صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" شرکت کنندگان در این آزمون در گفت و گو با صدای معلم از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه ها و سطح آزمون ها انتقاد کردند "

آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی برگزار شد

گزارشگر : نرگس کارگری

گروه گزارش - نرگس کارگری/

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

هنوز وزارت آموزش و پرورش به گزارش « صدای معلم » با عنوان "  بازی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون ها و امتحانات در بحران کرونا با طعم " خاص " ؟! ( این جا ) پاسخی ارائه نکرده است جز آن که خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش در تماسی با این رسانه داشت چنین گفت :

" مسئولیت برگزاری بعضی آزمون هایی که در گزارش صدای معلم آمده است با مرکز سنجش نیست . "

رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش به صدای معلم گفت که فقط مسئولیت امتحانات نهایی ( پایه نهم و دوازدهم ) و مدارس استعدادهای درخشان با این مرکز است و مسئولیت بقیه با ما نیست .

در گزارش این رسانه آمده بود :

چگونه است که این وزارتخانه با سماجت و اصرار " غیرقانونی " به مدارس دولتی دیکته می کند که امتحانات باید و حتما به صورت " غیرحضوری " برگزار شود اما در مواردی که ذکر شد سیاست یک بام و دو هوا را در پیش می گیرد ؟

" این درجه بندی و تفاوت گذاری ها بر کدامین مبناست و چه کسی باید پاسخ گوی این تناقض ها و تضادهای غیرمنطقی باشد ؟

آیا وزارت آموزش و پرورش نظارتی بر اعتبار و روایی آزمون های برگزار شده در شبکه شاد داشته است ؟

آیا این وزارتخانه خبر دارد که بسیاری از دانش آموزان در این مدارس دولتی به صورت " غیرواقعی " قبول شده و واقعا استحقاق ارتقا به پایه بالاتر را ندارند ؟

چه کسی و کدام مقام باید پاسخ گوی بی سوادی و کم سوادی دانش آموزان در آینده باشد ؟

« صدای معلم » در گزارش های متعدد خود به صراحت اعلام کرده است همان گونه که مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش ، عضویت در شبکه شاد اجباری نبوده است ؛ وادار کردن  و اجبار مدارس دولتی به برگزاری آزمون در محیط مجازی هم اقدامی متناقض و فاقد وجاهت قانونی است .

این رسانه بارها گفته است که وزارت آموزش و پرورش باید به هویت حرفه ای مدرسه و اصل مدرسه محوری و آیین نامه اجرایی مدارس احترام گذاشته و آن را به رسمیت بشناسد.

مشاهده چنین عملکردی از وزارتخانه و مسئولانی که در ظاهر خود را " قانون مند " جلوه می دهند اما حتی به بخشنامه ها و پروتکل های اداری و ستادی خود احترامی قائل نیستند تنها به شکاف بیشتر میان صف و ستاد و اداره و مدرسه منتهی خواهد شد . "

با این حال  صبح جمعه 20 تیر ۲۴۲۰۰ نفر از آموزش دهندگان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آزمون داخلی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در حوزه های محدود در استان ها به صورت همگانی و همراه با داوطلبان آزمون های استخدامی صنایع شیر ایران (پگاه) و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرکت کردند.  

این آزمون دهندگان در تماسی که با « صدای معلم » داشتند ، گفتند که پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری در اکثر حوزه ها رعایت نشده بود و بعضا حضور چهل تا پنجاه نفری در یک کلاس کوچک دانشکده با توجه به ظرفیت های موجود در استان مورد توجه مسئولین قرار نگرفت و صرفا برای رفع تکلیف با کمترین هزینه سپری شد.

اکثر کلاس ها نیز قبل از برگزاری ضدعفونی و گندزدایی نشده بود .

حداقل فاصله بین داوطلبین در آزمون های سراسری ۱۲۰ سانتی متر است که اکثر حوزه ها به این مهم کمتر  توجه کرده و به کمتر از آن اکتفا نمودند.

بسته بودن فضا و چرخش باد کولر در فضای بسته ی کلاس ها و سالن ها،  تهویه ی مناسب محسوب نمی شود و بهتر بود در تمامی استان ها، حوزه ها در سالن های با ارتفاع زیاد، فضای بزرگتر و سیستم تهویه بهینه تعبیه می شد.

سرکشی مدیران و مسئولین استان صرفا در حد حضور بخشنامه ای درب سالن ها و ابتدای راهروها بود و اغلب داوطلبین از معذب بودن مراقبین در حوزه و ورود و خروج مکرر آن‌ها به بیرون و درون نیز حکایت داشتند.

سوم اسفند ماه ۱۳۹۸ در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، استفاده از استامپ مشترک و به طور کلی اثر انگشت زدن با توجه به ازدحام جمعیت الزامی نداشت و به امضا کفایت شد ولی در این آزمون دو اثر انگشت در کارت ورود به جلسه و برگه ی پاسخنامه الزامی بود.

برای رفع مشکل در برخی حوزه ها با پیشنهاد حاضران به داوطلبان پد الکلی داده شد و اکثر حوزه ها نیز به تکه موکتی اکتفا کردند.

این آموزش دهندگان در پیام هایشان تصریح کردند :

برگزاری آزمون سه گروه در یک روز با شرایط بحرانی ابتلای بالای افراد به بیماری کویید ۱۹ خصوصا در استان های با آمار مبتلا و فوتی، قابل تامل است و امید است مجریان برگزاری آزمون نسبت به آن پاسخ مناسب و منطقی داشته باشند.

با توجه به هزینه هایی که داوطلبین موقع ثبت نام پرداخت نموده بودند ، امکاناتی که در اختیار ایشان قرار گرفته بود ، رضایت بخش نبود و با توجه به دغدغه های ایشان از شرایط موجود ، متولیان برگزاری آزمون عملکردهای طرف های واگذاری را به جای بررسی ، از دوش خود باز کرده بودند.

به جهت آنکه در روز قبل از آزمون ، عدم وجود باجه ی امانات به داوطلبین پیامک شده بود، لذا به لحاظ طول مسافت محل زندگی تا محل آزمون ، تردد و ترافیک در محل آزمون به جهت نگهداری وسایل نقلیه و انتظار برای بازگشت داوطلب از سوی بسیاری از خانواده هایشان وجود داشت.

در تعدادی از محل های آزمون ، با اعتراضات داوطلبین به مرکز آزمون استان ها محلی برای امانات وسایل تعبیه شده بود و این موضوع جهت رفع نگرانی مجدد به اطلاع داوطلبین رسانده نشده بود تا بتوانند بدون همراه به محل آزمون رهسپار شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفته است پس از اعلام اسامی ، دوره های مجازی و طی شدن پودمان های مورد نظر برای آموزش دهندگان شروع خواهد شد.

خنیفر گفت :

" بعد از اینکه اسامی ارائه شود، تفکیک استانی و رشته‌ای انجام شده و برنامه دروس آموزشی ارائه می‌شود.

سه پودمان شامل دو پودمان درسی و یک پودمان عملی پیش‌بینی کردیم که پودمان درسی در ایام کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و پودمان عملی هم کارورزی است. "

پیش از این آزمون استخدامی ، آموزش دهندگان در پیام های متعدد و نیز در  تجمعاتی که در برابر مجلس شورای اسلامی برگزار کردند اعتراض خود را به تبعیض میان  گروه های استخدامی مشمول مانند مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس دیگر اعلام کردند .

آموزش دهندگان بر این باورند که قانون برای همه باید یکسان باشد و تبعیض میان این گروه ها نه منطقی و نه اخلاقی بوده است .

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

پایان گزارش/


گزارش صدای معلم از آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی

شنبه, 21 تیر 1399 09:28 خوانده شده: 838 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + 0 0 --
آموزش دهنده 1399/04/21 - 14:23
با سلام
ممنون از زحمات و پوشش خبری خانم کارگری گزارشگر صدای معلم و انعکاس مشکلات و نواقص سایت صدای معلم.
پاسخ + 0 0 --
میترا 1399/04/21 - 18:17
باسلام.ازمون دیروزاصلابهداشت رعایت نشد.اولاجمعیت زیاد.من توی یک کلاس کوجک که ۴ردیف کنارهم بودیم.حدود۲۰سانتیمترباهم فاصله داشتیم.استامپ هم مشترک.خداکنه کسی کرونانگیره.
پاسخ + 0 0 --
میترا 1399/04/21 - 18:17
باسلام.ازمون دیروزاصلابهداشت رعایت نشد.اولاجمعیت زیاد.من توی یک کلاس کوجک که ۴ردیف کنارهم بودیم.حدود۲۰سانتیمترباهم فاصله داشتیم.استامپ هم مشترک.خداکنه کسی کرونانگیره.
پاسخ + 0 0 --
داود 1399/04/21 - 18:44
چند روز پیش وزیر آ.وپ.گفته بود که 48%ورودی های به آ.وپ. طی ده سال گذشته بدون طی فرایند رقابتی وارد دستگاه شده اند.بنظرم این آزمون هم تا حدودی شامل آن 48% می شود .نمره 10با چاشنی لابی وفشار نماینده های منفعت طلب به وزیر برای قبولی اموزش دهندگان نهضت!!چه شود!!
پاسخ + 0 0 --
آموزش دهنده 1399/04/21 - 22:52
سلام همکار محترم، اگ قرار بود قبولی بدن چرا خواستن آزمون رو برگزار کنند و این همه هزینه صرف کنند اتفاقا برعکس با دیکتاتوری وزارت این ازمون در بدترین شرایط جامعه برگزار شد هر چند آزموده رو آزمودن خطاست اما تو کشور ما از این خطاها زیاد هست .
پاسخ + +2 0 --
حسام 1399/04/22 - 00:09
صد شکر که این آزمون برای حق التدریس ها
برگزار شد و صد حیف که باز هم قراردادی ها
جا موندن و فراموش شدن.
ان شاالله که به حول قوه الهی همه شما قبول بشین.
و وا اسفا برای این مسئولین که قراردادی های
آوپ رو باسابقه بالا نمیبینن.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1399/04/22 - 22:16
لعنت الله علی القوم الظالمین و الجاهلین و الضالین و الپارتی بازین
پاسخ + +4 -2 --
آموزش دهنده 1399/04/23 - 00:27
والا اسمش آزمون بود اما به فکر جونمون بودیم تا آزمون تو
حوزه ی ما ی بنده خدای اصلا حال خوبی نداشت والا نمی تونست بشینه هی پرستار می اومد تبش رو می گرفت و می رفت دیگه آخر سر پرستار از رفت و آمد خسته شد گفت ایشون رو ببرید جای دیگه یعنی پرستاره خسته نشده بود اون خانوم تا آخر می موند ایشون که رفتن یکی دیگه فشارش افتاد انگار ترسیده بود از اون خانمه حالش بد شد حالا بیا ایشون رو جمع کن تبش رو گرفتند و گوشش رو معاینه کردند بخدای احد و واحد همه ی اینا تو حوزه ی ما اتفاق افتاد حالا با این اوضاع آدم چطور می تونه آزمون بده فقط گفتیم سیاه کن بده تموم شه الانم معلوم نیست کرونا گرفتیم یا نه ، خودم استامپ برده بودم اجازه ندادند گفتند نمیشه
پاسخ + 0 0 --
سراب نهضت 1399/04/24 - 11:36
عروس بلد یست برقصه میگه دیوار کجه
پاسخ + 0 0 --
آموزش دهنده 1399/04/24 - 23:16
سلام خدمت سراب نهضت ، من با این شرایط ۷۰ درصد درست زدم اما بودند کسایی که نتونستن تمرکز کنند الان شب و روزشون شده نگرانی و گریه ، ان شاءالله همچین بلای سر تماشاگرانی که خارج گود هستند و ندانسته قضاوت می کنند بیاد تا بفهمن یک کیلو ماست چقدر کره می دهد .
پاسخ + +2 0 --
س ملی 1399/04/25 - 12:48
ما فرزندان این آب وخاکیم روا نبود باماچنین شود ولی شد .کاش جنگ بود وما خودمون با میل وارداه خود به جنگ دشمن می رفتیم نه بازور و فشار ما را روانه گورستان میکردند، من به عنوان دهه ی شصتی نحس به قول جناب آقای....حاضرم خودم را فدای وطنم کنم ولی حاضر نبودم در این آزمون شرکت کنم .روز جمعه بود روز قشنگی بود من آن روز امام عصر را صدا زدم که ظلم را از این بلاد ریشه کن بگرداند و ظالم را به دردی دچار کند که اکنون جامعه ی بشریت دچار آن هستند .عزیزان بدانید خدایی هست و کار را درست میکند .باارزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزانم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/04/26 - 07:41
پیش از شما دهه پنجاه هم هستند
پاسخ + +2 -1 --
مدرس آزاد 1399/04/26 - 19:51
آزمون انحصاری استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی برگزار شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/04/30 - 20:59
فامیلاشونو فرستادن تو

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور