صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • " برنامه ی این کمیسیون برای احیا و بازیابی جایگاه خودش چیست ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش از سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطلب ویژه

گروه گزارش/ حجت‌الاسلام ‌ والمسلمین احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در نشست خبری دوم مرداد که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد به بیان مطالبی پرداخته است . ( این جا ) فلاحی گفته است : « پویایی و شفافیت، دو مطالبه مهم مردم از مجلس شورای اسلامی است و خبرنگاران و اصحاب رسانه، نقش مهمی در تحقق این دو امر دارند. رسانه‌های زیادی در مقابله با…
  • پیشنهاد « صدای معلم » به وزیر آموزش و پرورش آن است با توجه به هم گرایی در ستاد و افکار عمومی مبنی بر احیای " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " سریعا اصلاحیه ای به این منظور به مجلس و در قالب " فوریت " ارسال گردد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اعلام بازگشایی مدارس از 15 شهریور توسط وزیر آموزش و پرورش مبنای" قانونی " ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ  هیجدهم شهریور 1376  که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است ؛ زمان بازگشائی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد. ‌امتحانات پایان سال بعد از مهلت مقرر و در خرداد ماه انجام خواهد شد. ‌تعیین مناطق گرمسیری که امکان ادامه تحصیل تا پایان اردیبهشت ماه را به دلیل گرمای زودرس ندارند به…
  • پرسش مجدد صدای معلم : وجه قانونی انتصاب " غلامعلی حداد عادل " در شورای عالی آموزش و پرورش چیست ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پسر غلامعلی حداد عادل عضو هیئت مدیره انتشارات مدرسه ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نخستین نشست رسانه ای که با « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید ؛ « صدای معلم » چنین مطرح کرد : « پیش از آن که بخواهم پرسش های خود را طرح کنم لازم است اشاره ای داشته باشم به " انتصاب اعضای شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی " توسط رئیس جمهور. البته ایشان…
  • " آیا تحمیل هزینه به معلمان و دانش آموزان برای استمرار آموزش در شبکه شاد در تضاد آشکار با اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد رایگان بودن " تحصیل " برای همه آحاد و اقشار مردم نیست ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات جدید وزیر آموزش و پرورش در مورد " شبکه شاد " و پرسش های " صدای معلم " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخستین بار مهدی شرفی  شنبه 30 فروردین در گفت و گو با " ایرنا "  درباره استفاده معلمان و دانش آموزان از فضای شبکه شاد اظهار داشت: هم اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم که تا چند روز آینده استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد برای همه دانش آموزان و معلمان رایگان شود. هر چند آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات اینترنت رایگان برای استفاده معلمان در…
  • اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • خبرنگار : رویا برزگرپروانی

عامل موفقیت در نظام آموزشی فنلاند به خاطر " معلم حرفه ای " است ؛ آموزش های خیلی خوب در دانشگاه به آنها داده می شود و مراکز تربیت معلم جدا ندارند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست علمی - تخصصی با عنوان « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » در جهت توسعه دانش و شناخت…
  • " عملکرد ناقص ، مبهم و غیرکارشناسی وزارت آموزش و پرورش که برای بارها اتفاق افتاده ضمن ایجاد فضای ابتذال ، یاس و بدبینی بین معلمان ، موضوع مهم و راهبردی تربیت و نگهداشت " معلم حرفه ای " را در این دستگاه دچار چالش های جدی و راهبردی کرده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" آزمون رتبه بندی معلمان " تجربه ای شکست خورده و در تضاد با مفهوم و رویکرد " معلم حرفه ای " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آزمون رتبه بندی معلمان برای دومین بار در 25 تیر ماه سال جاری در "  سامانه ضمن خدمت فرهنگیان " بارگذاری و اجرا گردید . پیش تر و هنگام اجرای نخستین آزمون رتبه بندی معلمان ، " صدای معلم " در گزارشی نوشت : ( این جا ) پس از برگزاری آزمون جهت ارتقا و اعطای جدید رتبه به معلمان در طرح " رتبه بندی معلمان " که در 27…
  • « آن رشد سالانه ای که در سال 35 تا 55 بود اگر با همان روند ادامه پیدا می کرد وبا همان نرخ در بعد انقلاب ادامه داشت ما خیلی زودتر از این بیشتر این مردم باسواد می شدند. پس حتی آنگاه که می گوییم در بهداشت و آموزش پیشرفت کمّی کرده ایم حتی این جا هم ممکن است اغراق بکنیم »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ارائه " آمار " اغراق نکند ! از شاخص " نابرابری " هم بگویید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شاپور محمدزاده  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با اشاره به عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی در کشور در راستای کاهش نرخ بی سوادی در نقاط شهری و روستایی گفت: «نهضت سوادآموزی یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ فعالیت خود را آغاز کرد. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا ۱۳۶۵، حدود ۱۱ میلیون نفر به نرخ باسوادان کشور افزوده شده…
  • پرسش « صدای معلم » از سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و نیز رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آن است که نسبت محتوای این نشست با آن چه رئیس پیشین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد " آیین نامه تعارض منافع " گفته است چیست ؟ آیا قرار است همان وضعیت معیوبی که پیش تر و در ارتباط با عملکرد چنین موسساتی حادث بود در فضای مجازی و شبکه الکترونیکی باز تولید شود ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در موضوع " تعارض منافع " شفاف سازی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ جمعه 4 مرداد 1398 « صدای معلم » در گزارشی نوشت : ( این جا ) « نخستین بار در بهمن 1397 بود که رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  درباره « نه به هدررفت استعدادها در مسابقات چرتکه»  رسما اعلام کرد : ( این جا ) " کلا آزمون‌هایی مثل کانگورو و چرتکه و بحث‌هایی که بیش از حد به پرورش یک بُعدی مثلاً پرورش…
  • " انتقاد از رویکرد اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران : زمانی که وزارت آموزش و پرورش به صورت شفاف و مکتوب عضویت دانش آموزان ، معلمان و مدیران مدارس در شبکه شاد را اختیاری و غیراجباری اعلام کرده است چگونه می توان معلمان را مجبور کرد امتحان را در آن محیط برگزار کنند ؟ "

اعتراض یک معلم به رفتارهای " متناقض " وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون ها و امتحانات مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید خلاصه ای از روند طی شده در اعتراض « علی پورسلیمان » دبیر هنرستان کار و دانش شهید باهنر منطقه 9 تهران نسبت به رفتارهای متناقض و پرسش برانگیز اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش تهران است . ماجرا از زمان تعطیلی مدارس به علت ویروس کرونا آغاز گردید . این دبیر آموزش و…
  • " این همه تناقض گویی و تعارض در مواضع ناشی از چیست و چه کسی باید در مورد این رفتارها به جامعه و ذی نفعان آموزش پاسخ گو باشد ؟ فرضا مشکل اردوگاه منظریه ( شهید باهنر تهران) حل شود ؛ راه حل پایدار و علمی برای حل مشکل اقتصاد آموزش و پرورش چیست ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعارف و رودربایستی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با رئیس سازمان برنامه و بودجه ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شنبه 21 تیر  با حضور رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در اولین برنامه گفت و گو برمدار تحول و بهبود یادگیری، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌ و پرورش پرداختند. در این نشست از رسانه ها دعوتی به عمل نیامده بود . علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در این نشست می گوید: « حجم و گستردگی آموزش‌ و پرورش آن…

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور