صدای معلم

یادداشت

  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

هر چه می خواهی بکن ، بر مردم آزاری نکوش

مرشدِ روز جزا بر عاشقان پیوست دوشبر کمر دستار بست و مثل ما شد خرقه پوشاز طرب در جمعِ رندان ، آسمان پر نور شدصور اسرافیل از آن بالا بیامد بر خروشحضرت معشوق بر زاهد ، قبا می خواست گفتاحتراما" ، جامه ی تزویر را اینجا نپوشبر رَهان این بندگانم را ، چنان ترسانده ای!بین من با تو در اینجا هم ، به تو دارند گوشروح خود از آن به آنان بر…
  • آقای علی رمضانی ؛ رسالت شما در سِمت مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش ‌و پرورش چیست ؟چرا شفاف و روشن نمی گوئید که آموزش و پرورش توانایی مالی و مدیریتی لازم برای حفظ و نگهداری تمامی اردوگاه های رفاهی – تفریحی دانش آموزی را ندارد ؟
  • مینو امامی

باز هم اردوگاه شهید باهنر ... این بار هتل سازی ؟!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش ‌و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های فعالیت‌های فرهنگی در این وزارتخانه و در پاسخ به سئوال مجری برنامه به طور مختصر ، چنین گفت : * 5 میلیارد تومان بودجه فرهنگ و هنر است که در خدمت آموزش و پرورش قرار دارد و سهم هر دانش‌آموز 333 تومان است برای مقابله با هجمه‌ها…
  • ما معلمان از این طرح های بی سرانجام در تعاونی های مسکن نواحی و مناطق شهر و استان خود بسیار تجربه کرده ایم !
  • فرهنگی/ تبریز

تبعات "مسکن مهر " به خوشی پایان نیافته ، طرح جدیدی به نام " مسکن ملی " در راه است !

بنا به آمارها از حدود ۱۷ میلیون خانوار کشور حدود ۵ میلیون خانوار فاقد مسکن مناسب هستند. انفجار قیمت املاک و مستغلات در تهران و سایر شهرهای بزرگ و کوچک ایران ، از سال ۱۳۸۵ و اندکی پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد آغاز گردید. در کمتر از چند ماه قمیت مسکن ۵۰٪ افزایش یافت و تا دو سال بعد پیوسته ادامه داشته و نهایتاً با رکود تورمی در تابستان ۱۳۸۷…
  • " و کاش معلم‌های تمام کلاس‌ها، از بافت اقتصادی-فرهنگیِ گوناگونِ دانش‌آموزان، راهی به درون بچه‌های دوران ابتدایی بگشایند؛ دوران حساسی که می‌شود در آن، با روشن کردن استعدادی و برافروختن خلاقیتی، در تاریکی‌ها نقبی زد و سوی روشنی جُست "
  • آرزو رضایی مجاز/ شاعر ، معلم و روزنامه نگار

" فقر " و احتضار فضيلتِ کلاس (تجربه‌نگاری دانش‌آموزی که روزی معلم شد!) مطلب ویژه

"فقر" در مدرسه، طرح جزئی‌‌شده‌ی خود را نشان می‌دهد؛ آن را می‌توانی به‌‌صورت مجزا در کفش‌ها، رنگ و روی لباس‌ها، چانه‌ی مقنعه، دسته‌ی کیف، اندازه‌ی مدادها، آستینی که از زیر روپوش بیرون می‌زند، ضخامت جلد دفترها، كُندیِ تراش‌ها و... ببینی. فقر حتی رایحه‌ی خاص خود را دارد که در ته‌مانده‌ی بویش لابه‌لای لب‌های نهارخورده افشا می‌شود. فقر در كلاس‌، هرگز نمی‌تواند یک راز بماند.  اول مهر و دوران ابتدایی من، خودنمایی فقر…
  • " تا زمانی که مجلس شورای اسلامی ، دولت و وزیر آموزش و پرورش ، فقط به رفع مشکلات بودجه ای می اندیشند ، اوضاع ما همین است و اگر وزیر آموزش و پرورش استقلال رأی نداشته باشد و قادر به تصمیم گیری مفرد نباشد و مطیع مستقیم تصمیمات دولت و مجلس باشد ، احتمال هر نوع تغییر و تحول سازنده در آموزش و پرورش محال است "
  • مینو امامی

مدارس هیأت امنایی محلی برای درآمد بازنشستگان و استثمار معلمان ؟!

" شورای عالی آموزش و پرورش در راستای کمک به اجرای ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 144 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور و قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها و شهرستانها و سیاست مدرسه محوری و به منظور ارتقای كیفیت برنامه های آموزشی و تربیتی مدارس ، جلب و توسعه مشاركت های مردمی و خیّرین در احداث و اداره امور مدارس ،…
  • " تشکل های صنفی باید صرفا نیرو و توان کارشناسی خود را معطوف به مسائل آموزش و پرورش آن هم از دریچه صنفی نمایند تا شاید برآیند فعالیت آنها بتواند اندکی در راستای تحقق حقوق معلمان و فرهنگیان کارساز شود "
  • کامران رحیمی

نقدی بر بیانیه اخیر " شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران " مطلب ویژه

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،  "در اعتراض به حمله تجاوز کارانه ترکیه به شمال سوریه و کشتار غیرنظامیان" بیانیه ای صادر کرده است. ( 1 ) با مطالعه و دقت در ماهیت آن بیانیه به ذکر نکاتی  می پردازم . با توجه به اینکه انتظار می‌رود شورای هماهنگی تشکل های صنفی، به مسائل صنفی معلمان و فرهنگیان بپردازد، ورود این شورا به مسائل سیاسی منطقه ای چندان ضرورت و یا وجاهتی…
  • شهردار کرج در همایش بزرگ پیوند انجمن اولیا و مربیان :
  • رضا قاسم‌ پور

جامعه نیازمند و تشنه تربیت شهروندان مسئول است نه شهرنشین صِرف !

در صبح باران‌ خورده دوم آبان ۱۳۹۸ اولین همایش بزرگ پیوند انجمن اولیا و مربیان با حضور بیش از دو هزار نفر از اعضای انجمن‌های چهار گوشه استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار گردید.این همایش سترگ با همکاری آموزش و پرورش استان البرز و شهرداری کرج تحت عنوان شهر پیوند و با حضور مسئولین استانی، نمایندگان مجلس، اعضای شورا و شهرداری کرج، مدیر کل دفتر انجمن اولیا و همچنین…
  • " گزارشی تحلیلی و موردی از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در یک مدرسه "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" موی دانش آموزان را آزاد خواهم کرد ! " مطلب ویژه

هنوز و پس از گذشت هفته ها از انتشار گزارش و یادداشت صدای معلم در مورد سانسور نظرات در مجلس دانش آموزی به دلایل و چرایی این مساله نرسیده ام . این که مدیران و مسئولان در سطوح مختلف اجرایی و برنامه ریزی در وزارت آموزش و پرورش مهم ترین خروجی این شورای دانش آموزی را تمرین دموکراسی ، قانون مندی ، مشارکت و کارهای گروهی و... عنوان می کنند اما به…
  • شنیده نشدن صدای معلمان و بی‌توجهی به کیفیت آموزش‌ و پرورش در این استان کوچک جنوبی ما را به این فکر می‌اندازد که مسئولان گوشی برای شنیدن ندارند و مطالبات و فریادها در این زمینه نیز شاید بی‌اهمیت‌ترین موضوع باشد!
  • ارسالی یک معلم از بندرخمیر هرمزگان

چه کسی گوش مدیران آموزش‌ و پرورش بندر خمیر را برید! مطلب ویژه

شنیده نشدن صدای معلمان و بی‌توجهی به کیفیت آموزش‌ و پرورش در این استان کوچک  جنوبی ما را به این فکر می‌اندازد که مسئولان گوشی برای شنیدن ندارند و مطالبات و فریادها در این زمینه نیز شاید بی‌اهمیت‌ترین موضوع باشد!یکی از بزرگ‌ترین عامل چالش حوزه تعلیم و تربیت در هرمزگان ضعف مدیران مناطق است که با واسطه‌گری و گزینش باند و جناحی منصوب می‌شوند که البته طبیعی است مدیر مذکور در عمر…
  • " مدیران مدارس دولتی همزمان مواجه با بخشنامه‌های حجیم و با جیب خالی و بدون سرانه مجبور به اداره مدارس دولتی بوده و همزمان در چهار جبهه معلمان معترض، وظایف سازمانی حجیم و همچنین اولیای فراری از مشارکت در امورات مدرسه، دانش‌آموزان گریزان از درس و مشق و محتوای غیرکاربردی و کهنه کتاب‌ها در نزاعی بی‌امان، دائمی و فرسایشی به سر می‌برند "
  • رضا قاسم پور

مدیران مدارس دولتی با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

 اخذ وجه در ثبت‌نام مهم‌ترین مشکل مدیران مدارس دولتی عادی، دریافت کمک‌های مردمی است. تقریبا مدیری یافت نمی‌شود که برای پاسخ‌گویی در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی یک پایش در ارزیابی و شکایات نبوده و یا پرونده‌ای برایش مفتوح نباشد.مسئولین در حوالی بازگشایی مدارس، برای کم کردن فشار افکار عمومی و بعضا برای خودشیرینی مقابل دوربین قرار گرفته و صحبت از غیرقانونی بودن اخذ کمک‌های مردمی می‌کنند. پس از گذشت دوره ثبت‌نام گفته…

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور