صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • " آقای مدیر کل ! پس نظارت بالینی بر سیستم آموزشی و پرورشی مدارس چه شد ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اجاره سالن اجتماعات گروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش بانه به فروشگاه فرش و مبل؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کم تر مسئولی را در آموزش و پرورش می توان یافت که در مورد جایگاه گروه های آموزشی در آموزش و پرورش سخنرانی نکند . با این حال شیوه نامه ی اجرایی " آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی " پس از 4 سال توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ گردید . ( این جا ) « صدای معلم » در این گزارش نوشت : " حرکت از انتصابی…
  • مدیر صدای معلم در گفت و گو و پرسش و پاسخ انتقادی با فرهنگیان شهر ری :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

درد دل ها و این گونه ارتباط گیری در افکار عمومی و در حوزه رسانه اشباع شده است ؛ پیش نیاز سواد رسانه ای ، تفکر انتقادی است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • « صدای معلم » بارها و در راستای جریان " خودانتقادی " از عملکرد رسانه ها و خبرنگاران حتی در حضور مسئولان و مقامات انتقاد کرده است .اما پرسش این است که آیا مسئولان این وزارتخانه نیز به همین صورت شفاف و صادق هستند ؟ اگر به قول مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران وزیر و یا هر مقام دیگری سخنان و گفته هایش به طور گزینشی منتشر می شوند ؛ چرا باید آن مسئولان و مقامات دوباره و به کرات با همان رسانه های " سانسور چی " گفت و گو و یا مصاحبه داشته باشند ؟ " رتبه بندی معلمان " ، فرآیند رتبه بندی برای معلمان است . به صورت منطقی نمی توان رتبه بندی معلمان را خوان گسترده ای فرض کرد که همه افراد و گروه ها ناگزیر باید از آن لقمه ای بردارند ! این مقام اداری به جای این سخنان به فکر طراحی یک سیستم ارتقای حرفه ای برای بخش های اداری و ستادی وزارت آموزش و پرورش باشد . در عدم صداقت و غیرحرفه ای بودن برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان وزارت آموزش و پرورش همین بس که هیچ معلم و یا نماینده معلمانی در " هیات های ممیزی " سه گانه حضور ندارند .
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش از مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ... بقیه مدیران هم بخوانند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در هفته ای که گذشت از نحوه انعکاس افزایش حقوق معلمان در رسانه ها انتقادات شدیدی کرده است . خبرگزاری ایرنا که گفت و گویی در این مورد با عبدالرضا فولاوند داشته است می نویسد : ( این جا ) " در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تاکنون فقط بعد اقتصادی و افزایش حقوق فرهنگیان در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده و این نحوه انعکاس اخبار…
  • صدای معلم : در نشست قبلی که جنابعالی به همراه آقای کریمی حضور داشتید به موضوع ساخت مدارس در سوریه توسط جمهوری اسلامی اشاره شد . علی رغم خبری که روزنامه الوطن منتشر کرد و مسئولان ایرانی تکذیب کردند ؛ در مورد تجربیات ساخت و ساز و مکان یابی مدارس صحبت کردید . در این مورد بیشتر شفاف سازی کنید . علیرضا علی‌احمدی، وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت : درست است که مجلس در راس امور است، ولی در برخی موارد پایش را از گلیمش فراتر می‌گذارد و متاسفانه آموزش‌ و پرورش را با برخی مصوبات بیچاره کرده است ! متأسفانه فرهنگ لابی و بده بستان هم وجود دارد و اگر مسئولی بخواهد بماند باید در مواردی بده بستان داشته باشد . نمایندگان مجلس کار آموزش‌ و پرورش را مختل می‌کنند و فرمان آموزش و پرورش را در استان‌ها به دست می‌گیرند و تا تغییر مدیر مدرسه هم مداخله می‌کنند . آقای رخشانی مهر واقعیت سفرهای شما به برخی استان هایی که برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کردند چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: هیچ برنامه ای برای ساخت مدرسه در سوریه نداریم ؛ آن ماجرا شب نامه است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ سه شنبه 15 بهمن نشست خبری مهراله رخشانی مهر  معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با خبرنگاران و رسانه ها برگزار گردید . در نشست پیشین و مشترک ایشان و غلامرضا کریمی « قائم مقام وزير در امور بين الملل و رئيس مركز بين الملل و مدارس خارج از كشور» نخستین پرسش « صدای معلم » انتقاد…
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیرکل حقوقی ، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش آن است که تا چه میزان و در کدام موارد از این ماده 8 برای معلمان و یا کارکنان وزارت آموزش و پرورش اعمال گردیده است ؟مسئولان و مقامات از یک سو می گویند که معلمان حق انتقاد و اعتراض دارند اما مسیرهایی را برای این گونه کنش ها واقعا و به درستی تعریف و مشخص نکرده اند .مسئولان پاسخ دهند که کم هزینه ترین و منطقی ترین مسیر برای مطالبه گری و کنش گری موثر در حوزه " آموزش " چیست ؟ پرسش این رسانه آن است که این معاونت و زیرمجموعه های آن در « سامانه انتشار و دسترسي آزاد اطلاعات » فعال و به روز هستند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا واقعا قانون حمایت قضائی از کارکنان دولت و آیین نامه ی آن برای معلمان اجرا می شود ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : " آیا این گونه تعیین تکلیف ها برای اضلاع و ارکان تعلیم و تربیت - اگر واقعا کاری نمی توانند انجام دهند - مبتنی بر موازین حقوقی هستند ؟ " مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش قرار بود دستگاه‌های متصرف فضاهای آموزشی و پرورشی…
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • " آیا می توان از این گونه اعتراضات صنفی که تفسیر موسّعی از آن در جهت آسیب پذیر کردن امنیت و یا سیاسی کردن صورت می گیرد برداشت خاصی را معیار و ملاک نظر و عمل قرار داد ؟ آیا مسئولان و مقامات در جهت احقاق حقوق مسلم قانونی در چارچوب قانون اساسی و آزادی های شهروندی و مدنی تلاش و اهتمام لازم را به عمل آورده اند ؟ پرسش مهم این رسانه از این مقام قضایی آن است که آیا واقعا در این گونه موارد تناسب " جرم و " مجازات " رعایت گردیده است ؟ آیا این مقامات و سایر مسئولان همان گونه که در مورد این گونه پرونده ها حساسیت های " ویژه " را به خرج می دهند در مورد سایر تجمعات و تحرکات که اکثریت سیاسی بوده و حتی معطوف به " منافع ملی " و " مصالح جامعه " نبوده و حتی در تضاد و تعارض با آن ها هستند پی گیر بوده و برخوردهای قانونی و قضایی لازم را انجام می دهند ؟ معلمان علی رغم تحمل سختی ها و رنج های فراوان که مهم ترین آن ها " تبعیض " است اما مخالف خشونت در همه ابعاد آن بوده و به اذعان مسئولان از سالم ترین و پاک دست ترین اقشار جامعه محسوب می شوند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش های صدای معلم در مورد صدور احکام قضایی برای فعالان صنفی و معلمان استان خراسان شمالی مطلب ویژه

گروه گزارش/ صدور احکام قضایی برای 7 نفر از  فعالان صنفی و معلمان استان خراسان شمالی و نیز اظهارات رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی پرسش ها و ابهامات فراوانی را برای جامعه فرهنگیان ایران ایجاد کرده است . حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با تشریح جزئیات پرونده انجمن صنفی معلمان گفته است :  این افراد با سوء استفاده مالی اقدام به جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان کرده و مبالغ را در این ‌مورد…
  • پرسش های صدای معلم از حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : آقای ذوعلم ! در جامعه ما آدم ها حرف های خوبی می زنند اما معمولا به مرحله عمل که می رسد تغییر موضع می دهند . این حالت در مورد مسئولان و مقامات تشدید می شود . آقای ذوعلم در هر نشستی از مشارکت و تمرکززدایی می گویند. آیا آموزش و پرورش که به نظر مسئولان امری حاکمیتی است از یک سو و شما که در جمع بندی های مباحث ، دست آخر به ایده و نظر خودتان می رسد، این شعارها را در عمل تاب می آورید ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

دانش آموزان ، نوجوانان و جوانان به شاخص های اسناد تحولی نزدیک شده اند ؛ آن حرف خوب و عمل را که گفتید فقط در مسئولان نیست ، در غیر مسئولان هم هست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 14 بهمن نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم با خبرنگاران در محل این سازمان برگزار گردید . در این نشست « صدای معلم » پرسش هایی را مطرح کرد . آن چه در زیر می آید ،  پرسش های صدای معلم و پاسخ « علی ذوعلم » رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به این…
  • " نخستین پرسش این رسانه آن است که مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در برابر این توهین و ضرب و شتم این معلم روستایی کار خاصی پس از انتشار خبر صدای معلم انجام داد ؟ خشونت در همه ابعاد و از سوی هر فرد ، گروه و یا مقامی آن امری غیرمنطقی و غیرقابل قبول است . اما آیا مسئولان دلسوز و زحمتکش وزارت آموزش و پرورش فقط در برابر یک رکن تعلیم و تربیت " حساسیت ویژه " دارند ؟ چه فرد و یا مقامی باید حافظ حقوق شهروندی معلمان و امنیت شغلی و فرهنگی آنان باشد ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

قدردانی والدین دانش آموز مضروب از مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نوشت : ( این جا ) " به دنبال انتشار تصاویر و خبر ضرب و شتم دانش آموز یکی از مدارس تبریز و واکنش و برخورد سریع با خاطی، والدین وی با حضور در دفتر کار مدیر کل از برخورد مناسب با موضوع قدردانی کردند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، به…
  • دانشجو معلم سال اول در دانشگاه ( پردیس ) فرهنگیان شهر ری : بسیاری از افراد و حتی معلمان باسابقه به جای آن که به من و جوان ها انگیزه بدهند ما را متاسفانه ناامید می کنند . پاسخ من دانشجو معلم با 18 سال سن به این گونه معلمان آن است که اگر شما این حرفه را نمی شناختید و یا از آینده آن بی خبر بودید چرا خودتان " معلم " شدید ؟! معلم بازنشسته با 31 سال سابقه : امیدوارم بتوانم گامی حتی کوچک در جریان پرورش تفکر نقادانه در آموزش و پرورش بردارم . از گام یکم نمی توان به گام دهم رفت . ما باید بتوانیم جریان تفکر انتقادی را به تدریج و گام به گام در آموزش و پرورش نهادینه کنیم .
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

شورای سازمان معلمان شهر ری با رویکرد " تفکر انتقادی " رسمیت یافت مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ امروز پنج شنبه صبح  نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل " پرداخت . پورسلیمان ضمن نقل قول از برخی سخنان مصطفی…

نظرسنجی

میزان توجه به " منشور حقوق شهروندی " در وزارت محسن حاجی میرزایی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور