صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

مصوبه مجلس در مورد تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش

خدمتگزار | آذربایجان شرقی

مصوبه مجلس در مورد تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش

با سلام خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش

جناب آقای بطحابی

لطفا مصوبه مجلس را در مورد تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش را پیگیری نمایید و هر چه زودتر آن را اجرایی کنید تا حق هیچ خدماتی و خدمتگزاری ضایع نشود.


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در صدای معلم

گروه تلگرامی صدای معلم


ارسال مطلب برای صدای معلم

مصوبه مجلس در مورد تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش

خوانده شده: 1933 دفعه چهارشنبه, 28 آذر 1397 ساعت 23:10

نظرات بینندگان  

پاسخ
یک معلم 1397/09/29 - 13:27
آموزش و پرورش چنان بدبخت و نگون بخت شده است که خدمتگزارانی که سواد ندارند ولی در دانشگاه آزاد شهرها و روستاهای کوچک که کاری جز مدرک فروشی ندارند توانسته اند مدرکی به دست آورند می خواهند معلم شوند . آیا بحرانی شدیدتر از این را می شود متصور شد که نظام تعلیم و تربیت را فرا گرفته است .حیف از آن جایگاه معلمی . واقعا حیف که این طور با سیاسی کاری های نمایندگان برای جمع آوری رای این چنین سقوط می کند و ارزش معلمی به منجلاب کشیده می شود . نفرین بر نمایندگان بی تعهدی که آموزش و پرورش را میدان تاخت و تاز مطامع سیاسی خود نموده اند. گماردن افراد و اعضای ستاد تبلیغاتی خود به سمت مدیریت و معاونت ادارات و مدارس کم نبود معلم کردن خدمتگزاران را هم به این کارنامه سیاه خودشان در آموزش و پرورش اضافه کردند.
پاسخ + 0 0 --
giddy 1397/10/02 - 08:39
بنده هم با شما تا حدودی موافقم ولی به عرض برسد سواد چیزی نسبی است ، مدرک تحصیلی صرفا یک برگ کاغذ a4 ممهور به مهر دانشگاه است نه ملاک با سواد بودن شخص ، کسانی را سراغ دارم که مثال مدرک تحصیلی فوق لیسانس دارد و سواد یکه بچه محصل دوره راهنمایی رو نداره ، افتضاح موجود در سیستم آموزش و پرورش تقصیر همین مدیران وزارت است چرا باید با وجود دانشگاه فرهنگیان از طرق دیگر معلم جذب شود؟
پاسخ + 0 0 --
جلال 1397/10/02 - 23:40
بله...
واقعا آموزش و پرورش نگون بخت است که افراد تنگ نظر در آن جولان می دهند...!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/11/05 - 10:39
موافقم اساسی ،با این کار از این به بعد شاهد سیل متقاضیان با مدرک به خدمتگزاری خواهیم بود تا به راحتی آزمون های سخت معلمی را دور زده و به آموزگاری گمارده شوند .خیلی از این عزیزان بالای 35 سال سن داشته و از صلاحیت و کیفیت لازم در امر تدریس برخوردار نیستند .دولت باید آزمون های جامعی طراحی کرده و شرایط معدل ،سن ،مصاحبه و ... را در نظر بگیرد تا شایسته ترین ها تبدیل وضعیت شوند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/11/30 - 16:36
هنر این فرهیخته عزیز خود بزرگ بینی است بنده پذیرفته شده دانشگاه شهیدبهشتی بودم همین امسال ولی بدلایلی از جمله عدم موافقت اداره نشد که به این دانشگاه در شهر دیگه برم مجبورشدم به دانشگاه آزاد برم درحال حاظر هم نیروی خدماتی هستم برای همکارانی که دیپلم دارند شما چه هنر علمی یا تخصصی دارید که اینطوری حرف میزنید
پاسخ + 0 0 --
محمد زاده 1398/01/23 - 11:09
نمیدونم نفع شما در انتشار این جملات توهین امیز که از سر غرور کاذب و تکبر و خودبزرگ بینیست در چیست. اما یادتان باشد اگر باسواد هستید لابد میدانید که اساس پیشرفت کشور و یک جامعه در شایسته سالاریست که به نظرم شما با این طرز افکار و گفتارتون شدیدا با این دیدگاه مخالفید چون در نظر شما پیشرفت فقط و فقط مختص عده ای خاص است که لای پرکاه بزرگ شده و به قولی ژن خوب تشریف دارن... مملکت رو امثال شما بی شخصیتهای بیسواد و کوته فکر به تاراج برده اند که جوانی که از سر نداری تن به شغل شریف خدمتگزاری داده و پس از عبور از موانع بزرگ زندگی موفق به ارتقا سطح سواد و مدرک تحصیلی خود شده را اینگونه به استهزا بگیرید و منم منم بگویید و فکر بکنید که تدریس دودوتا چهارتا و یکی بود یکی نبود فرستادن سفینه فضاییست که این عزیزان از عهده ی ان برنیایند... مطمئن باشید با تغییر سمت این عزیزان نه جای شما تنگ خواهد شد ونه وضعیت مالی شما بدتر...
پاسخ + 0 0 --
محمد زاده 1398/01/23 - 11:09
امثال این عزیزان که در گذشته تغییر سمت یافته اند به قدری در کار خود پشتکار داشته اند که موفقیتهای بزرگی نیز نصیبشان شده و به نظر بنده شما و امثال شما با دیدن این موفقیتهای این عزیزان جای خود را تنگ دیده اید و قابل درک هست ... پس لطفا تنگ نظریها را کنار گذاشته وبه فکر آینده مملکت عزیزمان باشیم و مانند ژاپنیها انسانهای موفق را حمایت کنیم نه سرکوب
پاسخ + 0 0 --
محمود 1398/02/20 - 14:56
به نام خدا
بنده خدمتگزارم مدرک دانشگاهی دارم سه مدرک از پیام‌نور و دانشگاه آزاد و همچنین دانشگاه دولتی و همچنین سه مقاله ی علمی تألیف نوشتم که اکسپت شده حاضرم با شما مناظره کنم و به جنابعالی اثبات کنم که سواد ربطی به پست پرسنل ندارد شاید عده آیی از دانشگاههای سطح پایین مدرک گرفته باشند اما این ربطی به خدماتی بودن آنها ندارد خیلی از کارمندان و معلمان ما سطح علمی پایینی دارند جنابعالی نباید تمام نیروهای خدماتی را بیسواد ومتقلب فرض کنید . محمودرضا شهپری خدمتگزار شاغل درشهرفسا .
پاسخ + 0 0 --
حسن 1398/03/05 - 10:15
سلام نشانه بیسوادی ازعفت کلام جنابعالی مشخص شمافقط حسودی میکنید والا بعضی ازشما خیلی بیسوادتر ازماها هستید حتی روش تدریس بروز هم نمیدانیدازهمان روش قدیمی توذهنتون مونده استفاده میکنید
پاسخ + 0 0 --
حسن 1398/03/05 - 10:19
سلام استخدامین آموزش ابتدایی رفتن ب دبیری چرخه معیوب نیست شما فقط خودتون باور دارید
پاسخ + 0 0 --
حسن 1398/03/12 - 07:45
میبخشید این مطلب را میگویم وقتی معلم 15و20سال سابقه کار شما نمیتواند درست از روی فارسی بخواند ودر پایه ششم هم اصلا اطلاعاتی از کامپیوتر نمیداند .درست است که کادر خدماتی بعداز مدتی ادامه تحصیل داده ولی تعداد زیادی هستند که از خیلی از معلمها بهترند .
پاسخ + 0 0 --
حسن 1398/03/12 - 07:54
با عرض سلام به همه کسانیکه این مطلب را میخوانند .اگر یک لحظه فکر کنیم میبینیم که ظلمی که قشر فرهنگی در حق این مردم میکنه تا بحال هیچ کس این کار را انجام نداده است .وعلت این است .که هروقت معامله ای در مورد ماشین .زمین .می افتد اولین نفر قشر فرهنگی است که باعث گران شده ان میشود .اسم قند میاد قشر فرهنگی در صف اول است .اسم شکر وبرنج وتمام خوراکی که مصرف روزمره ماست اولین نفر ما هستیم که گونی گونی میبریم .پس زیاد به خودمان نبالیم .وهمیشه در انتخاب نماینده گان هم قشر فرهنگی تصمیم میگیره که تا بحال فکر نکنم در این مورد هم موفق باشیم ........با آرزوی توفیق برای همه همکاران ودوستان عزیز
پاسخ
... 1397/09/29 - 19:44
احسنت احسنت احسنت مثل یس دید شهرستان هریس که مسول دفتر نماینده فعلی در هریس بود ...
پاسخ + 0 0 --
محمود 1398/02/20 - 14:59
ما نیروهای خدماتی حاضریم درازمون شرکت کنیم و همچنین در مصاحبه اگر توانایی علمی نداشتیم مدرک تحصیلی مارو قبول نکنن
پاسخ
فرهنگی 1397/10/02 - 17:54
اعمال مدرک خدمتگزاران حق قانونی انها است چرا که
هر فردی در هر ارگانی هست با ارتقا سطح تحصیلات
ارتقا درجه میگیره ....ضمن اینکه در اموزش وپرورش
فقط دبیری وخدمتگزاری نیست بلکه پستهای متنوعی
است ومیشود که خدمتگزاری را به اداری یا .....تغییر
پست داد....
پاسخ + 0 0 --
جلال 1397/10/02 - 23:52
مگر دبیری ، آپولو هوا کردن است...!!؟؟
معلمین عزیز هم از درون رحم مادرانشان شروع نکرده اند...
فارغ التحصیلان دانشگاهی با فن و دانشی که کسب کرده اند و البته اعتماد به نفس از عهده هر کاری بر می آیند...
در ضمن ، در سال های گذشته نیروهایی بوده اند که مدرک گرفته و تغییر سمت داده اند...
قانون برای همه یکسان است...

به کار گیری نیروهای جدید خدماتی از طریق شرکت و اعمال مدارک و تغییر رسته خدماتی کارشناس به آموزشی یا اداری...
پاسخ
متحیر 1397/10/05 - 11:05
طرف به آموزگاری هم راضی نیست دم از دبیری می زند . نفرین بر نمایندگان و مسئولینی که این چنین جایگاه معلمی را به حراج گذاشته اند . من به همه عزیزان خدمتگزار احترام ویژه قائلم اما باید هر کس حد و حدود خود را بشناسد و در جایگاه خود قرار بگیرد . آموزش و پرورش شما عزیزان را با هر مدرکی که دست و پا کرده اید با رسته شغلی خدمتگزار استخدام کرده و باید در این پست خدمت کنید . شما معلم شوید آموزش و پرورش مجبور می شود دوباره خدمتگزار استخدام کند و آنها نیز نیامده ادعای معم شدن می کنند و این چرخه معیوب ادامه می یابد . این طور که نمی شود . این بر خلاف برنامه ریزی های سازمانی و مدیریت آموزش و پرورش است.
پاسخ + 0 0 --
جلال 1397/10/10 - 08:34
در ابتدا بهتر است شما نیز جایگاه معلمی یا به قول خودتان دبیری خویش را حفظ کنید و از دیدگاه یک وزیر اظهار نظر نفرمایید...
علاوه بر این ، اگر برای شخصی احترام قائل هستید به حقوق ایشان احترام بگذارید و با منزلت فرهنگیان بازی نکنید...
این کلمه "باید" که جنابعالی به کار می برید ، حرف زور است..!!
ادامه تحصیل ، ترقی ، پیشرفت و موفقیت ، حق هر کسی است و شما که مدعی معلمی هستید باید شعار " زگهواره تا گور دانش بجوی" را بیشتر از هر شخص دیگری متذکر شده و زکات علم خود را پرداخت کنید...
اگر طرز فکر شما اینگونه است که وای به حال و روز دانش آموزان شما...!!!
دست و پا کردن مدرک تحصیلی هم برای ما به این راحتی نبوده است... نه وضع مالی مناسبی داریم که رشوه داده باشیم و نه در دانشگاه ها ، آشنا و فامیل....
تعداد جوانان بیکار در کشور را می دانید!!؟؟
اگر آموزش و پرورش تعدادی از آنها را استخدام کند که هم بتوانند خانواده ای را اداره کنند و هم از معصیت دور شوند ، به شما بر می خورد!!؟؟در ضمن کسی جای شما را تنگ نخواهد کرد ؛ پس نگران پست خود نباشید.
من الله توفیق
پاسخ + 0 0 --
علی بهرامی 1397/11/24 - 18:00
احسنت به شما
به نظر من این معلمانی که مخالف این طرح هستند همان معلمان بی مسولیتی هستند که ماسراغ داریم و دیده ایم که بجای درس ددن در کلاس با گوشی های خود مشغولند وترس این را دارند که لیاقت و مسولیت نیروهای خدماتی شایستگی های انها را زیر سوال ببرد
واقعا برای این چنین انسانهای تنگ نظری نهایت تاسف را میخورم
پاسخ
علی 1397/10/07 - 20:46
بعضی از این خدماتی ها سواد و طرز تفکر آنها از بعضی از این مدیران
مدارس کپی هم بهتر است . مدیرانی داریم کا حتی نمی توانند از سیستم برای یک فیش حقوقی بگیرند . در ضمن خدماتی ها از این نهضتی ها که کمتر نیستند که اموزش و پرورش را به افتضاح کشانده اند و هیچ تجربه ای ندارند
پاسخ
ناشناس 1397/10/11 - 21:18
مگه دانشگاه مخصوص خدمتگزاران افتتاح شده که
مدرکش کم ارزش ترازبقیه دانشگاه هاست!!
شایدحقوق خدمتگزاراموزش وپرورش انقدرهست
که میتونه مدرک بخره !!
مساله شئونات و حفظ ارزش مقام معلم به حذف
تغییرسمت خدمتگزاران ختم نمیشه معلمین گرامی
بایدخودشون باکسب دانش وبروزکردن خودشون و
اخلاق وانسانیت میتوان جایگاه خودشون رو تثبیت
کنند نه توهین به کسی..
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/10/12 - 15:57
البته شما خدمتگزاران چون ذی نفع این قضیه هستید مطالب تان نمی تواند چندان کارشناسی شده یاشد .
حرف این است که معلم شدن خدمتگزار شاهکاری است که فقط و فقط در نظام آموزش و پرورش ایران محقق می شود .
حرف این است که هر کس با هر رسته و رشته سازمانی که استخدام شده باید در آن رسته و رشته انجام وظیفه کند بخصوص در امر خطیر تعلیم و تربیت .
پاسخ + 0 0 --
جلال 1397/10/13 - 09:09
طوری می گویید خدمتگزار ، که انگار با موجودی پست و ذلیل سروکار دارید...!!! او هم یک فرهنگی است و این فرهنگی ، مثل شما تحصیل کرده و پیشرفت حق مسلم اوست...
جای تعجب دارد که شما چرا ناراحت و عصبانی هستید!!؟؟
قابل توجه است که در سال های گذشته ، تعدادی از نیروهای خدماتی ، مشمول اعمال مدرک و تغییر رسته شده اند...
اگر غیرقانونی بوده ، چرا انجام شده و اگر قانون است ، باید برای همه یکسان باشد...
از فارغ التحصیلان در پست های مورد نیاز استفاده شود.
غیر از پست های معلم ، آموزگار ، هنرآموز و...که امر خطیر تعلیم و تربیت را به عهده دارند ، امورات دیگری نیز وجود دارد..
پاسخ + +4 0 --
احمد 1397/12/17 - 08:31
وای برما که جشم پیشرفت همکارمون رو نداریم معلمی ارزانی خودتون باد با اون نمرات درخشانتان درطول تحصیلتان فقط کمی تجربه داری شاید تجربه ما ازشما بیشتر باشد
پاسخ + +2 0 --
میناآذری 1398/01/18 - 10:24
باسلام
من یک خدمتگذار هستم 26 سالمه ولی لیسانس آموزش ابتدایی از دانشگاه فرهنگیان دارم در حال حاضر هم دانشجو ارشد هستم طبق یه شرایط خاص خدمتگذار شدم و الان در حال حاضر هیچ کس در اداره با من همکاری نمیکنه که برای من با تجربه ی جدید دانش به روز و همچنین پراز انرژی و ایده تغییر رسته انجام بدهند
خواهش میکنم اگه کسی میتونه بهم کمک کنه.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1398/01/21 - 21:37
سلام بنده اول در اموزشگاه ناجابودم استاد اموزش در منطقه عملیاتی جانباز شدم در درگیری اشرار بعد امدم بیرون به دلایلی حال خدمتگذاروسرایدارم بامدرک کاردانی تربیت بدنی حدود 25 سال فوتبال در روستایم دایر دارم جوانان را با التماس وارد میدان دارم حتی با داشتن دوستان وکمک گرفتن تمام لوازم ورزشی دور کردن جوانان از اعتیاد حال چند روستا باهم اتحاد ورزش دارند هم تشیع هم تسنن خیلی باهم دوستند وراحت برادرند مسئول بنده حقیرم حال تقاضایم تغییروضعیت بعنوان معلم ورزش هستم به یاری حق
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1398/01/25 - 11:43
باسلام
اگرنیروی خدماتی زخمت کشیده وادامه تحصیل داده باشد چه اشکالی دارد معلم یا دبیرشود با مدرسه که بیشتر اشنایی دارد تا نیروی جدید
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1398/02/01 - 11:00
سلام برادر بزرگوار من خیلی افسوس میخورم که استدلال شما از خدمتگزار چنین هست کسانی هستن که شغل خدمتگزاری را برعهده گرفن که خودشون میتونن کار ۱۰ تا معلم بکنن معلم های هستن که از سیستم نمیدونن مدرک جوشکاری داره اومد معلم شده من خیلی افسو میخورم جای شما حالا شما خودتون رتبه یک کنکور هستید شما هم از دانشگاهای عشایری که مدرک میفروشن گرفتین افسوس
پاسخ + +3 0 --
علی اکبر 1398/02/02 - 15:34
من معلمانی رامیشناسم که از خیلی خدمات کم سوادتر است لطفا کاسه داغ تر ازاش نباشید
پاسخ + +2 0 --
مهدی مرسلی 1398/02/04 - 13:37
اتفاقا دانشگاه آزاد یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور است دوستان تنگ نظر عزیز اطلاعات خود رل خواهشا. به روز رسانی فرمایید چه ایرادی دارد ما زمانی نتوانستیم بعد دیپلم ادامه تحصیل بدهیم بعد از شروع به کار انگیزه پیدا کردیم مگر خود شما در مدرسه چه چیزی یاد دانش آموزان داده اید که انقدر مدعی هستید اگر شیوه. شما درست بود چرا جامعه اصلاح نشده اتفاقا بنده نیروهای خدماتی را سراغ دارم که. امروزه آموزگار هستن وبسیار هم دلسوز و با جان و دل تلاش میکنند
پاسخ + +2 0 --
امین 1398/02/08 - 00:21
با سلام بنده هم باافتخارمیگم نسل سوم خدمتگزاردرخانواده ام هستم یعنی پدروپدربزرگم هم خدمتگزاربودن واینکه بارها درخاطرات مردان بزرگ خوندیم شنیدیم ک مثلا دوران تحصیل ودانشگاه کفاشی دستفروشی یا سیگارفروشی بلال فرورشی کردن بخاطر بی پولی فقر حتی تویی خاطرات محسن رضایی خودنم چوپانی کرده ادیسون روزنامه فروشی کرده بازهم بگم جناب مععع معلم نما
پاسخ + 0 0 --
وحید 1398/02/20 - 15:05
سلام دوستان اگر فردی با داشتن شغل خدماتی توانسته ادامه تحصیل دهد و موفق به اخذ مدرک دانشگاهی شده باید تشویق شود حمایت شود چون کسب علم و دانش دردین اسلام واجب است طبق گفته ی پیامبر اسلام (ص)
امیدوارم مقام معظم رهبری دراین قضیه ورود کنند تا عدالت اجرا شود
پاسخ + +3 0 --
ایلیا 1398/02/29 - 09:02
برادر عزیز معلم بیسواد هم کم نداریم من خودم شاهد بودم که یک معلم جلوخودپرداز قادر به انجام عملیات بانکی نبوده ومردم معطل خودش کرده بود وبنده بهذخاطر شان معلمی کمکش کردم پس به یک نیروی خدماتی توهین نفرمایید شاید دربعضی از مراتب علمش وسوادش ازمعلم بیشتر باشه
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1398/02/31 - 12:39
به نظر بنده کسی که در باره نیروهای خدمتگزار چنین حرف میزنند چی از انسانیت نبرده و خودش با اقده سر کار آمده و در بین نیروهای خدمتگزار کسانی هم هستند که لیاقت این کار رو دارند شغالان عوض بشه
پاسخ
امین 1398/03/02 - 09:26
با سلام و احترام
برای تمام دوستان خدمتگزار خودم که که خیلی زحمتکش هستند و همچنین معلمان عزیز که کار خیلی دشواری دارند که این روزها با فشار اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند من یک خدمتگزارم و از سال 91 تا کنون که 98 هست در حسابداری مشغول کار هستم و روزهای اول وارد نبودم ولی الان 7 تا منطقه را استان به من سپرده و چندبارهم تماس گرفتن که بیام استان بماند روز اول که من راخواستن فقط 1 نفر توی اداره می دانست که من مهندس برنامه نویسی و مهندس it هستم و کار با سیستم حقوق شاغل و بازنشسته که تحت داس بود و الان فقط شاغلین تحت وب هست و کسی در شهرستان من وجود نداشت بین 3500 نفر معلم و هنر آموز و دبیر که با داس کار کنه و 1500 نفر نیرو را حقوق ببنده و راحت سر برج بیاد پیام به گوشی معلمان و دبیران عزیز حقوق واریز شد به همین راحتی حقوق امد ولی یک خدمتگزار بست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 01:09
دوستان خدمتگزار محترم لطفا در این کانال تلگرامی عضو شوید

khedmatgozar_ap@
پاسخ + +1 0 --
محمد 1398/03/11 - 08:57
کانال تلگرامی برای هماهنگی نیروهای خدماتی لیسانس
https://t.me/joinchat/B-nSmk-wLtpJuvocD_vW0Q
پاسخ + 0 0 --
حسن 1398/03/20 - 20:34
با عرض سلام به همه کسانیکه این مطلب را میخوانند .اگر یک لحظه فکر کنیم میبینیم که ظلمی که قشر فرهنگی در حق این مردم میکنه تا بحال هیچ کس این کار را انجام نداده است .وعلت این است .که هروقت معامله ای در مورد ماشین .زمین .می افتد اولین نفر قشر فرهنگی است که باعث گران شده ان میشود .اسم قند میاد قشر فرهنگی در صف اول است .اسم شکر وبرنج وتمام خوراکی که مصرف روزمره ماست اولین نفر ما هستیم که گونی گونی میبریم .پس زیاد به خودمان نبالیم .وهمیشه در انتخاب نماینده گان هم قشر فرهنگی تصمیم میگیره که تا بحال فکر نکنم در این مورد هم موفق باشیم ........با آرزوی توفیق برای همه همکاران ودوستان عزیز

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.




نظرسنجی

نظر شما در مورد مدت زمان تعطیلات تابستانی مدارس در ایران چیست؟

پربازدیدترین

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور