صدای معلم

یادداشت

  • " بنابر قوانین و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند بر خلاف این قوانین و اسناد مزبور اقدام به فعلی کند که نافی قوانین، عدالت آموزشی و حق برابر شهروندان از امکانات و وسایل تسهیل کننده آموزش باشد. الزام خانواده‌ها و معلمان به نصب نرم‌افزار به اصطلاح «شاد» بر روی گوشی‌های هوشمند، شاید موجب طیب خاطر وزیر و مجموعه حامی این مأموریت شود، اما در میدان زندگیِ خانواده‌های محروم و افراد کم‌درآمد جامعه، موجب ملال است. با این حال اگرچه نام نرم افزار، «شاد» است، اما برای برخی از فرزندان این مملکت حامل شادی نیست بلکه پیام‌آور غم است. در این روزگار صعب و سخت از متولیان تربیت رفتارهای ضد تربیتی، زیبندە نیست! زبان تربیت، زبان عطوفت و نرمش است. با زبان تهدید و انذارهای زبر اداری، نمی توان مدعی پداگوژی بود "
  • احمد شبانی بانه

آموزش غمناک با نرم افزار شاد (نگاهی به جایگاه قانونی الزام خانواده‌ها به نصب نرم‌افزار شاد) مطلب ویژه

یکی از عارضه‌های بسیار جدی دوره پساکرونا، وضعیت آموزش در کشورهایی است که از زیرساخت‌های لازم برای آموزش کارآمد برخوردار نیستند. ایران از جمله این کشورهاست. در اینجا مفهومی که می‌تواند به کمک این بحث بیاید، «مدارس هوشمند» است. حال پرسش این است که هوشمندسازی مدارس، در کجای حل این عارضه نقش ایفاء می‌کند؟ اگرچه سابقه هوشمندسازی مدارس در ایران به سال 1380 باز می‌گردد و به دنبال آن روند اجرایی این…
  • " زمانه ما تفاوت چندانی با دوره سعدی پیدا نکرده است. ضعف در عدالت اجتماعی ، قحط وجدان کاری، ریاکاری و امثال آن از جمله گزاره های شعر سعدی اند که هنوز در میانه ما وجود دارند. می توان با بهره گیری از حرف های او ، رویكردی متعادل به زندگی روزمره داشت و ریشه بسیاری از منازعات و كشمكش ها را در جامعه خشكاند "
  • علی افشار سمیرمی/ همکار صدای معلم

به بهانه اول اردیبهشت (روز بزرگداشت سعدی)

شعر سعدی برای ما یک تفنن نیست. سعدی مثل حافظ در حافظه تاریخی ما ادامه پیدا کرده است .سعدی جامعه آرمانی را در برابر جامعه واقعی به تصویر می‌کشد. وی دركار تعليم و تربيت كودكان يا جوانان و يا گروه خاصي نيست. او تلاش مي كند تا رايحه تربيت را در جامعه نشان دهد؛ براي همين است كه موضوع هاي متفاوتي از قبيل؛ سكوت، پرهیز از سخن ناروا، تواضع، غيبت ، سخن…
  • " آیا ماده ۵۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در اداره کل آموزش و پرورش استان فارس محلی از اعراب دارد؟ "
  • غفار جلالی/ معلم

مدیریت و یا مریدیت ؟! مطلب ویژه

  انتصاب مسئولین در رده های مختلف اداری، یکی از مسائل مهم و از وظایف خطیر حکومت اسلامی است، چرا که مهمترین عامل دوام یک حکومت فرزانگی و شایستگی مسئولین آن نظام می باشد. تا آنجا که امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند : "یستدل علی ادبار الدول باربع : تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تأخير الافاضل" (غررالحکم صفحه ۳۴۲). چهار عامل باعث شکست دولت ها می شود: …
  • در این شرایط بحرانی که صدا و سیما و دولت از مردم می‌خواهند با یکدیگر مهربان باشند و برای آسایش جامعه ایثار و فداکاری کنند ، خود هیچ قدم موثری در شرایط فعلی در جهت آموزش همگانی بر نمی‌دارند و به جای رفع فیلتر شبکه های مجازی مانند تلگرام و یوتیوب که بستری مناسب تر برای آموزش هستند ، ظرفیت پاسخ گویی به حجم بالای پیام ها و رسانه های آموزشی دارند و دارای آرشیو فوق العاده از فیلم ها و فایل های درسی هستند به فکر کشف دوباره آتش و " آزمودن آزموده" افتاده اند
  • محمد کرم پور/ دبیر فیزیک شهرستان رومشکان

شبکه شاد : "کشف دوباره آتش" !

  در این روزهای مبادا که تمام سیستم های آموزشی دنیا فلج شده ، وزارت آموزش و پرورش در تصمیمی کارشناسی نشده به فکر ساخت شبکه ای اجتماعی برای آموزش مجازی دانش آموزان افتاده است . داستان از آنجا شروع شد که تعداد زیادی از معلمان بعد از آنکه فهمیدند تعطیلات نسبتا طولانی مدت خواهد بود به صورت خودجوش شروع به راه اندازی گروه های درسی در شبکه های مجازی شناخته شده…
  • " نگاه از بالا به پایین، قیم مابانه و ناچیز شمردن نیازها و اختیارات واقعی معلمان و دانش آموزان تکرار داستان غم انگیز افول آموزش پرورش متمرکز ماست "
  • شیرین فراهانی/ مدیر دبستان اردیبهشت - ناحیه 3 کرج

آموزش تحمیلی مجازی با چاشنی دستور و نگاه غیرکارشناسانه ؟!

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرندچو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار با توجه به شیوع ویروس کرونای میکروسکوپی، بحران جدی جهانی و تهدید سلامت و جان همۀ افراد، مدارس به عنوان یک محیط اجتماعی با ریسک بالای انتقال ویروس، از اول اسفند 89 تعطیل شد. اما آموزش کتاب های درسی در گروه های واتس آپ یا تلگرام با تلاش و پیگیری مدیران،…
  • 24 اسفند 1393 : " منابع مالی تامین کننده نظام رتبه بندی معلمان مشخص نشده و یا شفاف نیست. اجرای نظام رتبه بندی معلمان اگر مطابق اصول و قواعد علمی و نیز آماده سازی زیرساخت های مربوطه صورت نپذیرد و در اجرای آن شتاب زدگی صورت گرفته و بدون کارشناسی و بازخورد اجرا شود به سرنوشت طرح های قبلی دچار خواهد شد. پیشنهاد می شود قبل از تصویب و اجرای نظام رتبه بندی، مشکلات بودجه ای آموزش و پرورش به صورت ریشه ای و در یک فرآیند کارشناسی حل شود. اگر قرار است در مورد معیشت و اقتصاد معلمان کاری صورت گیرد بهتر است به همان قانون مدیریت خدمات کشوری و قوانین مصوب قبلی مراجعه شود. سازمان نظام معلمی " باید عهده دار اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تنها مرجع صدور صلاحیت های حرفه ای و تخصصی برای تدریس و حرفه معلمی باشد. "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

در حاشیه نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور : همچنان سوراخ دعا را گم کرده اند ! مطلب ویژه

" اغلب بین افراد همه افراد و اراده عمومی تفاوت بسیار است . دومی فقط نفع مشترک را در نظر می گیرد ، لیکن اولی نفع خصوصی را می خواهد و حاصل جمع اراده های افراد است . حال اگر از این حاصل جمع منها و بعلاوه هایی که یکدیگر را خنثی می کنند حذف نمائید آن چه باقی می ماند اراده عمومی است . " ( 1 ) پیش از نگارش…
  • " شایسته است حال که دولت به موضوع ورود پیدا کرده است طبق طرح رتبه بندی و سند تحول بنیادین، جدولی تهیه شود و امتیازات حاصل از کسب رتبه های ۱ تا ۵ به صورت شفاف مشخص و به معلمان اعلام شود؛ به طوری که هر معلم بداند بعد از کسب رتبه بالاتر با مدرک کارشناسی/ ارشد/ دکتری تخصصی و با سنوات و دیگر شاخص ها چه امتیازی به حکم او افزوده خواهد شد "
  • مجتبی حسینی/ لرستان

آیا ورود دولت و معاون رئیس جمهور در بحث اجرای "طرح رتبه بندی" و " افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری"، منجر به اجرای تمام و کمال قانون خواهد شد؟

بهبود معیشت و افزایش یافتن حقوق یکی از مطالبات معلمان می باشد ؛ در سال ۹۸ دو موضوع جهت افزایش حقوق پیش آمد: یکی اجرای افزایش حقوق ناشی از اجرای "طرح رتبه بندی" بود و دیگری "افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری" که با تاخیر چند ساله برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود. در بهمن ماه ۹۸ احکام جدیدی در قالب طرح رتبه بندی صادر…
  • " در جامعه ما و در میان مدیران سیاسی و حتی فرهنگی و آموزشی انواع این کژتابی های مفهومی رواج دارد. ما نیاز به یک جریان نقّاد داریم که این کژتابی ها و تلقی های ضدتوسعه و تحول را بنمایاند و انگاره های ناصحیح جامعه را نسبت به نهاد بسیار خطیر و آینده ساز مدرسه اصلاح کند و معلمان، مدیران مدارس و والدین را نسبت به برخی ذهنیت هایی که دارند، به تأمل وادارد "
  • مرتضی نظری

سه تلقیِ مسموم از مدرسه و ضرورت تحرک و هوشمندی آموزش و پرورش

سه تلقیِ مسموم از مدرسه و ضرورت تحرک و هوشمندی آموزش و پرورش :  ۱. تلقیِ انتخاباتی نگاه برخي سیاسیون جامعه ما به مدرسه و نهاد آموزش و پرورش به عنوان سازمان رأی و محلی برای تقسیم پست و جایگاه بین اقوام و اعضای ستاد انتخاباتی خود است. این نگاه بسیار تلخ و دلسرد کننده است. نهاد محجوب و نجیب آموزش و پرورش در سالیان متمادی، نمایندگان بسیاری از طیف های مختلف را…
  • " هر یک از تشکل های شرکت کننده در نشست مورد نظر، پس از برگزاری آن در گزارشی دقیق و با پرهیز از کلی گویی های مبهم، جزییات استدلال ها و دفاعیات فنی و منطقی خود از حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته در جلسه مزبور را به جامعه فرهنگی کشور ارائه نمایند تا معلوم گردد چگالی این نمایندگی ها در چه سطحی است؟ "
  • اسدالله حیرانی

نمایندگان معلمان یا همنوردان سیاسی ؟

گروه تشکل ها/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لایو ( برنامه زنده ) اینستاگرامی با فرهنگیان به سؤالات آنها در مواردی مانند حذف رتبه بندی معلمان ، افزایش فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری ، تبعیض شکل گرفته میان معلمان و اداری ها ، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان و...  پاسخ داد . همچنین نوبخت رئیس سازمان برنامه…
  • " مطالب مزبور خیلی به مسایل مالی و پول ارتباطی ندارد بلکه بخش اعظمی از مشکلات با مدیریت و درایت صحیح قابل حل می باشد "
  • بابک. س

نامه ی دریافتی ؛ چند پرسش از مدیریت آموزش و پرورش شهریار

گروه استان ها و شهرستان ها نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان شهرستان شهریار برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار توضیح و پاسخ مسئولان اعلام می کند .

نظرسنجی

میزان توجه به " منشور حقوق شهروندی " در وزارت محسن حاجی میرزایی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور