صدای معلم

یادداشت

  • " وقتی بدون حضور هیچ مسئولی کار این قدر روان جلو می‌رود در این صورت آنها در ایام حضور دقیقا چه‌کار می‌کنند و چه تسهیلی دارند؟ حضورشان مفیدتر است یا غیبت شان؟ و اصلا مأموریت شان چیست؟ بیایند و به رسانه‌های تخصصی توضیح بدهند ! "
  • ابوالقاسم صفدری / عضو سازمان معلمان ایران در بجنورد

رونمایی کرونا از ظرفیت‌ جدید معلمان مطلب ویژه

کمتر اتفاقی‌ است که کاملا سیاه یا کاملا سفید باشد. مهمان مشترک این روزهای کره خاکی‌ ما هم از آن جمله است که به‌رغم خسارات جانی و مالی جبران ناپذیرش ظرفیت‌ها و دستاوردهایی هم داشته‌‌است. توسعه تجهیزات آزمایشگاهی، ارتقای فرهنگ بهداشت مردم، وقوف جامعه مدعی جهانی به نقص خود و مراتبی از همدلی جهانی از جمله مهم‌ترین این دستاوردهاست. هدف این یادداشت اما بررسی اثرات این اتفاق در حوزه آموزش‌ و پرورش…
  • " آموزش و پرورش از بین موارد سی گانه اثربخشی استیفن رابینز فقط رویکرد رسیدن به هدف را مورد توجه قرار داده است که اثربخشی سازمانی باید بر حسب میزان تحقق اهداف آن سنجیده شود و به وسایل و امکانات و فرآیندهای به کار گرفته شده توجهی ندارد . تحول بنیادین یعنی اعتماد به معلمان و حرکت از نظام تکرار و عادت به نظام خلاقیت و حرکت "
  • جلال جلیلی نوش آبادی/ شاغل در آموزش و پرورش کاشان - کارشناس ارشد مدیریت

نظام آموزشی نیازمند تحول اساسی در نگرش مدیران آن است

شرایط دوران کرونا، یک فرصت مناسب برای مدیریت سازمان به ویژه مدیریت بحران بود و در این بین، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همراه با وزارت آموزش و پرورش بیشترین توجه شهروندان را به خود جلب کرده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از  اولین گزارش های خود با تشریح تلاش همه جانبه کادر پزشکی، کمبود امکانات مادی این مجموعه را یادآوری کرد و فرهنگ سپاس از کادر درمانی را…
  • " دوازده اردیبهشت هرسال یادآور پاسخ اندیشه با گلوله است. چه سال 1340 از لوله تفنگ یک نظامی یا سال 1358 از لوله تفنگ یک مذهبی شلیک شود. چه بر سر یک معلم یا بر سر یک روحانی. اصلا روزها زیاد مهم نیستند، مهم ، روز آفرینان و حماسه سازان آن روز هستند که تا همیشه نعششان چونان چراغی ، فرا روی راه معلمان آگاه و هوشیار قرار خواهد گرفت تا هم خود تا صبح رهایی بیدار بمانند و هم نسل آینده را بیدار نگاه دارند "
  • علی افشار سمیرمی/ همکار صدای معلم

نگاهی به تاریخچه " روز معلم " مطلب ویژه

  الف: روز اول:      نگون بختی روز و روزگار معلمان، امروزی نیست. شاید از همان روزی است که معلم به شمع تشبیه شد که ناگزیر از سوختن و ساختن است. حتی در دهه سی نیز فرهنگیان، وضع خوبی نداشتند. تا سال 1339 باشگاه مهرگان تنها سازمان صنفی معلمان بود که اوضاع معلمان را رصد می کرد و به سمع و نظر مردم می رساند. معلمانی که شرایط اسفناکی داشتند. شرایطی که داد…
  • " مواردی که در زیر به عنوان فرصت و چالش برنامه شبکه آموزش دانش آموزان(شاد) بیان می شود در صورت عدم مدیریت درست و دورشدن از رسالت اصلی نرم افزار، می تواند به ضد خود تبدیل شده و خسارت هایی را به نظام آموزشی و اعتماد مردم به مدرسه ایجاد کند "
  • یونس جاویدنسب/ متخصص تعلیم و تربیت و معاون اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

آسیب شناسی شبکه شاد ؛ فرصت ها و چالش ها

-روند آموزش و یادگیری در سیر تاریخی خود همواره با الهام از تجارب قبلی به تکمیل روش های گذشته منجر شده است. آموزش های یک طرفه و قدرت مدار به سبک های تعاملی و گروه مدار هدایت شده و روش های مبتنی  بر تفکر واگرا بر تفکر همگرا غالب شده است. آموزش دهنده به عنوان مرجع قدرت و دانای کامل، جای خود را به تسهیل گر و راهبر داده است. تکنولوژی به…
  • مسئولان و مقامات وزارت آموزش و پرورش با عملکرد غیرقابل دفاع ، غیرحرفه ای و تحقیرآمیز خود در شبکه شاد چگونه و با کدام توجیه می خواهند در آینده باز هم شعار " مدرسه محوری " را سر بدهند ؟!
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

نیاز واقعی نظام آموزشی ما برای خروج از بحران ناکارآمدی و بحران هویت ؛ معلم فکور ، منتقد و حرفه ای است مطلب ویژه

از قدیم گفته اند ؛ می خواهی آدم ها را بشناسی باید آن ها را در موقعیت های سخت مورد آزمون قرار دهی ... بحران " کرونا " در کنار مصائب و تلخی های فراوانی که به همراه داشت اما واجد برخی تغییرات و آزمون های فیصله بخش هم بود . در این مدت مسئولان و مقامات ریز و درشت در این وزارتخانه نشان دادند که به " مدرسه " و "…
  • " وجود تبعیضات فاحش و تفاوت چند برابری در میزان حقوق و دستمزدها، فاقد هر گونه توجیه منطقی و عقلایی است و باید از میان برداشته شود. این توجیه پذیر نیست که مثلاً کارمند ستادی دو برابر معلم مدرسه، از بیت المال متنعم باشد "
  • حمزه علی نصیری

معیار و مقدار "حق" را جلسه باید تعیین کند یا واقعیت؟

  در پی اعتراضات معلمان نسبت به عدم تحقق وعده های مسئولان و کنار گذاشته شدن طرح رتبه بندی و ادغام آن با قوانین دیگر و... باز هم سلسله جلساتی در جریان است و چگونگی اجرای طرح رتبه بندی معلمان و میزان افزایش حقوق آنان در حال بررسی است.  در نگاه اول، حضور نمایندگانی از تشکلهای صنفی در کنار رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و…
  • " به جای اینکه سعی کنید به اجبار، معلم و دانش آموز را همزمان سرکلاس مجازی بنشانید از آموزش آنلاین غیرهمزمان با تولید محتوای آموزشی مناسب استفاده کنید. به معلمان اعتماد کنید؛ قطعا آنها بهتر از شما و مشاوران شما می دانند چگونه در این شرایط، به وظایف خود عمل کنند. این که شما بدون نظرخواهی به جای مدیران ، معلمان و دانش آموزان بنشینید و تصمیم بگیرید و اجبار و تهدید کنید، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نخواهد بود "
  • علی حاجی/ معلم و فعال صنفی

« شاد » غم انگیزترین و اجباری ترین اپلیکیشن ! مطلب ویژه

در پی شیوع ویروس کرونا درکشورمان و متعاقب آن تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی مدارس کشور از هفته اول اسفندماه تعطیل شد. وزارتخانه آموزش و پرورش با شعار " آموزش تعطیل نمی‌شود" نخست، با پخش دروس باقی‌مانده کتابهای درسی از طریق صداوسیما و در کنار آن تشکیل گروههای کلاسی در تلگرام و واتساپ و... توسط مدیران و معلمان آموزش را پیگیری می کرد.  بعد از نزدیک دو ماه فعالیت معلمان…
  • مشاور وزیر آموزش و پرورش به گزارش صدای معلم پاسخ داد ؛

" دیکتاتور نیستیم ! معلمان و دانش آموزان برای عضو شدن در شبکه شاد هیچ اجباری ندارند " ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ امروز یکشنبه 7 اردیبهشت 99 ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان : "  پرسش از عبدالرسول عمادی مشاور وزیر آموزش و پرورش در مورد " قانون " و " دیکتاتوری " ؟! " از رفتار آمرانه و خلاف قانون وزارت آموزش و پرورش در زمینه " شبکه شاد " انتقاد کرد . ( این جا ) در این گزارش آمده بود : " پرسش « صدای معلم…
  • خطای سوم به کارگیری زبان ارعاب و تهدید علیه معلمان است؛ وقتی می گوید : "با مدیران و معلمان که از نصب برنامه شاد خودداری کرده اند، برخورد قانونی می شود"، نه تنها با این تهدید، نفرت و دلسردی به میان این قشر نجیب می آورد، بلکه ذهن ها را از واقعیت دور می سازد و به جای اینکه نقاط ضعف برنامه "شاد" را واکاوی و برطرف کند، کاربران را متهم به کارشکنی و ذهن مردم و مسئولان را به بیراهه می برد
  • حمزه علی نصیری

در انتظار تاییدیه "شاد" ! مطلب ویژه

  اخیراً  آقای قنبرعلی خوش آیینه، معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفته "برنامه شاد، هیچ مشکلی ندارد و معلمان کم کاری می کنند و بهانه می آورند". و تهدید کرده که؛ "با مدیران و معلمان که از نصب برنامه شاد خودداری کرده اند، برخورد قانونی می شود".ایشان در این اظهارات ناپخته خود، مرتکب سه فقره خطا شده که دو مورد آنها حق الناس…
  • " صدا و سیما با این همه بودجه و پرسنل در نهایت چه دستاوردی دارد و تا چه اندازه توانسته است مخاطب، حتی مخاطب ایرانی را جذب برنامه های خود کند؟ "
  • نجات بهرامی

صدا و سیما ؛ سازمانی با علامت پرسش بزرگ ؟!

ظاهرا یکی از مسئولان صدا و سیما بیان کرده که این سازمان سالانه حدود سه هزار میلیارد تومان فقط حقوق پرسنلی پرداخت می کند! چند سال قبل هم در مجادله ای که بین علی لاریجانی و ضرغامی رییس بعدی این سازمان درگرفت، متوجه این نکته شدیم که این سازمان حدود ۳۵ هزار نفر نیرو استخدام کرده و به آنها حقوق می دهد. برای درک بهتر موضوع مقایسه ای کوتاه انجام دهیم. سرویس…

نظرسنجی

میزان توجه به " منشور حقوق شهروندی " در وزارت محسن حاجی میرزایی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور