صدای معلم

یادداشت

  • " مدرسه‌ی فرهاد و تجربه‌های گرانقدرش، راهی را به نظرکردهای جدید در امر مدرسه‌داری در زمان خودش گشود و مادر پرمهر و‌ پردانش آن مدارس، توران میرهادی، جرئتی را در میان زنان فرهیخته برانگیخت تا هم مدرسه را مدرن و‌ جدی بنگرند و‌ هم انحصار مردسالاری در مدرسه‌‌داری را بشکنند "
  • دکتر محمدعلی فیاض بخش

تک ستاره کاربلد دیگری در آموزش و پرورش مردم نهاد پرکشید

بانوی فرهیخته، مرحومه توران میرهادی (خمارلو) را مادر آموزش‌ و‌ پرورش مدرن ایران لقب داده‌اند. به عنوان یک معلم با تجربه‌ی چهل‌ساله، این لقب را بر او می‌پسندم و روا می‌دانم.زمانی که نوجوان دبیرستانی بودم و مسیر خانه تا مدرسه‌ی علوی را هرصبح پیاده می‌سپردم، از جلوی مدرسه‌ «فرهاد» در خیابان ژاله رد‌ می‌شدم؛ مدرسه‌ای که او با دستیاری فرزندش بنیان نهاده بود و در آن زمان در زمره‌ی مدارس بسیار خوب…
  • چرا نهادهای نظارتی در آموزش و پرورش کاری نمی کنند ؟
  • پیروز موسی زاده/ کارشناس حقوقی

گسترش رانت در بخش سرویس مدارس!

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از کارشناسان در مورد " سرویس مدارس " برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه ضمن دعوت از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به پاسخ گویی انتظار دارد تا نهادهای نظارتی نقش فعالی در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ایفا کنند .
  • " معرفي «محسن حاجي‌ ميرزايي» به عنوان وزير پيشنهادي آموزش‌ و‌ پرورش نشان داد که دولت دوازدهم عملاً در شناخت مشکلات و معايب بزرگترين نهاد اجرايي کشور ناتوان است و آموزش‌ و پرورش علي‌رغم تمامي کمبودها و مشکلات، جزو اولويت‌هاي دولت روحاني نبوده و نيست "
  • حسين طاهري‌فرد/ فعال فرهنگي و رسانه‌اي

روحاني، فرهنگيان و يک پرسش مطلب ویژه

سرانجام وزير پيشنهادي آموزش‌ و‌ پرورش مشخص شد و بر خلاف تمامي پيش‌بيني‌ها، «سيدجواد حسيني» سرپرست فعلي آموزش‌ و‌ پرورش به مجلس معرفي نشد تا مشخص گردد انتخاب وزير نه در راستاي حل مشکلات اين حوزه، بلکه متاثر از گرايش‌هاي جناحي‌ و ‌حزبي‌ دولت‌مردان بوده و برخلاف تمامي اظهارنظر‌ها و ادعاها، مصالح‌ و‌ منافع اکثريت فرهنگيان قرباني سهم‌خواهي جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي شده است. شايد به جرات بتوان گفت که بزرگ‌ترين دستگاه…
  • " در 4 دهه ی پس از انقلاب اسلامی ، همان گونه که کیفیت آموزشی به محاق رفته است کیفیت و قد افرادی که تصدی این وزارتخانه را بر عهده گرفته اند روند نزولی داشته و به عبارتی مدیریت ها " کوتوله " شده اند ؛ نمی توان و نمی شود رویاهای بزرگ در سر داشت ، افق های وسیع و چشم اندازهای بلند مدت در سر پروراند اما ضعیف ترین ، کم سوادترین و روزمره ترین فرد را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفت ! "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

وزیر آموزش و پرورش مبصر کلاس نیست ! مطلب ویژه

سیاست های دولت روحانی در حوزه آموزش و پرورش و به ویژه نحوه ی انتخاب وزیر آن در وهله نخست مبهم و غیرشفاف و مهم تر از آن " غیرعلمی " می باشد . البته رویکرد کلی سیاست های روحانی در این حوزه صرفه جویی هر چه بیشتر در منابع ورودی و به قولی مدیریت بهره وری در حد بالا برای اقناع نیازهای نخست این وزارتخانه بزرگ در بخش مطالبات و معوقات…
  • " اي كاش بزرگواران صبوري مي‌كردند تا جناب آقاي حاجي ميرزايي كتبي و يا شفاهي، برنامه‌ها و سياست‌هاي مديريتي خويش را ارائه مي‌داد "
  • محمود حدادي/ پژوهشگر حوزه مديريت رسانه (تمركز بر كاركرد آموزشي رسانه‌ها)

حاشیه ای بر معرفی حاجي ميرزايي وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

اين واقعيت كه تعدادي از اعضاي ارجمند خانواده بزرگ آموزش و پرورش به هر دليل احساسي و يا عقلاني، از اقدام رئيس‌جمهور محترم در معرفي نكردن جناب آقاي حسيني به عنوان وزير پيشنهادي به مجلس شوراي اسلامي ناخرسند باشند، امري عادي و طبيعي تلقي ‌مي‌شود. برخي از اين عزيزان به جهت توانمندي در قلم زدن و دسترسي به تريبون‌هاي رسانه‌اي، حس و حال و نقطه نظرات خود را در اين زمينه نشر…
  • وزیر آموزش و پرورش نمی تواند تنها یک میرزا بنویس ساده باشد !

ابراهیم سحرخیز هم از گزینه ی پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ از زمان معرفی رسمی « محسن حاجی میرزایی » به عنوان گزینه ی پیشنهادی دولت به مجلس تاکنون واکنش های مختلفی از سوی فرهنگیان ابراز شده است . « صدای معلم » نخستین رسانه ای بود که رسما  انتقاد خود را از این تصمیم ابراز داشت : ( این جا ) این رسانه نوشت : " از زمان انتخاب « حسن روحانی » به عنوان رئیس جمهور تاکنون وزارت آموزش…
  • " مساله مهاجرت نخبگان و فرار مغزها پديده بسيار پيچيده و چند وجهي است و عوامل بسياري در بروز اين آسيب‌ اجتماعي موثرند. از جمله مهم‌ترين دلايل مهاجرت نخبگان ايراني مي‌توان به عواملي چون فرصت‌هاي شغلي محدود و نبود نظام شايسته‌سالاري، نداشتن امكانات علمي-پژوهشي مناسب و پيشرفته، مسائل اقتصادي و نبودن امكانات رفاهي اشاره کرد "
  • حسين طاهري‌فرد

نخبگان از چه و براي چه مهاجرت مي‌کنند؟! مطلب ویژه

در روزهاي گذشته ارائه آماري جديد از مهاجرت «نخبگان»، يکبار ديگر بحث مهاجرت «تحصيل‌کردگان ايراني» را مورد توجه قرار داد. براساس آخرين مطالعات انجام شده در بنياد ملي نخبگان، مهاجرت قطعي برترين‌هاي کنکور و المپيادهاي علمي کشور به طور چشمگيري در حال کاهش است. طبق آمارهاي بنياد ملي نخبگان، خروج نخبگان از کشور در سال‌هاي 95 تا 97 در مقايسه با سال‌هاي 90 تا 92 با روند کاهشي روبرو شده است. بر…
  • " چرا دانشجویی که قدم در یک دانشگاه راهبردی گذاشته و به نقش دانشگاه فرهنگیان و دانشجویی واقف است حتی بعضا نسبت به پیگیری و طرح مسائل درون دانشگاهی و صنفی و آموزشی دلسرد و احیانا بی تفاوت است؟ چگونه می‌توان از چنین دانشجویی انتظار داشت موذن جامعه باشد و با خواب غفلت خود جامعه را نیز در غفلت رها نگذارد و مهمتر آنکه چگونه می‌توان انتظار تربیت نسلی کنشگر، فعال و پویا در مواجهه با مشکلات را از چنین طرز فکری توقع داشت؟ "
  • میلاد همتی‌زاد/ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان

نابالغی سیاسی دانشجو‌ معلمان یا بیم برخوردهای انضباطی؟

  بی شک یکی از ملزومات دانشجویی و دانشجو بودن ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و دغدغه ها و مطالبه‌گری در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه سیاسی و اجتماعی است به نحوی که می‌توان گفت حقا بیان دیدگاه جزیی از ذات دانشجو است.  با توجه به وضعیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی حاکم بر دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و آموزشی که مرکز تضارب آرا و ارائه نظرات موافق و مخالف است…
  • نمایندگان مجلس به خاطر اعاده حیثیت از سیدجواد حسینی و افکار عمومی معلمان هم که شده به گزینه پیشنهادی دولت جهت وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد ندهند!
  • حسین رمضان پور/ فعال فرهنگی خراسان شمالی - بجنورد

آب سردی روی بدنه فرهنگیان! مطلب ویژه

  نیک به خاطر دارم در آغاز دور دوم دولت و پس از کنار گذاشتن دانش آشتیانی؛ گزینه های متعددی برای معرفی به مجلس جهت تصدی وزارت مطرح شدند و در نهایت گزینه ای که اصلا کسی فکرش را نمی کرد به مجلس معرفی شد و همگان را در بهت و حیرت فرو برد. بطحایی که سال ها بر مهم ترین معاونت وزارتخانه تصدی داشت و به عنوان معاونت پشتیبانی و مالی…
  • " برنامه محوری، نگاه سیستمی، گفتمان سازی و بهره گیری مناسب از ظرفیت های رسانه ای کشور توانست وی را به عنوان چهره ای توانمند به فرهنگیان مشکل پسند و بی اعتماد نسبت به مسئولین گذشته این وزارتخانه معرفی نماید "
  • دکتر مهران صولتی/ جامعه شناس

چرا سیدجواد حسینی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی نشد؟!

  بالاخره پس از گذشت بیش از دوماه از گمانه زنی های مختلف پیرامون تداوم یا توقف فعالیت سیدجواد حسینی به عنوان وزیر آینده آموزش و پرورش، معرفی محسن حاجی میرزایی به مجلس قطعی شد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وی موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس می شود یا خیر؟ ورود حسینی از همان ابتدا اما چنان محکم بود که توانست در مدت کوتاهی نوید بخش فرارسیدن…

نظرسنجی

نظر شما درباره حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس و تفویض آن به موسسات خصوصی با مسئولیت خود والدین چیست ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور