صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

  • " بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه ای مردم و نیروی انسانی آن و صد البته مردمی با روحیه مشارکت جو، پرسشگر، ذهن نقاد و مسولیت پذیر است "
  • رضا قاسم‌ پور

آیا احزاب و تشکل ها در ایران به کارکردهای نظارتی خود پای بند هستند ؟ مطلب ویژه

جستارگشایی:یکی از مشکلات اساسی معلمان در مسیر احصا حقوق معیشتی و منزلتی خویش، نبود احزاب و تشکلهای واقعی و البته فراگیر خاص خود می باشندلذا اغلب فرهنگیان معمولا باربران انتخابات ها و نردبان ترقی احزاب و افراد تلقی می شوند. الف: احزاب و نظارت اجتماعی : تاریخ نشان می دهد که تشخیص ها و تصمیمات اشتباه دولتی و حزبی، حتی جمعی و مردمی همواره به دلیل نبود جریان نظارتی و عدم شفافیت…
  • "مدارس شهرستان خمیر برخی ها آنقدر فرسوده و نا ایمن هستند که حتی اولیا در روزهایی که باران و سیل نیست نیز نگران سلامت فرزندان خود هستند و هر چند در دسته مدارس تخریبی نامگذاری می شوند اما همتی برای رفع مشکل -به جز حضور نیکوکاران- از سوی مسئولان جلب توجه نمی کند "
  • ارسالی یک معلم از بندرخمیر هرمزگان

سخاوتمندی با دست در جیب دیگران ( انتقاد از عملکرد اداره آموزش و پرورش خمیر ) مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از معلمان خمیر برای صدای معلم ارسال گردیده است .  قابل توجه آن که در بخشنامه گفته شده است همکارانی که تمایل به مشارکت ندارند مشخصات خود ( فرم ) را به اداره آموزش و پرورش ارسال کنند . « صدای معلم » آمادگی خود را برای توضیح و انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " ایران یک جامعه بدون گفت و گو است ، شکل گیری گفت و گو هم محصول روابط متقارن و برابر میان حکومت و شهروندان است"
  • دکتر مهران صولتی/ جامعه شناس

چرا ایرانیان از همه چیز ناراضی اند ؟

  اخیرا در مطالب خواندم که میزان عدم رضایت ذهنی ایرانیان از زندگی اجتماعی خود، ۲.۵ برابر عدم رضایت عینی آن ها است. فارغ از شیوه های دستیابی به این نتیجه و میزان اعتبار آن، چیزی که این گزاره را قابل باور و پذیرش می کند درستی آن در برخوردهای روزمره می باشد. ایرانیان عموما تمایل دارند خود را ناراضی نشان دهند و اصطلاحا ساز مخالفت با وضع جاری را کوک نمایند.…
  • " جامعه ای که مطالبه گری بر اساس منافع آنی و شخصی افراد بنا شده است ، مصالح جمعی و منافع کلان در آن جایی ندارد و روابط بین افراد بر اساس قانون و منطق بنا نمی شود و استمرار نمی یابد ؛ نباید انتظار بهبود اوضاع و یا ارتقای سطح مدیریتی را داشته باشد "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

مطالبه گری از جنس " ایرانی " و معلمان استحاله شده ؟! مطلب ویژه

دوستی تعریف می کرد در واپسین روز سال 97 عازم شهرستان خودم یعنی شیروان شدم . به ترمینال شرق تهران رفتم و به زحمت سوار اتوبوسی که البته نزدیک مقصد بود شدم . نزدیکی های سمنان شلنگ کولر اتوبوس پاره شد و آب به همه جا می پاشید . به زحمت لوله ترمیم و اتوبوس حرکت کرد . پس از مدتی راننده اتوبوس متوجه شد که رادیاتور اتوبوس سوراخ شده است .…
  • اگر معلم‌ها به نقش ادبیات در ساختن جهانی عاصی و مشکوک به "بسته‌های فکریِ ابلاغی" واقف شوند و در ۶سال دوران ابتدایی، داستان‌خوانی را در بچه‌ها به یک عادت‌واره تبدیل نمایند، آنها روزی بتوانند از دانه‌ی گندم بودن پوست بیندازند!
  • آرزو رضایی مجاز

مقاومت فانتزی (در نقدِ خلاقیت‌کُشیِ دوران ابتدایی) مطلب ویژه

 سیستم آموزشی ایران در یک فرآیند یکپارچه‌ساز، تخیل کودکان را می‌کُشد و میل‌اش به همسانی را رفته‌رفته، در میل کودک به این همسانی فرو می‌نشاند. دیگریِ بزرگ در این ساخت همگون، تربیت تابعی اخته را به جریان آموزش محول کرده و اولین قدم‌های تربیتی نیز با قتل فانتزی‌های ذهنی بچه‌ها در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد. ساخت خانواده نیز در این پروسه همراه ساختار آموزشی‌ست!   این دو نهاد، بچه‌ها را به دنیایی…
  • وزیر آموزش و پرورش تا چه اندازه مدافع حقوق معلمان است ؟
  • جواد بابازاده ( رها )

آیا بطحایی به شعارهای دولت در زمینه تحمل منتقدین پای بند است ؟

  جلسه ی مدیران ارشد آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش ، اعضای شورای معاونین و روسای ادارات ستاد و مدیران کل کشور در روزهای آخر اسفند برگزار شد. برگزاری این گردهمایی در مقایسه با جلسات مشابه قبل تفاوت هایی داشت ، متولی و مدیریت همایش با امیر علی نعمت الهی سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی وزارتخانه بود . طبق معمول اخبار همایش و سخنان وزیر…
  • " داشتن بیمه‌نامه زلزله ساختمان و منازل مسکونی می‌تواند بهترین راهکار برای جبران خسارات مالی اتفاق افتاده باشد ؛ بنابراین از همین ابتدای سال 98 نسبت به بیمه نمودن منازل همانند بیمه خودرو اقدام نمائیم "
  • امیر اسماعیلی/ فعال فرهنگی و رسانه ای

وزارت آموزش و پرورش ، فرهنگیان سیل زده و چند پیشنهاد

با توجه به وقوع سیلاب ویرانگر اخیر در برخی استان های کشور که ضمن وارد نمودن خسارت به زیر ساخت ها ، مزارع کشاورزی و باغات ، دامها ...و بعضا ابنیه تاریخی موجب وارد شدن خسارات جزیی و کلی به منازل مسکونی تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان شد ، عده ای از  فرهنگیان شریف نیز از این خسارات در امان نمانده و متحمل خساراتی شده اند . از آنجا که وزارت…
  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

یک روز سرِ کلاسِ تاریخ

از عدلِ رجال حرفِ من بود .می گفتم اگر ستمگری را .دیدید به زور شوکت افزود.این گفته یِ ربُّ العالمین است.طولی نکشد که می شود دود.بر  کفشِ  کتانیش  رحیمی  .می کرد نگاه ، خیلی زود زود.پرسیدم از او مگر خریدی ؟فوراً کفِ کفشِ خویش بنمود.سوراخ بُوَند هر دو ، آقا .گفت هر که شَوَد چو ما ، نیاسود.شب ها بِرَوَم پیِ پلاستیک .در سطلِ زُباله هایِ چون کود.پا پوش به پایِ من…
  • " مسلما پاسخگویی و همپایی با رسانه عقده از زبان فرهنگیان این استان می گشاید و چنان می شود که تحمل و تأمّل همکاران فرهنگی ما نیز برای داشتن گوش شنوا در مدارس هم باز شود "
  • نرگس کارگری/ خبرنگار صدای معلم

سخنی با مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ « صدای معلم » در اول اسفند سال 97 نامه ای را جهت گفت و گو با محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان منتشر کرد . ( این جا )در این دعوت آمده بود : " احتراما در جهت انعکاس مطالبات و مشکلات فرهنگیان محترم اصفهان و عمل به مفاد " منشور حقوق شهروندی " از شما دعوت می شود وقتی را برای گفت…
  • " معلمان نیز انتظار دارند وزارت آموزش و پرورش از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان یا هر طریق ممکن در جبران خسارت کنار پرسنل خود باشد و کمک و مساعدتش قابل توجه باشد "
  • مجتبی حسینی/ لرستان

سیل شهرستان پلدختر؛ تمهیدات وزارت آموزش و پرورش چیست؟

در شهرستان پلدختر اوایل دهه هشتاد سیل خساراتی را به بار آورد از جمله تخریب کامل و یا جزئی زیرساختها مثل جاده، پل ها ،سد کناری رودخانه ... پس از سیل قسمتی از خسارتها جبران گردید و البته متاسفانه برای ترمیم برخی خسارتها از جمله ترمیم اصولی دیواره کناری رود کشکان اقدام قابل توجه صورت نگرفت و رفته رفته از ایمنی و استحکام زیرساخت های خسارت دیده کاسته می شد. بودجه و…

نظرسنجی

به نظر شما بزرگترین مانع برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟

پربازدیدترین

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور