صدای معلم

یادداشت

  • نقدی بر اظهارات معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : رتبه بندی یا نردبان شغلی در بسیاری کشور ها برای افزایش حقوق نیست بلکه در جهت کیفیت بخشی آموزش است . تمام تلاش نظام های آموزشی برتر جهان بر گزینش و استخدام نیروی انسانی با کیفیت و این موضوع را در اولویت می دانند و حتی کافی "
  • ر. هاشمی/ شهرکرد

نگاهی به نردبان شغلی ( رتبه بندی ) معلمان در کشورهای توسعه یافته (1)

در ابتدای این بحث نیاز است سری به روال رتبه بندی موجود در آموزش و پرورش ایران بزنیم. برای این موضوع نگاهی به اظهارت و رفتار معاون شورای عالی آموزش و پرورش داشته ایم. در اوایل تیرماه 1399 هجری شمسی پس از 5 سال از زمان شروع قانون برنامه ششم توسعه و موضوع ایجاد شایسته سالاری در نظام آموزشی می گذرد. در این بین در آخرین سال این برنامه قانون شده، یعنی…
  • " کمیسیون های تخصصی که هم اکنون نیز در شورا فعال هستند، باید مرکز آمد و شد و گفت و گو های تخصصی و راهبردی اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت باشند. تعامل سازنده با رسانه ها و مدیریت افکار عمومی، چه در بدنه آموزش و پرورش و چه در جامعه مخاطبان خاص و عام، از مهم ترین ارکان موفقیت و معرفی و ارائه موفقیت های شماست. روابط عمومی شورا را باید بسیار جدی گرفت "
  • علی جعفرآبادی

سیزده پیشنهاد برای دبیرکل آینده شورای عالی آموزش و پرورش مطلب ویژه

برخی پیشینه شورای عالی آموزش و پرورش را به دوره سلطنت مظفرالدین شاه و تشکیل «انجمن معارف»، به سال ۱۲۷۵ خورشیدی، با هدف گسترش مدارس جدید بر می گردانند. اما از سال 1343 شمسی که وزارت فرهنگ به دو وزارتخانه فرهنگ و هنر و آموزش وپرورش و یک سازمان به نام اوقاف تفکیک شد؛ بیش از نیم قرن می گذرد؛ و از آن زمان و به تبع تفکیک صورت گرفته بود که…
  • این یک مطالبه قانونی است : ارائه بیلان کاری به فرهنگیان و مشخص کردن درصد سود و زیان به این صورت که اگر صندوق زیان ده است، این زیان از چه منبعی جبران می شود و اگر سود ده است، که قطعا همین گونه است، این سود کجا هزینه می شود؟
  • غلامحسن کشت کار/ فارس

اصلاح یا تغییر بیمه تکمیلی فرهنگیان ؟

هزینه های درمانی یکی از دغدغه های هر خانواده ایرانی می باشد. در این بین فرهنگیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هزینه های بالای درمانی تمرکز زندگی آنان را به هم ریخته است و بر این اساس بسیاری از آنها درگیر این هزینه ها هستند. از سال 1380 وزارت آموزش و پرورش طی قراردادی با بیمه دانا، عنوان "بیمه تکمیلی" را وارد ادبیات درمانی آموزش و پرورش کرد. این خدمات…
  • " آیا تناسبی بین درونداد و انتظارات مربوط به برونداد وجود دارد و با این منابع درسی و امکانات آموزشی اساسأ می توان چیزی شبیه به آزمون های بسندگی زبان (language proficiency test) از دانش آموزان به عمل آورد؟! «تعادل و توازن» مورد ادعا در برنامه درسی ملی چه شد و «حقوق ذینفعان» کجا رفت؟! "
  • محمد محمدی

آزمون شنیداری زبان انگلیسی و سخنی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مطلب ویژه

آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران یکی از مسائل عمده  آموزشی و فرهنگی در سطح کشور است که به نظر می‌رسد هنوز هم با ابهامات و چالش‌های بسیاری  همراه باشد.در طی این سالها با توجه به اهمیت این مسئله در سرنوشت تحصیلی و شغلی دانش آموزان و همچنین نقش زبان در فرهنگ، صنعت، علم و فناوری؛  تلاش های بسیاری در آموزش و پرورش و توسط معلمان صورت گرفته است. با این حال…
  • " مشکل اصلی در آزمون های مجازی بود . داشتیم دانش آموزی که معدل ۱۴ نیمسال اول به ۱۸ در نیمسال دوم صعود نمود . این افزایش چشمگیر و خیره کننده در آزمون های شاد علی رغم تعطیلی مدارس و انقطاع آموزش حضوری یک پیام اساسی برای ما دارد : پاسخ گویی مشارکتی (خانوادگی، رفاقتی، قهوه خانه ای و...) به آزمون های اوپن بوک شاد ! "
  • رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

شبکه شاد در بوته نقد مطلب ویژه

پس از انتخابات دوم اسفند با تشدید شیوع کرونا ویروس تعطیلی قطره ای مدارس به رودخانه فصلی بدل گشت و با شروع پیک دوم کرونا احتمال دائمی شدن تعطیلات مدارس دور از ذهن نیست.با توجه به پیش بینی تق و لقی مدارس و لوث شدن فرایند آموزش، سوم اسفند یادداشتی خطاب به استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش البرز مبنی بر ضرورت راه اندازی به هنگام کلاس های مجازی با امکانات…
  • " کتاب های درسی ایران بیشتر بر اساس حجم و تعداد صفحات چینش شده است نه بر اساس نیاز روز و موضوعات مهم و خلاقیت و آزادی معلم "
  • ر. هاشمی / شهرکرد

پیشنهادهایی برای تحصیل در بحران کرونا

وقتی که مشکلی پیش می آید ؛ چگونه آن را حل می کنیم، آیا یک مشکل، یک راه حل یا دو یا سه راه حل دارد؟ آیا راه حل ها از نظر میزان سختی در یک حد می باشند؟ به نظر می آید کسانی که در راس تصمیم گیری ها در وزارت آموزش و پرورش قرار دارند مشکلات را به گونه ای دیگر دیده و حل می کنند. به نظر می آید…
  • " وزیر آموزش و پرورش در این مورد به مدیران آموزش و پرورش و بستگان نسبی و سببی آن ها تا طبقات اول و دوم تکلیف کرده است ظرف مدت دو ماه از سمت خود خارج شوند یا فعالیت مدرسه خود را متوقف کنند در حالی که باید دایره این ممنوعیت به صورت قانونی کلیه کارکنان وزارت آموزش و پرورش در سطح اداری و ادارات کل و ادارات و حتی مدیران و معاونان مدارس دولتی را شامل گردد . همچنین نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش و شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان نیز باید در محدوده این ممنوعیت قرار گیرند تا به صورت واقعی و عینی از تعارض منافع پیشگیری گردد "
  • سیدهادی عظیمی/ عضو انجمن اسلامی معلمان ایران

موفقیت مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش و یک عامل مهم و راهبردی ؟!

 وزیر آموزش و پرورش در تاریخ 9 خرداد بخشنامه ای را به منظور منع مداخلات کارکنان دولت در معاملات دولتی به واحد های کشوری و استانی زیرمجموعه خود ابلاغ نمود. در صدر این بخشنامه تاکید شده است که به منظور  پیشگیری از بروز هرگونه تعارض منافع ، جانبداری ، رفتار تبعیض آمیز  و غرض ورزی در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی و همچنین پرهیز از نقض قوانین و مقررات کشور…
  • تاملی بر رویکرد و کارکرد شورای عالی آموزش و پرورش از گذشته تا بحران " کرونا " ؛
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

آموزش و پرورشی که به روز نیست ؟! مطلب ویژه

22 خرداد خبری منتشر شد مبنی بر آن جمعي از منتخبين فرهنگيان استان هاي مختلف كشور در انتخابات شوراي عالي آموزش و پرورش در نامه ای  به وزير آموزش و پرورش در خصوص قانون شكني و بی توجهی به اجراي قانون در مهمترین رکن قانون گذاری ساختار تعلیم و تربیت ( شوراي عالي آموزش و پرورش ) تذکر داده و خواهان توجه به مطالبات قانونی گردیده اند . ( این جا )…
  • « یکی از نکات اساسی در فرآیند آموزش، تمرین "مهارت های گفت و شنود" است. گفت و شنود به معنای حرف زدن و شنیدن نیست. بلکه جریانی است که به مجموعه ای از توانایی ها مانند پرسشگری، شک، اعتماد، انتخاب، فرضیه سازی، استدلال، استنتاج، تحلیل، ارزیابی و نقد می پردازد »
  • زهرا بهروزی/ رئیس گروه بررسی های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری شوراهای آموزش و پرورش

ضرورت تربیت "دانش آموز اجتماعی" به منظور پرورش "شهروند اجتماعی" مطلب ویژه

  در آستانه هزاره سوم، نظام‌های آموزش‌ و پرورش سراسر جهان با چالش‌های متعددي در زمینه‌ی اقتصادي، اجتماعي و سياسي از جمله دانش‌ محور شدن جامعه و اقتصاد و تقاضاي روزافزون براي دانش و آموزش و ارتقاي کيفيت آن، محدوديت شديد منابع مالي دولتي، رشد فزاينده جمعيت، مسائل زیست‌ محیطی، ضرورت تربيت شهروندان جهاني و ... مواجه شده‌اند. چالش های عمیق جامعه جهانی، موجب تجدید یا اصلاح سیستم های آموزشی اکثر کشورهای…
  • " ذهن ها تکان نمی خورند اما ابزار تخریب در جامعه ترقی می کرد! "
  • علی مرادی مراغه ای

معلمِ لجوج و سرسخت آذربایجانی!

لجاجت اگر درپایِ هدفی مقدس مانند عدالت طلبی، آزادی خواهی و آگاهی بخشی باشد همیشه زیباست چرا که بزرگترین و پر ارزشترین دستاوردهای انسانی، همیشه محصول لجاجت و صبوری بوده است.در کودکی که بر خواسته خود بیش از اندازه لجاجت کرده و سرانجام مادر و مادربزرگ را ذله می کردیم در آن لحظه آخر که تسلیم خواسته مان میشدند همیشه یک ناسزای خفیفی نثاران می کردند: سنین نس داماریوا...! این لجِ مخصوص آذربایجانی…

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور