صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران؛ گرایش کمونیستی و سوسیالیستی در بین کنش گران صنفی معلمان را تایید کرد!

جملات بالا گفته یک منتقد کانون صنفی نیست بلکه اظهارات یک فعال مطبوعاتی عضو هیات مدیره کانون صنفی تهران است/ جریانی که این فعال از آن با عنوان " گرایش کمونیستی و سوسیالیستی " نام می برد ، در کانون تهران،  دست بالا  پیدا کرده است. در واقع کانون که قرار بوده ایدئولوژی نداشته باشد و کار سیاسی نکند،  حالا توسط اکثریتی اداره می شود که ردای سرخ بر تن کرده اند/ حدود 3 سال پیش و با آمدن دولت روحانی، تغییراتی در ترکیب  هیات مدیره کانون صنفی تهران و برخی کانون های متحد آن در شهرستان ها  صورت گرفت. در جریان ترمیم هیات مدیره کانون ها در سال 92 ،  پدر خوانده کانون تعدادی از فعالان "چپ ایدئولوژیک" را به صورت انتصابی با اهداف ویژه ای وارد کانون ها کرد/ در اولین اقدام، برخی فعالان چپ کانون،  یک سایت مشترک با گروه های چپ کارگری مانند اتحادیه کارگران آزاد و سندیکای اتوبوسرانی و اتحادیه نقاشان ساختمان و... به نام "حقوق کارگر و معلم "راه اندازی کردند . این جریان با اصل قرار دادن "جنبش کارگری"، برای پیشبرد اهداف خود روی معلمان و پرستاران  به عنوان متحدان طبقه کارگر حساب ویژه ای باز کردند/ چپ ها علاوه بر تحلیل مسایل معلمان در چارچوب تضاد کار و سرمایه ، تعابیر طبقاتی بعضا توهین آمیزی  مانند فرودست ، کارگر آموزشی ،کارگرِدولت و مزدبگیر در توصیف معلمان را  وارد ادبیات صنفی کانون ها کردند/ به همین دلیل نوک حمله آنها متوجه دولت روحانی است. ماجراهای خیابانی سال 94 ، پیامد تئوری ها و تحلیل های " کمونیستی و سوسیالیستی" این دسته از کنشگران بود . هدف بسیج معلمان علیه دولت با شعارهای اقتصادی بود/ این جریان از مطالبات صنفی معلمان استفاده ابزاری می کند و اعتراضات معلمان را در کادر جنگ های طبقاتی علیه نظام سرمایه داری ارزیابی کرده و معلم را مزدور و زیر مجموعه طبقه کارگر می شناسد و وجوه فرهنگی و معرفتی معلمان را در معیشت و مسایل اقتصادی منحل کرده است/ کنش صنفی،  ایدئولوژی ندارد و افراطی نیست بلکه فعالیتی مسالمت آمیز و فرهنگی در چارچوب مدرسه است ....

  آسیب شناسی کانون صنفی معلمان ایران و گرایش کمونیستی و سوسیالیستی   " برخی از کنشگران صنفی آموزگاران،با گرایش های چپ گوناگون کمونیستی و سوسیالیستی،در تلاشند که به هر نحوی شده میان کوشش های صنفی فرهنگیان و ایدئولوژی چپ،پیوند بزنند و در این راستا اصلا هم از این ابا ندارند که با آبرو و ماهیت صنفی برخی نهادهای صنفی بازی کنند و این نهادهای صنفی را دنباله رو جریان های ایدئولوژیک دانشگاهی یا کارگری نشان دهند- بگذریم از این که برخی گویا بدشان نمی آید خود را به نزد برخی دانشجویان فعال چپ در دانشگاه ها،رهبران کنش های صنفی فرهنگیان جلوه دهند! و شگفت این که در همان زمان از گسترش کنش های صنفی میان فرهنگیان هم دفاع می کنند و گویا نمی دانند که این بازی با اعتبار کنش صنفی و نهادهای صنفی به هر جایی بینجامد به گسترش کنش صنفی "مستقل" نخواهد انجامید!"

جملات بالا گفته یک منتقد کانون صنفی نیست بلکه اظهارات یک فعال مطبوعاتی عضو هیات مدیره کانون صنفی تهران است. ضمنا این جملات بخشی از  یک بحث "درون گروهی"  نیست ، بلکه توسط نویسنده ، در فضای عمومی منتشر شده است. ظاهرا عضو هیات مدیره کانون تهران ، احساس خطر کرده که  گرایش های "چپ گوناگون" در  هیات مدیره ، "استقلال" کانون را در معرض خطر قرار می دهند. صرف نظر از نیات و انگیزه این فعال از طرح چنین نکته  مهمی  ، یک چیز  روشن است ، جریانی که این فعال از آن با عنوان " گرایش کمونیستی و سوسیالیستی " نام می برد ، در کانون تهران،  دست بالا  پیدا کرده است. در واقع کانون که قرار بوده ایدئولوژی نداشته باشد و کار سیاسی نکند،  حالا توسط اکثریتی اداره می شود که ردای سرخ بر تن کرده اند.  

حدود 3 سال پیش و با آمدن دولت روحانی، تغییراتی در ترکیب  هیات مدیره کانون صنفی تهران و برخی کانون های متحد آن در شهرستان ها  صورت گرفت. در جریان ترمیم هیات مدیره کانون ها در سال 92 ،  پدر خوانده کانون تعدادی از فعالان "چپ ایدئولوژیک" را به صورت انتصابی با اهداف ویژه ای وارد کانون ها کرد. این افراد شیوه جدیدی را باب کردند . آنها مباحث صنفی معلمان را ذیل "تضاد کار و سرمایه" تحلیل و تفسیر کرده  و استقلال و اصالتی برای حوزه صنفی خاص معلمان  قائل نبودند. در اولین اقدام، برخی فعالان چپ کانون،  یک سایت مشترک با گروه های چپ کارگری مانند اتحادیه کارگران آزاد و سندیکای اتوبوسرانی و اتحادیه نقاشان ساختمان و... به نام "حقوق کارگر و معلم "راه اندازی کردند . این جریان با اصل قرار دادن "جنبش کارگری"، برای پیشبرد اهداف خود روی معلمان و پرستاران  به عنوان متحدان طبقه کارگر حساب ویژه ای باز کردند.  

چپ ها علاوه بر تحلیل مسایل معلمان در چارچوب تضاد کار و سرمایه ، تعابیر طبقاتی بعضا توهین آمیزی  مانند فرودست ، کارگر آموزشی ،کارگرِدولت و مزدبگیر در توصیف معلمان را  وارد ادبیات صنفی کانون ها کردند. در بحث های  آموزشی هم مفاهیمی مانند کالایی سازی آموزش، آموزش و پرورش طبقاتی ، خصوصی سازی (توسعه مدارس غیر دولتی) را برای تحریک "فرودستان" جامعه  علیه "فرادستان" در رسانه ها به عنوان نماد سرمایه داری ، مورد حمله قرار دادند. این گرایش دولت روحانی را ماهیتا " لیبرال نو " می شناسد که گویا ماموریت دارد که اقتصاد ایران را در نظام بین المللی تحت سلطه امپریالیست ها ادغام کند. به همین دلیل نوک حمله آنها متوجه دولت روحانی است. ماجراهای خیابانی سال 94 ، پیامد تئوری ها و تحلیل های " کمونیستی و سوسیالیستی" این دسته از کنشگران بود . هدف بسیج معلمان علیه دولت با شعارهای اقتصادی بود. 

در سال های 93 و 94  بارها نسبت به حضور این گرایش سیاسی – ایدئولوژیک در کانون تهران هشدار دادم و نوشتم که این جریان ، فعالیت های صنفی را به سمت درگیری با دولت و انجام فعالیت های غیر قانونی می برد. این جریان از مطالبات صنفی معلمان استفاده ابزاری می کند و اعتراضات معلمان را در کادر جنگ های طبقاتی علیه نظام سرمایه داری ارزیابی کرده و معلم را مزدور و زیر مجموعه طبقه کارگر می شناسد و وجوه فرهنگی و معرفتی معلمان را در معیشت و مسایل اقتصادی منحل کرده است.

بارها توضیح دادم که کنش صنفی،  ایدئولوژی ندارد و افراطی نیست بلکه فعالیتی مسالمت آمیز و فرهنگی در چارچوب مدرسه است. بارها گفتم که  معلم را به جای اینکه زیرمجموعه طبقه کارگر بدانیم باید در چارچوب نظام آموزش و پرورش ببینیم و حل مشکلات معلمان، صرفا در چارچوب حل مشکلات آموزش و پرورش امکان پذیر است. ضمنا بارها به عنوان موسس کانون یادآوری کردم که این گونه فعالیت ها با فلسفه تاسیس کانون و ایده های بنیانگذاران این تشکل در تضاد است.

گرایش به اصطلاح " کمونیستی و سوسیالیستی"  بعد از اینکه  در فراخوان تجمعات غیر قانونی پی در پی به بهانه اعتراض صنفی با بی اعتنایی معلمان روبه رو شد و همان معدود هوادداران هم دور آنها را خالی کردند ، تغییر تاکتیک داد و به فعالیت های قانونی روی آورد، اما  همچنان به دلایل ایدئولوژیکی  از این پتانسیل برخوردار است که تحت تاثیر گروه های کارگری متحد خود، بار دیگر وارد عرصه منازعات طبقاتی و ضد دولتی  به نام کار صنفی شود. تداوم حیات این گرایش  وابسته به  فضای متشنج و امنیتی و بگیر و ببند است و گوشه چشمی هم به حمایت سازمان های بین المللی دارد. این گرایش در فضای آرام پژمرده می شود.

فعال صنفی عضو کانون مدتی پیش هم مطلبی در باره " پادشاه صنف " و روابط ناسالم اقتصادی داخل کانون صنفی نوشت که در گروه های تلگرامی بازتاب داشت . البته هواداران "پادشاه صف" نوشتند که قصد وی از نوشتن این مطالب، جلب توجه دادگاه انقلاب برای  کاهش میزان محکومیت در دادگاه تجدید نظر است.  

من شخصا اصالتی برای چنین شکواییه ها و افشاگری های موردی قایل نیستم و این مطالب را در جهت اطلاع رسانی و روشنگری نمی دانم. زیرا اولا  نویسنده به شهادت نوشته ها و مواضعش ، در سال های اخیر خود  از مدافعان رویکرد "سوسیالیستی" به مباحث آموزش و پرورش بوده است و ذیل عنوان همان کنشگرانی طبقه بندی می شود  که آنها را نقد کرده است. ثانیا همان طوری که در نقد قبلی به گفته های ایشان در مورد "پادشاه صنف" نوشتم ،  احتمالا این افشاگری ها متاثر از رقابت های درون گروهی و "منافع شخصی" است که برای تاثیر گذاری بیشتر ، در قالب  اجتماعی بیان می شود و گرنه چرا ایشان در سه سال گذشته نسبت به رشد "گرایش کمونیستی و سوسیالیستی در بین کنشگران صنفی آموزگاران" ، بی اعتنا بوده؟ و یا اگر "میرزا بنویس پادشاه صنف بودن" بد و نکوهیده است ، آیا قبح چنین مساله ای در همین چند ماه گذشته حادث شده یا سابقه ای حداقل 10 ساله  داشته است؟

جواب این است که اولا افشای فعایت های گرایش کمونیستی و سوسیالیستی مشکوک است ثانیا درگیری با پادشاه صنف ریشه در پروژه مسکن نیاوران دارد.

اما بیان این نقدها از سوی یک عضو هیات مدیره کانون از این بابت مثبت است که مجالی برای شنیده و خوانده شدن نقدهای دیگر را فراهم می کند. تا کنون رسم بر این بوده که هر گونه نقد به عملکرد کانون ها، از سوی فعالانی که "منفعت" اقتصادی یا سیاسی  دارند به عنوان حرکت "ضد معلمی" قلمداد شده و با "برچسب های امنیتی" از جمله وابستگی به وزارت اطلاعات ، منتقد مورد تهاجم قرار گرفته است.

حالا معلوم نیست با عضو رسمی هیات مدیره کانون تهران  که به هر دلیل تابو را شکسته و قواعد مخفی کاری را زیرپا گذاشته  است چه برخوردی می کنند؟

امکان دارد فضا را برای او چنان تنگ کنند که مثل دفعات قبل از کانون خارج شود . این امکان هم وجود دارد که جناح های مختلف کانون ، برای اتحاد در مقابل " دشمن فرضی " با هم متحد شوند . زمانی تصور بر این بود که در کانون تهران یک جناح معتدل وجود دارد. این جناح بعد از انتخابات اخیر منهدم شد. حالا ظاهرا فقط جناح تجاری و جناح چپ در یک اتحاد تاریخی  در کانون تهران فعالند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 24 آذر 1395 16:22 خوانده شده: 2029 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 -4 --
سید محمد حسن حسینی 1395/09/24 - 16:51
گرایشات سوسیالیستی که بد نیست استاد. گرایشات فاشیستی و دیکتاتورمابانه هست که مضر و افیون توسعه و پیشرفت و تمدن هستند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 03:13
استاد بزرگوار اینجا بحثی از خوبی یا بدی گرایشات سوسیالیستی و کمونیستی به طور مطلق نشده است. یک عضو هیات مدیره کانون صنفی فرموده اند : "برخی از کنشگران صنفی آموزگاران،با گرایش های چپ گوناگون کمونیستی و سوسیالیستی،در تلاشند که به هر نحوی شده میان کوشش های صنفی فرهنگیان و ایدئولوژی چپ،پیوند بزنند و در این راستا اصلا هم از این ابا ندارند که با آبرو و ماهیت صنفی برخی نهادهای صنفی بازی کنند و این نهادهای صنفی را دنباله رو جریان های ایدئولوژیک دانشگاهی یا کارگری نشان دهند...گویا نمی دانند که این بازی با اعتبار کنش صنفی و نهادهای صنفی به هر جایی بینجامد به گسترش کنش صنفی "مستقل" نخواهد انجامید!" حرفش درست است. نهادهای صنفی قاعدتا نباید گرایشات ایدئولوژیک داشته باشند چه فاشیسم چه سوسیالیسم. لابد گرایش فاشیستی توی کانون نیست که انتقاد نکرده است.
پاسخ + 0 0 --
معلم سابق 1395/09/25 - 08:28
بحث با این آقا بی فایده هست

چونکه خودش رو تنها عالم فرزانه میدونه باقی فرهنگیان همه جاهل های هستند که فقط دغدغه نان دارند

در مطالبش چه نظر بنویسید چه ننویسید این اقا دانای عالم هستند و شما جاهل
پاسخ + +3 -1 --
احمد 1395/09/24 - 18:02
امروزه اتحادیه احزاب سوسیالیست اروپا که مقر آن در
بروکسل قرار دارد، دارای احزاب قدرتمند و صاحب نفوذی
در کشورهای مهم اروپایی چون آلمان، ایتالیا و... می باشد
که حتی بعضا قدرت را در این کشورها به دست گرفته اند.
جناب عبداللهی باید سعی شود در خصوص استعمال "ایسم ها"
در نوشتجات و یادداشت های خودمان کمی مطالعه بیشتری
کنیم و با احتیاط بیشتری به استعمال این لغات همت گماریم.
آنچه که به نظر خطرناک است، دیدگاه های فاشیستی و
توتالیتری است، چه اینکه، سوسیالیست فاشیست و ایضا
لیبرال فاشیست هر دو به یک اندازه خطرناکند!؟
به نظر این بنده حقیر امروزه نئولیبرال های فاشیست هستند
که خطر بزرگی برای امنیت جانی، غذایی و اشتغال ملل
منطقه خاورمیانه و جهان محسوب می گردند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 03:22
نظر شما محترم است دوست عزیز ما در باره احزاب اروپایی و بروکسل حرف نمی زنیم بحث در باره کانون صنفی معلمان تهران است که به شهادت یک عضو هیات مدیره آن ، بر خی فعالان صنفی ایدئولوژی کمونیستی و سوسیالیستی را با فعالیت صنفی پیوند زده اند و دنباله رو جریانات کارگری و دانشجویی شده اند. حرف این عضو کانون درست است. کانون یک حزب سیاسی که مقر آنها در بروکسل یا جای دیگر است نیست. کانون طبق اساسنامه یک تشکل صنفی معلمی غیر سیاسی و غیر ایدئولوژیک است. دوستان سوسیالیست یا کمونیست از کانون خارج شوند و برای خودشان حزب تاسیس کنند.کسی به آنها کاری ندارد. اما حق ندارند کانون را تبدیل به حزب کنند چه سوسیال فاشیست چه کمونیست چه لیبرال فاشیست.
پاسخ + +9 0 --
معلم ناامید 1395/09/24 - 19:58
مایه تاسف است وقتی بزرگان ب ممعیشت ومنزلت معلم بهای کافی ندهند و...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 03:24
گرایش برخی فعالان صنفی به ایدئولوژی کمونیستی و سوسیالیستی هم تقصیر دولت است؟ یعنی آدمها از خودشان هیچ اراده ای ندارند؟
پاسخ + +10 -2 --
جلیل 1395/09/24 - 20:19
شاید برای شما این گرایشات مهم باشد ولی برای معلمان آنچه که مهم است منزلت و معیشتشان است معلمها فارغ از این که اعضای کانون دارای چه نوع مسلک و دینی هستند خواسته آنها از اعضای کانون صرفا تلاش برای افزایش حقوق است البته بنده از جنابعالی که اصلاح طلب هستید سوال دارم چرا این دولت که اصلاح طلب است و سوابق آشتیانی هم که معلوم است چیست اما بخشنامه های عفاف و حجاب و پوشش سخت تر شده است ؟ مگر اصلاح طلبان طرفدار آزادی پوشش نیستند ؟ یا حداقل نظرات سخت گیرانه ای در این باره ندارند اما اکنون اوضاع سخت تر از زمان اصولگرایان شده دلیل چیست ؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 03:36
جلیل جان اولا از جانب خودت حرف بزن نه از جانب معلمان . بنده و شما هر فرد دیگری یک نفر هستیم . وقتی شما از جانب " معلمان " حرف می زنی ، باید دلیلی حقوقی برای نمایندگی داشته باشی . بنابراین آنچه شما می فرمایید فقط نظرات شخص شما یعنی یکی از مدیران دوره احمدی نژاد است که از اسب افتاده و شدیدا دلخور است . با این حال حتی شجاعت اینکه اسم خودش را بالای نوشته اش بگذارد و مسئولیت نوشته اش را بپذیرد ندارد. ثانیا بحث بر سر رشد گرایش سوسیالیستی و کم.نیستی درکانون است اما شما مثل ضبط صوت همان پیامهای تکراری را باز هم تکرار می کنی .ثالثا چرا در دوره احمدی نژاد این همه برای حقوق معلمان آتشی نبودی ؟ نکند معلمان آن دوره در ناز و نعمت بودند؟ رابعا این اتهام که اصلاح طلبان طرفدار آزادی پوشش هستند از همان نوع حرفهای سخیف احمدی نژادی برای تحریک عوام علیه اصلاح طلبان است.تو که حداقل لیسانس داری چرا این حرفها را می زنی ؟
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/09/25 - 06:54
کسی دلش برای عفاف یا حجاب من و شما نسوخته!
این ها همه ناشی از سرلوحه قرار دادن "تئوری اقتدار گرایی"
و حاصل تراوشات فکری جناب مشاور اعظم و شرکت کننده
در همایشات مشکوک در خارجه یعنی جناب مستطاب
"بطیء القلم" می باشد!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/09/25 - 11:27
موضوع مهم برای اکثریت معلمان منزلت و معیشت است که بر کسی پوشیده نیست در ضمن یکی از ایرادات اساسی اصلاح طلبان بر اصولگرایان عنوان کردن تفکرات افراطی از جمله سخت گیری پوشش و گشت ارشاد و نبود آزادی بیان بود چنانچه روحانی هم در زمان انتخابات گفت اجازه ندهیم یک مامور بدون نام و نشان جلوی دختران مارا بگیرد اگر اصلاح طلبان دنباله روی همان تفکرات اصولگرایان از جمله سخت گیری پوشش و عفاف و حجاب و مخالفت با ماهواره باشند که دیگر چه فکری بین این دو جناح است اصلاح طلبان معمولا با این شعارها توانسته اند رای بخشی از مردم را به خود جذب کنند حالا جنابعالی میفرمایی که کجا اصلاح طلبان مخالف سخت گیری پوشش هستند پس اگر اینگونه باشد پس مردم به همان اصولگرایان متحجر رای می دهند تا همان قوانین امربه معروف و نهی از منکر و جمع آوری ماهواره ها را اجرا نماید
پاسخ + +10 -2 --
تولایی 1395/09/24 - 21:15
از نظر آقای عبداللهی هر معلمی که حق و حقوقش را بخواهد کمونیست ، افراطی ، تند رو ، سوسیال دموکرات ، زیاده خواه ، بی سواد ، فرصت طلب ........... است با چماق تهمت و تکفیر می خواهند معلمان را در فقر و بدبختی نگه دارند و حق مردم را در قالب حقوق نجومی به آقا زاده ها بدهند .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 03:45
آقای تولابی من سه سال پیش هشدار دادم که یک گرایش چپ ایدئولوژیک در داخل کانون در حال رشد است. حالا هم یک عضو هیات مدیره وجود این گرایش را تایید کرده است. به نظر من معلم حق دارد حق و حقوقش را بخواهد و در این نوشته و نوشته های دیگر این حق را انکار نکرده ام. حرفهای شما تصورات ذهنی شما از نوشته های من است. یک معلم وقتی نظری را به کسی نسبت می دهد باید جملات او در داخل گیومه نقل کند. اگر امانت داری در نقل نظر دیگران رعایت نشود هرکس می تواند نظر دیگران را هر طور که دلش خواست تحریف کند. از فرد فاضلی مثل شما چنین کاری بعید بود. الان هم دیر نشده . لطفا نقل قول بیاور که من چنین چیزی گفته ام.
پاسخ + +11 -1 --
ناشناس 1395/09/24 - 22:41
چندرسانه غازی که به حقوق معلمان اضافه میشه همیشه بعد از اعتصاباتی بوده که اغلب توسط کانون صنفی ها برنامه ریزی شده از جمله جدی شدن راه بندی بعداز اعتصابات قبل از آن که البته هزینه‌های اون رو سران کانون صنفی با زندانی شدن و اعتصاب غذا دادن ، لطفا کانون رو رها کنید به اندازه کافی کسانی هستند که اجازه نفس کشیدن به کانون های صنفی نمی دهند با نگ زنی و برچسب زدن ره به جایی نخواهید برد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 03:47
دوست عزیز یادداشت را یکبار بخوان. اینها فرمایش یک عضو هیات مدیره کانون تهران است که به صورت عمومی منتشر شده است: " برخی از کنشگران صنفی آموزگاران،با گرایش های چپ گوناگون کمونیستی و سوسیالیستی،در تلاشند که به هر نحوی شده میان کوشش های صنفی فرهنگیان و ایدئولوژی چپ،پیوند بزنند و در این راستا اصلا هم از این ابا ندارند که با آبرو و ماهیت صنفی برخی نهادهای صنفی بازی کنند و این نهادهای صنفی را دنباله رو جریان های ایدئولوژیک دانشگاهی یا کارگری نشان دهند- بگذریم از این که برخی گویا بدشان نمی آید خود را به نزد برخی دانشجویان فعال چپ در دانشگاه ها،رهبران کنش های صنفی فرهنگیان جلوه دهند! و شگفت این که در همان زمان از گسترش کنش های صنفی میان فرهنگیان هم دفاع می کنند و گویا نمی دانند که این بازی با اعتبار کنش صنفی و نهادهای صنفی به هر جایی بینجامد به گسترش کنش صنفی "مستقل" نخواهد انجامید!"
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/09/25 - 13:06
آقای عبدالهی طوری نوشتند یک عضو هیات مدیره کانون تهران و روی تک تک کلمات و حروفش مانور داده اند انگار این چند جمله از فرشته های آسمانی نقل شده ،
کمونیست یا هر ایست دیگری موقعی که مواضعش همسوی معلمان در جهت ارتقای معیشت و بهبود شرایط معلمان است ضرری به حال کسی ندارد . حالا کسی چیزی گفته زیاد مهم نیست
پاسخ + +1 -4 --
سلیمی 1395/09/25 - 09:00
افشاگری جناب عبد اللهی درست و باعث روشن شدن پشت پرده بعضی از این افراد مدعی حقوق معلمان می شود .وابستگی های این افراد هم باید افشا شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/25 - 10:51
جناب سلیمی من در واقع افشاگری های عضو هیات مدیره کانون تهران را بازتاب داده ام. وقتی یک تشکل ادعا می کند که برای معلمان دلسوزی و فعالیت می کند باید وقایع را بی کم و کاست با معلمان در میان بگذارد. معلمان حق دارند همه چیز را بدانند .در این راستا من این اقدام آقای بهلولی را تایید می کنم. به نظرم تفاوت بهلولی با برخی افراد پنهانکار این است که با رسانه ها کار می کند. کار گروهی و تشکیلاتی با کار رسانه ای متفاوت است. در کار تشکیلاتی همه چیز تابع منفعت گروه است. لاجرم اخبار و اطلاعات نامطلوب سانسور می شود. افراد به خاطر منفعت تشکیلاتی بر خلاف نظر خود حرف می زنند. اما کسی که کارخبری می کند می خواهد همه چیز را بدون سانسور با مخاطبان در میان بگذارد. فعالان رسانه ای وابسته به تشکل ها بین دو گرایش تشکیلاتی و گرایش روزنامه نگاری نهایتا باید یکی را انتخاب کنند.
پاسخ + +1 0 --
وحید 1395/09/26 - 02:16
جناب شیرزاد عبداللهی, لطفا منبع خبر گفته ی عضو کانون صنفی را اعلام فرمایید. چون بنده موفق به پیدا کردنش نشدم.
پاسخ + 0 0 --
وحید 1395/09/26 - 20:18
جناب شیرزاد عبداللهی, لطفا منبع خبر گفته ی عضو کانون صنفی را اعلام فرمایید. چون بنده موفق به پیدا کردنش نشدم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/09/29 - 08:20
ببخشید وحید جان کامنت شما را الان دیدم. ممنون از شما بابت پرسش خیلی خوبتان. من این مطلب را در کانال تلگرامی یادداشتهای مهدی بهلولی خواندم. ظاهرا امکان لینک گذاری از تلگرام به سایت وجود ندارد یا من بلد نیستم و گرنه لینک می گذاشتم. با این حال اگر بازهم پیدا نکردی خبر نده تا به کمک همدیگر و شاید به کمک سایت صدای معلم راهی پیدا کنیم.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور