صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • پرسش صدای معلم در نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران ؛ تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » : فرهنگ باید تغییر کند . اما پیش زمینه و شرط آن تغییر نظام مند و هدف مند این ساختار ناکارآمد است . در چرخش های تحول آفرین و راهکارهایی که شما مجری آن بوده اید ؛ این ها کجا دیده شده اند ؟ این چیزهایی که شما می فرمایید درست است اما بیشتر در حد " شعار " باقی مانده است ! پرسش این است که چرا ظرفیت عملیاتی سند برای تحقق این حرف های شما کم می آورد ؟ مشکل کجاست ؟

صادق زاده : تفکیک آموزش و پرورش از ابتدا غلط بوده است ؛ اگر تحول می خواهد اتفاق بیفتد از بالا به پایین نمی شود مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر  آمد ( این جا ) ؛ نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران : تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » با حضور دکتر علیرضا صادق زاده ، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و نایب رئیس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ؛  دکتر سیدنقی موسوی ، عضوهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ؛  دکتر شهین ایروانی عضو هیئت علمی…
  • " آیا جناب مدیر کل تاکنون فرصت مطالعه و پاسخ گویی به این " معلم " را داشته و یا به گفته رئیس روابط عمومی سیاست " مدارا " در برابر رسانه های مستقل و منتقد همچنان در دستور کار است ؟ "

نامه ی یک " معلم زنجانی " و پرسش های صدای معلم از مدیر کل و رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش زنجان ؟

گروه استان ها و شهرستان ها/ اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به نقل از ایسنا نوشت : ( این جا ) رهبر طوماری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: پاسخ گویی دقیق و شفاف سرلوحه برنامه های آموزش و پرورش استان زنجان بوده و در سال جدید ادامه خواهد داشت و این امر بدون همکاری…
  • گفت وگوی صدای معلم با دکتر مقصود فراستخواه دربارۀ توسعۀ انسانی و آموزش در ایران ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

فراستخواه : در بیان رشد کمی و کیفی " آموزش " و " بهداشت " پس از انقلاب اسلامی اغراق کرده ایم ... شاخص نابرابری مان بسیار بالاست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش از  آن که " بحران کرونا " جامعه را تحت الشعاع خویش قرار دهد  ؛ « صدای معلم » تصمیم گرفت تا گفت و گویی با دکتر مقصود فراستخواه استاد دانشگاه علامه طباطبائی حول محور " آموزش ایدئولوژیک و چالش های نظام آموزشی ایران " داشته باشد . این گفت و گو در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی بعد از کلاس درس ایشان برگزار گردیده است .
  • " بدون تردید ، « سرمایه و اعتماد اجتماعی معلمان » مهم ترین عامل و موتور محرکه برای اجرای مناسب و کامل برنامه های تدوین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش می باشد که به نظر می رسد اهمیت چندانی برای مقامات مربوطه ندارد . مرور تجربیات و روند وقایع موید این گزاره است که بدون همراهی ، اعتماد و مشارکت معلمان و رسانه های مستقل نمی توان هیچ تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کرد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تشکیل کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش بدون حضور " معلمان " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی وزارت آموزش و پرورش در حوزه « معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش » خبر از تشکیل کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در مورد تمام مسائل مطالعاتی و اجرایی مربوط به مباحث آموزشی، تربیتی و حوزه سلامت در این وزارتخانه داده است . آن گونه که فارس در این مورد خبر می دهد ؛ بنابر این بخشنامه، اداره کل آموزش…
  • " انتقاد تند منیژه حکمت از نامه سینماگران به رئیس قوه قضاییه در مورد محمد امامی: "شرم بر ما ، شرم بر سینمای ما... آیا رسواتر از این می شود ذلت و حقارت را فریاد زد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نامه ی جمعی از هنرمندان و سینماگران برای آزادی " محمد امامی " متهم اختلاس از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان ؟! مطلب ویژه

گروه رسانه/ « مشرق » نوشت : " بیش از ۲ سال است که پرونده فساد بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام ارجاع شده و جلسات آن در حال برگزاری است. این پرونده با تعداد زیادی متهم، به فسادهای صورت گرفته و اموال به یغما رفته در بانک سرمایه می‌پردازد. در این پرونده افرادی نام آشنا حضور دارند و محمد امامی که همه او…
  • « وزارت آموزش و پرورش به دستورالعمل ها و پروتکل های خود و مهم تر از آن ها به " منشور حقوق شهروندی " پای بند باشد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فعالیت " حرف حساب " متوقف شد مطلب ویژه

گروه رسانه/  کانال تلگرامی « آموزگاران » به مدیریت " جواد بابازاده " پنج شنبه 21 فروردین 1399 نوشت : " فعالیت کانال تلگرامی " حرف حساب " به مدیریت رضا نهضت متوقف شد. کانال حرف حساب یکی از کانال های منتقد سیاستهای وزیر و دیگر مدیران وزارت آموزش و پرورش بود. گفته می شود با شکایت وزارت آموزش و پرورش به دادسرای فرهنگ و رسانه،  آقای نهضت برای مدت کوتاهی بازداشت…
  • پرسش و پاسخ صدای معلم در نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران : تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » :

موسوی ، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان : آموزش و پرورش ما آگاهی کاذب است و چون یک اتوریته ای بر آن حاکم است آموزش و پرورش کاملا ایدئولوژیک است و توتالیتر است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر  آمد ( این جا ) ؛ نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران : تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » با حضور دکتر علیرضا صادق زاده ، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و نایب رئیس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ؛  دکتر سیدنقی موسوی ، عضوهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ؛  دکتر شهین ایروانی عضو هیئت علمی…
  • " آیا در کنار سیاست های انبساطی توسعه مدارس غیرانتفاعی و نیز ورود طرح خرید خدمات آموزشی به لایحه بودجه سال ۹۸ و پیشنهاد تحت پوشش قرار گرفتن سالانه ۱۰ درصد دانش آموزان در آن و یا به استناد ماده 41 قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ... فکری برای معلمان این مراکز و واحدها که پشتیبان قانونی و حقوقی ندارند شده است ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

معلمان مدارس غیرانتفاعی و طرح خرید خدمات آموزشی در تنگنای " کرونا " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « بحران کرونا " تاثیرات منفی را خود علاوه بر اقتصاد در سایر بخش های آموزش و پرورش هم گذاشته است . جمعی از معلمان مدارس غیردولتی در نامه ای که به وزیر آموزش و پرورش نوشته و در کانال تلگرامی خویش منتشر کرده اند ؛ چنین آورده اند : " در روزهای سختی که پزشکان و پرستاران در خط مقدم سلامت هستند، آموزش و پرورش و معلمان با شعار…
  • گفت وگوی صدای معلم با دکتر مقصود فراستخواه دربارۀ توسعۀ انسانی و آموزش در ایران ؛

فراستخواه : آموزش و پرورش ما تحت کنترل تمامی خواهانه است مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش از  آن که " بحران کرونا " جامعه را تحت الشعاع خویش قرار دهد  ؛ « صدای معلم » تصمیم گرفت تا گفت و گویی با دکتر مقصود فراستخواه استاد دانشگاه علامه طباطبائی حول محور " آموزش ایدئولوژیک و چالش های نظام آموزشی ایران " داشته باشد . این گفت و گو در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی بعد از کلاس درس ایشان برگزار گردیده است .
  • « صدای معلم » ضمن اسقبال از این تصمیم منطقی و معقول وزارت آموزش و پرورش امیدوار است تا این وزارتخانه ضمن همکاری با سایر دستگاه های مسئول در زمینه فراهم کردن زیرساخت های لازم و نیز استلزامات قانونی و حقوقی لازم و کافی و مهم تر از همه اجرای عملی و به دور از شعار " مدرسه محوری " و فاصله گرفتن از تصدی گری و اجرای اصل " نظارت " و نیز از بین بردن و تعدیل تبعیض های آزار دهنده در مورد معلمان ، این دستگاه را هر چه بیش تر به سوی اثربخشی و کارایی رهنمون سازد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش ؛ راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به تعویق افتاد ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ « صدای معلم » پیش تر در گزارشی با عنوان : " وزارت آموزش و پرورش در مورد " شبکه شاد " شفاف سازی کند ! " نوشت : ( این جا ) " امروز دوشنبه 11 فروردین معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ شیوه‌نامه آموزش مجازی در  شبکه اجتماعی دانش‌آموزان به استان‌های سراسر کشور خبر داد . ( این جا ) همچنین معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه…

نظرسنجی

میزان توجه به " منشور حقوق شهروندی " در وزارت محسن حاجی میرزایی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور