صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • همیشه جای پرسش جدی است که روابط عمومی های وزارت آموزش و پرورش در بیش از 750 منطقه و ناحیه آموزشی کشور و نیز واحدهای مختلف و متعدد ستادی و اداری در این وزارتخانه به چه کاری مشغول هستند و برون داد و بازده واقعی این واحدهای بوروکراتیک و زاید برای نظام آموزشی چیست ؟ مشخص نیست اداره آموزش و پرورش سرعین که حتی اختیار کشیدن یک " دیوار " را ندارد به چه دردی می خورد ؟ مطابق قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ؛ شورای آموزش و پرورش شهرستان 22 مورد وظیفه و اختیار برای آن تعریف و تبیین شده است و به عنوان نمونه بند 4 از ماده 8 این قانون بر برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد اجاره ، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی شهرستان دلالت دارد . پرسش « صدای معلم » از رئیس شورای آموزش و پرورش سرعین و نیز مدیر آموزش و پرورش آن است که آیا گزارش شفافی در مورد بند های 1 ، 3 ، 5 ، 9 ، 12 ، 13 و بند 22 از ماده 8 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را در اختیار افکار عمومی قرار داده اند ؟ تا چه زمانی باید چشم مسئولان وزارت آموزش و پرورش به جیب خیرین باشد که آن ها برای این وزارتخانه دل بسوزانند ؟
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

خانه معلم سرعین تابلو ندارد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش - تاریخ بازدید : 11 مهر 1398 / نخستین گزارش صدای معلم در مورد " خانه معلم سرعین " شنبه 9 مرداد 1395 با عنوان " گزارشی از خانه معلم سرعین / نگاهی به وضعیت شهرستان توریستی سرعین !/ آیا در سرعین چیزی به نام شهرداری وجود دارد ؟ ( گزارش تصویری ) " منتشر شد . ( این جا ) دومین گزارش از این خانه ی معلم حدود یک…
  • " پرسش صدای معلم این است که در نظام آموزشی ایران ، اساسا معلم حرفه ای کجا آموزش می بیند و تربیت می شود ؟ آیا با چند ساعت آموزش ضمن خدمت که روایی و اعتبار آن محل پرسش های جدی است قرار است معلم حرفه ای تربیت شود ؟

پرسش از مرکز ملی پرورش استعدادی‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در مورد طرح شهاب ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شیوه نامه اجرای طرح شهاب در سال 1386 نوشته شد اما نخستین سال اجرای این سال 1390 بود . هم زمان با طرح مباحثی مانند حذف آزمون در مدارس خاص و... در زمان وزارت بطحایی و نیز مسائلی که در پی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد تنوع مدارس و به تبع آن تقسیم مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی و به تبع آن حذف مدارس سمپاد مطرح…
  • " انفعال و سکوت گروه های آموزشی در بیش از 750 منطقه و ناحیه آموزشی کشور در برابر طرح حذف یک درس از برنامه مدارس معیار خوبی برای داوری در مورد کارآمدی و شایستگی این کلنی های نمایشی در آموزش و پرورش بود ! "

معاون آموزش متوسطه استان زنجان ! آیا واقعا نقش و جایگاه گروه های آموزشی بسیار مهم و تاثیر گذار است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نوشت : گردهمایی یک روزه سر گروههای آموزشی استان در قالب دوره آموزشی با عنوان " ارزیابی و ارزشیابی نوین فرایند یاددهی و یادگیری " در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد. داود بهرامی معاون آموزش متوسطه استان در سخنانی با تبیین جایگاه و نقش محوری گروههای آموزشی در ارتقای شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای معلمان اظهار داشت :…
  • " مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد و بقیه مدیران مانند ایشان یک بار کلیات طرح " سازمان نظام معلمی" را مطالعه کنند ! آیین نامه اجرایی مدارس در این موارد دیگر منسوخ شده است ! "

خط قرمز آموزش و پرورش را فقط " سازمان نظام معلمی " تشخیص می دهد و بس ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نوشت : " مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت : تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است و هیچ معلمی حق تنبیه دانش آموزان را ندارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر " گفت : به موجب ماده 77 آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی  کادر اداری و آموزشی…
  • " پرسش « صدای معلم » از چنین مدیرانی در وزارت آموزش و پرورش آن است که اگر صدا و سیما واقعا و به صورت " حرفه ای " و " دلسوزانه " و فارغ از جهت گیری های سیاسی و جناحی جایگاه آموزش و پرورش را به طور منطقی و کارشناسی برای جامعه و افکار عمومی تببین می کرد ؛ آیا وضعیت ما این گونه بود ؟ این در حالی است که پس از گذشت 4 دهه حتی وزیران پیشین این وزارتخانه تاکید دارند که آموزش و پرورش اولویت مسئولان ، تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان نیست ؟ "

اظهارات مبالغه آمیز و بی پایه ی مدیران وزارت آموزش و پرورش در مورد صدا و سیما و جایگاه آن ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی  در آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه به مناسبت ۱۷ مردادماه ( روز خبرنگار) در سالن اجلاس مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی و منعکس کننده صدای فیما بین مردم و مسئولین هستند.  جعفر پاشایی بابیان اینکه خبرنگاران در آگاه‌سازی جامعه و افزایش اطلاعات مردم تلاش می‌کنند، تأکید کرد: این خبرنگاران و اهالی قلم هستند که با رسانه خود اقداماتی…
  • " اگر سخن مدیر کل در مورد نقش تربیتی معلمان صحبح و قریب به واقعیت باشد پس انفکاک جربان و کلیت آموزش در دو شاخه آموزشی و تربیتی واجد و حامل کدام تئوری جدید و جامع در علم پداگوژی ( تعلیم و تربیت ) است ؟ "

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان ! از سرپرست پیشین این وزارتخانه یاد بگیرید : " ما اصلا می گوییم انتقاد خوب است ! نمی گوییم حتی سازنده اش ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز سه شنبه 30 مهر نوشت : " اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان به ایراد سخن پرداخت. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح امروز سی اُم مهرماه 1398، در گردهمایی معاونین پرورشی…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مسئولانی که موجب تولید این وضعیت شده اند آن است که مسئولیت شورای آموزش و پرورش استان و یا شهرستان در این موارد چیست ؟ آیا تصویب این گونه موارد در تعارض و تضاد با اصول مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست ؟ آیا مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مُرّ قانون عمل کرده اند ؟ بهتر بود مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در هفته نیروی اننظامی گوی سبقت را در ارسال تبریک ، صدور پیام ، بازدید و... از یکدیگر ربوده بودند ؛ اشاره ای نیز به این موضوعات داشته و از " ضابطان قانون " درخواست می کردند که به " قانون " احترام بگذارند !

در مورد تصرف املاک آموزش و پرورش شفاف سازی کرده و قانون را اجرا کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ماجرای تصرف املاک آموزش و پرورش و یا واگذاری آن به برخی نهادها به کلافی پیچیده و سردرگم تبدیل شده است . گویا سایر نهادها و دستگاه ها دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش برای گسترش قلمرو خود نمی بینند . هر چند در این میان انگشت اتهام را باید به سوی مسئولانی نشانه رفت که جز حفظ میز و مقام خود به چیز دیگری نمی اندیشند . منصور…
  • " هنوز « صدای معلم » متوجه معنای نگاه بسیار بسیار باز و بسیار مطلوب آقای مدیر کل نسبت به رسانه ها نشده است ! "

مطالبه ی مهم جامعه از آموزش و پرورش از نگاه مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ؟! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نشست خبری محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همکاران ایشان 17 مهرماه در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره سه شهر اصفهان برگزار شد . مطابق معمول از خبرنگار صدای معلم برای این نشست دعوتی به عمل نیامده بود . پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نوشت : " مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی به بیان…
  • گفت و گوی صدای معلم و نسرین باباپور رییس اداره پیش دبستانی و دوره ی اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ؛
  • گزارشگر : نرگس کارگری

باباپور : کیفیت در آموزش و پرورش یعنی تغییر رفتار دانش آموزان مطلب ویژه

گروه گزارش - نرگس کارگری/ « صدای معلم » در مورد چالش های نظام آموزش ابتدایی و نسبت اولیاء دانش آموزان و مدرسه گفت و گویی را با نسرین باباپور رییس اداره پیش دبستانی و دوره ی اول ابتدایی اداره کل  آموزش و پرورش استان اصفهان انجام داده است . در این بخش ابتدا پرسش های توسط صدای معلم مطرح و خانم باباپور به این پرسش ها پاسخ می دهد . سعی…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری آن است که مستندات و شواهد اجرای کامل برنامه درسی ملی چیست ؟ آیا هنوز گام جدی برای تحقق سازمان نظام معلمی به عنوان یگانه مرجع تشخیص ، تایید و استمرار صلاحیت های حرفه ی معلمی با حفظ رویکرد استقلال حرفه ای برداشته شده است ؟ علی رغم اظهار نظر کارشناسان آموزش و واکنش اقشار مختلف جامعه در مورد حذف زبان انگلیسی تاکنون رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و نیز مسئولان مختلف این سازمان در این مورد اظهار نظر مشخصی نداشته اند . موضع آقای ذوعلم در این مورد چیست ؟ آیا آن طرح نمایندگان مجلس در مورد حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس مبتتی بر تعقیب رویکرد " تحول در آموزش زبان خارجی " است است و یا به نوعی عقب گرد و پسرفت ؟!

ادعای مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری در مورد اجرای کامل مفاد برنامه درسی ملی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نوشت : عظیم محبی مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری اعلام کرد: نظر به اجرای کامل مفاد برنامه درسی ملی، حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری با عنوان « گروه پژوهش و برنامه‌ریزی درسی حوزه تربیت و یادگیری » با آرایش جدید در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی استقرار پیدا کرد. براساس این سیاست اقدامات زیر در دستور کار قرار گرفته است: تشکیل…

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور