صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • « صدای معلم » در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : کل رقم لايحه بودجه سال آينده نسبت به قانون بودجه 98 حدود 14% رشد داشته است . کل بودجه وزارت آموزش و پرورش در لايحه 99 نسبت به قانون مصوب بودجه 98 ، حدودأ 21.72% رشد داشته است . آیا این " رشد بودجه ای " که مسئولان به ویژه مقامات وزارت آموزش و پرورش در مورد آن تبلیغ می کنند ؛ اگر کسری بودجه به اعتبارات مصوب سال 98 اضافه شود آیا باز هم این رشد در معنای " واقعی " وجود خواهد داشت ؟همواره سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش می گفت شما مدیریت منابع ندارید وگر نه ما پول کافی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده ایم . چرا شما هم می گویید کسری بودجه داریم ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

اللهیار ترکمن : بودجه آموزش و پرورش بودجه عملکردی نیست ، بودجه مصوب است ؛ هیچ وقت کسی نقش مجلس را در پیش بینی اعتبارات ارزیابی نمی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/  همان گونه که پیش تر آمد ؛ دوشنبه 30 دی نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید . این نشست راس ساعت 30 / 10 صبح مطابق برنامه اعلام شده آغاز گردید . علی اللهیار ترکمن در این نشست 24 دقیقه به ارائه…
  • صدای معلم در گفت و گو با علی زرافشان نماینده وزیر آموزش و پرورش در انتصابات دانشگاه فرهنگیان : درست است که این در طول دوران تحصیل است ولی وقتی که معلم از دانشگاه فرهنگیان در داخل نظام آموزشی قرار می گیرد وزارت آموزش و پرورش برنامه خاصی برای این " رکن " جز یک سری از آزمون های ضمن خدمت الکترونیکی که خیلی نمونه های استاندارد جهانی نداشته و قرینه ای هم ندارند ، ندارد . چیزی از خودشان درآورده اند و دارند اجرا می کنند که نقش خاصی در دانش افزایی و به روزآوری دانش معلمان ندارد ضمن این که به نظر می رسد باید دانشگاه فرهنگیان مسئولیت اصلی را بر عهده داشته باشد به عنوان نهادی که اینها را تحویل آموزش و پرورش داده و می دهد. مانند اتومبیلی که تولید می شود و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و باید خدمات گارانتی شود . دانشگاه فرهنگیان باید در این زمینه مسئولیت پذیر و پاسخ گو باشد
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

" معلم از وقتی که وارد نظام آموزش و پرورش شما می شود تا وقتی که می خواهد خارج شود نیازی به یادگیری هیچ چیز جدید دیگری ندارد ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ « علی زرافشان » معاون آموزش متوسطه پیشین وزارت آموزش و پرورش و معاون نهاد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران طی حکمی و به استناد ماده 18 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده ایشان در این دانشگاه انتخاب گردیده است . ماده ۱۸ تصریح می کند : " پردیس‌های استانی «دانشگاه» ترکیب و نحوه انتخاب اعضای شورای پردیس‌های استانی «دانشگاه» متناسب با شرایط استان مربوط،…
  • " این گونه اظهار نظرها و نظایر آن موید این مدعاست ، افرادی که بعضا به عنوان " رئیس شورای آموزش و پرورش استان و یا شهرستان " در مورد مسائل این دستگاه مهم تصمیم گرفته و برنامه ریزی می کنند از ماهیت جریان آموزش بی اطلاع بوده و حتی تکالیف اضافی بر آن تحمیل می کنند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهار نظرهای غیرمرتبط و غیرعلمی رئیس شورای آموزش و پرورش یک استان در مورد " رتبه بندی معلمان " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ " رتبه بندی معلمان " در کنار همه انتقادات شکلی و محتوایی که بر آن وارد است اما نکته قابل تامل و حتی تقدیری  دارد - البته اگر دور زده نشود - که معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره می کند : علی اللهیار ترکمن در پاسخ به اینکه کدام گروه‌ها مشمول رتبه بندی معلمان نمی‌شوند در 25 آذر 1398 می گوید:  "…
  • صدای معلم : شما به مصوبه مجلس ( سال 1376 ) در مورد زمان آموزش اشاره کردید که از ابتدای مهر تا پایان خرداد است در حالی که به نظر می رسد در آن مصوبه موضعی در مورد بند 2 از ماده 4 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در مورد تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هر منطقه اتخاذ نشده است . وزارت آموزش و پرورش تکلیف خود و دیگران را در مورد این ماده از قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مشخص کند . شما به عنوان مسئول مستقیم این سازمان و ناظر قانون شوراهای آموزش و پرورش یک نظارت کامل و مستمر در این زمینه در پیش نمی گیرید ! وزارت آموزش و پرورش در این زمینه مسامحه ، ملاحظه و رو دربایستی را کنار بگذارد . چرا وزارت آموزش و پرورش در این زمینه و در برابر افکار عمومی شفاف عمل نمی کند ؟ این که رئیس شورای آموزش و پرورش شهر و استان باید در در برابر تمام مواد و بندهای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش باید مسئول و پاسخ گو باشد نه آن که چشمش فقط به عزل و نصب ها باشد !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

زینی وند : اختیار به شوراهای آموزش و پرورش مناطق و استان ها در مورد اجرای " تقویم آموزشی " داده شود ؛ مدیران کل آموزش و پرورش به سمت " نگاه مطالبه گری " پیش بروند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ نشست « مجتبی زینی وند » رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت " هفته ی شوراهای آموزش و پرورش " برگزار گردید . در این نشست ؛ « صدای معلم » پرسش های مبسوطی را مطرح کرد . با آن که مدت جلسه دو ساعت پیش بینی شده بود…
  • « منیره رضایی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو گروه پژوهشی اقتصاد و نیروی انسانی پژوهشگاه مطالعات در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

خاستگاه رتبه بندی معلمان در طرح ما " مدرسه " بود ؛ رتبه بندی برای آن است که معلم هویت حرفه ای و توسعه حرفه ای پیدا کند و برای حرفه اش احترام قائل باشد و این مورد احترام جامعه واقع شود مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان که که در گزارش های پیشین « صدای معلم » و در مورد طرح رتبه بندی معلمان منتشر شد ؛  آن چه که اکنون تحت عنوان « شیوه ی نامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان » در آموزش و پرورش انجام می شود با آن چه که کارشناسان و صاحب نظران بر روی آن کار علمی و کارشناسی انجام داده بودند تفاوت های ماهوی و حتی شکلی فراوانی دارد…
  • اسدالله مرادی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

اکنون در کتب درسی نگاه یک سویه به سنت و مدرنیته است مطلب ویژه

گروه گزارش/ دوشنبه 23 دی دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " با برنامه ریزی و همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار گردید . اعضای میزگرد دکتر مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ؛ دکتر اسدالله مرادی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ؛ دکتر…
  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : آقای اللهیار ترکمن ! روی آن تابلو نوشته اید : نشست خبری با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " . آن صحبت هایی که ابتدا در مورد " انتخابات " فرمودید در کجای بحث و فریم قرار می گیرد ؟ جناب عالی به عنوان يکي از دست اندرکاران تدوين کننده برنامه پنجم توسعه ، چرا سهم صندوق ذخيره فرهنگيان را در برنامه پنجم حذف نموديد ؟ چرا به فرهنگيان اجحاف کردید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اللهیار ترکمن : در برنامه ی پنجم توسعه فرض این بود که صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک موسسه اقتصادی به رَسِش مالی و درآمدزایی رسیده و به کمک مالی نیاز ندارد مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 30 دی نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید . این نشست راس ساعت 30 / 10 صبح مطابق برنامه اعلام شده آغاز گردید . علی اللهیار ترکمن در این نشست 24 دقیقه به ارائه مطالب و دیدگاه های خویش پرداخت…
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش آن است که چرا در حکم خویش فصل چهارم این قانون یعنی " استثنائات دسترسی به اطلاعات " را در اولویت قرار داده است ؟ اگر « حاجی میرزایی » مقام پایین تر از خویش را به " اصل ترویج شفافیت " فرا می خواند ؛ پس چرا خودش به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : صدای معلم بار دیگر وزیر آموزش و پرورش را به شفاف سازی در مورد افتتاح همزمان 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس فرا می خواند " پاسخی ارائه نکرده است ؟ چرا وزیر آموزش و پرورش که سکان دار مهم ترین ، پرجمعیت ترین و پرمخاطب ترین دستگاه و نهاد کشور است نباید در این کمیسیون حضور داشته باشد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سرانجام و پس از 4 سال ؛ « مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات » در آموزش و پرورش مشخص شد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 29 دی پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش؛ فریبرز حمیدی، «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، متن حکم محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش به شرح زیر است: اگر  فردا دستگاه های اداری آموزش و پرورش در برابر درخواست…
  • مدیر شوراهای آموزش و پرورش : یکی از گیرهای ما در آموزش و پرورش این است که دوستان ما در حوزه رسانه معمولا مطالبی برایشان جذاب است که مخاطب پسند باشد . طی دو سال گذشته خدمت آقای زینی وند هم گفتم . بررسی ها نشان می دهند در حوزه شوراها و این که مشارکت به عنوان یک دغدغه ملی است به جز « صدای معلم » که نقد زده و در این زمینه کار کرده است سایر رسانه های مطرح کشور وارد این حوزه نشده اند ! اگر می خواهیم شفاف باشیم علت این است که دوستان ما در حوزه رسانه ها نسبت به قانون شوراها اشرافی ندارند ! و چون اشراف ندارند طبیعی است که طرح پرسش هم نداشته باشند . و این خلایی است که ما باید به عنوان " متولی شوراها " آن را برطرف کنیم و رسانه ها را با این قانون کمی آشنا کنیم که دغدغه شود
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

زینی وند : آقای استاندار ! شما به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورس استان در همه ابعاد باید به آموزش و پرورش کمک کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ نشست « مجتبی زینی وند » رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت " هفته ی شوراهای آموزش و پرورش " برگزار گردید . در این نشست ؛ « صدای معلم » پرسش های مبسوطی را مطرح کرد . با آن که مدت جلسه دو ساعت پیش بینی شده بود…
  • " احد نویدی " عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و پژوهشگر برتر در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

عملکرد هسته های گزینش در 40 سال گذشته موفق نبوده است ؛ در گزینش ها ، حساسیت بیشتر روی مسائل " سیاسی " است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ 15 لغايت 22 دي ماه به نام هفته گزينش نام گذاري شده است و هر ساله به همين مناسبت ويژه برنامه هايي برگزار شده و حرف هایی زده می شوند . در این مدت می توان گفت که تمامی مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف به تعریف و تمجید از این نهاد می پردازند . کم تر " مقام " و یا حتی " رسانه ای…
صفحه1 از98

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور