صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

  • " از دولت در مفهوم عام آن انتظار می‌رود صدای حق‌طلبی آشکار و ندای جنبش زیر پوستی معلمان شریف ایران را آن طور که هست بشنود، نه آن طور که دوست دارد. همچنین از امنیتی کردن اعتراضات صنفی پرهیز نماید. دولت باید به این باور برسد که آموزش و پرورش محور توسعه است نه بر باد دهنده بودجه مملکت "
  • رضا قاسم‌ پور

معلمی یک حرفه است ؛ آن را در مقیاس جهانی ببینیم !

در آستانه روز معلم باز هم در و دیوار و رسانه ها آکنده است از شعارهای تصنعی همچون:"معلمی شغل نیست عشق است و ایثار""معلمی شغل انبیاست"و ...در اینکه در بطن معلمی عشق و ایثار پیامبرگونه نهفته است شکی نیست، منتها دو گروه با افراط و تفریط از طرح چنین شعارهای هدفدار سوء استفاده کرده و عامدا و یا ناخودآگاه حق و حقوق طبیعی معلمان را زیر رادیکال می برند. یک طیف، بخش‌هایی…
  • صدای معلم : آیا به نظر شما ، نوع برخورد یا نوع مدیریت بحران استان نمی توانست این باشد که این تهدید ها را تبدیل به فرصت کنند و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و نوع برخورد با همکاران به نحوی مناسب تر انجام می شد؟

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان : در جلسات شورای تامین استان دعوت نمی شویم ؛ نگاه امنیتی را نمی پذیریم ؛ برخوردهای صورت گرفته را قبول نداریم مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ گفت و گوی صدای معلم با محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تاریخ پنچ شنبه یکم اردیبهشت ماه در دفتر کار ایشان انجام شد . نمایندگان صدای معلم در این گفت و گوی یک ساعته نرگس کارگری ، حمید قاسمی و کرامت رنجبر دستیانی بودند. بخش نخست این پرسش و پاسخ را می خوانیم…
  • چیزی که دانستن آن هیچ کمکی به بهتر زندگی کردن من از لحاظ روانی، اخلاقی، اجتماعی وعلمی نمی‌کند و به طور کلّی کارکردی بر ای من ندارد را چرا باید به ذهن بسپارم؟ سیطره‌ی تصور حل جدول و اطلاعات روزنامه‌ای به عنوان اهداف مطالعه، آیا نشان از عمق یک فاجعه در زمینه‌ی فرهنگی نیست؟
  • جلیل اعتماد/ دانش‌آموخته‌ی روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شیراز

پیرامون غوغای" برنده‌باش"‌ها مطلب ویژه

این یادداشت از سر دغدغه‌ای تربیتی و در راستای فهم و داوری درباره‌ی ادعاهای مطرح شده در برخی برنامه‌های پر سروصدای صدا و سیما همچون "برنده باش" طرح می‌گردد و به هیچ روی گرد امیال سیاسی و جناحی و روزمرّگی‌های ژورنالیستی بر آن نمی‌نشیند. به باور نگارنده‌ی این سطور، برنامه‌هایی این چنینی نه تنها کمکی به انگیزه‌ی  مطالعه‌ی اثربخش و سازنده نمی‌کنند بلکه عمدتاً ضدّ آن هستند. منظور از مطالعه‌ی اثربخش، مطالعه‌ایست…
  • چرا طرح سازمان نظام معلمی که خواسته و مطالبه تمام فرهنگیان است و مورد مطالبه و سئوال نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است، از جانب وزیر و دیگر مدیران ارشد وزارت خانه مسکوت مانده است ؟
  • حجت اله طالبیان بروجنی

بحران مشروعیت منتخبین نهایی انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

  سخنی با تمامی منتخبین انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش: در صورت انتخاب در مراحل پایانی، از نظر شاخصه های مشارکت اجتماعی و اصول حاکم بر دموکراسی مدنی و اجتماعی، مشروعیت نخواهید داشت. نامه ی برخی منتخبان فرهنگیان(!!؟) در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش به سیدمحمد بطحایی ( این جا ) در حالی منتشر گردید، که جای سئوالات و ابهامات بیشتری در اذهان جامعه فرهنگیان باقی گذاشت. همان طور که…
چون که وارد قصر شد بهلول ما مسندی را دید خالی شاه لا رفت نشستش روی تختی پادشاه دید خود را در مقامی جایگاه چون نگهبانان بدیدند ماجرا دور بهلول از مکان شد جا به جا چون که هارون از درون آمد برون دید بهلولی چه محزون رو فزون گوشه ای بنشسته نالان گریه ای دور از جمعی نشستی گوشه ای خادمی گفتش امیرا رخصتی بازگویی ماجرایی را همی چون بیان علت…
  • " سازِ ناساز و ناکوک نظام بیمارِ آموزشی فعلی، در مجموع محصول، معلول و مولودِ برآیندِ بینش و نگرش و انتظارات حاکمیت و جامعه ( دولت و ملت ) نسبت به مقوله فرهنگ است و تا در این پارادایم های غالب تغییر وتبدیلی حاصل نگردد و مقوله فرهنگ قدر نبیند و بر صدر ننشیند، آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود ... "
  • محمد شایگان/ دبیر آموزش و پرورش

آیا متهم اصلی ویرانی و کشتار سیل و زلزله در ساختمان خیابان "قره نی" پنهان شده است؟ مطلب ویژه

... متعاقب زلزله فاجعه بار اخیر در غرب ایران و تلفات و خسارات مترتب بر آن، گفت و گوها و تحلیل های گوناگونی در عرصه ملی، به ویژه در قلمرو فضای مجازی، درباره علل و پیامدها و مسببان و مقصران این رخداد اندوهبار مطرح شد که از آن جمله بود نوشتارهایی که متضمن دراز کردن انگشت اتهام بسوی نظام آموزشی و ناکامی و ناکارآمدی آن در آموزش، پرورش و تولید و تربیت…
  • فراموش نکنیم که وظیفۀ حل مشکلات مسکن و کمبود سرایدار مدارس ، برعهدۀ دولت ، وزرای مسکن و رفاه و تعاون و آموزش و پرورش است نه من معلم یا مدیر و معاون مدرسه . پتانسیل و منابع لازم برای چنین طرحی وجود دارد اما عزم و اراده چطور ؟
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

نقدی بر یادداشت " معلم سرا طرحی چند منظوره "

گروه رسانه/ یادداشت زیر نقدی بر مطلب رضا قاسم پور با عنوان  : " معلم سرا طرحی چند منظوره " ( این جا ) می باشد .
  • " انتظار داریم که معلمان، دانش آموزانی نخبه، فعال، اخلاق مدار، منضبط، اجتماعی، باهوش و محقق تربیت نمایند اما از زیر ساخت ها و پیش نیازهای این روند، غفلت کرده ایم "
  • بهمن ویسی/ معلم نمونه کشوری

روز و هفته معلم و باز قصه پر غصه مطالبات صنفی فرهنگیان و بی اعتنایی مسئولان ؟! مطلب ویژه

 بهار و اردیبهشتی دیگر از راه رسید.شش دهه است که این فصل دل انگیز برای معلم حال و هوای متفاوتی دارد. از سویی مرور خاطرات شیرین معلمان از درس و مدرسه و کتاب و دانش آموز است و از سوی دیگر یادآور قصه پر غصه بی اعتنایی مسئولان به مطالبات صنفی فرهنگیان. اکنون حدود 58 سال از روزی که خون پاک ابوالحسن خانعلی سنگفرش میدان بهارستان را رنگین کرد می گذرد، اما…
گروه استان ها و شهرستان ها/ حکایت دخالت نمایندگان مجلس به نام مشورت و ... در امور داخلی آموزش و پرورش در حالی که در قانون اساسی اصل تفکیک قوا به رسمیت شناخته شده است متاسفانه به یک " روند " عادی تبدیل شده است . دخالت نمایندگان مجلس در امور آموزش و پرورش به ویژه موضوع عزل و نصب ها موجب واکنش رئیس سابق مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت…
همان طور که می دانیم یکی از مشکلات فعلی آموزش و پرورش ایران کمبود شدید نیروهای خدماتی و سرایدار می باشد.به دلیل عدم استخدام نیروهای جدید این مشکل روز به روز حادتر شده و مدیران مدارس را در تنگنا قرار می دهد.عمده نیروهای موجود نیز اغلب پیر و فرتوت بوده و عملا کارایی لازم برای محافظت از مدارس را ندارند. پارسال یکی از کارشناسان آموزش و پرورش کرج در یکی از جلسات…

نظرسنجی

به نظر شما بزرگترین مانع برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟

پربازدیدترین

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور