت در نشست خبرنگاران حاضر گردید و این برخی خبرنگاران بودند که نتوانستند نظم و دقت را سرلوحه برنامه کاری خویش قرار دهند . ذوعلم در ابتدای نشست ضمن خوش آمدگویی عنوان کرد…
  • دکتر جمیله علم الهدی " در نشست تخصصی " نقش آموزه های فلسفه صدرایی در فرآیند تربیت و یادگیری " :

برویم غربی بشویم بهتر است ! اما به روز باشیم ، آپدیت باشیم ؛ واقعا در گفت و گوهای جهانی می توانیم دست برتر را داشته باشیم مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 5 تیر ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی میزبان نشست تخصصی دکتر « جمیله علم الهدی » عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان " نقش آموزه های فلسفه صدرایی در فرآیند تربیت و یادگیری " بود . صدای معلم مشروح سخنان این استاد دانشگاه  را منتشر می کند . این چیزی دارد در کله ما…
  • " کودکان در سراسر جهان حق‌ دارند در محیطی ایمن، عاری از خشونت و در کمال صلح و آرامش از مواهب تحصیل برخوردار شده و دوران کودکی خود را فارغ از وحشت و دغدغه بگذرانند و مشق انسان‌ دوستی کنند. این‌که گروهی چشم خود را بر حقوق کودکان بسته و در کمال خونخواری و وقاحت و درنهایت کینه‌توزی و عداوت درصدد انتقام از کودکان برآیند و آرامش آن‌ها را برهم زنند از دید هر انسان آزاده‌ای محکوم و غیرقابل‌ پذیرش و باور است"

سرپرست وزارت آموزش و پرورش حملات طالبان به مدارس و دانش آموزان افغانستان را محکوم کرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ از آغاز ظهور طالبان تاکنون 25 سال می گذرد . در این مدت این شبه نظامیان روحانی تندروی اسلام گرا بارها به مدارس و دانش آموزان در افغانستان و پاکستان حمله کرده اند . شاید نخستین بار است که چنین حملاتی توسط بالاترین مقام در وزارت آموزش و پرورش ایران محکوم می شود . ملاله یوسف‌زی در سال ۲۰۱۲ به دلیل مخالفت با ممنوعیت آموزش دختران از ناحیه سر هدف…
صفحه1 از75

نظرسنجی

سند تحول بنیادین در نسخه فعلی تا چه میزان در حل چالش های آموزش و پرورش ایران موثر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور